Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Android-opdatering til LG Optimus 2X trækker ud

Android-opdatering til LG Optimus 2X trækker ud

Seneste udmelding fra LG lød på september. Men ejerne af en LG Optimus 2X har stadig ikke modtaget en opdatering til Android 2.3.

Ejerne af en LG Optimus 2X har prøvet det før. At vente på en opdatering, der trak ud i noget, der minder om det uendelige.

Først var det med en opdatering, der skulle rette nogle seriøse fejl. Denne gang er det noget mindre presserende, som en opdatering til Android 2.3.

Men i begge tilfælde blev brugerne lovet en opdatering, der igen og igen blev udskudt.

Klar til sommer

LG Optimus 2X blev lanceret i december måned sidste år, og blev blandt andet solgt på, at den var klar til Android 2.3 Gingerbread.

I maj måned skrev Mobilsiden.dk første gang, at opdateringen havde lange udsigter, og først ville komme hen over sommeren.

Mere konkret meldte LG, at opdateringen ville være klar i juni/juli måned.

Så september...

I juli blev den udmelding dog ændret til ‘efteråret 2011’. Få dage efter var Hanna Glass fra LG Sverige mere konkret, og sagde at Gingerbread-opdateringen ville komme i løbet af sensommeren, og hun troede: “på det bliver i september”.

Desværre for Optimus 2X-ejerne har det vist sig ikke at være sandt.

Sidst i juli begyndte udrulningen af Android 2.3 til de amerikanske Optimus 2X’ere, hvilket måske kunne give liv til håbet om at få opdateringen til Danmark. Det afviste LG dog, og holdt fast i “efter sommeren”.

LG beklager forsinkelsen

Mobilsiden.dk har bedt om en status fra Hanna Glass fra LG i Sverige, der nævnte september som måned for frigivelsen. 

Hun siger:
-”Opdateringen til Gingerbread 2.3 til Optimus 2X er planlagt til frigivelse i løbet af efteråret, og vi er i øjeblikket i gang med de endelige tests. Vi beklager forsinkelsen, men håber I vil sætte pris på, at vi har ville sikre kvaliteten af softwaren, inden vi udsender til vores kunder.”

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Jonas_a 29-10-2011 16:56:36

..til O2X:
http://www.gsmarena.com/lg_optimus_2x_will_not_be_getting_a_taste_of_ice_cream_sandwich-news-3328.php

Glad for at skifte lortet ud med SGSII!

0 0
John 12-10-2011 19:52:55

Hej

Jeg er også en lykkelig ejer af Lg´s 2x optimus..Jeg syntes stadig det er den fedeste tlf på market..Det er bare synd at det er sådan et skod firma der står bare den..
Jeg har selv haft store problemmer med min og har endda fået en nye som har samme sygedomme som den første..Det skal lige siges det er ikke tlf der er noget galt med, men det skod af et system som Lg har lagt på. Jeg er selv blevet træt af at vente på lg, så jeg kastede mig ud i at lægge en nyere version på selv..Jeg har så selv lagt den nyeste androi CM7 2.3.7 på og nu spiller min tlf 100%..Den kan lige pludselig en masse ting som jeg ikke troede var muligt og det fede af del hele er at man slipper for alle de ligegyldig programmer og tilbehør som producenten ligger på..For dem der har mod på det samme, skal ikke tvivle 2 sek. I for en helt ny tlf hvor krafterne i Tegra chippen virkelig komme til sin ret. Min søn har en Iphone4 som desværre må se sig slået i divs test som vi har udført her hjemme. bla load af hjemmesider, afvikling af spil, afspilning af film på youtube.Før kunne min slet ikke følge med.....Man skal bare lige ha´i baghoved at garanti ryger når man rode med styresystemmet...Men jeg har ikke fortrydt..Og et ekstra plus er at man kan opgrad lige så snart den næsten androi version kommer, man skal ikke vente på en producenten gider at få gjort sit system færdigt..

0 0
Balano 12-10-2011 19:58:21

Du mister garantien hvis problemet kan relateres til det software der er på. Sådan er det hos callme ihvertfald.

0 0
24-10-2011 14:54:04

Jeg har også gjort dette, det virker super og er nemt! Man kan altid flashe tilbage inden man afleverer den til rep, og så er garantien intakt.

