Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Anmeldere roser Galaxy Nexus til skyerne

Anmeldere roser Galaxy Nexus til skyerne

Anmeldere fra store internationale sites roser den nyeste Galaxy Nexus til skyerne. Den måske bedste mobil nogensinde er meldingen.

De første anmeldelser, som er lagt ud på internettet er enige. Den eller en af de bedste mobiler nogensinde er den første melding.

Galaxy Nexus er den første telefon på markedet med den nyeste Android version, Ice Cream Sandwich (4.0).

Telefonen har en 4.65 tommer med en 720p HD-opløsning og er kun 8.94 millimeter tyk.

Fra Engadget.com forlyder det, at den er 'bedre end alt andet. Smuk er ikke nok til at beskrive denne skærm - prøv med fantastisk, utrolig, ufattelig´.

De er også imponeret over hastigheden, og mener det er en af de hurtigste Android-mobiler de nogensinde har set, og alt er hurtigt og flydende.

Theverge.com er enige med Engadget i dette. Dog er anmelderne mindre begejstrede for selve designet og udformningen af telefonen, samt kameraet som også får hårde ord med på vejen.

Det er en typisk Samsung byggekvalitet, med en robust plastikkonstruktion. Den føles og ser dog billig ud. Sådan skriver Engadget.com.

CNET.com er også generelt positive overfor Androids nyeste version, dog kritiserer de det for ikke at levere en konsistent brugeroplevelse.

Galaxy Nexus rammer de danske butikshylder i løbet af december måned til en pris på omkring 4.400 kroner uden abonnement.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Kasper Olesen 05-12-2011 17:35:27

Omkring 4400 kr? Efter hvad jeg kan se, ligger de billigste omkring 3100 kr uden abb :)

0 0
Clestin 29-11-2011 21:24:26

jeg ved godt galaxy nexus endnu ikke er kommet helt på det danske market men jeg har squ svært ved at finde ud af om jeg skal vente til den kommer eller jeg skal vælge SGS2 også vente på ICS kommer til den og forhåbenlig den bliver lige så vild som SGN.. nogen som lige kan hjælpe mig på vej? :D

0 0
Bo 30-11-2011 16:58:42

Har selv en SGS2 som jeg har været rigtigt glad for især hardware er super lækker efter min smag.
Jeg syntes det største problem med Android telefoner (uden Nexus brandet som fx SGS2), er at software opdateringerne typisk er LANGT bagefter Googles og der er en del problemer med batterilevetid etc.
Dertil kommer at man skal bruge et tool som Samsung Kies til en del opdateringer i stedet for OTA. Kies er slet ikke min kop the!!!

Jeg køber derfor ikke en Android telefon igen uden Nexus brandet, selvom der er bedre hw spec's på andre modeller

0 0
ZykicK 30-11-2011 09:38:00

Jeg har det samme problem :) Det eneste der ærger mig ved nexus er kameraet, der imo ikke tager lige så flotte billeder. Tilgengæld skulle der være markant mindre forsinkelse på kameraet. Jeg tror jeg venter på at se nogen flere anmeldelser på nexus inden jeg beslutter mig. Og evt. får den i hånden selv så er det lettere at vurdere :)

0 0
Alfix 28-11-2011 10:35:11

Proevede den her i weekenden og vil sige at det er en kickass telefone. Bagsiden er ikke saa dum som anmelderne siger, dog foeles den helt sindsyg skroebelig naar man tager den af og paa.

Skaermen er to die for og ICS er hellt mindblowwing fedt. Dertil synes jeg t telefonens udformning er dejlig ergonomisk og virkelig dejlig at holde og have med taget skaerm stoerrelsen i betratning.

Jeg synes N9, Lumia 800 og Galaxy Nexus er de 3 hotteste mobiler lige nu.

0 0
Benjamin Jensen 26-11-2011 23:53:17

Lidt utroligt, men Google har vel også lært at hype deres telefoner.

Når man kigger nærmere på specs på Google Nexus, så er det nu lidt mere sørgeligt.

Den har markedets hurtigste cpu, men desværre har man valgt at sætte en inferiør grafikchip i som failer STORT!

Det svarer lidt til, når man køber en computer med 8 GB ram, og man så tror den er rigtig hurtig. Det er Nexus S da også - til browsing af nettet, men det er nu ikke der jeg savner hastighed.

Det korte af det lange er, at man får ikke en hurtig telefon, som man kan spille på. Til det ville jeg købe en Samsung Galaxy S 2 i stedet.

Link:

http://www.anandtech.com/show/5133/galaxy-nexus-ice-cream-sandwich-initial-performance

0 0
Thomas Larsen 29-11-2011 12:42:11

Så kan man måske også huske på at en telefon ikke svarer til en computer.

