Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   App-udviklerne: iOS er fortsat vigtigst

App-udviklerne: iOS er fortsat vigtigst

En stor undersøgelse blandt 1.600 udviklere viser, hvilke platforme der bruges mest tid på at udvikle applikationer til.

Det var Apples iOS-platform, som i marts måned 2008 startede hele applikations-bølgen, da de lancerede App Store. Siden er det blevet en betydelig industri.

Apple var først med applikationer, og er også fortsat den platform der tjenes flest penge på. Finansmediet Forbes har for kort tid siden regnet sig frem til, at udviklerne hos Apple i gennemsnit tjener 4.000 dollar per applikation, mens det er 1.125 dollar hos Google og 625 dollar hos Microsoft.

Forrester har netop udarbejdet en undersøgelse blandt mere end 1.600 udviklere i Nordamerika og Europa, som viser 35 procent af disse har iOS, som førsteprioritet når der skal udvikles applikationer. Mens 27 procent har Android-platformen, som den vigtigste. Det skriver TechCrunch.

 - Android størst men iPhone dominerer på dataforbruget

Til trods for, at Android har små 80 procent af smartphone-markedet, mens iOS ”kun” har omkring 13 procent, så er det altså fortsat Apples mobileplatform, der er vigtigst når det kommer til udviklingen af applikationer.

 - Android-telefoner bruges fortsat mindre end iPhone

Undersøgelsen viser også, at 84 procent af udviklerne nu prioriterer at der laves en applikation til Android – 77 procent svarer det samme om iOS.

Microsofts Windows Phone har fortsat en beskeden markedsandel på smartphone-markedet, på cirka 3,7 procent, men næsten 50 procent af udviklerne har nu denne platform som en prioritet.

Når det kommer til applikationer til tablets er det også Apple, som har det mest interessante produkt for udviklerne.

Microsofts Windows RT, BlackBerry og Bada fra Samsung er de platforme, som udviklerne har mindst interesse i at udvikle applikationer til.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

serpent 29-08-2013 13:41:33

det er 4 gange så dyrt i apps at eje iCrap

0 0
Henrik 29-08-2013 19:46:27

Men de apps kører så også 4 gange mere stabilt. Jeg har selv ejet mange android modeller, den sidste var en note 2 og ender altid med at vælge en iphone igen. Og jeg har det et eller andet sted pisse irriterende med det, for android tiltaler mig, men HADER som pesten, lags små mærkelige beskeder om at systemet er stoppet af en eller anden grund. Jeg får bare ikke de dumme oplevelser på en iphone (please jeg prøver ikke starte en ordkrig).

Mit sidste håb på android er det nye android 4.3, hvor TRIM funktionen er til stede, håber lidt på den kan afhjælpe den sløvhed der kommer på især tablets efter et stykke tid. Var nede for at prøve galaxy s4 i elgiganten, og var ret målløs over hvor langsom og visse steder, hakkende oplevelsen var, det smadder ærgerligt.

0 0
Arthur 31-08-2013 12:50:54

Jeg forstår ikke den her snak om lag og android? Vi har en iphone 5, den nye ipad og android i hustanden.

Jeg oplever også lag på iPhonen og i særdeleshed også på iPadden. Specielt når man er inde i App store.

Er mennesker blevet helt blinde overfor lag når de har iOS?

0 0
Logik 01-09-2013 14:31:03

Ja, sådan er det oftest.
Apple laver jo devices, der er i forlængelse af ens egne lemmer. Alting er bare noget helt særligt.
Det er bygget efter mennesker biologi, så vi bedre kan forholde os til deres produkter, og derfor virker de bare så fantastisk.

Der er seriøst folk, der har sagt det her til mig.

0 0
Kári 30-08-2013 12:58:39

Elsker android, har desværre en Samsung Tlf, men har erfaringer med andre Tlf, synes det er synd når folk siger android lagger især når se bruger samsung, da især samsung er med til at holde den påstand at Android lagger fordi de har et sindsygt tungt ui på deres tlf.. Utroligt skidt selv deres topmodel lagger og hakker..
Htc one ingen lag kører hurtigt, en billigere Tlf som lg nexus 4 med rent android super flydende ingen problemer, en anden ikke så dyr tlf lg optimus g super hurtig ingen.
Så det er altså muligt at køre
android godt.

0 0
29-08-2013 22:48:49

Nu er det jo ikke androids skyld at touchwiz er noget lort.

0 0
TF 30-08-2013 00:13:45

Jeg havde aldrig troed vi ville se den dag hvor at N indrømte at samsung havde lavet nået lort og at sgs4 lagger :-)

0 0
30-08-2013 07:06:30

Jeg har aldrig påstået at den ikke gjorde. Men nu kan man jo bruge andet end touchwiz, hvilket jeg gør. Det er jo et af de dejlige valg man har på Android ;-)

0 0
TF 30-08-2013 13:12:09

Du mener det er en del af det trælse arbejde der er med android ;-) og skulle man ikke være genial på området ja så må man leve med en lagmobil, flot samsung :-(

0 0
30-08-2013 13:42:05

What ever. Men hvis man har en iq på over 4, så tror jeg nok man kan finde ud af det. Hvis man altså ikke skal lege palle modsat.

0 0
TF 30-08-2013 17:09:44

Det er muligt det er nemt men det er stadig tid der er spildt, tid man ikke havde spildt vis man havde købt en mobil der bare virker lige ud af kassen.

