Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Anmeldere: iPhone 4S er fantastisk

Anmeldere: iPhone 4S er fantastisk

Apples nyeste iPhone er landet hos nogle udvalgte anmeldere i USA. De første reaktioner er overraskende positive.

Apples femte iPhone, den opdaterede iPhone 4, der nu hedder iPhone 4S, er nået frem til de første anmeldere, hos udvalgte medier i USA.

Konklusionen er klar. Armene er oppe over hovedet, over Apples seneste produkt, selvom det ikke er en iPhone 5.

Herunder er et par statements, samlet ind af Intomobile.com.

Daring Fireball
4S har alle de bedste features fra iPhone 4, samme design, følelse og Retina skærm. Den eneste skuffelse er, at showdown-animationen, stadig er i en for lav opløsning.

TechCrunch
Jeg er glad for, at Apple ikke har ændret designet. De har i stedet fokuseret på at gøre det, som de gør bedst, nemlig at raffinere allerede gode produkter, til at blive endnu bedre.

New York Times
Batteriet holder stadig en hel dag, men standby-tiden er kortere end før. Men overordnet set, har Apple gjort et fantastisk stykke arbejde.

The Loop
iPhone 4S er et enestående produkt, som andre firmaer bare ikke kan konkurrere med.

USA Today
Funktionen Siri er stadig i beta, men stadig "pretty damn cool". Hun hjælper til med at gøre iPhone 4S endnu mere cool.

MacWorld
Ventetiden er slut for dem som stadig har en iPhone 3G eller 3GS. Det er tiden at opgradere, uden at betænke sig.

Huffington Post
Hvis du er vild efter at få en iPhone, så er 4S en fantastisk en at købe, også selvom navnet ikke inkludere et "fem tal".

Wall Street Journal
iPhone 4S er en af Apples mindre drastiske opdateringer. Men når den kommer med Siri, iOS 5 og iCloud, så er der tale om et attraktivt produkt til smartphone-brugerne.

Læs også:
- Skal man importere en iPhone 4S?
- Råd til Apple: Lav en lowend iPhone
- Ny smart antenne i iPhone 4S
- Specifikationerne på iPhone 4S
- Kommentar: iPhone 4S er ikke en skuffelse
- Hvilke iPhone 4S-rygter var rigtige?

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Benjamin Jensen 15-10-2011 11:18:43

Da iPhone 4 kom, var der nøjagtig samme reaktion herinde fra, som nu hvor iPhone 4S kom. Dengang sagde man også, at en iPhone 3GS var rigelig god, og at iPhone 4 ikke var nogen nyhed.

Hvornår ser I selv hvor dumme i selv ser ud? Er hukommelsen virkelig så dårlig?

Som jeg har sagt før, så er forskellen mellem Samsung galaxy 1 og 2, heller ikke større end mellem 4 og 4S.

Der skal helt sikkert kommer spil til iPhone 4S, som kræver en 7 gange bedre grafikprocessor. Jeg ser da gladeligt frem til det, da spillene i forvejen er kanone til iPhone 4.

0 0
Zeb 15-10-2011 19:58:38

Galaxy S vs. galaxy SII ? Der får du en større skræm med bedre skærmteknologi, og et andet fysisk design samt en nyere og bedre version af Touchwiz (mig bekendt er Touchwiz 4.0 ikke kommet til Galaxy S). Det er da et par væsentlige ændringer. Ud over at der er opdateringer på alle de samme punkter som iPhone 4 til 4S.

Jeg synes det er værd at bemærke at iGadget (Engadget) faktisk ikke mener der er den store grund til at opdatere, med mindre man er ultra diehard fan eller har en 3GS og ikke vil vente til iPhone 5.

0 0
Benjamin Jensen 15-10-2011 22:50:43

Grundlaget går på, at der intet nyt er i iPhone 4.

Der er trods alt kommet et nyt og stærkt forbedret OS, hvilket jeg ikke vil kalde småting. Der er kommet Siri, som sandsynligvis også vil komme på dansk jf. anden nyhed.

At Apple har den strategi, at de helt op til lancering af deres næste tlf, understøtter iPhone 4 med samme OS, er da bare en fordel, da telefonen ikke er helt forældet, og kan sælges for en god pris, hvis jeg skulle vælge at opgradere til 4S.

Om en større skærm er bedre er vist en smagssag. Et nyt fysisk design, hvor den ligner iPhone 4 på en prik? Ja, det er da en fremgang ;)

Jeg er ked af at sige det, men jeg synes opdateringen er betydeligt større end det var i Samsungs tilfælde.

0 0
JP 16-10-2011 21:08:53

Nej, en større skærm er ikke nødvendigvis bedre fordi man så ikke kan anvende den med en hånd.

0 0
Hest 14-10-2011 15:44:11

Har ellers læst en del anmeldelser der ikke mener det er det helt store i den nye IP4S og har man IP4 i forvejen, mener de ikke der er grund til at skifte. Men de er nok bare glemt herinde.

