Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Antenneproblem på iPhone 4 løses med gratis cover

Antenneproblem på iPhone 4 løses med gratis cover

Apple indrømmer antenneproblemer med iPhone 4 og giver derfor et gratis cover til alle iPhone 4-ejere.

Fredag aften dansk tid gik Apple's overhoved Steve Jobs på scenen foran den fremmødte verdenspresse, under overskriften “iPhone 4”.

Hele verden holdt vejret i spænding over, om iPhone 4 ville blive tilbagekaldt. Det skete dog ikke!

I stedet får alle kunder et gratis plastik-cover med til iPhone 4. De kunder, der allerede har købt et cover til deres iPhone 4 får pengene tilbage for det.

Under oplægget nedtonede Steve Jobs på det kraftigste problemerne med forbindelsen, og giver kun cover ud, for at “alle kunder skal være tilfredse”. Utilfredse kunder kan i øvrigt returnere deres iPhone 4 og få pengene tilbage. 

I følge Apples egne undersøgelser af antenneproblemerne med iPhone 4, er det kun 1 opkald mere ud af 100 opkald, der bliver tabt, i forhold til 3GS.

Samtidig har kun 0,55 procent af iPhone 4-ejerne klaget til Apple, og kun 1,7 procent har leveret telefonen tilbage - mod 6 procent, der leverede iPhone 3GS tilbage i sin tid.

Steve Jobs brugte på pressemødet også meget tid på at fortælle, at alle smartphones har antenneproblemer og at dette egentlig ikke er et isoleret Apple-problem - medierne har bare sat ekstra fokus på det, fordi det netop er en iPhone.

Steve Jobs slog ved samme lejlighed fast, at iPhone 4 kommer til Danmark den 30. juli.

Kommentar

x

Opret bruger
Lars 06-09-2012 12:00:07

Hos http://www.trendseller.dk findes ligeledes en masse covers til iPhone 4 og til utrolig gode priser. Deres bumbers skulle efter signe også afhjælpe problemet med tab af kald pga. antennen.

0 0
Allan Larsen 27-07-2010 20:04:43

Skal helt sikkert ned og have iPhone 4 på fredag i KBH ved Telia. Og hvad så om der er en designfejl, det er bare den fedeste mobil ever. HTC og alle de andre kan bare pakke sammen. Desuden har alle mobiler en fejl. Min HTC Hero blev total sløv efter 2 dage, uden at man slukkede den.

Har desuden køb et super fedt cover, som bare ligger og venter. Det er lidt federe end den gratis plastik strimmel man får med gratis.

Kan anbefale http://www.iphonegadget.dk de har rimelig mange at vælge imellem allerede.

Håber at se mange flere iPhone nørder på fredag.

0 0
19-07-2010 00:08:14

som gutten synger i sangen:

-Hvis du ikke vil have en iPhone 4 - lad være med at købe den!
-Hvis du har købt den, og ikke kan lide den - returner den!

og jeg er enig med Freshmaker. At Apple tilbyder et gratis cover betyder intet i min bog...jeg kommer ikke til at bruge det alligevel...

Personligt håber jeg egentlig ikke, at nogen af jer vil have en iPhone 4...så får jeg nemlig min hurtigere.... ;-)

0 0
Erik jensen 19-07-2010 02:19:30

Det klogeste er nok at spare sine sparepenge og vente på en iPhone5,- mon ikke den allerede er på vej efter denne utrolige design katastrofe.

0 0
Casper 20-07-2010 11:36:03

Erik:
Man kunne i hvert fald forestille sig, at de retter den meget omtalte designfejl, men om de vil kalde den for iPhone 5 ved jeg nu ikke helt.
Hvis de går ud og retter fejlen og kalder den for iPhone 5, mener jeg at der også skal nogle nye features ind i den, så derfor kalder de nok den snart rettede fejl på iPhone 4 for iPhone 4(?) ;-)

0 0
Michael 20-07-2010 13:22:48

Tvivler på der bliver rettet på noget før den næste model, som sikkert kommer til at hedde iPhone 4G, da 4G netværket til den tid er mere udbredt, og Apple derfor har årsag til at fyre det i telefonen.

mvh

0 0
19-07-2010 09:54:53

Yep, katastrofe er ordet. 3 mill. solgte enheder, hvor SAMTLIGE har problemer med at ringe....(eller... det var vidst ikke dem alle sammen...).

Godt det ikke er HTC eller Sony Ericsson, der har samme skandaløse problem med deres smartphones. Det er jo dem der er de innovative på området og sætter de nye standarter, som Apple derefter kopierer. Tænk hvis de havde problemer med modtagelsen.... så var der da mindst 2 gadgetsider, der ville skrive om det.