0 0
Ravnen1 12-10-2011 13:28:31

"håber I vil sætte pris på, at vi har ville sikre kvaliteten af softwaren, inden vi udsender til vores kunder."
Med den logik var telefonen aldrig blevet sat på markedet. Men bedre sent end aldrig at opdage det.

Jeg har ombyttet min LG Optimus 2X til en Samsung Galaxy S2 - det er jeg virkeligt glad for! Aldrig mere LG!

Jeg var dum nok til at vente næsten 6 måneder på at der kom en opdatering der løste problemerne, men de kom aldrig! Selv efter 10D er der problemer med genstart osv.

Jeg prøvede custom roms osv, men udover at det er bøvlet løste det heller ikke problemerne, det minimerede dem bare. Nu er jeg glad for ikke længere at blive gjort for nar af LG.

Til Samsung Galaxy S2 skal det dog siges at der er kommet opdatering til 2.3.4 og 2.3.5 som ENDNU ikke er tilgængelige, da jeg har 3 som liiige skal have lov til at pille med opdateringen før deres kunder må få den. Dårlig stil, men i det mindste virker min telefon i mellemtiden - så det er ok, selvom jeg synes det er lidt ringe at de nu er 2 opdateringer bagud. Med LG i baghovedet bliver man jo lidt nervøs for udmeldinger som "opdateringen er klar i starten af oktober". :)

0 0
Exert 12-10-2011 14:26:27

"...da jeg har 3 som liiige skal have lov til at pille med opdateringen før deres kunder må få den."

Jeg troede 3 havde droppet alt telefonleverandør-software-skrammel. Jeg håber virkelig ikke du har ret. Hvad er det, de skal pille ved?

0 0
Ravnen1 13-10-2011 14:18:02

Jo desværre. Da 2.3.4 udkom blev det kendt at 3 ikke ville udgive den, istedet ville de udgive 2.3.5 "I starten af oktober". Nu er 2.3.5 udkommet og det eneste der er sket fra 3´s side er at teksten på deres hjemmeside nu er ændret til "slutningen af oktober". Så med Galaxy S2 fra 3 slipper man ikke helt for LG-oplevelsen, hvor man kan se opdateringer blive udsat (forået,starten af efteråret, slutningen af efteråret, hvilket efterår..).

Jeg vælger dog at håbe at det bliver en kondenseret udgave der kan måles i uger istedet for i måneder.

Det er dog vigtigt at holde fokus på at min Galaxy S2 ikke har problemer i stil med min LG - og derfor er opdateringer ikke nødvendigt for anvendelsen af telefonen, det er primært bare fordi det er rart at have nyeste udgave.

0 0
spawn 12-10-2011 15:26:45

Fik også den ene af mine O2x'er byttet til en SGSII for en lille måned siden, og er super glad for byttet. Den spiller bare uden nogen problemer overhovedet.

Min anden o2x som min søn bruger, fryser stadig flere gange om dagen når han vil streame youtube video over 3g, så den ryger også snart retur med krav om ombytning.

Mht. 3, så ja de brander deres telefoner ved installation af et par 3 specifikke apps, noget 3 mobiltv o.a. - så 3 kunder nåede aldrig at få 2.3.4 opdateringen til SGSII og skal stadig vente 2-3 uger på 2.3.5 opdateringen.

0 0
John 12-10-2011 12:30:11

LG = Lorte Grej

0 0
Engell 12-10-2011 12:00:54

Jeg fik, efter en del tovtrækkere, min udbyder til at tage min O2X retur, så i dag er jeg den glade ejer af en SGS2, hvor der netop er udrullet en 2.3.5 opdatering. Jeg er USANDSYNLIG glad for mit skifte, og kan kun anbefale alle andre O2X ejere at skifte... hvis muligheden skulle byde sig (på den ene eller anden måde). Dette skal ikke lyde som en reklame for Samsung, men hvis man stiler efter en problemfri HURTIG smartphone, så er SGS2 et godt bud... som det også sås i so-ein-ding i går aftes :)

0 0
Exert 12-10-2011 11:42:35

Sidder man med en O2X, der genstarter, eller man skal genindtaste simkode ofte, og man ikke har mod på at rode med custom ROM, så kan jeg anbefale SoftLocker, som har løst problemet for mig. SoftLocker gør at telefonen aldrig går i "sleep" og det tilsyneladende i sleep problemet opstår. Konsekvensen er desværre et større strømforbrug, men det må man jo vurdere om man kan leve med.