Siden her er jo efterhånden ikke neutral på det punkt.

0 0
Onkel_Per 13-10-2011 19:32:15

Nå man i teksten kan læse at mobilen kun er udleveret til udvalgte medier i USA, ville en mere passende overskrift vel være:

"Anmeldere af iPhone 4S er fanatiske" ;-)

Men nu varer det heldigvis ikke så længe før den er til rådighed for andre dødlige.

0 0
Mobilsiden 14-10-2011 09:39:04

Generelt også herhjemme er der et bestemt antal testtelefoner (fra alle producenter), derfor går der nogen gange længere tid inden det er muligt at lave en test.

0 0
BonBon 14-10-2011 09:56:35

Kære Lene,

Du ved ligeså godt som jeg at producenterne sender til de anmeldere, som de forventer positiv kritik af. Hvorfor tror du at Samsung generelt sender til jer før andre? BREAKING NEWS - Mobilsiden.de anmelder Samsung bla. bla.

Apple er ikke anderledes end Nokia, HTC, Samsung, LG.

0 0
David 13-10-2011 16:55:59

Hej Bluez

Du bad om en video der viser at N9 har dårligere antenne end iPhone 4, jeg kunne ikke lave en video fordi opløsningen ikke er god nok til at man kan se hvad der står i det lille ikon på N9.

Så jeg har taget to billeder.

https://picasaweb.google.com/111675187503951967864/Forbindelse?authuser=0&feat=directlink

Billederne er dårlige og du skal lige zoome.

På min iPhone har jeg stabil 3.5g forbindelse og på min N9 altid kun 2.5g nogen gange går den lige på 3.5g med en enkelt streg, men hopper tilbage igen. I praksis virker internet kun min iPhone her i udkantsområdet for Telia.

0 0
Asger 13-10-2011 16:10:26

Hvad er det store ved siri, man har jo haft lignende funktioner i laang tid i Android, men selvfølgelig får Apple credit for det...

0 0
JP 16-10-2011 21:06:08

Nej du har ikke haft en ligende funktion.
Siri er ikke bare en talegenkendelse som kan anvende forudfylde kommandore, Siri er en AI genkendelse som forstår hvad du siger.

0 0
Kim 13-10-2011 16:42:06

psst... Nokia. Always Nokia ;)

0 0
Gordon 14-10-2011 10:51:30

Heh ja! Kan da huske ligne funktion tilbage i den gamle 5800

0 0
MGApcPro 13-10-2011 15:15:00

Jeg kan godt forstå er 4s sikkert er et glimrende produkt, men der er jo en grund til at det kun er nogle udvalgte anmeldere der har fået den.
Ville nok vente med et mere professionelt review fra enten mobilsiden eller engadget.
Ellers er det ligesom at læse et review i ekstrabladet xD

0 0
Søren D 13-10-2011 13:12:46

Nyhedernes vej til læseren - producenten sender en håndfuld mobiler til sine mest trofaste fans som skriver rosende omtaler. Så samler en webside suppen fra de mest positive reviews og herfra koges de så yderligere ind og klippes til som citater fra filmanmeldelser på biografplakater. Ser da frem til de "rigtige" anmeldelser når telefonen kommer i fri handel - nogen der ved mere om problemerne, som New York Times beskriver i deres test med kameraet der nu og da fryser?

0 0
Tommy 13-10-2011 12:56:25

sælger jeg min i4.
Jeg skifter ofte mellem flere telefoner og må sige at min Nokia N9 har gjort alle andre til skuffemodeller. Min SG2 er solgt og hvis ikke ios5 giver et frisk nyt pust til min 4'er så ryger den samme vej som SG2 - altså iphone er da interessant nok, men den er bare så skide triviel efterhånden. Apple har haft svært ved at begejstre mig i lang tid, så der skal ske noget, snart!
Hvis ikke ios5 er en seriøs forandring, så tror jeg sgu Windows phone kan overhale Apple indenom. (jeg har dog kun sparsomt prøvet WP men mange anmeldere siger det er fedt - de får dog ikke min N9 fra min foreløbigt!)

0 0
Bo 13-10-2011 14:00:45

Nu kommer N800 jo snart. Det er en N9 med Windows Phone på! :-)

0 0
Tommy 13-10-2011 14:19:37

hehe, ja men så kan jeg jo lige så godt dualboote med WP. (med mindre man mangler knapper...)
Jeg tror dog jeg springer WP7.5 over og hopper direkte på 8eren.
Mit "problem" med zune (og itunes), og dermed også Windows Phone er den fastlåshed der er i programmerne. Og de to programmer er man tvunget til at bruge hvis man har apple eller vil synce sin win phone.
Dog er zune bedre end itunes, men nøj hvor jeg også hader itunes.

0 0
BluezCat 13-10-2011 11:18:24

Af de amerikanske medier, kærlighed gør blind.

Personligt ville jeg selv ikke købe noget nyt, hvor designet stadig er år tilbage, ellers tak.