Og prøv at lægge mærke til Apples sleske og lusede strategi:

"Vi sender 1 (een) ny telefon på markedet hvert år, og forventer folk vil købe den!" Det var dog det klammeste! Så tjener de jo penge!!!!!!!

Godt HTC ikke laver så mange nye telefoner som Apple. Og godt Sony Ericsson ikke forventer, at i køber deres telefoner...de lever nemlig ikke af det....

Bemærk: jeg er stor fan af sarkasme ;-)

0 0
20-07-2010 10:06:14

Nej se det var jo godt at du fik den sidste linje med, ellers var vi jo fortabte...

At man kan sælge 3 mill. enheder med en påvist fejl i antenne designet, det er fandme god salgsstrategi. Og grunden til at Apple bliver flamet sådan i medierne, mon ikke det er fordi de sætter sig selv op på et pedistal? Altså hver evig eneste gang jeg hører Steve J. er jeg ved at brække mig over hans selvfede arrogance om hans produkter. Manden har jo som en anden skrev, nærmest udråbt sig selv til gud indenfor gadget verdenen.. Hvilket vi jo så nok alligevel er en del, der en anelse uenige i ;D

0 0
Erik jensen 18-07-2010 13:14:34

Steve Jobs tilbyder farvestrålende gummihylster til hans designer telefon iPhone 4 - helt gratis !

Gummihylsteret fåes i 6 flotte farver, bl.a. i den meget populære drengefarve. Pink er naturligvis den foretrukne hos pigerne.

Apple benægter at iPhone4 har et selvstændigt antenneproblem, men tilbyder heldigvis gratis gummihyldestre til alle, for at løse det ikke eksisterende problem, hvilket straks har fået ejerne til at juble i glæde. At få noget gratis fra Apple er ikke set tidligere!

Det oplyses at mange Applefans allerede nu står i kø foran de mange Apple Stores for at få fat i de eftertragtede og originale Apple gummihylster helt gratis, så man hurtigt muligt kan vise frem for alle, at man er blevet ejer af den nyeste iPhone4

Mange brugere oplyser at stål og glas designet på selve telefonen nu er helt uden betydning og de er er i stedet glade for at man med det bløde gummi i stedet får et design som ingen anden telefon nogensinde har haft!


Steve Jobs udtalte ved det nylige pressemøde at Apple snart vil komme med nye prisbillige dockingstationer, så der vil være være plads til den nye gummibelagte iPhone4, der er blevet væsentligt større end hidtil set.

Gamle docking stationer vil ikke kunne bruges, men da det nye også kun koster fra 50$ op til 250$, regnes det ikke for noget problem blandt de mange lykkelige ejere.

Uden for referat udtaler flere Applefans, at Steve Jobs er GUD, - og det kan man dårligt være uenig i. Han er i hvert fald en dygtig forretningsmand...

0 0
Kokomo 17-07-2010 13:48:00

det da overraskende at de faktisk Gør noget ved sagen. jeg kunne næsten grine af de der billeder "we care about every custommer" osv :)
i det mindste kan man få pengene tilbage, noget jeg Aldrig ville have regnet med apple kunne finde på.
og angående kun 0,55% melder fejlen, eller var nummeret nu var, så er apple kendt for deres fantastiske service, som ikke gider hjælpe én en skid. det kan have noget af grunden til kun 0,55%. og jeg hader også selv at sende ting til reparation, specielt hvis det apple. det kunne være endnu en grund.
som i kan se, jeg er apple fanboy..

0 0
Tobias 17-07-2010 06:14:30

Ja jeg tro jeg holer mig til invisibleSHIELD tro det vil se pener ud har lige købt til fronten på min ipad http://www.zagg.com/invisibleshield/apple-iphone-4-cases-screen-protectors-covers-skins-shields.php

0 0
Kasper Sverkel Rasmussen 17-07-2010 12:34:01

Der kører desværre videoer på YouTube med denne "løsning" som faktisk ikke løser problemet :(

Men jeg tror nu slet ikke det bliver et problem her i DK :)

Men lad os se hvad der sker :)

0 0
Freshmaker 17-07-2010 00:49:59

Nu har jeg haft min iPhone 4 i små tre uger, og jeg har aldrig haft problemer med signalet. Heller ikke, når jeg laver det der "dødsgreb", som skulle fjerne alt signal fra mobilen.
Måske har det mere noget med signalet i US at gøre, end hvordan man holder den?

