Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Android Marked med "censur"

Android Marked med "censur"

Nok er Android Marked open-source, men nu skal applikationerne mærkes med hvilken målgruppe de henvender sig til.

Tidligere har det ikke været muligt at se, hvem der er målgruppen til de forskellige applikationer i Android Marked.

Det har Android Marked nu ønsket at synliggøre, og fra den 30. november er det et krav, at udviklerne skal mærke applikationerne.

De "mærkater", som applikationerne vil få, er enten: all, pre-teen, teen eller mature. Der er dog ikke nogen helt klare regler for, hvornår en applikation hører ind under en bestemt mærkat.

De applikationer som allerede nu er i Android Marked vil hvis de ikke mærkes af udvikleren selv, automatisk blive mærket som "mature" efter en tid.

Der har længe været spekuleret i om Android Marked vil tillade applikationer, som har erotisk indhold og denne ændring i Android Marked sætter gang i spekulationerne.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Arkanis 01-12-2010 17:19:30

Den fortjente jeg vist.
Kan se vi er stort set enige, mener bare der skal inddeles, og ikke blokeres.

Grunden til jeg flippede lidt er at der tit bliver brugt urimelig argumenter i den offentlige debat, især på nettet.
Porno skal forbydes fordi børn kan se det
thepiratebay skal blokeres fordi dem kan vi ikke lide
Politiet skal have lov til at gennemrode alt fordi alle kan være terrorister og alt er lovligt i kampen mod terrorister.

Det er dog heldigvis ikke noget vi skal debattere her.
Jeg ser det dog som at vi er stort set enige på dette punkt og takker for dit sidste indlæg, må indrømme at jeg trak lidt på smilebåndet.

ps. mht biblioteket skal det lige pointeres at det blev brugt fordi det i sig selv er et (efter min mening) tørt og kedeligt sted, men der er da computere, og bøger/blade om alt fra himmel og jord også omkrig menneskets seksualitet og anatomi mm.

0 0
KimDotDK 01-12-2010 17:47:06

Har som du kan se lidt længere oppe indset min brøler og beklager :)

0 0
01-12-2010 23:50:40

@Kim lige en kommentar om indre mission, så tror jeg lige præcist at børn fra denne og lignende grupper kan få de mest forskruede forhold til porno via nettet. Hvis de lever i en tabuiseret verden og kun kan slippe ud af den via nettet(evt. på bibliotekernes computere) så ser de jo ikke andre end mister 6-pak, omringet af tyve stønnnende kloner af Paris Hilton.

0 0
peter 01-12-2010 18:11:22

He he, helt fint. Jeg tror i øvrigt vi er helt enige så. Brug af markater til sortering/censurering lokalt er helt fint.

0 0
Arkanis 01-12-2010 16:18:09

"""Kim - Re: Google = Apple
Har du børn Peter?"""
Øh hvad!!!!
Så børn skal nægtes adgang til biblioteker, for der kan sgu findes porno?
Til samtlige tankstationer, til alle computere med internet adgang i stort set alle lande. Til rigtig mange dagligvare butikker ?
Eller skal vi alle forbydes adgang til internet og bylivet fordi der kan risikere at være porno og det kan børn risikere at se?

Så nu skal firmaerne bestemme hvad jeg og evt. børn må se i alle lande ? ja det er da en god ide!!!
En ting er hvad de gør, men om man syntes det er en god ide er noget helt andet.

Børn tager sgu ikke skade af at se et bart bryst, det gør de sgu da for fanden i nyhederne om sommeren eller når der er film i tv.

Det handler om de skal kunne finde ud af at vælge det fra ligesom de gør alle andre steder. Der er da ingen børn der går hen og finder porno i en dagligvare eller kiosk nej de går direkte efter slik og snolder.

Når de går på android market så vil de ikke have porno, de vil have Angry birds osv, slize it og hvad de alle sammen hedder.

Jeg siger ikke at det ikke tager overhånd med apps der kun skal promovere asiatiske piger.
Men det kan der sgu gøres noget ved, bare fordi det ikke falder i min smag skal det vel ikke forbydes ?

0 0
KimDotDK 01-12-2010 17:00:16

Kan da godt svare dig, men også kun fordi du skriver så pænt..
Nej, børn tager ikke skade af at se et bart bryst. De fleste har set helt op til 2 i løbet af få timer efter fødselen. Der er til gengæld andre ting de ikke bør se eller udsættes for.
Selvfølgelig skal de ikke forbydes adgang internet osv, men der er vel ingen grund til at smide hardcore porn lige i hovedet på dem? Nu har jeg aldrig ledt efter porno på biblioteket, men lyder som om du har stor viden på området :D
Men du har da ret i at ungerne ikke skal afskæres fra resten af verden, men i stedet have en sund opdragelse og lære at skelne mellem fantasi og virkelighed.
Mener stadig at de burde deres nye mærkning til noget fornuftigt og via den afholde de små poder fra at søge på adult apps. Så kunne voksne fornuftige mennesker som dig stadig i al hemmelighed se alt det porno du ville på din telefon og slippe for turen til biblioteket :D

0 0
peter 01-12-2010 17:12:39

@Kim jeg tror vist du selv startede den tone, men lad det nu ligge.

