Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Android KitKat er landet til S4

Android KitKat er landet til S4

Androids nyeste version er i gang med at blive rullet ud i Danmark netop nu

Screenshot fra Samsung Galaxy S4 med Android 4.4.2 KitKat
Screenshot fra Samsung Galaxy S4 med Android 4.4.2 KitKat

Så er det muligt at hente Android 4.4.2 KitKat i vores egen lille andedam, i hvert fald hvis man har en Samsung Galaxy S4.

Den nye version af Android er optimeret til at kunne køre på enheder, der har ned til 512 MB RAM, og dermed skulle KitKat kunne køre mere flydende og uden at beslaglægge lige så meget RAM, som så kan sættes til andre opgaver.

Det er altså i første omgang Samsung Galaxy S4, der får glæde af den seneste version af Googles styresystem i Danmark, og så er det bare at vente, hvis man er ejer af en anden Android telefon.

Tak til Daniel for tip og screenshots!

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Benjamin B. 10-03-2014 20:16:30

Det er virkelig nederen at kitkat kun er kommet til den gamle S4. Har man den nye S4+ (som mig) kan kitkat ikke hentes via Kies 3. Kom nu ind i kampen Samsung!!!!

0 0
Lars Jensen 10-03-2014 13:19:42

hvorfor det kun den gamle model der har f

0 0
Nina Schjøtler 09-03-2014 20:42:19

Kunne godt bruge en beskrivelse af hvad opdateringen indeholder...??

0 0
Thomas Dyrhauge Trauelsen 08-03-2014 19:33:09

Rigtig go opdatering

0 0
MentalCare 02-03-2014 13:05:30

Har uden problemer hentet KitKat fra Kies 3.0. Mere ram til min rådighed, det hele glider nu mere overskudsagtigt, mit headset via bluetooth er også nu uden udfald og knas. Alt i alt en rigtig god opdatering.

0 0
Benjamin B. 01-03-2014 10:37:50

UKR... Tak for svar. Jeg har også prøvet at opdatere Kies3. Her fortæller den også at jeg har den seneste version. Og den henter ingen 4.4.2 version ned. Hmm det er mærkeligt. Jeg tror bare jeg venter på OTA. Men fortæl mig lige en ting... Når man har fået Kitkat installeret. Bliver de grafiske smileys så stadig konverteret til mms beskeder når man skriver sms ? For det er godt nok det som irriterer mig allermest ved SGS 4 :-)

1 0
UKR 01-03-2014 11:12:59

Du skulle vel ikke have abonnement ved 3 mobil? Købt din mobil der og have et abonnement ved dem? For så kommer du til at vente længe med at få den opdatering :O Da 3 mobil er meget meget længe om at komme med opdateringer. Da de skal have alt deres egen lort med også :O Skal ikke kunne svare dig på om de grafiske smiley's bliver konverteret til mms. Jeg bruger ikke Samsung's standard sms program. Det sucks og er grim. Bruger Go sms, da man har flere muligheder med smiley's osv med det program. Samt jeg bruger Next Launcher 3D som launcher. 100 gange flere muligheder med den launcher som med Samsung's. Den koste godt nok lidt den launcher gad 98 kr for den i julen 2012 da den kom. Men alle pengene værd. Man har udtallige muligheder med ikoner osv. Men vil på et tidspunkt formater min SGS 4 for at se hvad der er kommet af nye ting med 4.2.2

0 0
Benjamin B. 01-03-2014 12:00:16

Jo.. Lige præcis. Købt hos 3 og abonnement hos 3. Så må jeg bare være tålmodig hvis de er længe om at komme med opdateringer :( Det lyder som om jeg skal kigge efter andre muligheder end samsungs standard sms program. Tak for tippet.

0 0
01-03-2014 20:22:54

Lige til info, så er min også købt ved 3 og har 3, og jeg har modtaget opdateringen. Kies 3 og Kies air er 2 forskellige ting. Men brug Kies 3, måske prøv at afinstallere den og så geninstallere den. Kitkat burde være klar til dig, også selv om du har 3.

