Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Android Market tjekker om mobilen duer

Android Market tjekker om mobilen duer

På Android Market angiver systemet nu, om ens mobil er kompatibel med app’en, inden den hentes ned.

Screenshot fra Android Market. Her er det OfficeSuite Pro, som ikke er kompatibel med HTC Flyer. (Foto: Mobilsiden.dk)
Screenshot fra Android Market. Her er det OfficeSuite Pro, som ikke er kompatibel med HTC Flyer. (Foto: Mobilsiden.dk)
Foto: Mobilsiden.dk

Google har på “app storen” for Android smartphones nu indført en feature, som automatisk viser, om mobiltelefonen kan benyttes med den applikation, som man gerne vil hente ned.

Man får altså ikke længere hentet et program, der alligevel ikke fungerer med ens aktuelle mobiltelefon.

Indtil nu er det kun web-versionen af Android Market, der har denne funktion.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

David 13-06-2011 06:38:02

Endnu et eksempel på hvorfor mange stadig foretrækker iPhone. Hvis man ikke elsker at nørkle med sin telefon, så er det tiltrækkende at alt bare virker. Men det er klart at den form for sikkerhed koster at man afgiver kontrol. Min pointe er at mange Android bruger basher iPhone, jeg har altid ment at der er brug for og plads til begge former for modeller.

0 0
Henrik 13-06-2011 10:55:02

Nu ved jeg godt, at det ikke er "moderigtigt" at sige, men det problem har Nokia for længst løst også i deres Store. Det er kun Android der er tilbage som ikke kan finde ud af det.

0 0
John 13-06-2011 12:32:09

Ja, de har slagtet Symbian. Problem løst :)

0 0
Henrik 13-06-2011 13:25:57

S40 (ja dem som der sælges over 100 millioner af hvert kvartal) har også Store, og her er det samme gældende, altså ordentlig håndtering af fragmentatering, og nej Symbian er ikke slagtet, det står til at blive erstattet senere, ja. Det er stadig den platform (samt S40) som udgør mest salgsaktivitet i apps efter Apple. Nokia's Store er nummer 2 efter Apple App store. Det er en kendsgerning.

Jeg har den største respekt for hvad Apple har opnået med deres App Store, men Android Market ligger efter, og er fyldt med tekniske design fails. Endnu ihvertfald. Det er ikke for sjov, at både Gameloft og Amazon har deres egne stores til Android.

Så kom igen med perfide bemærkninger. Men det er vel det eneste der kommer fra Android fanboys? Ringe argumenter med ingen eller ringe indsigt omkring det brede mobilmarked.

0 0
Zeb 13-06-2011 14:22:01

Ej nu må du altså lige styre dig. Amazon's app store er lavet for at være en konkurrent til Android Market så Amazon kan tjene penge på apps. Du kan stadig sagtens hente kindle app osv. på Android Market. Desuden kan du få masser af apps der ikke er amazon-udviklede i deres app store. Den er et alternativ til Android Market og en konkurrent. Det er jo fordi Amazon så kan tage en procentdel af salgsprisen på en app istedet for at google får den.

Gameloft har også spil på Android Market, de bruger bare også direkte salg fra deres website fordi de så slipper for at betaale afgiften til google. Det forekommer jo også til Apple at app udviklere ud over i App Store også tilbyder deres apps på deres egen hjemmeside (eks. Gameloft!) Det har altså ikke noget at gøre med at Android Market er tilbagestående, det er bare en naturlig ting fordi man så sparer afgiften til dem der har app butikken (om det så er Apple, Google, Amazon, eller en af de adskillige andre Android-app stores der findes)

0 0
Henrik 13-06-2011 14:36:52

@Zeb: Dit forsøg på at give en alternativ begrundelse hvorfor folk laver konkurrerende app stores på Android, er et godt forsøg. Problemet er bare, at det ikke passer, at det er den primære grund.

Jeg snakker jævnligt med folk "i branchen", som jeg selv er en del af. Jeg kan garantere dig for, at grunden til alternative app stores på Android, er den samme, som i de gamle J2ME (Java) dage. Den officielle kanal(er) er ikke god nok. Det er den altoverskyggende grund, alt andet er sekundært.

Apple's App store og Nokia's Store, har en kvalitetstest alle apps går igennem inden de kommer ud på storen. Android har stort set ingen, og heller ikke ingen nævneværdig fragmenterings-håndtering (som nævnt), men tager alligevel 30% ligesom Apple og Nokia.

