Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Android Lollipop på vej til HTC One (M8) [UPDATE]

Android Lollipop på vej til HTC One (M8) [UPDATE]

I ellevte time nåede HTC at sende Android 5.0 Lollipop-opdateringen ud til HTC One (M8) - den er på vej nu

[UPDATE] 

Det lader til, at nogle HTC One (M8)-ejere har problemer med opdateringen. Telefonen kan fryse og genstarte uden Lollipop-opdateringen. Det er dog ikke alle, der har oplevet disse problemer.

HTC har over for mobilsiden fortalt, at dette ikke er et generelt problem, men henviser til HTC Support, hvis man får problemer med at opdatere til Android 5.0 Lollipop. Virker det ikke, kan man eventuelt kontakte sin forhandler.

Oprindelig artikel:

HTC var hurtige til at love, at senest 90 dage efter de modtog Android 5.0 Lollipop fra Google, så ville den komme til HTC One (M8). I sidste sekund af den tidsramme har HTC så formået at holde sit løfte, og opdateringen er nu på vej.

Læs også: Smugkig på HTC Sense med Android Lollipop

Vi har hørt fra 2 HTC One (M8)-ejere, der har hentet Android 5.0 Lollipop til deres telefoner, og HTCs Jeff Gordon har også mere end hintet til udrulningen.

På Twitter skriver han: ”HTC One (M8)-ejere i Europa, har I en sød tand her til morgen? Tjek jeres softwareopdateringer!”

Læs også: 2009-telefon får Android 5.0 Lollipop

Derudover skriver han også, at opdateringen vil blive rullet ud i bølger, så der er ingen grund til at fortvivle, hvis man ikke har fået opdateringen endnu.

Opdateringen til Android 5.0 Lollipop bringer en række ændringer med sig, og HTC One (M8)-ejerne rundt om i landet kan se frem til Googles Material Design-filosofi, der kommer til at dominere landskabet på skærmen.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

kim hansen 31-01-2015 07:06:15

kan bare ikke forstå at alle der har m8 alm, som jeg kender den har fået den, men jeg har en htc m8 dual, og den har ikke set den, htc siger den kommer til alle m8 ???

1 0
Shawn 29-01-2015 17:31:11

Fik lige kontaktet dem jeg kender med en m8 og ikke en eneste har haft problemer. Men er man utålmodig i den fase af installationen hvor det ser ud til at gå i hak og genstarter den.. Så er helvede løs ;)

3 0
Lars Lindgreen 30-01-2015 07:06:08

Tror også det måske kan være en årsag. Min stod nogle steder og virkelig så ud som om den var gået i stå.. Men lod den ligge og lige pludselig, så var den klar.. Har dog haft lidt problemer med Messenger hvor den frøs, hvis man ville forlade programmet, efter en genstart, ser det ud som om, den køre smertefri; dog er den lidt langsom til at lukke mMessenger ned.. som om den lige skal tykke på det . Kommer nok snart en fair løsning på det :)

5 0
Shawn 29-01-2015 17:22:53

Her virkede opdateringen helt perfekt og wow det ser godt ud... Og den kører faktisk endnu bedre.

1 0
Lars Lindgreen 29-01-2015 13:54:51

Mit gik smertefrit.. Stod lidt og tykkede i opdateringen, men har nu kørt fejlfri i 2 timer.. Er tilfreds.. uden at have været hele vejen rundt..

1 0
Jonas 29-01-2015 13:44:12

kunne være at mobilsiden skulle skriver i topic på artiklen at folk har problemer med opdateringen? :)
Jeg er glad for at jeg læste kommentarer inden jeg startede

1 0
Thomas Ulvedal 29-01-2015 15:01:11

Vi har lige skrevet en lille tilføjelse. Vi afventer officielt svar fra HTC om der er nogle generelle problemer. Men der er da i hvert fald en håndfuld brugere, som har oplevet denne fejl.

Mvh
Thomas Ulvedal
Mobilsiden.dk

3 0
Jesper Djursø 29-01-2015 10:37:17

Når opdateringen skal til at blive installeret, fryser telefonen med et ikon der ikke ser så positivt ud.. Dette sker selvom One M8 er reset to factory settings.. efter ca. 1 minut genstarter telefonen.. men UDEN Lillipop opdateringen.. FLOT..

2 3
jesper 03-02-2015 11:55:13

Update: Telefonen er afleveret hos Elgiganten..

1 0
jesper 12-02-2015 14:00:44

og nu returneret .. Telefonen måtte en tur til HTC´s værksted i Polen for at blive fixet så Android 5.0 kunne blive installeret..

1 0
12-02-2015 15:03:04

Man skulle tro at det havde været billigere for dem at ombytte den, fremfor at sende den helt til Polen og få den fixet :-) Medmindre at de er meget billige i Polen...... :-)

0 0
Jesper Djursø 29-01-2015 11:09:33

har været i dialog med HTC Support:
Please wait while we find an agent to assist you...

You are currently at position number 1 in the queue.

Alle agenter har i øjeblikket travlt. Vent venligst.

You are currently at position number 1 in the queue.

En agent vil være med dig om et øjeblik. Tak for din tålmodighed.

You are currently at position number 1 in the queue.

Den næste tilgængelige Agent vil være ved dig om et øjeblik.

You are currently at position number 1 in the queue.

Alle agenter har i øjeblikket travlt. Vent venligst.

You are currently at position number 1 in the queue.

En agent vil være med dig om et øjeblik. Tak for din tålmodighed.