0 0
Jesper Søgaard 12-10-2011 08:15:24

Det var med tårnhøje forventninger jeg fik min Optimus 2X da den udkom. Faktisk gik det rigtig fint - den første uge. Så kom problemerne. Heldigvis opdagede jeg det så tidligt at jeg fik den byttet til en iPhone 4.

Jeg fatter virkelig ikke hvad LG har gang i - de graver jo deres egen grav. De markedsførte X2 over alt og der var jo ingen grænser for hvor god den smartphone var. De mister jo fuldstændig troværdigheden når de for det første lancerer et produkt som er bevidst fyldt af med fejl: Langsomt UI, sporadiske reboots og låser - bare for at nævne et par stykker. Dette kan umuligt have været fremmede for dem, men hvis det var så er det sikkert at jeg ALDRIG køber en LG mere fordi de ikke har styr på deres produkttests. Jeg føler med dem som stadig hænger på 2X og ikke kan komme af med dem fordi de er faldet så meget i pris.

0 0
Rallerbabz 11-10-2011 23:27:22

Det er virkelig synd for jer.
Solgte min o2x og købte en sgsii - et tab på lidt over 1.000 kr. - 1 uge før mit selskab gav penge tilbage, mega surt, men damn jeg er bare glad for at have en SGSII nu :)

Min ven har dog stadig O2x og hjalp ham med at lægge CM7 på og må indrømme, den er lige så smooth som en SGSII nu! :) (dog tiltaler SGSII's skærm mig ekstremt meget, så har stadig ikke fortrudt)

0 0
Jonas_a 11-10-2011 22:28:26

Er også en af de heldige der kunne få pengene tilbage.
Den levede aldrig op til forventningerne.
Købte en Galaxy SII i stedet og mega glad for den.

0 0
beverly 11-10-2011 21:59:50

Har netop fået min LG telefon ombyttet til en Samsung Galaxy S2 helt uden beregning. Samsung'en fungerer fantastisk. Hold da op -nu er jeg fri for fejlmeddelelser og genstarter. Jeg er færdig med LG og vil aldrig eje noget lort fra dem igen, om det så er køleskab, TV eller mobiler.

0 0
Zeb 11-10-2011 20:33:28

Jeg har så ondt af dem der hoppede med på O2X fordi det var den første dual core mobil på markedet. Der blev stadig kørt intensive reklamer for den selv efter problemerne var dukket op. Det værste er at os der besøger mobilsiden dagligt hurtigt fandt ud af at man skulle holde sig fra den, og istedet kunne vente på andre mobiler, men mange der ikke går så meget op i det kan være blevet lokket til at købe den via reklamerne og de sidder nu med håret i postkassen.

0 0
Balano 11-10-2011 21:38:16

Og så er der os der alligevel ville have lagt en custom rom på.. Vi har nu en fuldt fungerende mobil alligevel.

0 0
12-10-2011 07:58:23

Jeg havde alle de forskellige custom roms på min, og den var stadigt nogett skrammel...

0 0
Zeb 11-10-2011 22:15:55

Sandt - men det er trods alt de færreste der gør det. Og andelen af folk uden mobil som hobby/interesse der bruger custom rom er jo forsvindende lille

0 0
Lindberg 11-10-2011 18:12:18

LG gør godt nok ikke meget for at fremstå som en pålidelig mobilproducent, sådan som de bryder deres egne løfter ustandseligt.

0 0
Rene 11-10-2011 18:00:30

Jeg har for ca 1 måned skiftet til cyanogenmod7 og kan kun anbefale alle at gøre det samme, det var semi svært at få på. Men siden har der ingen problemer været overhovedet.

Jeg er færdig med LG ikke bare som mobil vil prøve at se om jeg kan undgå at købe produkter fra dem overhoved.

0 0
Mikkel 12-10-2011 14:26:21

Jeg har kørt med Cyanogenmod siden de første nightly builds. Mine observationer frem til den første stable er:
1) Elendig lydkvalitet under samtale (baggrundstøj)
2) Kamera er markant dårligere end det bør være.

