Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Angry Birds slået af spil programmeret af 14årig

Angry Birds slået af spil programmeret af 14årig

Med to millioner downlads har spillet Buble Ball overgået Angry Birds popularitet i USA. Spillet er udviklet af 14årigt vidunderbarn.

Spillet Buble Ball har netop skubbet det populære spil Angry Birds af pinden som det mest downloadede spil i iTunes i USA.

Angry Birds har ellers i et år været det mest populære spil til smartphones, men er nu blevet overhalet indenom af Bubble Ball, der er blevet downloaded mere end to millioner gange.

Spillet er udviklet af det 14årige vidunderbarn Robert Nay, der er fra den amerikanske stat Utah. Til sammenligning er Angry Birds udviklet af et 17 mand stort programeringsteam fra det finske spilfirma Rovio.

Robert Nay håber, at han en gang kan leve af at lave spil, og har derfor lavet firmaet Nay Games, og hans plan er, at det næste spil skal være et betalingsspil.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Kevin Bach Gravesen 22-01-2011 16:19:01

/bhej

0 0
22-01-2011 10:20:32

Bubble ball er sjovt de første minutter, det er en vildsomt nedskaleret version af crazy machine, men ligesom i spaghetti og skumfidusser så er fysikken ofte ganske forfærdelig. Personligt mener jeg ikke spillet er voldsomt meget værd, men det er vel en udmærket begyndelse.

0 0
Bepper 21-01-2011 10:42:23

"Robert Nay håber, at han en gang kan leve af at lave spil, og har derfor lavet firmaet Nay Games, og hans plan er, at det næste spil skal være et betalingsspil."
- Men det kunne han ikke... godnat og sov godt :-p

0 0
Daniel Jørgensen 20-01-2011 09:42:31

For nu er Angry Birds ikke længere folks farvorit og det er derfor nok ikke så interresant at skrive om konstant :P

0 0
Jim Flower 19-01-2011 17:21:30

Du kan lige så godt vænne dig til at det handler om iPhone og Apple når det er May der er fritidsskribenten :-)

0 0
David 23-01-2011 17:42:14

øhh, hvor ser du at artiklen omhandler Apple? du må have særlige evner til at læse mellem linjerne.

0 0
20-01-2011 09:22:21

Spillet ligger da også på Android marked, bare søg efter Bubble Ball og vælg den udgave der er produceret af Nay Games ( har Samsung Galaxy S )

0 0
primestr_ 20-01-2011 04:04:18

Violinspilleri og kiks burde ligge ude i skabet lille Jim :)

Det er jo ikke fordi vi skal starte android vs. iphone krigen i denne tråd.
Det er da sensationen, at der er en lille knægt som har produceret en god og populær app.

Thumbs up for ham! Om det så kun er til iphone.

Selv er jeg android mand.

Hygge og sov godt.

0 0
Kevin Bach Gravesen 19-01-2011 14:53:47

Det findes også til Android :D

0 0
Raaert 19-01-2011 18:00:34

Hvad hedder spillet på Android? Fordi spillet 'Bubble Ball' i Market er noget helt andet.

0 0
Kevin Bach Gravesen 19-01-2011 18:54:50

Bare søg på Bubble Ball.. der er der et af dem der er lavet af Nay Games

0 0
Raaert 19-01-2011 23:32:03

Desværre ikke hos mig, har en x10 mini pro.

Har dog et 'cracket' market, så kan normalt se alle apps og spil, også dem jeg ikke kan køre.

0 0
Kevin Bach Gravesen 22-01-2011 16:18:31

Det ved jeg ikke så.. du burde jo kunne se den når dit Market er cracket

0 0