Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Android vil styre din bil

Android vil styre din bil

Infotainment i biler bliver formentlig en stor ting på CES messen og meget tyder på Google ikke vil lade Apple og Microsoft slås om kunderne.





Hvor Microsoft kun har leveret små stykker software til bilers underholdning og navigationsenhed, vil Google tilbyde apps og yderligere integration af smartphones. Derfor har Google i samarbejde med Audi, GM, Hyundai og Honda lavet ”Open Automotive Alliance” (OAA). Nvidia er også gået med i alliancen, dog som chip-partner. Vi kan således forvente at se Android i biler i de kommende år.

Android er med sine ca 1 milliard brugere ikke ligefrem ukendt land, men i bilbranchen har Google aldrig rigtig fået indført Android. I bilbranchen begynder man så småt at indføre elementer fra smartphones som bluetooth, ”do not disturb”-knapper og lignende, men med den nye OAA aftale er målet at integration af smartphones sker mere smidigt og i højere grad udveksler informationer og nye funktioner.

Microsoft har i et par år været softwarepartner til Ford, Fiat, Nissan, Toyota og flere, samtidig har Nokia leveret kort til Audi og BMW. I sommers begyndte Apple også at røre på sig med ”Siri Eyes Free” og lavede aftaler med Honda, GM og Hyundai for at indføre Siri stemmestyring af infotainment systemet.

Hvilke apps, spil og tjenester ønsker du kommer til biler i fremtiden?

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Tofferne 07-01-2014 10:20:00

Tak, bare ikke min, Android er altid noget der ikke er gjort helt færdigt og utilstrækkelig sikkerhed. Det må de levere til Lada og Skoda.

0 1
07-01-2014 13:17:21

Ha ha ja for andre sender jo fuldt funktionsdygtige produkter på markedet, der er sikre:

http://forums.appleinsider.com/t/154893/inaccurate-apple-maps-directions-causes-life-threatening-issue-for-travelers-says-australian-police-u

Lad mig bare få en skoda. En ganske lækker bil og sikker bil.

0 0
TF 07-01-2014 17:22:50

Ja det kan være svært at se fejlene i ting man tilbeder og så er det nemmere bare at svine de andre til, er det sådan du har det N :-)

0 1
07-01-2014 19:36:19

Nej jeg viser bare manden at ingen er perfekte ;-)

0 0
TF 08-01-2014 00:56:21

Det påstår han jo heller ikke, han siger bare at android virker ufærdigt og usikkert og det er jo ikke helt forkert, hvad har det med apple at gøre kan jeg ikke se ? Men som sagt når man pga kærlighed/religion ikke vil se fejlende i det man holder af er det jo nemmest bare at rakke ned på de andre :-(

0 1
08-01-2014 10:15:41

NÅÅÅÅRRRRHHHHH For det gør du jo slet ikke? Og jeg har tilfældigvis bare flere apple "øv" oplevelser inde på nethinden end andre OS, så derfor blev det en apple upser. Og eftersom android og apple sidder så tungt på markedet, er sandsynligheden for at det er den ene af de to der tales om også rigtig stor. Og nu havde han ligesom taget den ene ud af ligningen, så var der kun en tilbage. Derfor......Jeg tror du skulle prøve at tage din hade/religions hat lidt af, og så prøve at forstå at der godt kan ligge andet bag kritiske indlæg end had.....

0 0
TF 08-01-2014 15:28:33

Fra andre ja sagtens, fra dig måske men det er ikke så sansynligt.

Jeg tror du trænger til at se den her igen igen: http://m.youtube.com/watch?v=ncWc91wejvo

0 1
08-01-2014 16:55:27

Og i lige måde. Du står jo også sammen med en gruppe ;-)

0 0
TF 08-01-2014 21:38:14

Nu prøver du at skubbe dine problemer over på andre igen igen.

0 1
09-01-2014 11:32:22

Jeg syntes du skulle sætte dig ned og faktisk se og forstå hvad det handler om i den video du så gladeligt linker til. Du tror åbenbart at den kun fortæller at folk med android/samsung mobiler samles i en gruppe mod en fælles fjende.......

0 0
Thomas Larsen 08-01-2014 08:52:38

Det har det med Apple eller andre udbydere at gøre at udsagnet er irrelevant hvis man gider at prøve på at sætte tingene i perspektiv.

Det gad han ikke, og derfor var det en venlig reminder, at det så er Apple er bare basal sandsynlighed, hvis det ikke er Android han er til, så er der større sandsynlighed for at det er Apple han er til.

0 0