'iPhone 4S er et enestående produkt, som andre firmaer bare ikke kan konkurrere med.'. Noget af et postulat, at kaste ud offentligt.
Jeg ser til stadighed, at selv iPhone ejere køber N9.
N9 er det idag, som iPhone VAR kendt for, N9 overgår iPhone på brugeroplevelsen idag, iOS kan måske noget nyt, men idag er det OS bagud for hvad angår brugeroplevelse.
Det innovative og intuitive er skredet i sidste sving.

0 0
JP 16-10-2011 21:03:44

Wow du mener den N9 som er End Of Lifed, og ikke har nogen fremtid, fordi Nokia nu satser på Windows Mobile? Er det den N9 du snakker om?

0 0
David 13-10-2011 11:48:31

Jeg har N9, og bluez på rigtigt mange områeder overgår den ikke engang N8. iPhone 4S har bedre specs på mange områder, og meget større udvalg af gode apps. Jeg vil vove den påstand at din kærlighed til Nokia også gør blind :)

0 0
BluezCat 13-10-2011 12:37:41

Der er jo også flere områder, hvor N8 jo overgår iPhone 4 hardware/perfomance mæssigt, hvis vi endelig skal komme ind på det ;o)

Nej, jeg har ikke nogen kærlighed til Nokia, måske forkærlighed, da jeg førhen ikke gik så meget op i OS´et, men jeg har en trang til, at prøve noget andet end alle andre.

Derfor valgte jeg i sin tid bl.a N900, en mobil, der startede med at overgå de fleste smartphones, på rigtig mange områder, bl.a for hvad angår dens aktive multitasking.
Nu har jeg så luret/ventet med spænding på MeeGo, og havde det ikke været fordi N950 ikke udkommer til "alm" brugere, så havde jeg valgt denne. Det ender nok istedet med, at jeg snupper mig en N9.

0 0
D. Jensen 13-10-2011 11:17:41

Synes også at det er iOS 5 der er afgørende.
Hvis man havde mere imellem ørene, så ville man nok bare vælge en iPhone 4 - medmindre man absolut har behov for siri og ipad-processoren.

Siri er smart, men hvem har brug for det? Læste forleden at man skulle tale højt og tydeligt til siri. Hvem orker det?

Og ipad-processoren gør ikke særlig meget forskel til almindelig brug. Iphone 4 er hurtig nok. Processoren er kun til gavn ved spil.

Men vil sige tillykke til Apple, siden de formår at tjene styrtende på dovenskab :-)
Biblen sælger også rigtig godt, uden der er sket ændringer.

0 0
BE 13-10-2011 16:09:25

Skriget er "SIRI" som kun findes på IPhone 4S, og vil man være med på "beatet" skal man købe den nye 4S - ellers er man bagud.
- Det er hvad markedsøvelsen går ud på!

0 0
Bo 13-10-2011 10:47:40

Uanset, hvordan man vender og drejer den, så er det altså bare en iPhone 4 2.0, og ikke en ny telefon.

Steve Jobs har sagt, at det spændende ved iPhonen var softwaren, og det tror jeg han har ret i. Det er iOS 5 som er spændende at fokusere på og ikke den pimpede iPhone 4.

Jeg synes det er bemærkelsesværdigt at man har valgt at det kun er iPhone 4s som kan få Siri. Der er ingen teknisk grund til at Siri ikke skulle kunne køre på iPhone 4, men det er tydeligt for at have et eller andet argument for, hvorfor man skulle købe iPhone 4s.

0 0
Mobilsiden 13-10-2011 12:40:14

@Bo: Denne del kan du have ret i, men det kan jo være at Apple på sigt gør, som HTC gjorde med Sense 3.0. Hvilket de i første om gang også sagde kun kunne køre på Sensation og kommende modeller. Tiltrods for de en måned før havde lanceret telefoner, som Incredible S og Desire S m.m.

0 0
13-10-2011 12:55:47

tja forskellen her er at iphone 4 har haft Siri (beta tester), hvor den kørte uden problemer, mens vi ikke ved om sense 3.0 kan kører fint på Incredible S og Desire S. Vi når dermed frem til at apple har valgt at udelukke iphone 4, for at kunne sælge flere iphone 4s.

0 0
Kim 13-10-2011 10:32:00

Nu er det jo ikke nogen hemmelighed, at Apple er mediernes kæledægge. Men når man endda vælger at sende den ud til nogle bestemte anmeldere, så må man sige at kildekritikken er helt i bund.

0 0
David 13-10-2011 11:46:18

På den anden side, så kan Apple jo lave hvad som helst, og du vil aldrig anerkende positiv kritik. Så måske man skal lande et sted midt i mellem :)

0 0
Kim 13-10-2011 11:58:29

Jeg er overbevist om at Apple laver nogle fantastiske produkter for deres publikum - jeg er bare ikke en del af det.
For mig er der mest af alt tale om overpriced uniformering, der i vid udstrækning får sin succes af en unuanceret mediedækning.