Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Android-Marked: Det kan du se frem til

Android-Marked: Det kan du se frem til

I al den tid, hvor vi i Danmark ikke har haft adgang til betalings-applikationer i Android Marked, er vi gået glip af en masse fede applikationer. Se her et udpluk af, hvad vi nu kan se frem til.

Google har netop åbnet op for betalingsdelen i den danske del af Android Marked.

Tidligere har vi i Danmark kun haft adgang til gratis-versionen, med de applikationer, der bliver stillet gratis til rådighed fra udviklerne.

Dermed er Android Marked her til lands fyldt med applikationer, der bærer præg af at være udviklet af fritids-udviklere, eller trial-versioner af applikationer, som vi ikke har haft adgang til den fulde version af.

For eksempel har de danske udviklerne ikke bare kunne forære applikationer væk i Android Marked, som koster penge i Apples App Store. 

Men det ændrer sig alt sammen nu, hvor det lige pludselig kan betale sig for udviklerne at udvikle større og mere komplicerede applikationer.

Se her, hvad vi er gået glip af indtil nu, og hvad vi kan se frem til i fremtiden.

Syv ting, du er gået glip af:

MOODAGENT:
Musik-applikationen Moodagent laver spillelister, der passer til dit humør.

Tidligere på måneden fortalte den danske virksomhed Syntonetic, at de er klar med en betalingsversion af applikationen, der blandt andet giver mulighed for at installere en widget på startskærmen.

Nu kan danskerne også erhverve sig Moodagent i Android Marked.

VREDE FULGE:
Spillet Angry Birds har længe været et hit i App Store.

For nylig har Android-brugere fået en mindre gratis version tilgængelig i Android Marked, men nu er der stor chance for, at den fulde version kommer til Android.

BACKUP-APP:
Applikationen MyBackup Pro giver dig mulighed for at lave backup af alt, hvad du har på dit SD-kort, SMS/MMS'er, apps osv.

Et super fedt program til backup, som kan købes i Android Marked.

REDIGER DINE BILLEDER DIREKTE PÅ MOBILEN:
Billedredigerings-programmet PicSay Pro er et super fedt redigerings-program, der giver dig mulighed for at redigere dine billeder direkte på mobilen.

PicSay Pro kan købes i Android Marked. 

HOLD STYR PÅ DIN TRÆNING:
Den avancerede trænings-applikation Cardio Tranier Pro bliver nu også tilgængelig i det danske Android Marked.

FULD FART PÅ:
Spillet Asphalt HD fra Gameloft har egentlig længe kunne købes og installeres uden om Android Marked, men nu er det altså også tilgængeligt i Android Marked, og man slipper for bøvlet.

Asphalt er overordentlig populært i Apple App Store.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

05-10-2010 14:06:40

Mener at have læst et sted, at google laver om på market aå det bliver mere som app brain. Dette skulle vist være i forb. med gingerbread...

0 0
Magnus Breer 04-10-2010 17:18:32

er der nogen der ved om Android 2.2(Froyo) kommer til HTC Wildfire

0 0
TJ 04-10-2010 13:56:19

Vi må sandelig håbe Google har tjekket ud hos AppBrain hvorda det kan gøres. Her kan man også fra sin PC administrere sin tlf ( på en dejlig stor skærm )og feks. tjekke hvilke programmer der er populøre i de enkelte land. Samt lave / administrere lister over apps. på telefonen - AppBrain = Dem med hjernen, SÅDAN !

0 0
05-10-2010 14:06:33

Mener at have læst et sted, at google laver om på market aå det bliver mere som app brain. Dette skulle vist være i forb. med gingerbread...

0 0
Malte 03-10-2010 10:22:07

Hvordan har jeg dog kunnet leve uden disse 7 apps? Hmm, redigere billeder på en mobiltelefon, spændende. Og dog, når man er vant til at behandle RAW billeder på en Mac eller Linux, så er nytteværdien nok til at overse.

0 0
04-10-2010 12:10:58

Arhh jamen hallo tillykke med dig.. Er du sikker på du overhovedet behøver apps ? Du taler vel i direkte binær maskinkode til din linux ? Men nu tror jeg faktisk at det viser sig,at disse små mobil billedredigering apps er ret populære, lige til at gøre ens shot lidt sjovt...

0 0
02-10-2010 19:21:51

Nu har man ikke andet end hørt folk pive over at der ikke var betalings apps i danmark. Så når de kommer, så piver nogle stadig... Jeg syntes det er så godt at det endelig kommer, og ikke kun til danmark men også de andre, så der kommer endnu flere udviklere..

0 0
Sten Elvekjær 02-10-2010 12:14:22

Kan lige fortælle at den tager ikke backup af MMS...

0 0
Daniel Jørgensen 01-10-2010 14:47:18

Locale

Det har tidligere været tilgængelig i en gratis version, men blev desværre til en betalings applikation fordi det fik flere versioner.

Locale er simpelthen genialt! Du kan få telefonen til at gøre ting automatisk alt efter nogle omstændigheder.

F.eks. da jeg brugte det, lavede jeg det sådan at når jeg mødte på arbejde gik den automatisk på lydløs. Det virkede på denne måde:
WHEN -> også valgte jeg bare et område på google maps, altså hvor jeg arbejdede -> DO -> Lydløs.

Det var selvfølgelig med fuld GUI så det er mega let. Ovenstående er bare den letteste form for beskrivelse jeg lige kunne komme med

Havde faktisk også held med at installere et WOL (Wake On Lan) plugin i programmet. Det satte jeg så op således:
WHEN -> valgte mit hjem på google maps -> DO -> Slå lydløs fra på telefon -> Derefter tænd wifi (og da vores wifi derhjemme var en foretrukken koblede den automatisk op) -> Derefter sendte den en WOL pakket til min stationære pc som så tændte.. Voila, når jeg kørte ind i vores garage tændte min hjemme pc automatisk! :D Skide smart.

Man kan også lave alt muligt andet, som f.eks. når batteriet er ved at løbe tørt skal den skrue ned for lysstyrken, eller når en bestemt person ringer skal den sende en sms med teksten bla bla til et nummer ... osv osv .. Der er uanede muligheder i den app!

Se mere her
http://www.twofortyfouram.com/

0 0
Kim Jensen 02-10-2010 05:19:08

Den har man da kunnet få hele tiden. Man køber en registring på programmets hjemmeside installerer via SD kortet.

0 0
Daniel Jørgensen 02-10-2010 20:02:20

Meget muligt.. Men nu handler artiklen jo om hvad man kan få på android market og der kan man ihvertfald ikke få disse

0 0
Lowkey 01-10-2010 15:18:19

Tasker http://www.appbrain.com/app/tasker/net.dinglisch.android.taskerm er også et godt bud på noget der kan næsten det samme.

Her er den første sammenligning jeg kunne finde på google, men der findes nok nogle der går mere i dybden:
http://www.prupert.co.uk/2010/04/28/locale-vs-settings-profile-vs-tasker/

0 0
May Frederiksen 01-10-2010 14:03:30

Hvis I har bud på andre applikationer, må I meget gerne komme med dem :)
Mvh. May, Mobilsiden.dk

0 0
TJ 01-10-2010 12:36:18

Disse eksempler har jeg sagtens kunne leve uden eller med gratis versionen, hvis det skal være toppen af poppen så GAAABB

0 0