Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple afviser app med link til Dropbox

Apple afviser app med link til Dropbox

Apple har afvist en applikation, fordi den indeholdt et link til Apples konkurrent Dropbox.

Det har længe været kendt, at det kan være en nervepirrende proces, at få en app godkendt til Apple App Store. Men nu ser det ud til, at Apple strammer op på reglerne; specielt når det gælder apps med links til konkurrenterne.


En udvikler har for få dage siden fået afvist en applikation til iOS, fordi den indeholdt et link til Dropbox, som Apple mente var i strid med gældende retningslinjer, skriver The Next Web.

Helt konkret drejer det sig om, at udvikleren har lavet en applikation, som kræver login på Dropbox via Dropbox SDK. Og her går det ifølge Apple galt: Nederst i login-billedet, er der et link til ”desktop version” af Dropbox.

Apple afviser applikationen med følgende kommentar:

“We found that your app provides access to external mechanisms for purchases or subscriptions to be used in the app, which is not in compliance with the App Store Review Guidelines.

Specifically, your app enables to user to create accounts with Dropbox and Google.”

Det betyder at alle applikationer, der I fremtiden benytter sig af Dropbox SDK vil blive afvist af Apple. Problemet kunne dog formentlig hurtigt finde en løsning, såfremt Dropbox fjernede linket til ”desktop version” i login-billedet.

Du kan læse udviklerens indlæg på Dropbox forum.

Kilde: The Next Web

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Zeb 02-05-2012 17:23:24

Jeg har lige et spørgsmål så. Betyder det at Apple nu også lukker for adgangen til Gmail og Picasa osv. - altså Google's services generelt - Der kan man jo også købe en subscription som går udenom Apple.... ?

0 0
Jeppe Andersen 02-05-2012 19:11:51

Nej det tvivler jeg på ... Apple har ikke noget direkte til picasa

0 0
Jeppe Andersen 02-05-2012 19:12:13

Desuden er SkyDrive & Dropbox applicationen allerede i App Store

0 0
TF 02-05-2012 18:07:41

Det skal du nok skrive til appel for at få svar på.

0 0
Jeppe Andersen 02-05-2012 13:58:33

Er der ikke noget med at der står i licensen at de ikke må linke generelt? :)

0 0
Urbanus 02-05-2012 12:50:40

Welcome to the free world of Android!!!

0 0
TF 02-05-2012 15:04:36

Tja hellere lidt for lukket butik som ios of WP end inficeret og usikkert som det ofte er i google play butikken

0 0
Zeb 02-05-2012 17:22:17

"Ofte" er nok lige at presse citronen....

0 0
hellas7 02-05-2012 17:34:02

enig, men jeg (og jutosini m.fl.) foretrækker sikkerheden på iOS og WP (har dog ikke prøvet sidstnævnte for alvor). Den dag jeg skal til at installere virusscanner og taskmanager på min mobil går jeg tilbage til Nokia 3310.

0 0
02-05-2012 19:13:23

Det kommer jo før eller siden ;D Bare se hvordan Mac's er begyndt at bøvle med malware...

0 0
TF 02-05-2012 22:54:49

Mac software kan hentes over alt på nettet i modsætning til ios der kun får software fra appstore, der scanner alt i hoved og r..
Så de har intet med hinanden at gøre.

0 0
Jeppe Andersen 02-05-2012 20:04:08

Ja - alt der får større markedsandel (interesse/efterspørgelse) vil jo også få større opmærksomhed for kriminelle. Selv samme historie kan du lave på internet handel "der kommer mere svindel i fremtiden - SÅDAN SIKRE DU DIG".

Men OS X bygger på UNIX der i første omgang er en god ting ;) Hvis man ved hvad det indikere :)

0 0
Footiefan 02-05-2012 19:29:10

Overdrivelse fremmer ikke forståelsen ;-)

0 0
JP 02-05-2012 13:43:37

Google Tells Court Galaxy Nexus Code Is Closed Like iPhone Code

http://www.geeky-gadgets.com/google-tells-court-galaxy-nexus-code-is-closed-like-iphone-code-30-04-20-2012/

0 0
02-05-2012 13:56:55

Google levere sourcekoden. Men sq da ikke fordi copy cat apple befaler det. Så kunne de jo bare kopiere endnu mere, som de så kunne tage patent på og erklærer sig som worlds first på.

0 0
JP 02-05-2012 20:33:13

Hvordan kan Android være åben når man ikke må se alt kildekode?

0 0
Jeppe Andersen 02-05-2012 13:57:51

Nu har Apple jo ikke kopieret mere end andre - og det går begge veje.

0 0
Claus Jul Larsen 02-05-2012 12:24:42

Hvad siger i til det? Er det en glædelig nyhed for jer?

0 0
David 03-05-2012 08:09:19

Jeg er faktisk ret ligeglad må jeg indrømme, Apple har deres regler, og Dropbox retter det jo sikkert.

0 0
TF 02-05-2012 15:00:51

Det ser ud til at det er en stor nyhed for android fanboys :)

0 0
JP 02-05-2012 12:35:34

Tja.. der er så mange panik artikler om Apple at man vender sig til lige at klappe hesten og se hvad det ender med.

0 0
DX 02-05-2012 12:05:45

Vi overraskes gang på gang over jeres problemer / begrænsninger i Apple kulten

0 0
TF 02-05-2012 14:59:24

Du skulle vist være den sidste til at kritisere andre for at være i en kult ;)

0 0
HrLaursen 02-05-2012 11:54:46

Hvorfor købe en Apple produkt?

0 0
Jeppe Andersen 02-05-2012 13:57:12

Tja - hvorfor gå rundt i en medie påvirket verden?

Hvorfor leve på andres viden?

Hvorfor være afhængig af andre på næsten alle punkter?

Verden er fuld af spørgsmål ;)

0 0
David 03-05-2012 08:07:47

Tja.. der er nogen regler iOS udviklere skal overholde, Dropbox finder nok en løsning, så apps igen bliver godkendt. Det betyder ikke at jeg synes det er fedt at denne begrænsning. Hvorfor man køber Apple? tja.. det er jo en afvejning, hvilken platform dækker bedst ens behov, og i mit tilfælde er det iPhone. Køber jeg iPhone næste gang? måske.. kommer an på hvad der på markedet til den tid. Een ting er dog sikket, jeg skifter ikke telefon, hver gang et mærke får dårlig omtale i medierne.

0 0