Så så længe min telefon fungerer upåklageligt, så skal der ikke et grimt cover på min. Heller ikke selvom det er gratis.

0 0
Shawn S. Ø 17-07-2010 09:08:00

På dem jeg har set er det samme problem som i USA men med et stærkere signal er problemet også mindre.

Men selvom du prøver så kan du ikke komme uden om at den mister signal og der er jo lavet et par gode undersøgelser som viser at det er et reelt problem. Og Apple var aldrig gået i medierne uden at der var alvorlige problemer.

Men selvfølgelig er der nogen som holder hænder for øre, øjne og mund ;)

0 0
Shawn S. Ø 16-07-2010 22:01:44

Tænk sig hvor må der sidde mange med en underlig smag i munden nu hvor Apple indrømmer fejlen. Har ellers hørt i mange dage der er ikke noget problem he he sikke en masse forsvarstaler.

Men tillykke med det nye cover til telefonen.. Den der banebrydene telefon som Jobs sagde!! men den banebrydende antenne. Tja hvem i alverden vil købe en middelmådig telefon med plastic cover til et sted mellem 6000 - 7000?

Jeg vil da ikke kunne anden end smågrine af de naive og godtroende mennesker.

0 0
Gabriel 17-07-2010 17:20:22

Jeg synes nu alligevel de skal have ros, for at komme med løsningen, med at trække et kondom på telefonen og derved forbedre antennesignalet.... den havede jeg nu ikke lige tænkt på.

0 0
homersimpson 16-07-2010 20:56:06

Er det bare mig der har misforsået noget eller er noget af det der står i artiklen misforstået eller bare dårligt formuleret:

"I følge Apples egne undersøgelser af antenneproblemerne med iPhone 4, er det kun 1 ud af 100 opkald, der bliver tabt - målt i forhold til iPhone 3GS. "

Så vidt man kan se på de slides fra Apple så taber iPhone 4 mindre end 1% FLERE opkald end iPhone 3GS.

Kilde: http://www.engadget.com/2010/07/16/live-from-apples-iphone-4-press-conference/
Scroll ned til 10.25 AM .. der står sort på hvidt på billedet..

0 0
Shawn S. Ø 16-07-2010 22:11:14

Ja men det er jo det rene vrøvl i forhold til hvad der er kommet ud. Men det er jo i denne lige som det er med alle de andre problemer med Apples hardware at de jo gerne manipulere ;-)

0 0
homersimpson 16-07-2010 22:30:26

Mit problem er bare, at der er misforstået noget af skribenten af denne artikel, hvilket gør at der står noget forkert/misvisende og det burde rettes ;)

Apple siger at iphone 4 taber op til 1% FLERE opkald end iphone 3GS..

I ovenstående artikel står der:
"I følge Apples egne undersøgelser af antenneproblemerne med iphone 4, er det kun 1 ud af 100 opkald, der bliver tabt - målt i forhold til iphone 3GS".

Det lyder jo som om, at det kun 1 % af opkaldene på iphone 4 der bliver tabt i forhold til iphone 3gs. Og det er FORKERT!
Det er op til 1% FLERE opkald på iphone 4 der bliver tabt i forhold til iphone 3gs. :)

0 0
homersimpson 19-07-2010 23:46:11

Tak for rettelsen :)

0 0
May Frederiksen 20-07-2010 09:13:30

@ homersimpson: du har helt ret, det var jeg ikke lige helt skarp på :) Tak for pointen.
Vh. May - mobilsiden.dk

0 0
Michael 20-07-2010 13:12:39

Det er sådan set stadig forkert. Der står, det er MINDRE end 1 opkald mere, der går tabt, per 100 opkald. Så er det interessante spørgsmål bare, hvor mange opkald mistede 3GS per 100 opkald?

mvh

0 0
pb 16-07-2010 20:31:50

Helt ærligt jeg ikke Apple fanatikker men synes faktisk deres løsning er helt ok. Hvis man hører hvad Steve siger så er det kun få der rapporterer om problemer med den og sjovt nok næsten udelukkende fra USA. At give et gratis cover kan måske virke lidt billigt, men når man samtidig kan returnere sin Iphone og få pengene igen kan jeg ikke se det store problem. Det kan ihvertfald ikke holde mig fra at investere i en

0 0
Shawn S. Ø 17-07-2010 09:15:08

Ja men hvis der kun er få problemer med den hvorfor så give folk et cover. Problemet er at det ikke er rigtigt og at mange har ventet på at der kom en løsning. Udtagelserne om at det kun er i USA er heller ikke korrekte tjek ud på Youtube og nettet så vil du se at problemet er alle steder.