You are currently at position number 1 in the queue.

Du er forbundet med Brian.

Brian: Hej Jesper, tak for din henvendelse til HTC Support, vi undersøger din forespørgsel lige nu.


Jesper Djursø: hej Brian..


Brian: Jeg forstår at du har et problem med at opdatere din telefon til Android 5,


Jesper Djursø: det kan man godt sige..


Brian: Er det HTC One M8 du har ?


Jesper Djursø: ja..


Brian: Er det tilfældigvis Google Play versionen =


Jesper Djursø: ?? hvad mener du med det?


Brian: Den Android version, er det HTC versionen af Android, eller er det Google play versionen af HTC One M8.


Brian: Der er 2 forskellige operativ systemer.


Brian: Har du eventuelt telefonens IMEI nummer så jeg kan prøve at tjekke.


Brian: Du finder det ved at ringe *#06#


Jesper Djursø: 358714057436721


Brian: Jeg prøver lige at tjekke den, jeg er straks tilbage.


Jesper Djursø: ok


Jesper Djursø: vil bestemt mene at det er HTC versionen


Brian: Jeg kan ikke se det skulle være der problemet er.


Brian: Kan du ikke prøve at starte telefonen i Sikker Tilstand, og se om du da kan opdater den.


Brian: Hold tænd/sluk knappen ind indtil du får menuen op, slip da knappen.


Jesper Djursø: 2 sec..


Brian: På skærmen hvor der står sluk telefon, skal du trykke og holde indtil telefonen spørger om du vil genstarte til sikker tilstand, tryk da på genstart.


Jesper Djursø: er stille og roligt i gang..


Brian: Helt i orden, det er mere hvis der ligger en eller flere applicationer på telefonen der stopper opdateringen.


Brian: Så vil dette normalt forhindre dem i at starte op.


Brian: Og så kan man opdatere der.


Jesper Djursø: den genstarter i sikker tilstand nu


Brian: Det lyder godt, så prøv at hente opdateringen igen, og prøv at installere den.


Jesper Djursø: er i gang


Jesper Djursø: installerer......


Jesper Djursø: telefon med grønt ikon på ...


Jesper Djursø: ups.. installation stopper.. telefonikon med rød advarselstrekant + udråbstegn


Jesper Djursø: kan ikke slukke.. , genstarte.. afventer


Brian: Hold tænd/sluk knappen inde samt volume op knappen indtil telefonen genstarter.


Jesper Djursø: gjort


Brian: Når den så er startet op igen, lav da en sikkerhedskopi af alt data på telefonen du ikke vil miste,


Jesper Djursø: genstarter blot igen.. og sådan kan man fortsætte


Jesper Djursø: er gjort


Brian: Kommer den ikke videre nu ?


Jesper Djursø: den er blot startet op igen..


Brian: Står den i Android nu ?


Jesper Djursø: ja


Brian: Godt så gå ind under indstillinger


Jesper Djursø: har allerede forsøgt at resette til factory settings...og derefter prøve at installere lillipop


Jesper Djursø: samme problem


Brian: Så er der ikke noget vi kan gøre via supporten for at løse problemet,


Jesper Djursø: er i indstillinger


Jesper Djursø: hmm'


Brian: Så skal enhedden ind til service for at blive rettet til.


Jesper Djursø: hos?






Jesper Djursø: ok.. jeg tager den forbi min forhandler..

4 0
Imran Ali 29-01-2015 09:24:39

Har samme problem! Gad vide om det er et generelt problem....

Jeg var i kontakt med HTC support i går aftes og de vidste ikke noget om det og bad mig derfor om at afleverer telefonen til Elgiganten...... :( Er der andre der ved noget?

0 0
A. Karim 29-01-2015 09:37:09

I kunne prøve at nulstille telefonen - Plejer at løse problemer efter opdatering.

0 0
Imran Ali 29-01-2015 10:01:24

Problemet er at den faktisk slet ikke vil gå ind i start skærmen

0 0
A. Karim 29-01-2015 11:05:51

Du kan stadig nulstille den uden at komme ind på start skærmen fra RECOVERY:

(Telefonen skal være i slukket tilstand)

1. Tryk og hold på knappen LYDSTYRKE NED, og tryk og hold så på knappen TÆND/SLUK.
2. Vent indtil skærmen med de 3 Android-billeder vises, og slip så knappen TÆND/SLUK og LYDSTYRKE NED.
3. Tryk på LYDSTYRKE NED for at vælge FABRIKSNULSTILLING, og tryk så på knappen TÆND/SLUK.

(fra http://www.htc.com/dk/support/htc-one-m8/howto/472438.html)

1 0
Jonas_a 28-01-2015 18:39:24

Fik den genstartet efter flere forsøg, samme typer beskeder bliver ved med at poppe op, kan ikke bruge telefonen! L**te opdatering!!!!

0 0
Jonas_a 28-01-2015 18:30:18

System UI er uventet stoppet. Vil du sende en fejlrapport til HTC? Dette vil......

Denne besked bliver ved med at poppe op og går ikke væk, lige efter opdateringen ! :(

0 0
René Andersen 28-01-2015 14:33:15

Hvad med deres M7? :)

0 0
Thomas Ulvedal 28-01-2015 14:37:53

"Det er endnu ikke offentliggjort, hvornår andre HTC-smartphones modtager opdateringen"
Skriver HTC i deres pressemeddelelse

Mvh
Thomas Ulvedal
Mobilsiden.dk

3 0