Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Android Market i hælene på App Store

Android Market i hælene på App Store

I midten af 2012 vil der være lige så mange applikationer i Anroid Market som i App Store.

App Stores udvalg af applikationer steg med 44 procent siden august 2010, mens Android Market i samme periode steg med 127 procent.

Hvis denne udvikling fortsætter vil Android Market kunne tilbyde flere applikationer end App Store i midten af 2012. Sådan lyder en rapport fra App Genome Project.

En betydningsfuld grund skulle være, at Android-udviklere lancerer flere applikationer per udvikler. I gennemsnit laver en Android-udvikler 6,2 applikationer, mens tallet for iOS-udviklere er 4,8.

I øjeblikket tilbyder App Store omkring 350.000 applikationer, mens Android Market har næsten 90.000.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

22-02-2011 20:51:59

I har da selv skrevet en artikel om, at Android Market i december nåede 200.000 apps. 90.000 må da være en stor underdrivelse?

0 0
21-02-2011 14:27:05

...App-marked, som er i rivende udvikling.

Har vi ikke allerede haft den helt store omvæltning 'derinde' - efter det blev legalt her i Danmark at KØBE apps.?

Man skal ikke her fokusere på tallene - men dét, som man selv bemærker, hver gang man er 'inde' i app-marked, for slet ikke at glemme nettet.

Kig efter hvem udvikleren i grunden er for en størrelse etc.etc.

Selvfølgelig skal man ikke forvente nyt hver gang man besøger app-marked - men at det bliver en mega-stor forretning........

Herom slet ingen tvivl.

0 0
DX 21-02-2011 13:32:58

Kan i ikke bare købe jer en Nokia eller en Iphone. mvh.

0 0
Henrik 21-02-2011 14:01:56

N8 her, så done ;-)

0 0
Jeppe Andersen 21-02-2011 13:27:00

Nu har jeg både haft/har iPhone/iPad og Android enheder.

Føler blot der er mere lort i Android Marked end i App Store.

0 0
Henrik 21-02-2011 12:34:04

Om det er 10.000, 100.000 eller 300.000 apps er ikke særligt brugbart, hvis man ikke tager faktorer med som kvalitet og økonomi - og det mangler i allehøjeste grad i Android Market.

Det er den app store der har den laveste andel af betaltings apps (ikke sundt) og den har en lavere økonomisk omsætning end Nokia's Ovi Store. Ret patetisk, faktisk.

0 0
21-02-2011 13:48:12

Android marked er mindre reguleret end app store, så det medfører helt logisk at der er mere skrammel. På samme måde som at en Andoid mobiltelefon kan være alt lige fra et reelt alternativ til en iPhone til den værste gang kinaskrammel. Dog kunne det være rart hvis de oprettede to markeder, et som var lige hårdt reguleret som app store og et andet "sort marked" som kun blev reguleret i forhold til skadeligt software og ulovlige aktiviteter.

Personligt har jeg hidtil kun købt en app og det er launcherpro som jeg ikke betalte via Android marked. Jeg har ikke lyst til at det skal være muligt ubegrænset at kunne bruge løs af min konto, istedet så jeg gerne at man kunne indbetale penge til en konto på samme måde som vi kender det fra fx Telmore.

Med andre ord så er jeg enig i at der plads til forbedringer. Desuden er jeg enig i at et marked med 10.000 gode apps er bedre end et med en mio dårlige apps.

0 0
21-02-2011 14:18:03

CITAT: 'Dog kunne det være rart hvis de oprettede to markeder, et som var lige hårdt reguleret som app store og et andet "sort marked" som kun blev reguleret i forhold til skadeligt software og ulovlige aktiviteter.'

En aldeles strålende idé, Peter :)

0 0
Lowkey 21-02-2011 15:56:23

Der kommer et Android Market der er reguleret ligesom Apples.
Det er Amazon der laver det.
http://www.amazonappstoredev.com/

0 0
Villiam 21-02-2011 09:27:01

snakker vi lige om her ? apps, eller ting man kan hente på de forskellige markeder ? i dec måned sidste år kom google ud med en melding om at de havde 200.000 ting man kunne hente fra marked. hvor de lavede en stigning på 100.000 ting på ganske få måneder. apple har så været oppe på 300.000 ting i gennem længere tid nu. og appla har altså ikke 350.000 apps, men ting på deres marked. der er stor forskel på en app og f.eks. spil, tema osv. og da google er open source, så skal de nok komme hurtigt op over apple.

0 0
DX 21-02-2011 09:12:56

AndroLib.com ( Statistics )opgiver at der er 260000 apps i Android Marked og at der bare i Januar var en tilgang på 29293stk. Samt at der er downloadet programmer mere end 3,4 milliarder gange = Se de forskellige diagrammer. Man læser forskellige tal i "pressen" men hvilke tal skal man rette sig efter og hvorfor ? mvh.

0 0
Alex 21-02-2011 00:05:57

Android market har så et godt stykke over 150000, men okay :-)

0 0
gielsgaard 20-02-2011 20:14:07

Lige i hælene,ja den var god.

0 0
Henrikmand 20-02-2011 23:35:22

Tjooo - det er vel simpel matematik, ikke? Selvom der er et stykke vej til "midten af 2012" ;o)

0 0