Alle udviklere der udgiver på alle 3 platforme ved udmærket hvor meget mere der sælges på Apple App Store og Nokia Store ifht. Android Market. Når man sælger 10 - 20 gange så meget på Apple's og Nokia's stores (ja, det er korrekt 10 - 20 gange mere), er det ikke det store problem at der ryger 30%, og slet ikke når det går til et fornuftigt formål (app certificering, kvalitets-test, kompatibilitets-test og support).

0 0
Karim 13-06-2011 15:51:51

ej ny må du stoppe dette er en nyheds hjemmeside ikke et forum... hvis du har lyst til at brokke dig eller hvad du vil kalde det så gå til androidForum.dk og opret dit ejet forum. så kan du brokke dig til alle de android mennesker du har lyst til.

0 0
13-06-2011 18:00:44

@Karim Henrik har sådan set ret i at Android Market godt kunne trænge til at blive løftet. Jeg kunne godt ønske mig tre ændringer:

1. Split Android market op i to dele, et hvidt marked og et sort marked. Det hvide marked skal indeholde apps som alle er blevet testet herunder samtlige betalingsapps. Det sorte marked kan så være et mere frit og ureguleret marked hvor der kun testes for skadeligt software.

2. Indfør flere betalingsformer.

3. Drop den unødvendige censur. Jeg kan finde amazon.co.uk app på webversionen af Android Marked, men jeg må ikke installere den. Går jeg ind på nettet så kan bestille stort set alle de varer jeg vil når bruger amazon.co.uk det hænger ikke sammen.

Angående Nokias succes, så er deres telefoner så dårlige at de sælger dem så billigt at de næsten ikke tjener noget som helst. At de slagter Symbian kan jeg godt forstå det er en synkende skude. At de slagtede MeeGo kan vel kaldes Elops projekt han er da ved at få banet vejen for at Nokia kan blive opkøbt af m$.

0 0
Henrik 13-06-2011 19:10:41

Enig med pkt 1 og 2.

Mht. Pkt. 3, så er du igen biased og lukker pis og lort ud igen. Det har hele tiden været meningen at Symbian skulle udfases med tiden til fordel for Meego. Meego teamet kunne ikke levere til tiden, og derfor er WP7 kommet på tale. Din "teori" omkring at Nokia skal gøres salgsmoden til M$ er ligeså rigtig, som når en landsbytosse render rundt og påstår han kommer fra en anden planet. Dette rygte er blevet afkræftet flere gange af Elop selv (læser du kan mobilverdens version EktraBladet - Engadget og Gizmodo?). Tag dig nu sammen ik?

0 0
13-06-2011 20:25:15

Det er muligt du kan finde ud af at lave programmer til OVI marked, men derudover er du ikke den skarpeste kniv i skuffen. Nu var Nokia ikke en del af pkt. 3(men så nemt er det jo heller ikke at læse)...

Hvis Nokia og m$ er ude i forhandlinger om at m$ overtager Nokia så er det klart at de vil blive ved med at benægte indtil de reelt har afsluttet en handel. Så om Elop siger det ene eller det andet kan du ikke bruge til noget. De dummer sig ikke to gange i forhold til m$ og WP7.

Og angående Nokia, så ved jeg at du lever i en lyserød verden hvor alt går strålende for firmaet. Men her i den virkelige verden styrtdykker Nokias værdi, hvilket i sig selv gør dem lettere at overtage og i øvrigt indikere at dem med pengene ikke tror på Nokia.

Dertil kommer at Apple tjener mere på at sælge nogle få modeller til en tredjedel end Nokia tjener på at sælge mange modeller til rigtigt mange, med andre ord så er de dårlige købmænd hvilket i sig selv ikke er specielt smart... eller indikerer at deres produkter ikke er specielt gode og dermed ikke specielt meget værd.

Dertil kommer at de mest værdifulde selskaber er Apple, Samsung og HTC i den nævnte rækkefølge.

Nokia har det ikke godt, det vil du også komme til at indse en dag.

0 0
Henrik 13-06-2011 21:39:55

Sorry, det er rigtigt at det ikke var pkt 3 og jeg er enig i dit pkt 3 også. Skrivefejl.

Dog ændrer det ikke på at du stadig lukker lort og spekulationer ud der ingen basis har overhovedet. Alle kan jo gå ud og lave de postulater du laver. Det har været rygter at Samsung vil købe Nokia. blablabla.

Jeg lever ikke i en lyserød verden, jeg stater bare hvad der kendt viden og facts. Nævn bare een ting af det jeg har sagt længere oppe der ikke er sandt, bare een! Yep, thats right.

