Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Anmelderne hylder iPhone 4

Anmelderne hylder iPhone 4

De amerikanske anmeldere er enige: iPhone 4 giver baghjul til konkurrenterne.

I dag, torsdag, udsendes iPhone 4 i USA og natten til i går er de første anmeldelser dukket op over there. Journalisterne er enige: Den nye iPhone er en vinder.

De hylder den primært for designet, den nye skærm og videochat-funktionen.

Avisen New York Times skriver blandt andet: "Det er nemt at se, og værdsætte forbedringerne i tekst-klarheden, billeder og videoer".

Wall Street Journals Walt Mossberg skriver i sin anmeldelse, at "(iPhone 4) ... ligner stadig en iPhone, men den formår at få 3GS'eren til at se klodset ud i sammenligning". Han skriver videre: "Softwaren ser ganske enkelt pænere ud, og er nemmere at bruge end på konkurrerende telefoner, jeg har testet, med færre forvirrende menuer og indstillinger og langt flere programmer".

Hos den populære blog Engadget sparer man heller ikke på superlativerne: "iPhone 4 udklasserer stort set alle andre smartphones på markedet, når det kommer til industrielt design. Den ser simpelthen meget dyrere ud".

USA Today
skriver, at købere ikke vil blive skuffede, og giver kameraet rosende ord med på vejen: "Jeg har aldrig være vild med kameraet i de tidlige iPhones, men kameraet i den nye iPhone er kommet langt ... Jeg er imponeret over kvaliteten og nemheden ved Facetime-videoopkald".

Dårlig dækning

De få negative gloser, der bruges i anmeldelserne, rammer primært Apples amerikanske samarbejdspartner, teleselskabet AT&T, der har eneret på iPhone på det amerikanske marked.

De handler om manglende dækning og udfald i opkald.

"AT&T er stadig ringe, og det kan de bedste ingeniører fra Apple ikke ændre på," skriver Boingboing, mens Wall Street Journal tørt konstaterer: "Apple har brug for endnu et teleselskab".

Herhjemme forventes det at iPhone 4 vil blive forhandlet af Telia, Telenor og 3, når den dukker op i slutningen af juli.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

25-06-2010 10:02:55

Det er da pisse ærgerligt for dem der står med de problemer... Men må sq grine lidt af Steve J. Nu er han fandme pillet ned fra hans gude pedistal....

0 0
Erik jensen 25-06-2010 02:30:31

Sjovt nok er der ingen der medier der ønsker at fortælle om de serøst alvorlige problemer med antenne modtagelse og og de mindre problematiske farvede plamager på skærmen.

Den danske side EPN.dk erfarer at de nyslåede ejer af 4G oplever store problemer

Brugere og forskellige gadgetsider er begyndt at skrive om, at der er store problemer med deres nyindkøbte iPhone 4.

Apple har lavet en telefon, der har sin antenne på den venstre side. Det betyder, at når man holder sin hånd her, begynder signalet at forsvinde, indtil det er helt væk, hvilket gør den helt ubrugelig. Andre brugere rapportere desuden, at de har problemer med underlige, gule pletter på deres display.

Læs artikel og se også de mange YouTupe klip der hver især klart og tydeligt dokumenter Apples 4 seriøst alvorlige problemer med antennemodtagelsen, både med hensyn til telefoni og data modtagelse!

http://epn.dk/teknologi2/tele/article2108720.ece



http://epn.dk/teknologi2/tele/article2108720.ece

0 0
Henrik 25-06-2010 09:45:25

Ja, jeg så det også. Engadget skrev også om det hele dagen i går. Det er lidt pinligt. Men alle fabrikanter laver vel på et tidspunkt en "N97", og det ser ud til det er Apples tur den her gang.
(dukker hovedet for evt. mursten fra Apple fanboys... :-p )

0 0
Tobias 25-06-2010 03:42:22

du læsker sikert ikke iphone forumet her men der har været poset af appel har sagt det med sinalet er en bug i os som får den til af vise slet ingen sinal selv om der er og det med coverne var vis noget med nolge uorginale iphone etuier stod der iverfal

0 0
Erik jensen 25-06-2010 13:27:47

Tobias, helt alvorligt.

Nu må du virkelig tage dig sammen og læse noget andet end iPhone forumet,- du er jo blevet fuldstændigt hjernevasket. Se det selv i linket og dan dig din egen mening. Brug google toolbar til oversættelse og stavekontrol

Prøv også lige at se hvad Steve Jobs selv svarer til kritikken. Det handler nemlig slet ikke om software fejl eller bug,(desværre) men om at telefonen fysisk ikke er i stand til at modtage signal hvis du holder om telefonen venstre side!

