Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Android-update til Incredible S lader vente på sig

Android-update til Incredible S lader vente på sig

Opdateringen til Android 2.3 af HTC Incredible S burde have været tilgængelig nu. Men det er den ikke.

HTC Incredible S i rød (Foto: Mobilsiden.dk)
HTC Incredible S i rød (Foto: Mobilsiden.dk)

HTC lancerede under Mobile World Congress HTC Incredible S med styresystemet Android 2.2 (Froyo) men lovede samtidigt, at mobilen kort efter salgsstarten, ville blive opdateret til Android 2.3.3 (Gingerbread).

I den efterfølgende dialog som Mobilsiden.dk havde med HTC blev det sagt, at “opdateringen til Incredible S vil være klar kort efter at Desire S var landet i butikkerne”, hvilket den var i starten af april måned (8. april 2011).

Mere konkret skrev vi, at kunderne skulle forvente opdateringen “i løbet af april” / “cirka midt i april måned”.

På <a title=HTC's officielle Twitter blev der lovet en opdatering til Incredible S kort efter salgsstarten." />
HTC's officielle Twitter blev der lovet en opdatering til Incredible S kort efter salgsstarten.

Update lovet på Twitter

Ikke kun Mobilsiden.dk modtog ovenstående udmeldinger om Android-updaten.

I et par svar til brugerne på HTC’s officielle Twitter skriver HTC den 15. februar 2011, at “Incredible S will ship with 2.2, but it will receive a 2.4 update shortly thereafter”. Senere er “2.4” dog blevet korrigeret til Android 2.3.3.

Men HTC har siden da ændret på deres udtalelser.

I løbet af Q2

- “Vi arbejder på en opdatering af Incredible S – og vil sende den ud til vore kunder så snart den er klar,” siger HTC’s nordiske pressechef Rikke Juul Hansen til Mobilsiden.dk

Mere konkret lover hun, at opdateringen er klar “i løbet af andet kvartal 2011”, hvilket jo kan være indtil slutningen af juni måned.

Rikke Juul Hansen mener ikke at opdateringen som sådan er forsinket, da den hele tiden har været lovet “i andet kvartal”.

Læs også:
 - Mobiltest: HTC Incredible S 

Web-TV: Se testen af HTC Incredible S


HTC Incredible S - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

David 30-04-2011 21:23:07

Nu fik HTC igen opmærksomhed, de må have en god pr afdeling. Der er jo ingen forskel på HTC telefoner!

(Det gælder vel også at der skal skrives en negativ kommentar ved hver eneste Android artikel, det skal vel ikke kun være ved Apple artikler ;)

0 0
Mikkel 29-04-2011 11:13:37

I hele universets levetid er 2000 år kun et lillebitte øjeblik. Et minimalt fragment af et uforklarligt langt forløb. Hvordan kan mobilsiden få "kort tid efter" til at være 3 uger? Hvem har bestemt det?

Jeg købte en Incredible S da den blev lanceret. Jeg er hele tiden blevet stillet i udsigt at vi får 2.3 på den inden udgangen af Q2. Som I selv skriver er der 2 måneder til. Hvad er jeres problem?

Selv min oldgamle Desire er blevet lovet 2.3, selv om HTC oprindeligt ikke engang lovede at den fik 2.2 (som de så alligevel fik).

0 0
JB 30-04-2011 11:30:34

Problemet er at mobilsiden, som de eneste, har misforstået HTC, men ikke vil indrømme det... :)

0 0
Shawn S. Ø 28-04-2011 18:04:02

Sjovt nok har Engadget lige siden starten af feb. sagt Q2 og jeg har nu heller ikke set så meget andet andre steder. Og nu ser det ud til at den er på vej ud i Italien ;)

Se nu at få lavet en ordenlig research ;)

http://mobile.engadget.com/2011/04/22/htc-gives-italys-incredible-s-a-generous-portion-of-gingerbread/

0 0
Mobilsiden.dk 28-04-2011 21:11:24

Jeg redigerer dog ikke Engadget. Men ved dog af erfaring, at Engadget, langt fra altid er lig med sandheden.