Den grafiske processor er integreret i den chip der sammen med CPU'en udgør OMAP4460, derfor ville de skulle lave deres helt egen SoC hvis de faktisk skulle have en anden GPU.

Det er selvfølgelig ærgeligt at de ikke har den bedste GPU, men alternativet er jo så at lave en helt ny chip bare for det, og det tager tid at udvikle og tid at producere.

Så kunne vi have haft diskussionen om et halvt år om hvordan GPU'en i den revideret Galaxy Nexus er dårligere end den i Tegra 3.

Det er stadigvæk en kompetent GPU der sidder i, så kan ikke se det store problem.

0 0
Benjamin Jensen 29-11-2011 22:15:34

Jeg forstår ikke helt det du siger med, at de skal udvikle en helt ny chip for det? Samsung som har lavet tlf, kunne sagtens have stoppet den samme chip som deres galaxy s 2.

At man vælger at integrere en GPU i en CPU, kan der kun komme dårlig ydelse ud af.

At du mener, at det er en kompetent GPU der er i den, synes jeg egentlig er lidt morsomt, da iPhone 4S som er udkommet på samme tid, er 2,5-3 gange hurtigere end den i Nexus.

Det er ikke godt nok til en telefon der er så dyr.

0 0
Thomas Larsen 30-11-2011 16:57:34

Ja, N opsummerer det desværre rimelig godt. Det er nok lidt svært at forstå det når du ikke forstår hvad en SoC er.

GPU'en er ikke integreret i CPU'en, men de er begge del af en chip som hedder en SoC "System on a Chip".

Du er desværre ude i at forvirre PC koncepter med mobile koncepter igen, en GPU integreret i en CPU er ikke automatisk dårlig, faktisk kan den, grundet den direkte forbindelse, være langt bedre end alle andre løsninger.

Men det kan jo ikke lade sig gøre at smide et GTX 580 i en CPU, den ville blive alt for stor, alt for varm, alt for dyr, og ikke tillade man skiftede grafikkort.

Så nej, integreret GPU i CPU betyder ikke det er dårligt, men det er bare ikke muligt at gøre på en PC-platform af massevis af praktiske årsager (Pris, Varme, Størrelse, integrering af 3. parts GPU, opgradering, osv.)

Apple er til mit kendskab de eneste som har en chip (Apple A5) der integrerer SGX 543MP2, og tror du virkelig selv at Apple ville lade Google bruge deres A5 i Galaxy Nexus?

Så har vi Exynos 4210 chippen, Samsung har også deres egen mobiler at lave, så det kan være at de ikke vil lade Google bruge den, måske af samme årsager som Apple (i.e. konkurrence med deres fremtidige Galaxy S serie, men tvivler siden det er Samsung som producerer Apple's A5), det kan også være at Samsung simpelthen ikke kan følge med efterspørgelsen, og derfor var nød til at bruge en 3. parts SoC.

Der er ingen SoC's der måler siger med hverken Apple A5 eller Exynos 4210 som på nuværende er i nogen betydelig produktionsmængde.

Tegra 3 er det eneste reele alternativ jeg kender til, og så havde vi nok ikke set telefonen ude endnu, samtidig så ville vi også have nogle store problemer siden Nvidia's Tegra 3 serie er en EKSTREMT lukket platform.

Galaxy Nexus er og bliver en udvikler telefon, dvs. de prøver på at lave en telefon der er så åben som mulig.

De fleste komponenter og drivere til Galaxy Nexus er open source, husker jeg rigtigt er det kun Grafik-driveren til SGX 540'eren som forbliver closed source, samt GSM-radioen.

Tegra 2 og sandsynligvis også Tegra 3 er bundet af mange closed source systemer, en af årsagerne til at udviklingen af ICS til Tegra 2 telefoner ikke er nær så nem som fx. SGS2, LG Optimus 3D og Optimus Black.

De telefoner har allerede custom versioner af ICS som fungerer nogenlunde OK, det er selvfølgelig på ingen måde rent faktisk noget der bør bruges af forbrugere, men det virker forholdsvist godt.

Ser vi Optimus 2X, de har ikke engang lavet et build der kan boote ICS, LG har måske, men de har jo så også adgangen til de drivere og specifikationer som Nvidia og deres partnere holder lukket.

Min holdning er at under forudsætningerne så har Google valgt markedets bedste SoC de faktisk kan få fat på og smide i telefoner.

Intet af dette behøver at sige dig noget, så du kan jo forsætte med at synes at det "ikke er godt nok", og det er selvfølgelig også dit valg om du mener prisen af telefonen lever op til værdien af den, men for mig er AOSP, CPU'en, Designet og Skærmen mere end nok årsag for mig til at jeg synes den er prisen værd.