Eller er den ok.
Kan du genkende det? Og hvilken baseband bruger du?

0 0
Bak 11-10-2011 17:57:50

Hvor har du fået byttet din og hvornår ?

0 0
11-10-2011 18:52:45

Det var ved 3 for et par måneder siden. Efter et par gange til rep.

0 0
11-10-2011 17:20:58

Havde O2x, men fik den da heldigvis byttet pga utallige genstarter. Og når man så læser dette, ja så bliver man ekstra glad for sit bytte. Når jeg allerede efter 2 måneder har fået 2 updates på sin SGS 2. Det for vildt ringe af LG, O2X var lovet og næsten solgt på at der ville komme gingerbread kort efter release. Fy for den LG.

0 0
11-10-2011 15:59:39

Betyder det at ejere af LG O2X får Android 2,3, mens alle andre så småt begynder at gøre klar til at få Ice Cream Sandwich?

0 0
Ulrik 11-10-2011 16:07:35

Absolut ikke!

Der er pt ingen Android telefoner på markedet i dag, som er sikker på at få ICS!

0 0
11-10-2011 16:32:53

Det mente du forhåbentlig ikke seriøst?

0 0
Ulrik 11-10-2011 16:51:54

Absolut.

Har du da dokumentation for andet?

0 0
Lindberg 11-10-2011 18:10:39

Der er jo blevet indgået en aftale ml. Goggle og de fleste Android-producerende mobilselskaber herunder Samsung og HTC om at nye modeller vil være garanteret opdatering af styresystem inden for en bestemt periode efter produktlancering.

Så nyere androidtelefoner fra selskaber, der er med i ovennævnte aftale med Google, er garanteret opdatering til ICS.

0 0
Ulrik 11-10-2011 18:36:17

Det er korrekt, at sådan en aftale er planen. Men den er endnu ikke vedtaget, og ikke trådt i kraft endnu. Derved er der INGEN telefoner på markedet i dag, som er garanteret ICS. Om HTC Senstation og Samsung Galaxy SII får ICS er helt op til HTC og Samsung. De er på ingen måde forpligtet til det.

0 0
11-10-2011 21:25:33

Juridisk/aftalemæssig forpligtelse er en ting, sure kunder, sådan som LG oplever det med Ox2 er noget helt andet, det er kundetab.

Glade kunder vender oftere tilbage end sure kunder, så at droppe ICS til Sensation, S2 og de andre topmodeller er som at skyde sig selv i foden, dumt og smertefuldt.

0 0
Daniel Jørgensen 12-10-2011 09:58:49

Jeg har bare aldrig forstået hvordan kunder bare forventer, at få det nye android til deres telefon. De er jo ikke blevet lovet det da de købte telefonen.

I min verden er det da super service hvis f.eks. HTC laver en rom til Sensation med det, men hvis de ikke gør, er man jo ikke ringere stillet end da man købte telefonen ergo kan man ikke brokke sig..

0 0
12-10-2011 10:04:33

LG lovede at der ville komme gingerbread kort efter release...

0 0
11-10-2011 18:08:22

Nej der er ingen dokumentation, men mange selskaber som tidligere har leveret stor opdateringer til deres topmodeller. Jeg tror ejere af SGS II og HTC Sensation vil blive pænt sure hvis de ikke får ICS. Desuden må man gå ud fra at Samsung er langt fremme med en opdatering siden de kommer til at stå for den nye Nexus

0 0
Ulrik 11-10-2011 15:27:47

Bedre sent end aldrig som man siger ...

Det er dog stadig utrolig ringe support fra LG. Det er under alt kritik, at den opdatering er blevet udskudt med mere end ½ år. Man kan virkelig undre sige over LG's udviklingsafdeling. Har de mon drukket kaffe i ½ år?

Optimus 2X er stadig en fed telefon rent hardware mæssigt, men den halter altså bagud software mæssigt. Det kan man dog hjælpe lidt på vej med custom kernels og custom firmware/ROM.

Generelt kan LG lære noget af Samsung og Sony Ericsson, som begge er blevet hurtigere med opdateringer (i år i forhold til sidste sidste år).

Dog har denne oplevelse, hvilket LG selv er skyld i, gjort at min næste Android telefon IKKE bliver fra LG.

0 0