Men jeg takker da for din opfordring til at lave ordenlig research. Det er faktisk noget vi forsøger at gøre hver eneste dag, at vi møder på arbejde.

0 0
Shawn S. Ø 29-04-2011 09:39:45

Nu er det ikke kun Engadget som har sagt Q2 det har stort set alle andre end Mobilsiden. Selv Mobil.nu skrev "HTC Incredible S kommer desværre kun fra start med Android 2.2.1, men opdateringen til 2.3 skulle komme i løbet af årets andet kvartal."

Så John du står ret alene med det udsagn.

0 0
Shawn S. Ø 29-04-2011 10:10:19

Android Forum havde også denne nyhed i feb.

http://androidforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=4803

0 0
Jesper 29-04-2011 09:15:45

Og det skal du have tak for John! Uden mobilsiden, så ville det være en trist affære at læse om mobilnyheder i de danske medier.

Jeg skal ikke kunne sige hvad der lige skete i de ovenstående mange kommentarer, men man skal altså huske at når det kommer til USA (Engadget) og Europa (fx. Mobilsiden), så er der en (mobil)verden til forskel.

Produktlanceringer på de to markeder er på ingen måde synkroniserede og det samme gælder for opdateringer. Derfor må Mobilsiden også godt bringe oplysninger som er relevante for de danske mobilkunder, selvom de ikke kan verificeres af Engadget.

Jeg forstår ikke at folk ikke sætter mere pris på at Mobilsiden (som det eneste mobilsite i Danmark) rent faktisk bringer nyheder som er relevante for de danske forbrugere. Og de er tilmed ikke blege for at tage kontakt til mobilselskabernes repræsentanter i Danmark, i stedet for blot at citere fra diverse internationale blogs. Mobilsiden producerer rent faktisk jounalistisk materiale. De fleste blogs formidler kun andres (med den indbyggede risiko at en fjer kan blive til fem høns).

0 0
Mobilsiden.dk 29-04-2011 10:52:46

Tak Jesper for de meget pæne ord...
Dem vi jeg straks sende rundt til vores folk :)

0 0
Shawn S. Ø 29-04-2011 09:44:55

Jesper jeg er helt enig i din betragtning at det ville være trist uden Mobilsiden.

Men når det er sagt så syntes jeg faktisk at det er ret godt at læserne er kvalitetsbevidste og tør stille spørgsmålstegn ved artiklerne. Det er et sundhedstegn og et tegn på at vi ikke vil nøjes med udsagn der ikke er underbygget eller som ikke er undersøgt godt nok.

Jeg stiller krav om kvalitet til min bil og min mobil. Det gør jeg også til mine nyheder ;)

0 0
JB 28-04-2011 14:33:30

HTC har kun udmeldt "Kort tid efter release" (hvilket jo kan være når som helst), samt "i løbet af Q2".

Mobilsiden tager de to oplysninger og tolker dem som "i løbet af april".

I mine øjne lyder det som om at I selv har jokket i spinaten, fejlciteret HTC, og nu prøver at tørre lorten af på HTC?

0 0
Shawn S. Ø 28-04-2011 17:58:29

Jeg har heller ikke hørt andet fra HTC!! Så giver dig helt ret

0 0
Mobilsiden.dk 28-04-2011 21:10:03

Se mit svar længere oppe.

0 0
Shawn S. Ø 29-04-2011 09:45:46

Og så kan du lige se mit svar længere nede ;)

0 0
Shawn S. Ø 28-04-2011 18:07:00

Den skulle være ude i Italien nu i følge Engadget og de har siden starten af feb sagt Q2.

Måske har den danske afd. af HTC ikke været særligt opdateret eller også er der lidt misforståelser i kommunikation.