0 0
30-08-2013 23:52:21

Jo jo, men hvilke ting spilder du så ikke tid på på din lumia hvad var det... 800? Og jeg vil nu ikke kalde muligheder for tidsspilde, men sådan er vi jo så forskellige. Og vil endda strække den så langt, som at sige: hellere lidt lag i touchwiz end kedsomheden i ios eller wp....

0 0
TF 31-08-2013 22:03:04

Det var en 820'er

Vær sin smag men hyg du dig bare med dit lag og extra arbejde, så nyder jeg at ios og WP bare virker :-)

0 0
31-08-2013 22:17:17

Som sagt, min lagger ikke. Og min iq kan godt overskue at skulle hente en enkelt app i Google play. Men det kender du jo ikke til, for at hente apps på wp er jo en sjælden ting med de 4 apps man kan vælge imellem.

0 0
TF 01-09-2013 01:29:20

Nu er du bare dum at høre på, det er ved at være ret begrænset hvad apps man ikke kan få til WP og jeg har aldrig manglet nogen.

Med hensyn til din iq så tror jeg du overvurdere den lidt :-)

Men hyg dig med din spamdroid mobil så hygger jeg mig med mine mobiler der bare virker og ikke er bygget af billigt tyndt plastik :-)

0 0
01-09-2013 09:59:34

Hvem snakker om min IQ, altså andre end dig? Og som sædvanlig, når du ikke har mere krudt at skyde med, så skifter vi lige emne.... Hvor er det så du mener at jeg har reklamer på min mobil? Eller hvorfor er det så svært at forstå at min S4 ikke lagger? Ang. plastik, så er det jo nøjagtig samme type som din er lavet af, det er bare tyndere , så man er fri for at rende rundt med en mursten ala L920. Så alle dine troll attacks er sq ærlig alt lidt vattede i det, men godt forsøgt.

0 0
TF 01-09-2013 13:40:34

Du snakker om din IQ jeg citere "Og min iq kan godt overskue at skulle hente en enkelt app i Google play"

0 0
01-09-2013 15:45:53

Nå ja, Sorry. Det er rigtigt, jeg er så snot dum, at jeg ikke bruger Google play.

0 0
TF 01-09-2013 23:11:30

Jeg ved ikke hvad du mener jeg vist dig bare du selv åbnede emnet om din IQ og det kan du vel ikke løbe fra.

0 0
Morten Jensen 30-08-2013 18:46:28

Nogle vil finde det spild af tid, andre vil synes det er lækkert at have muligheden.

0 0
TF 30-08-2013 20:48:18

Helt enig der er masser af nørder der vil elske nået at lege med, men flertallet der bare vil have nået der virker vil være død irreterede over det extra arbejde og føle de får et ufærdigt produkt.

0 0
30-08-2013 23:47:11

Nårh..... Så du kalder 80% af alle smartphone købere i sidste kvartal nørder?

0 0
TF 31-08-2013 21:59:43

Tror du virkelig alle 80% nørder med deres android mobil, tror du ikke nærmere det er få % af dem.

0 0
31-08-2013 22:18:05

Hvis at hente en app er at nørde, så er alle smartphone brugere jo nørder.

0 0
DX 28-08-2013 18:07:16

Hvis de ikke for længe siden er begyndt at tage Apps til Android OS meget seriøst. Bliver de helt sikkert kørt over af "Android toget" Apple tror tilsyneladende, de kan blive ved at leve højt på deres popularitet, uden at komme med nogen ny udvikling. Hvis ikke Apple tager sig gevaldigt sammen, laver de en Blackberry, og ryger dermed ned i bunden. Lidt nye farver og ny plastik mobil hjælper ikke. Forbrugerne vil have noget at vælge i mellem. Android er et lysende klare eksempel, på dette. http://www.dr.dk/Nyheder/Viden/Tech/2013/08/15/104843.htm

0 0
Henrik 29-08-2013 19:57:24

Det med at komme med noget nyt... Skide smart at komme med 'hover' mulighed, smart stay, scroll osv...og så virker det så hamrende ustabilt og meget af det er jo ret beset ubrugeligt. Er du begyndt at rulle med øjnene når du bruger internettet eller fægter med hænderne når du bladrer i billederne som eks?

Jeg vil tusinde gange hellere have nogen få men gennemarbejdet nye ting. Det kan vi vel blive enige om, eller er det vigtigst for dig at få nye ting for nyhedens skyld?

0 0
28-08-2013 18:48:26

Den artikel er da godt fuldstændig modsat af hvad der ellers gives udtryk for i den danske mobilbranche.

0 0
hellas7 28-08-2013 23:02:36

"Forbrugerne vil have noget at vælge imellem"

- Det er Apple (som jeg ser det) bestemt heller ikke i tvivl om. De tjener styrtende med penge, og deres ultimative mål har aldrig været at få 50 eller 100 % af hverken smartphone-, tablet eller computer-markedet.

Der vil altid være mange, der ikke vil betale Apples priser og dette segment er uinteressant for Apple

0 0
29-08-2013 07:51:03

Og dog laver de en billig model ?

0 0
Morten Jensen 28-08-2013 17:26:03

>>"Undersøgelsen viser også, at 84 procent af udviklerne nu prioriterer at der laves en applikation til Android – 77 procent svarer det samme om iOS."<<
Det må da vel antyde, at udviklerne synes at netop Android er vigtigst at lave app til? Stik modsat hvad overskriften antyder?

Og nej, Apple var ikke først med applikationer. Og heller ikke til mobiltelefoner.

0 0