Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Anmeldere vilde med HTC Evo 4G

Anmeldere vilde med HTC Evo 4G

Den første mobil med 4G på det amerikanske marked bliver rost til skyerne af anmelderne.

De første anmeldelser af HTC Evo 4G er begyndt at fylde på nettet, og det er bestemt rosende ord, HTCs amerikanske top-model får med på vejen.

De to store sites Engadget.com og Gizmodo.com er blandt dem, der har anmeldt HTC Evo til topkarakter.

Engadget kalder blandt andet HTC Evo 4G for enhver nørds drømmemobil, og den bedste telefon, der nogensinde er lavet.

Kameraet halter

HTC Evo har en 4,3 tommer skærm, 8 megapixel kamera, 1 GHz Snapdragon-processor og mulighed for overførsel via 4G med en hastighed på op til 7,5 mb/s.

Der er desuden HDMI-udgang og Evo kan optage video i HD-kvalitet, 720P.

Der er langt mellem de negative punkter, men kameraet får et par kommentarer med på vejen fra de amerikanske testsider.

Engadget kritserer blandt andet, at kameraet rører bordet, når telefonen ligger fladt på bordpladen, og mener generelt, at kameraet ikke er lige så godt som forventet.

Men, men, men...

HTC Evo 4G kommer aldrig til salg på det danske marked.

Det HTC på Evo kalder 4G er ikke det samme, som det vi i Danmark kalder 4G.

HTC Evo 4G er baseret på teknologien Wimax, mens det vi i Danmark kalder 4G i virkeligheden er LTE-net.

Læs også:
Ny supermobil: HTC Evo 4G
Web-TV: HTC HD2 vs. HTC Evo 4G

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Anne 20-06-2013 10:00:54

Har lige læst hele denne tråd af kommentarer, men kan se det er fra 2010, så jeg vil høre om der er nogle der ved om der er sket noget nyt på dette punkt?

Jeg har boet i USA i 5 år og er nu hjemvendt... og min amerikanske telefon er HTC Evo. Den har jeg med hjem. Jeg har lukket min konto med Sprint, og tænker om jeg, hvis jeg får telefonen låst op, kan bruge den i DK?

Lad mig endelig høre hvis der er nogle der ved noget!!

0 0
Jonas 06-11-2010 08:10:32

en af grundene til at den ikke vil virke er at den ikke tager SIM-kort som vi kender dem i Danmark. Derfor vil det ikke virke....

0 0
Christoffer 26-07-2010 21:45:14

hvis man nu køber telefonen ikke sim-låst og bruger sit trådløse netværk køber en dansk oplader og henter "Scandinavia keyboard" i Android Market og sætter den på dansk kunne den så bruges i Danmark ligesom den originale IPhone og Nexus One?

er pænt ligeglad med 4G og det der jeg bruger sgu mit trådløse netværk eller er Wimax også på trådløs netværk i USA (håber ikke)

tak på forhånd

0 0
Epedemic 28-05-2010 15:11:24

http://androidandme.com/2010/05/news/speed-tests-how-fast-is-sprint-4g-with-the-htc-evo/

Jeg vil vove at påstå der findes mindst 2 3G/3.5G/HSPA netværk i Danmark der kan slå det....

Blandt andet derfor det er fjollet at kalde Wimax (eller LTE) for 4G...

0 0
Epedemic 26-05-2010 10:24:43

... da Skyline kører fixed wimax, hvor man (oftest) skal have en (stor) antenne monteret udendørs på sit hus.. Sprint i USA kører mobile wimax (802.11e), som vi næppe kommer til at se i Europa nogensinde. I øvrigt kører skyline på 3.5ghz båndet, hvor de i usa kører på 2.5ghz båndet... Ergo bliver der aldrig indbyrdes kompatibilitet... Og 3G er nogenlunde samme historie, da den på 3G kører CDMA2000, hvilket heller ikke er noget der bruges i DK (andet end hos ice.net, men det er igen på andre frekvenser og ikke egnet til mobil telefoni)

0 0
Gert Winther 22-05-2010 13:27:13

Men er det som Skyline tidligere (Clearwire og Danske Telecom) da ikke Wimax??
Så måske det såkaldte amerikanske 4G godt kan bruges i Danmark.
Jeg vil prøve at skrive til Skyline for at høre.

0 0
daniel 22-05-2010 14:04:32

Tak :-)

Skriv meget gerne svaret herinde :)

0 0
daniel 22-05-2010 14:04:31

Tak :-)

Skriv meget gerne svaret herinde :)

0 0
Andreas 22-05-2010 13:00:46

Måske skulle man lige nævne her i artiklen, hvilket styresystem der køre på mobilen. Det er jo ikke alle der kender til telefonen på forhånd. Jeg måtte ind på Engadget.com for at finde ud af, at den kørte med Android 2.1.

0 0
ayg14 22-05-2010 11:45:29

Kan manikke bare bruge telefonen i Danmark alligevel, bare på 3g nettet istedet for, det kan den jo også godt?
Det jo en meget fed telefon, den kan da sagtens bruges på en masse andet end lige brugen af 4G-nettet. Hvis den da selvfølgelig også kan ringe og sende beskeder i DK

0 0
Bjarke Hansen 22-05-2010 09:35:17

Nu kunne det jo faktiskt væøre telefonen kunne bruges i Danmark, da Skiline jo har wimax netværk.
Men der går jo nok nogle år før teknologien kan bruges mobilt i DK.
Fed skærm der fylder næsten hele telefonen, istedet for en masse plastik ;-P
Dog har HTC nok stadig ikke styr på grundlæggende basisting, som at kameraet skal være beskyttet, inden svarknap på telefonen, men 4 knapper man dårligt nok skal bruge, og skal man stadig ramme powerknappen for at låse tastaturet op? Ladekablet til telefonen er sikkert også lige så stift og kort som til Legend, som ødelægger stikket i telefonen osv.. Men ok det er også fra Taiwan.

0 0
daniel 21-05-2010 21:52:51

Det er bare så ærgeligt... ER virkelig min drømmetelefon, og har det været siden jeg læste jeres første indlæg om det!

0 0
Nygaard 21-05-2010 23:14:45

Ja, de burde se at få den lanceret i Europa også!

0 0