Når det er et hardware problem så løser det sig ikke fordi man er et andet sted. Men hvis telefonen er et sted med et meget kraftigt signal vil man måske ikke miste opkald men problemet er der stadig.

0 0
Malte 16-07-2010 21:42:18

"Hvis man hører, hvad Steven siger"

MandOhMandOhMand! Steven er SÆLGER! Og en pokkers god sælger!

Naturligvis klages der kun i USA, hvor har de ellers kunnet levere den? Så vidt jeg har kunnet følge med, kommer den først til DK 31.7.

0 0
Shawn S. Ø 17-07-2010 09:25:41

De første blev solgt i London d. 23/24 juni Det var i et begrændset antal ;-)

0 0
gielsgaard 16-07-2010 21:46:17

Ok,du er da opdateret,har da ellers set et par stykker købt i England,men det er nok løgn ;-)

0 0
Dan Riis 16-07-2010 20:04:39

Ja så kan man undre sig over at Toyota ikke bare gav folk et bræt de kunne ligge under speederen så den ikke satte sig fast.

Det er godt nok en lad løsning. Min respekt for Apple lå et meget lille sted efter selv at have ejet et par Iphone's nu, men idag blev den lagt i graven.

Vil ikke give så mange penge for et produkt, for at blive spist af med en lappe løsning der gør grin med folk.
Det er muligt at problemet ikke bliver så stort i Danmark, men jeg blev idiot af mine Iphone's fordi de var utrolige dårlige til at holde signal.
Så jeg tror nok at nogle danskere vil opleve problemerne.
Farvel Apple.

0 0
gielsgaard 16-07-2010 20:27:12

Næ,du kan da bare levere den tilbage og få pengene retur,og vi taler om 0,55 % af ca 3mill,som har haft en så stor gene at de har kontaktet Apple,det må siges at være meget pænt.Og så er der iøvrigt en vis forskel på at folk kører sig ihjel pga en defekt bil,og en telefon som kan miste signalet,så kom lige ned på jorden.

0 0
16-07-2010 21:44:14

Nu tror jeg ikke du skal tage Steve J. tal for ret meget... Og den eneste grund til at de overhovedet er kommet med et udspil er sq da fordi det der forbruger-magasin sadge: Dont buy it...

0 0
gielsgaard 16-07-2010 21:55:32

Det er fuldstændigt ligegyldigt hvad Jobs havde gjort eller sagt,så ville der være kritik,men syntes det er flot at du kender tallene,kunne du ikke lige delagtiggøre os andre i dem,det kunne da være gode nyheder fra første række.

0 0
Shawn S. Ø 17-07-2010 10:05:46

gielsgaard du har da ikke fulgt meget med i medierne de sidste uger og slet ikke de amerikanske. Tjek dog nogle af de seriøse undersøgelser ud.

Og selvfølgelig er der kritik af Apple Og Steve Jobs.. Ved godt at der ikke er mange der kan tåle at der er kritik af Apple. Men Apple har nu haft store problemer med hardwaren i gennem tiderne og haft store problemer med service ;-)

0 0
Casper 17-07-2010 13:10:10

Jeg enig med gielsgaard i at, der altid vil være nogle punkter, specielt medierne, kan kritisere Apple på. Det vil der altid være, og som Steve Jobs sagde på det ekstraordinære pressemøde 16. Juli, "We aren't perfect, we know that, you know that... And phones aren't perfect, either."
Og det ser også ud som om at der er andre Smartphones der lider under samme problem! Igen er det fordi det er Apple. Forventer vi forbrugere generalt for meget af Apple, bare fordi den hedder iPhone 4??

0 0
Michael 20-07-2010 13:04:43

Casper der er INGEN andre smartphones, der lider under samme problem som iphone 4. Det er falsk apple spin. Iphone 4s problem er, at man kan forbinde de to antenner med hinanden, hvilket medfører drastisk fald i modtage-/sendeevnen. Andre mobiltelefoners problem er, at man kan dække for antennerne, og dermed blokerer signalet. Dette problem gælder OGSÅ for iphone 4 i et etui.

mvh

0 0
Michael 20-07-2010 13:04:42

Casper der er INGEN andre smartphones, der lider under samme problem som iphone 4. Det er falsk apple spin. Iphone 4s problem er, at man kan forbinde de to antenner med hinanden, hvilket medfører drastisk fald i modtage-/sendeevnen. Andre mobiltelefoners problem er, at man kan dække for antennerne, og dermed blokerer signalet. Dette problem gælder OGSÅ for iphone 4 i et etui.

mvh

0 0
x