0 0
Mobilsiden.dk 28-04-2011 14:46:31

Hej JB

Tak for kommentar.

Som vi skriver i teksten i artikel, så har vi tidligere (i februar) haft en dialog med HTC, hvor det blev sagt, at “opdateringen til Incredible S vil være klar kort efter at Desire S var landet i butikkerne”, hvilket den var i starten af april måned (8. april 2011)".

Så det er ikke noget vi finder på (sådan arbejder vi trods alt ikke) :)

0 0
JB 28-04-2011 15:11:24

Hej John

Jeg tror ikke at du har læst mit indlæg ordenligt...

Jeg forstår godt at HTC har udtalt "kort efter", men jeg forstår ikke hvorfor I fortolker denne udtalelse som "april måned" og derefter beskylder HTC for ikke at overholde det som I har fortolket.

"Kort efter" er jo fuldstændig relativt - og kan derfor sagtens dække over to-tre måneder. HTC har ikke lovet noget, de ikke har holdt, men I har lovet noget på HTC's vegne.

0 0
Mobilsiden.dk 28-04-2011 21:09:33

Hej JB,

Jeg vil gerne slå fast, at vi IKKE fortolker noget. Jeg har selv siddet til et pressemøde i Barcelona med HTC, hvor der blev sagt:

- "Incredible S kommer med Android 2.2 men bliver opdateret til Android 2.3. Opdateringen vil være klar, kort efter, at HTC Desire S er kommet i butikkerne".

På spørgmålet er, hvornår mere præcist var svaret "i løbet af april” / “cirka midt i april måned” (som vi skriver i artiklen.

Så nej. Vi har ikke lovet noget på HTC's vegne.

Og i øvrigt er "Q2" i min optik IKKE hvad man kan kalde "kort efter".

0 0
JB 29-04-2011 11:40:29

Hej John

Dette er første gang at du konkret citerer HTC for at have sagt "i løbet af april".

(I øvrigt er det pudsigt at du er den eneste journalist på det pressemøde, der har hørt dem sige det...)

0 0
Jeppe Andersen 28-04-2011 13:04:40

Man har jo ikke ret til at få opdateringer :o Firmaet skal ikke hver gang google spytter en ny version ud, sende en update

0 0
Jesper 28-04-2011 13:22:37

Helt enig.

Man bør købe en telefon som den er.

Der er dog to problemer. Det ene er at HTC har lovet opdateringen. Det andet er at teleselskaberne lover opdateringer.

Jeg så en Telenor(?) reklame, hvor der stod at en Android telefon var mere langtidsholdbar fordi den "kan opdateres". Kodeordet er selvfølgelig "kan", men det er ikke så smart at man sætter en forventning op hos forbrugerne, som man så alligevel ikke kan leve op til.

0 0
Jeppe Andersen 28-04-2011 14:00:43

Giver dig ret i at hvis HTC lover opdateringen så skal de også give den :)

Ville blot lige skrive det :)

Men efterhånden så opdatere de forskellige producenter en enkel gang eller to :)

0 0
Joddler 28-04-2011 13:01:07

Nej vel, der er vel næppe nogle producenter der overholder hvad de skriver hvad angår de opdateringen, dog var opdateringen til 2.2 på Desire rimeligt tæt på hvad de lovede,, men godt man har bestilt Sensation med 2.3 på i forvejen,,

Mon de har taget munden for fuld, både skulle opdatere Desire, Desire HD, Desire Z, Incredible S, og lave Sense 3.0 til Sensation og Flyer???

0 0
Lindberg 28-04-2011 12:59:21

Diverse mobilselskaber skulle lade helt være med at lægge deres skins på når de ikke kan få deres enheder opdateret umiddelbart efter opdateringen frigives.

0 0
David K 28-04-2011 12:18:12

HTC Hero update story anyone?
Skulle ikke undre mig det blev samme omgang med denne...

0 0