Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   "Anna" er snart klar til flere Nokia telefoner

"Anna" er snart klar til flere Nokia telefoner

Den længe ventede ”Anna”-opdatering til Symbian^3 bliver klar til download i august

Nokia N8 i pink. (Foto: Nokia)
Nokia N8 i pink. (Foto: Nokia)
Foto: Nokia

Selvom Nokia har travlt med at skifte til Windows Phone-platformen, så er der også plads til en opdatering til Symbian^3.

Den længe ventede opdatering med kodenavnet ”Anna” forventes klar til N8, E6-01, E7 og C7 i slutningen af august måned. Det skriver Phonearena.

Opdateringen vil blandt andet indeholde en forbedret internet-browser, opdateret Ovi maps og nye ”friskere” ikoner samt fuldt QWERTY-tastatur på skærmen.

Nokia N8 vil endvidere få en speciel version af Anna, som inkluderer kontinuerlig autofokus og HD-video med 30 billeder pr sekund.

Nye telefoner vil fra juli måned blive produceret med Anna, mens telefoner, der er på markedet, må vente til slutningen af august med opdateringen.

Læs også:
- Test af Nokia N8
- Web-TV: Se testen af Nokia N8


Nokia N8 - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

06-08-2011 12:32:18

når Anna kommer til vores N8 bliver NFC også aktiveret i vores N8 mobil..

0 0
jan 07-07-2011 07:30:09

Er der nogen der ved om der findes en god youtupe app.. det er den jeg mangler mest.. ?

0 0
06-08-2011 12:29:53

ovi store har en der hedder youtube downloader den er rigtigt god..

0 0
Michael Carlsen 30-06-2011 21:36:13

Håber at min N8 endelig bliver den der WOW telefon, jeg havde håbet på da jeg fik den for 10 måneder siden :)

Så mangler vi bare at danske apps som feks. Tour de France app'en mm også bliver lavet til Symbian :)

0 0
Peder Alipio Thurøe 29-06-2011 10:27:41

Kan næsten ikke vente !

0 0
Styxx 29-06-2011 10:24:35

Jeg kan virkelig blive irriteret over, at os der har haft f.eks. N8 siden den kom ud, ikke får opdateringen på samme tid som folk der køber en ny telefon i juli måned. Anna må jo være klar til at rulle ud, siden de kan sælge mobiler hvor Anna er installeret.

Det er jo ikke fordi der ikke har været ting at opdatere i N8's levetid. Synes det er, at skide på kunderne, at samle det hele i én opdatering, som så til gengæld kommer dét senere.

Det er til at grå hår af, at se på et UI der er håbløst forældet og lagger i samtlige menu'er, plus at browseren fandme er den samme som jeg havde min N95. Og Nokia gør bare intet ved det.

Og når man så kigger på en iPhone 3gs som er flere år ældre, men som stadig er federe UI mæssigt, så bliver det hele bare meget værre.

"Installer Opera Mini".. Jojo, men det burde fandme ikke være nødvendigt når man køber Nokia's - på det tidspunkt - flagskib. Hvad med at de fik fingeren ud og gjorde en indsats for at N8 bliver til det de gjorden den til i reklamerne... Og ikke først 10 måneder efter release.

Men super endelig at få en ca. dato på :)

0 0
Katron 29-06-2011 17:40:47

Et eller andet sted, har jeg en formodning om, at anna updaten ikke bare er en overbygning til PR1.2.

Forklaringen kunne måske ligge i, at symbian anna mere eller mindre er en seperat version af symbian 3, som derfor først skal laves til en update for eksisterende ejere.

Er det ikke noget med Android gør det på samme måde, hvor en ny Android version bliver leveret med en eller anden topmodel, for så efterfølgende at blive lagt ud som en update for eksisterende ejere??

0 0
Styxx 29-06-2011 18:08:45

Det er meget muligt, jeg ved ikke så meget om det :P Det er jo garanteret mere indviklet end som så, og Nokia har jo nok deres grunde.

Det synes jeg bare ikke, at vi som brugere, skal "straffes" for. Synes det er forkasteligt at de smider et produkt på markedet, der er "forældet" allerede ved release. Endnu mere forkasteligt er det så, at der skal gå 10 måneder, før de retter problemerne.

Nokia er ikke i en position lige nu, hvor de kan holde til at lade kunder vente i 10 måneder på en opdatering. Mindre tålmodige personer har jo allerede skiftet N8'eren ud.

Men jo, hvis det decideret er en ny version af Symbian 3, så er det jo nok ikke så nemt at rulle ud, i små bidder :)

Men igen, som bruger er det ikke mit problem at deres produkt halter fra starten.

0 0
Katron 29-06-2011 10:04:57

Det tror jeg ikke de har.

Hvis du læser dit eget link, står der ikke noget ud over det, man hele tiden har hørt om.

Der står at nye mobiler bliver solgt med symbian anna fra starten af juli.

Som mobilsiden skriver så står der også i dit link at C6 og X7 allerede er leveret med anna, og de resterende symbian 3 modeller kommer preinstalleret fra starten af juli.

Dem der er solgt må vente til august. Jeg er ikke bekendt med, at det skulle have været anderledes planlagt på noget tidspunkt. PR2.0 updaten har hele tiden været planlagt til sommeren, og først for nyligt kom der "dato" på.

0 0
NK 29-06-2011 10:20:37

Ok.. skal jeg være ærlig skimtede jeg bare teksten :-).. Jeg mener at pr2.0 var lovet i starten af året, og nu snakker vi august.

0 0
Kim 29-06-2011 11:51:27

Det har været Q2 at pr2.0/anna har skulle komme - men det når de jo heller ikke ;)
Vi har jo fået pr1.1 tidligere. Jo, det har vi faktisk ;)

0 0