Nu vil Steve Jobs sgu også til at bestemme hvordan vi holder på hans telefon..

"Just don't hold it that way then." (hold op med at holde telefonen på den måde)

"Every phone has these areas of sensitivity, depending on the location of the antenna.

(Alle telefoner har områder med nedsat følsomhed der afhænger af antennens placering)

Det gælder bestemt ikke nogen af de telefoner og smartphones jeg har ejet igennem tiden og det er efterhånden mange, og jeg får heller aldrig sådan en telefon, for den ville nemlig ryge direkte retur til forhandleren som defekt med krav om alle pengene tilbage

[url] http://9to5mac.com/node/18531?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+9To5Mac-MacAllDay+%289+to+5+Mac+-+Apple+Intelligence%29[/url]

0 0
Tobias 25-06-2010 16:55:54

har du læst det link selv ?? går ud fra du godt kan læse englsk så syns du skal kige på nolge komentarene der er åbenbart nolgee der ikke har de problemer, men lag os nu se som sagt er jeg ikke appelfanboy så vis det viser sig den virkelig har de problmer når den kommer til danmark så køber jeg ikke sådan en svære er det ikke, så kan det være jeg skal have en andride tlf. og begyne og skrive til alle dem med iphone og fortele dem hvor dumme og hjerneværsket de er istet for af være glad for min tlf.

0 0
Tobias 25-06-2010 16:48:13

ved godt dut ro du er gud gave til mænske men jeg kan nu fint læse engelsk ;-) og læser også anet ind iphone fourmet så tak for linekt men tro bare sjovt nok ikke ejg får noget af vide om den næste iphone problemer ved af læse nokia forumet men så bliver man da så klover...

0 0
Erik jensen 24-06-2010 17:26:34

Lottotal er der vist ingen der kan udtale sig sikkert om, men det er ikke svært at se hvem der lader sig påvirke af reklamens magt. Der er Apples Ipad og nu også 4G et ganske godt eksempel på.
Der er masser af muligheder for at anskaffe sig købeprogrammer til Android, blot endnu ikke på Googles eget market; AndBOT, AppBrain, AndroidZoom App,Store HQ, Cyrket, AndroidLib.

Dertil kommer det nyeste markede, som meget passende kalder sig Yaam (Yet Another Android Market) og som man finder på denne webside http://www. yaam.mobi.

0 0
Tobias 25-06-2010 00:00:26

syns du skule hoppe ned fra hesten ;-) tro godt folk selv kan tænke selv dem der køber appel, pasonlig har jeg købt en ipad på grund af jeg seer meget dåligt 15% uden lince 30% med lence hvor jeg så har brug for en lupe og andre hjælpe milder for af læse i en bog og derfor har jeg købt en ipad da jeg kan se stor gav af det til af sufe og læse som jeg ville have letter ved ind en laptop men kan jo ikke snarke for andre men fedt det du forteler med de market dem skal jeg da klart kiget på dog syns jeg stari man ser medier og andre store spiller forkusere på iphone og som skravet så mange gange før er det noget møj de gør det men skal helt kalrt over vejet en andide tlf næste gang jeg skal have en efter min Iphone 4

0 0
Erik jensen 24-06-2010 22:37:19

Tips: En simpel mulighed for at få adgang til Android Markets købeprogrammer er ved at anskaffe sig et amerikansk eller engelsk SIM kort, feks på ebay.com.

Et sådan SIM kort koster kun 20- 50 kroner inklusiv porto, og så er der fuld adgang og så er det samtidigt en relativ nem løsning, hvis du mener at du ikke kan klare dig med de mange gratis programmer, der altovervejende kan dække langt de fleste behov.

0 0
Erik jensen 24-06-2010 13:25:00

Bemærk at 4G hyldes i forhold til den forrige iPhone - ikke i forhold til andre smartphones på markedet, hvoraf nogle af dem virkelig er værd at hylde.

Havde selv en iPhone et halv års tid og jeg kedede mig grænseløst i selskab med den.

Den kunne jo ingenting og jeg kunne ingenting på den, kun programmerne reddede den.

Selv ynder jeg at kalde Iphone en PixiPhone, da den er alt for simpel, og den nye model fortsætter i samme spor, ingen udvikling af betydning.

Apple skulle med 4g igen havde fremstillet en Android killer, men det er klart for alle at efter 3 år med Apple i førertrøjen, er konkurrencen forbi faktisk før den rigtig komm igang (HTC Hero kom for kun 1 år siden og den viste vejen til at nutidens Android smartphones, som nu har vist sig at være uovervindelige)

Apple hartydeligvis opgivet kampen og Apple fans har måtte resignere.

