Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   App Store ramt af skadelig malware

App Store ramt af skadelig malware

Apples App Store har været ramt af en skadelig malware, en såkaldt trojansk hest, flere brugere inficeret.

Apples App Store, der har været kendt for at være den sikreste applikationsbutik, på grund af Apples intensive test af applikationer inden de bliver frigivet, har nu været ramt af malware.

Det er ikke lang tid siden vi skrev om, at Apple havde frigivet adskillige fejlbehæftede opdateringer i App Store, og nu har de ladet en malware inficeret applikation slippe igennem nåleøjet.

Applikationen Find and Call indeholdt en trojansk hest, der gik ind og hentede alle kontakter og sendte dem til en server, for derefter at udnytte dem.

Apple har dog trukket stikket for applikationen der ikke længere kan downloades i App Store, ifølge Apple er den officielle grund overtrædelse af Apples App Store politik, og altså ikke for at være inficeret.

Dermed kan Apples App Store ikke længere kaldes for fejlfri eller for den sags skyld ufarlig for malware, spyware eller andet skadelig software.

Android var i dette tilfælde ramt af nøjagtig den samme software, og Google har ligesom Apple længe trukket applikationen ud af butikken.


Læs også:
 - Botnet opdaget på Android

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

ihk 08-07-2012 12:14:07

at se alle Andriod brugere kritisere iOS når malware/virus er mest udbredt til netop Andriod?

0 0
08-07-2012 19:53:04

Der er da ingen der brokker sig, vi konstaterer bare at den uigennemtrængelige Apple kontrol mur ikke virker, og at der åbenbart kan forefindes malware i app store. Dette på trods af at vi dag ud og dag ind har skulle hører på hvor sikker den er, og at man ikke kan få malware på sin iphone......

0 0
TF 08-07-2012 20:25:14

Du laver da ikke andet ind at brokke dig og benægte at der er problemer med malware på android og tag dig nu sammen der er jo ingen der har sagt det ikke kunne ske i app store andre end dig.

0 0
Benjamin Jensen 08-07-2012 21:51:08

jutosini - jeg synes du skal spare dine kræfter. At banke fornuft ind i Ns hoved, vil koste dig 24 timers daglig arbejde, hvor efter du bare vil finde ud af, at det er spildt.

0 0
Benjamin Jensen 06-07-2012 14:25:57

Selvfølgelig kan det ske. Det spørgsmål man bare må stille sig - er et kvalitetstjek bedre end slet ingen?

Jeg ved nu godt hvad jeg ville vælge ;)

0 0
Anders 08-07-2012 09:07:23

Android har også kvalitetstjek, så deeeeeeet

0 0
Jesper 06-07-2012 11:58:44

...starte endnu en diskution her inde, men blot konstatere, at Æble ikke er en pind bedre end så meget andet!
Det må være det, man kalder Genesis...næh, Avensis...næh...nå, ja: Nemesis! ;-)

0 0
Footiefan 06-07-2012 12:26:36

Nemesis?! Det kan det ikke hedde. For alle herinde siger jo det ikke er et problem på Android - så hvad er problemet ;-)

0 0
06-07-2012 12:29:26

At dig og mange andre har sagt at dette ikke kunne ske ;D

0 0
TF 06-07-2012 17:28:22

Hvem har sagt det lille N ?

0 0
06-07-2012 21:03:00

Jeg citerer:

Skal jeg sige dig hvad der er ok, 0% malware og intet andet og vis malware er prisen for åbenhed, tja så vælger jeg lukket og sikkerhed til vær en tid.

0 0
TF 06-07-2012 23:06:04

Og hvor står der at det ikke kunne ske i app store ???

0 0
06-07-2012 23:21:29

Ja ja hvis du ikke er mand nok til at indrømme hvad din mening var, ja så tror jeg vi lader den ligge der.

0 0
TF 07-07-2012 09:52:40

Så nu skal du være den der bestemmer hvad jeg mener med det jeg skriver, det lyder skidt for du læser jo det jeg skriver som satan læser biblen :-( men dig om det, hyg dig lille N og held og lykke med dit lille fanboy liv :-)

0 0
Footiefan 06-07-2012 13:22:45

...det har jeg vist aldrig udtalt mig om ;-)

0 0
TF 06-07-2012 10:53:52

Stram op og det med det samme.

0 0