Jeg synes det lyder som om du ikke har forstået hvad det er Google har gjort. De censurer porno helt så det slet ikke kommer på market - overhovedet!! Der er ikke tale om de vil bruge den nye markering til at give brugeren mulighed for at censurere det væk og brugere der gerne vil have porno mulighed for det. Det var ellers det jeg synes de skulle have gjort. Så kunne du Kim også få mulighed for at undgå at komme til at se noget anstødelig bar hud så du ikke risikerer udstødelse af indremisssion :-)

0 0
KimDotDK 01-12-2010 17:44:56

jeg beklager jeg beklager jeg beklager.. Har været væk fra siden et stykke tid og havde ikke luret den med at de banner porno generelt. Og jeg kunne måske også have udtrykt mig tydeligere.
Havde kun set at der blev indført de her fine mærkater og den kan jeg egentlig ikke se noget forkert i. De kunne måske endda bruges til noget fornuftigt. Ikke kun med hensyn til børn, men også så dem der mener de har bryster nok derhjemme, kunne undgå at falde Big´n´Busty Asians, hver gang de ville finde noget anime.
Og havde jeg været i Indre Mission, var jeg nok blevet udstødt for længe siden. Min livstil lever ikke helt op til deres krav:)

0 0
Peter Hviid 01-12-2010 10:28:39

censur kan vi ikke bruge til noget..!

0 0
peter 01-12-2010 10:22:37

Jeg synes I glemmer en ret vigtig information. Google har valgt direkte at forbyde porno i Android Market! (Kilde: http://www.version2.dk/artikel/17153-kovending-google-forbyder-porno-i-android-market?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=) Så ja Lowkey det må man vist kalde censur. Det er da en smule pinligt for de Android folk som har kørt hårdt på mod Apple og deres blokering af porno apps i App store. Nu er Google ikke en pind bedre end Apple (på det punkt). Kunne de ikke bare have sat en parental lås på? Eller kun forbudt til i Android Market i USA? Men sådan går det åbenbart når man overlader styringen til konservative amerikanere. Er det virkelig sådan organisationer/firmaer vi vil have skal styre hvad information/indhold vi må se? Jeg synes det er en alvorlig glidebane!

0 0
KimDotDK 01-12-2010 15:27:18

Har du børn Peter? Ville du give en mobil med fuld adgang til porno, til dine unger? Det håber jeg ikke. Derfor synes jeg ikke der noget forkert i det. I din iver, glemmer du også at Ovi store bannede Bikini Clock. Så man skal åbenbart heller ikke overlade styringen til finnerne :)
Og er porno så nødvendig en del af din hverdag, står det dig jo frit for at side-loade fra andre steder på Android, eller droppe din garanti og jailbreake din iPhone.
Ang. de nye "mærkater", har det jo intet med censur at gøre. Det er en hjælp til brugerne, så de har en idé om hvad de downloader.

0 0
01-12-2010 15:49:40

@Kim Det essentielle er ikke at de forbyder porno, det essentielle er at de udøver unødvendig censur.

Google har vist, lige indført aldersmærkning af deres apps, dermed må det også være muligt på en eller anden måde, med forældres accept, at censurere voksenindholdet.

Censur hører som udgangspunkt middelalderen til.

0 0
peter 01-12-2010 16:32:03

Jeg er helt enig. De kunne netop bare benytte de nye markater (som jeg ikke ser noget som helst problem med) til at give forældre mulighed for at censurere porno fra. Hvorfor blokere det for alle. Det behøves vel ikke gå ud over alle at børn ikke behøves adgang til porno.

Jeg er enig i at der ikke er nogen grund til at sælge pornofilm i BR, men omvendt behøves man vel ikke lukke alle de lysende butikker Istedgade fordi børn kunne ske og komme forbi.

@Kim jeg gætter ud fra dit spørgsmål at du har børn. Lader du dem ikke gå på nettet? For der kan de jo også (uden specielt stor besvær :-)) få fat i porno.

0 0
01-12-2010 23:39:40

... ikke nok med det, så har jeg svært ved at forstå deres rating system, så vidt jeg kan se så fjerner de alt voksenindholdet, dvs. at der ikke er meget til overs at mærke som "adult only", noget af pointen med systemet forsvinder.

Ikke desto mindre giver det Nokia med OVI en mulighed for virkeligt at skille sig ud positivt og dermed formentligt øge salget i den frie verden. Mange amerikanere er sikkert glade for censuren.

0 0
Lowkey 01-12-2010 10:38:57

Og hvad så hvis de forbyder det i Android Market?
Androidbrugere er ikke begrænset til kun at installere apps fra Android Market.
Man kan manuelt installere, eller bruge alternative markets som MiKandi http://phandroid.com/2009/11/27/android-porn-market-from-mikandi/ hvis man vil have pornoapplikationer.

0 0
peter 01-12-2010 11:01:46

iPhone brugere kan også bare jailbreake deres iPhone og så kan de installere porno apps. Det har ikke gjort Android folk mindre hoverende overfor iPhone brugere.

Du skrev tidligere det ikke var sensur, men nu skriver du pludselig det er ligemeget!!??

Når nu Android market sidder på så stor en del af app markedet til Android så er det vel et problem. Hvad bliver det næste de forbyder? Nyheds apps fra socialistiske medier fordi det kan tea-party bevægelsen ikke lide?

0 0
01-12-2010 11:43:25

Du behøver ikke jailbreake Android for at installere "andre" programmer.

Men du har ret Google opfører sig som Apple og det stinker langt væk af Tea Party og Steve Jobs.

Lad os håbe der nogle der laver et Android anti Apple Marked.

0 0
Lowkey 01-12-2010 10:13:48

Hvordan i himlens navn kan det på nogen måde sidestilles med censur eller "censur" og hvad har det med open source at gøre?
Desuden er Android market ikke open source.
Kom nu ind i kampen!

0 0

Om brug af cookies