Hvem er det der ikke er den skarpe i skuffen igen?

0 0
Henrik 13-06-2011 21:41:15

og det skulle hedde "Det har _også_ været rygter at Samsung vil købe Nokia. blablabla."

0 0
Hotpop 13-06-2011 20:07:58

Det danske ord er - hold nu fast:
forudindtaget.

Brug dog det?

0 0
Zeb 13-06-2011 14:24:18

Rettelse

Gameloft's salg af apps til Apple går stadig gennem iTunes og App Store kan jeg se. Trode faktisk de havde fået lavet så man kunne hente dem eksternt udenom app store, men det er sikkert ikke tilladt af Apple. Dunno har ikke selv nogen iDevices.

0 0
John 13-06-2011 13:36:23

Henrik, du er vist den eneste der ikke vil indrømme, at Nokia har slagtet Symbian, udskrevet en dødsdom over det, eller "erstattet senere". Kald det hvad du vil. Symbian dør en stille død.
En skam, for Symbian har mange kvaliteter, men Nokia formåede aldrig (jeg tvivler på de nogensiden kommer til det) at få Symbian til at være en god oplevelse på rene touch-mobiler.
Dermed ikke sagt at Android ikke har sine mangler, for det har det, men det er trods alt langt mere optimeret til touch. Så må man så leve med, at det er et tungt OS.

0 0
Hotpop 13-06-2011 12:58:35

haha good one :D

0 0
Henrik 12-06-2011 23:26:06

Det er bedre end ingenting, men langt fra godt nok endnu. Der foretages stadig ingen on-device check og identifikation mellem devicet og Market. Jeg mistænker hele designet af Android og Market, som værende utilstrækkelig til at foretage dette check, noget tyder på det ihvertfald, og dette her virker mest som en hovsa-løsning.

0 0
Bjarke Hansen 12-06-2011 09:30:29

Hvordan kan det så være at der er mange programmer der ikke virker på min sgs2, som alligevel bliver downloadet og installeret???

jeg vil gætte på det kun har noget at gøre med opløsningen er kompatibelt med programmet, ikke at programmet virker efter hensigten??

0 0
PJ 13-06-2011 01:50:36

Det de tjekker er rettigheder, om et program kun må bruges af fx amerikanere, det virker også på telefonerne men der bliver app'en helt censureret væk så det ser ud som den ikke er på markedet.

0 0
Rene 12-06-2011 21:02:15

Men bliver du advaret om at det ikke virker?
Formålet er vel ikke at udelukke bare at fortælle på forhånd at det ser ud til at programmet ikke virker.

0 0
Bjarke Hansen 12-06-2011 23:09:32

Nej bliver ikke advaret, har så lige fundet ud af det kun er på web udgaven der står om den er kompatibel.. men min pointe var, at selvom der står den virker, virker det stadig ikke i virkligheden.... fx "DR radio" den står til kompatibel med mine devices..

0 0
Anders 11-06-2011 10:49:46

Det er jo lidt det som citationstegnene antyder.
Så længe de er der er det jo fuldstændig åbenlyst at det blot er med et hint af ironi. Du kender dem måske bedre som "kaninører" ;)

0 0
Karim 11-06-2011 23:39:37

okay okay det var det er bare mig der var lidt hmm den dag... :)

0 0
Karim 10-06-2011 14:07:09

Det hedder Android Market og ikke "app storen" :) undskyld men app storen for mig til at tænke på apples app store... så skulle i have skrevet:
Google har på “applikation storen” for Android
eller
Google har på “program storen” for Android
:D

0 0
PJ 13-06-2011 01:49:24

Næ næ, det hedder en app, og man sælger den slags i en store - på engelsk altså. På Dansk kunne de kalde det program forretningen.

0 0
Jeppe Andersen 15-06-2011 18:57:36

På dansk må det være Computer baseret program butik :)

Hvis du oversætter App = Application = program
Program = program

Men på engelsk er program og application ikke det samme. Program kunne jo også være et program som i plan over syge børn :)

Altså det ville jeg sige

0 0
Mikkel 14-06-2011 11:42:25

eller prog forretningen

0 0
Karim 13-06-2011 02:05:05

lol

0 0
Hotpop 11-06-2011 22:36:14

:D:D:D:D:D:D

DET er da vist at gå i små sko...

0 0
Rene 12-06-2011 20:58:59

Hvis man har en kæp-hest skal den satme også rides.

0 0