Det blev en wall of text, så undskyld hvis jeg ramblede for meget, men jeg prøvede så godt som muligt jeg kunne at forklare dig situationen :)

0 0
Thomas Larsen 30-11-2011 17:12:33

Forresten, et andet stykke interessant info er at på nuværende tidspunkt er både CPU'en og CPU'en på OMAP4 SoC'en blevet underclocket med 20%

Det er måske muligt at vi ser at modding communitiet fjerne den begrænsning, måske Google selv gør det efter at have haft lidt mere erfaring med chippen.

0 0
30-11-2011 07:47:09

At du ikke forstår hvad han taler om, skulle måske netop stoppe dig...De fleste mobiler (incl iphone 4s A5 chip) har GPU integreret i SoC'en..

Og hvorfor skulle den være så meget hurtigere, når den GPU sagtens kan klare opgaven.

Slutteligt, så er google's mobiler som regel ikke over spec'ed med features, det er jo en udviklings mobil skal du tænke på.

0 0
hamzah10 26-11-2011 23:01:05

en nexus kunne være sejt at have, men den eneste problem er når jeg nu møder en der har iphone4/4s så ville han bare sige når men min mobil er bare pænere end din... IN YOUR FACE -,-

0 0
27-11-2011 12:17:06

Ja hvis det er dine kriterier for ny mobil, så er det nok ikke den du skal have :D

0 0
25-11-2011 13:54:51

Jeg tror at min SGS2 kommer til at sparke ... med ICS. For ikke at tale om min TF101. Engadget var overraskende vildt meget positive overfor ICS, hvilket må gøre det endnu mere interessant :D

Og hardwaren på googles mobiler har jo alligevel aldrig været prangende, så det er ingen overraskelse at de trækker lidt ned på visse områder her.

Og hvordan at de ser på udseendet er jo en smagssag....Syntes nu stadigt det er sjovt at hører ejere af iphone 4/4s, når de får min SGS2 i hånden :D

At CNET.com er mere lunkne kommer ikke som nogen overraskelse, de er bare en amerikansk version af nikolaj sonne.

0 0
lsj 26-11-2011 10:07:48

Når iphone brugere eller har en andet mærke en lige iphone og de så ser min SGS2..... så er de dybt imponeret.. bedre skærm og alle mulige andre kun positive ting... kunne dog ikk selv finde på at købe en nexus simpelthen fordi den er for grim...

0 0
DaaN 25-11-2011 15:36:20

"At CNET.com er mere lunkne kommer ikke som nogen overraskelse, de er bare en amerikansk version af nikolaj sonne."

HØRT!!! Du har MEEEEGEEEEEEET Sjældent hørt ham sige noget dårligt om Apple (Selvom MANGE Ved at Apple er LORT med LORT på ;-) ) Men alle andre skal have hak i tuden her og der.. Han er tilhænger af Apple, det kan man TYDELIGT se på hans præsentationer og udtagelser af tingene. Inddirekte er det ikke varen han fortæller om, men hans egne synspunkter og holdninger, så Alt i alt, er hans udtagelser misvisende, og IKKE noget man skal tage for gode vare, og slet ikke købe hardware, ud fra hans udtagelser..

0 0
Robert 25-11-2011 13:43:34

Jeg ved godt at denne lækre telefon har en skærm der får de fleste til at savle, men jeg synes det er vigtigt at være opmærksom på at når man kigger på de her anmeldelser så er det primært er softwaredelen der roses. Man må derfor kunne forvente at andre Android topmodeller kan opgraderes til at give en lignende brugeroplevelse.

Jeg ved godt at en ren Android oplevelse plus det at være aller først med opdateringer er virkelig tiltalende, men jeg synes hvis man ligger inde med en Android fra 2011 så skal man lige give producenten et par måneder til at få tilpasset ice cream sandwich og derefter beslutte sig om man vil investeri i denne herlighed.

0 0
Mikkel 04-12-2011 18:02:59

Enig i, at sidder man med en Galaxy S II, er det nærmest hul i hovedet, at gå ud og købe denne. Men.. Jeg sidder med en rooted HTC Desire. Jeg har presset ALT ud af den. Og med meldingen om, at en root til disse devices med ICS vil være mere end svært... så er det på tide at skifte :-)

0 0
Thulemanden 25-11-2011 14:04:31

Med mindre det er en LG ;-)

0 0
DaaN 25-11-2011 15:30:32

Vedr. LG.. Der er ABSOLUT INTET-NADA-ZERO positivt at fortælle.. For min skyld ku de brænde op i helvede, lukke og slukke deres Bolche Butik.. Det er ikke andet end CRAP de lukker ud og sender ud.. Så jah, GID LG MÅ UDDØ!!!

0 0
25-11-2011 13:15:02

Er den ikke på Mobilpriser.dk endnu? :-)

0 0
Mobilsiden 25-11-2011 14:06:24

Nope... De forhandlere har ikke priser på endnu :(

0 0