Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Android stormer frem

Android stormer frem

Googles mobil-styresystem æder markedsandele fra både iOS og Symbian.

Android-platformen fortsætter med at vokse, og æder sig langsomt ind på Apples styresystem iOS, og Nokias Symbian.

Det er trenden både på verdensplan, men også isoleret i Norden lige nu. Det viser tal fra det finske analysefirma CEM4Mobile

Apples iPhone har solgt særdeles godt i hele Norden, særligt i Sverige og Danmark, og iOS har da også den højeste markedsandel i Norden med 33 procent. Lige efter følger Symbian med 29 procent, mens Android har en markedsandel på 28 procent.

Men både Symbian og iOS har mistet markedsandele i Norden mellem maj og september, mens Android har haft en stærk fremgang. iOS gik tilbage med 1,46 procent, mens Symbian gik tilbage med 1,7 procent – samtidig voksede Android med hele 6,16 procent. 

CEM4Mobile spår udfra tallene, at Android overhaler Symbian allerede i oktober måned, og iOS i løbet af december. De spår samtidig Android til at have en markedsandel på 38 procent i det nordiske marked, inden udgangen af 2012. 

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Slaraffenland 25-10-2011 21:29:13

Æv, hvor er det bare TYPISK Mobilsiden at skrive noget om Android.
Indrøm nu bare at I er Android-fans !!! I kan jo lige så godt omdøbe jeres hjemmeside til androidsiden.dk
Hvorfor kan I ikke skrive noget mere om andre mobiltelefoner såsom Iphone og Nokia og den slags?!!
Og så er det i øvrigt også bare SÅ typisk at være så sent ude med den slags nyheder om at Android-telefoner overtager markedet...tsss....det vidste vi da godt allerede for 5 dage siden. Come on Mobilsiden (eller skulle jeg kalde jer androidsiden?) Tag jer lige sammen hva´ hva´ !!!

0 0
Henrik 25-10-2011 18:15:41

Er helt sikker på at Microsoft kommer ekstremt stærkt. Hele menu systemet er gennemtænkt/ja der er mangler. MEN det er nemt og utrolig lækkert at bruge. I takt med der kommer flere og flere AppS skal det nok blive en stærk konkurrent.

0 0
Lars 25-10-2011 16:05:23

Er det styresystem eller er det smartphones der tælles? Læser det som styresystem, og så tæller iPad, iPod Touch, Android Tablets osv. vel også med i regnestykket.

0 0
Thomas Kristensen 25-10-2011 17:57:24

Det kan du da have ret i :)
Der findes jo mange flere enheder der køre ISO end der er enheder der køre android... Indtil videre :)

0 0
25-10-2011 21:02:19

Mange og mange. Ifølge artiklen så er det jo kun 5% :-)

0 0
jonasbh 25-10-2011 14:24:21

Windows Phone 7 mangler helt. Til gengæld har Samsung OS 1 %

0 0
Jan Ålund 25-10-2011 13:12:40

nu er det jo ingen nyheder at Android vinder markedsandele og det får mig til endnu en gang at undres over at Mobilsiden vælger at ligge en så stor del af deres artikler i skødet på apple. Mængde passer på ingen måde til deres markedsandele eller for den sags skyld antallet af mobiler ;)

0 0
Jan Ålund 25-10-2011 13:12:31

nu er det jo ingen nyheder at Android vinder markedsandele og det får mig til endnu en gang at undres over at Mobilsiden vælger at ligge en så stor del af deres artikler i skødet på apple. Mængde passer på ingen måde til deres markedsandele eller for den sags skyld antallet af mobiler ;)

0 0
Thomas Kristensen 25-10-2011 13:12:27

Lige meget hvad folk siger, så er android fremtiden, og inden længe vil de sidde på toppen

Jeg tvivler stærkt at Symbian eksistere om få år
IOS er sammen med android de eneste mobile os vi har om få år

0 0
Henrikmand 25-10-2011 12:05:59

Hvis den trend holder, så er der nok ingen tvivl om, at Android overhaler inden så længe.

Men jeg kan måske forestille mig, at en del af faldet for iOS skyldes at mange måske går og venter på en ny iPhone, og derfor udskyder deres køb.

Jeg ved ikke om CEM4Mobiles spådom tager højde for det?

Desuden vil der inden udgangen af 2012 være en hel del enheder med WP7 på markedet også...

0 0
Jan Ålund 25-10-2011 13:09:29

Det her har markedsanalyserne sagt de sidste 2 år så det er ikke den store nyhed. Det er en naturlig udvikling.

0 0
Footiefan 25-10-2011 13:05:02

Ja det er jo helt ventet. Android med så mange producenter bag sig - i mange udgaver af Android og prisklasser af mobiler.
Det spændende er nemlig hvornår/om WP7 bider sig fast som den næste.

0 0
Per 25-10-2011 11:53:11

1.000.000 Android mobiler VS 3 iPhones.. you get the point?

0 0
Lowkey 25-10-2011 12:20:17

Hvilken en af dem?
Man kan komme med adskillige pointer baseret på de tal.

0 0