0 0
UKR 01-03-2014 10:08:15

Benjamin B den burde komme med en meldning om at du skal opgradere til den nye version af kies air 3. Det gjorde den ved min SGS 4 da jeg koblet den på via pc for nogle måned siden. Det samme gjorde den også i dag, da jeg vil tjekke om der var nye firmware. Først opgraderet den min nuværende version af kies 3 også begyndte det at hente 4.2.2 ned. Men ellers kan du finde Kies Air 3 på samsung hjemmeside

0 0
Benjamin B. 01-03-2014 09:58:37

Jeg har prøvet at opdatere via Kies3 på min pc. Men den skriver bare at jeg har den seneste firmware version (4.3) Hvor finder jeg kies air ?

0 0
04-03-2014 10:52:05

Det kan være du har en i9506 og ikke en i9505 :-)

0 0
Benjamin B. 04-03-2014 16:31:49

dsl4life.. Lige præcis. Jeg har i9506 som er den opdateret version. Men hvorfor kan jeg ikke opdatere til kitkat af den grund ? :-(

0 0
UKR 01-03-2014 09:42:35

Tjek via jeres kies air. jeg tjekket også via. mobilens OTA og fik også at vide den var opdateret. Så koblet jeg min mobil til mit usb stik via min pc og starte kies air op. Og vupti. Så var der sgu en firmware opdatering der hed 4.2.2 ;) Er ved at hente den ned nu...

0 0
Benjamin B. 28-02-2014 19:20:00

Nogen der ved hvornår opdateringen kommer som OTA ?

1 0
Henrik 28-02-2014 18:50:17

Jeg fik opdateret via Kies i dag.

0 0
Michael Rasmussen 28-02-2014 17:14:22

Hvad hedder KIES Applikationen til SGS 4, på den seneste styresystems-opdatering. Kan ikke finde App´en under Google Play på mobilen. En anden ting, Jeg tog kontakt til Samsung, for at forhøre mig om mit situation. De mente at "KitKat" frigives meget snart, men er ikke udrullet endnu. Hvilke jeg ikke fatter en disse af.

0 0
Peter Frederiksen 01-03-2014 07:00:54

Kies Air kan findes på Samsung Apps, men den intet at kører med OTA....

Jeg har opdateret vis Kies3 på PC...

http://goo.gl/H4opBe

0 0
28-02-2014 16:51:07

Har i prøvet at bruge KIES ? Min sagde det samme da jeg prøvede OTA, men den er næsten altid hurtigst ude gennem KIES.

0 0
Lasse Øksbro 28-02-2014 16:19:32

Har heller ikke modtaget nogen opdatering
Får beskeden at min er opdateret

0 0
Erik Østergaard 28-02-2014 16:05:33

Jeg har desværre ikke modtaget nogen opdatering :-( Er der nogle der har?

0 0
Peter 28-02-2014 10:53:21

Er der nogen kloge hoveder der ved cirka hvornår samsung har lovet at den kommer til S4 mini udgaven?

0 0
Daniel Hald 28-02-2014 11:00:46

Vi ved desværre ikke hvornår. Men den skulle i hvert fald gerne komme på et tidspunkt:-)

Mvh
Daniel
Mobilsiden.dk

0 0
Kent Jakobsen 31-03-2014 20:12:08

Vil det sige at hvis man har en S4+ så kan man ikke få opdateringen? Den finder den nemlig ikke ved mig. Er det ens operatør der skal sende den ud? Jeg har f.eks. Telmore, er det så dem?

0 0
Benjamin B. 31-03-2014 21:13:00

Kent... Jeg aner det faktisk ikke. Jeg har 3 og samsung galaxy s4+. Har stadig ikke fået opdateringen. Ville ønske at nogen kunne sige hvornår den kom. Kan hverken opdatere via Kies3 eller OTA :(

0 0