Designet er derudover ualmindeligt grimt med kanter, samlinger, huller og knapper spredt tilfældigt rundt på rammen.

Deril kommer bagsiden der bl.a med hvid kæmpeskrift bl.a fortællerat den er fremstillet i Kina, Jamen hvad tænker designeren dog på!!

Den slags skal da stå skjult i bundrammen med mikroskobiske bogstaver.

I mine øje er det en kinesisk designet øjebæ, der hvis den ikke bar Apple navnet ville være glemt inden den var kommet på markedet.

Industrielt design, ja mon ikke! Detr er et andet ord for "ikke design" hvor funktion er det primære og designet er affødt af denne funktion.

De tidligere iPhones var i det mindste elegante og meget smukt formgivet, selvom det efterhåndet var lidt outdated, men man kunne da havde fortsat i samme stil.

Kameraet er også en katastrofe i forhold til kameraerne på nutidens smartphones, de mange billederne jeg har set i de første test er jo håbløse og at man ikke benytter xenon flash i så kostbar telfon er jo direkte idiotisk

Det eneste som kan imponere i forhold til markedet øvrige smartphones er skærmen, men der er f.eks Samsung allerede betydeligt foran

At nogle amerkanere er begejstret siger mere om dem end og Apple.

Amerikanere er f.eks også blevet jernevasket til at lide spillet amerikansk fodbold, ikke fordi der er særligt godt, men fordi der er masser af plads og tid til tonsvis af reklamer i pauserne..

(Ikke fordi vi er bedre, da vi I Danmark bliver hjernevasket med håndbold, noget som resten af verden forståeligt nok stort set ikke kender)

0 0
Tobias 24-06-2010 16:14:37

Hej nu når du ved så meget om hvad folk kan lig og hvem der er hjernevasket kan du så ikke lige komme med næste uge lotto talg også ?, pasonlig er jeg ikke en appel fanatiker tværdig mod men elsker sku min ipohne der er vi så frosklige jeg elsker den på grund af de apps er sådan set lige gald med kameret og alt sådan noget for det der har gjort jeg har beholt min iphone det er sku appsne så det er det der gør tlf så god og der kan andride ikke være med enu man kan jo kun håbe udveklerne / google for finger ud og laver nolge killer apps (samg er jo forsklige ) men de apps jeg bruger er kun lave til iphonen var faktis der for jeg gik væk fra af ville købe en hero den gang jeg skule købe mobil, og af man kan få lov af købe programer i danmark så man kan få nolge goode danske apps se bare på tv2 news snarken ingen penge ingen kage

0 0
Bahumbaba 24-06-2010 14:59:33

Haha så meget for at teste produktet ordenligt før det kommer ud.

0 0
Bahumbaba 24-06-2010 11:56:58

Det er jo klart den imponere anmeldere så meget når de for de meste sammenligner den med gamle iPhones.

Kan forresten godt lide de er imponeret over videochat-funktionen, som vi alle jo bruger... hov vent!, ingen bruger det!.

Skal selvfølgelig ikke kunne sige om de i USA har en fetish for denne funktion.

0 0
Henrik 24-06-2010 22:57:20

Mht. videochat på andre konkurrerende telefoner, 2 ord, 2 apps: Qik og Fring.

'nuff said.

0 0
Jørgen E 24-06-2010 00:44:44

Designet har nok desværre været FOR vigtigt for Apple på bekostning af funktionalitet.
Denne tråd om dårlig modtagelse :
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=947585
samt rapporter om fejlfarvet glas stiller mig på standby til en iPhone.
Måske er producenten presset for hårdt og tidsmæssigt, så han må gå på kompromis med kvalitetet. Efter hvad jeg mener at have læst, skulle producenten til USA og Europa ikke være den samme.

0 0
24-06-2010 08:23:17

Ja de er nok ikke helt så fejlfrie som steve J. så gerne vil have folk skal tro. Jeg er sikker på de nok skal få tingene rettet op i en fart, men hvis man læser på engadget.com, så har som så mange nadre producenter nogle issues de skal have kigget på :D

0 0
Mick 23-06-2010 22:50:06

"De hylder den primært for designet, den nye skærm og videochat-funktionen. "

Så mangler du lige at hylde multitaks funktionen, og så er den ged vist barberet ... LOL

Mick.

0 0
Thomas 24-06-2010 12:31:46

Hvorfor skal man hylde Apple for nogle funktioner som videochat og multitasking som har været muligt på andre telefoner i 3-4 år....?

på den anden side så designet er godt og skærmen lyder imponerende..

0 0
Malte 23-06-2010 14:59:52

"Den ser simpelthen meget dyrere ud".

Hehe, til den pris skal den da også se dyr ud. Jeg elsker citater!

0 0