Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple arbejder på split-screen multitasking til iOS 8

Apple arbejder på split-screen multitasking til iOS 8

Hvis nyt rygte holder vand, så vil du i fremtiden kunne arbejde i mere end ét vindue af gangen på Apples iPad.

Apple er over flere omgange blevet drillet af både Microsoft og Samsung for ikke at kunne arbejde i mere end ét vindue af gangen. Siden iOS 4 lanceringen i 2010, så har Apple understøttet en begrænset form for mulitasking, der dog er opgraderet med nuværende iOS 7. 

Apple inviterer til WWDC 2014

Det har dog altid kun været muligt at se et vindue af gangen på Apples tablet, men det kan iOS 8 måske lave helt om på. Nye rygter antyder nemlig, at en såkaldt “split screen” multitasking kommer til iPad, når Apple præsenterer årets opdatering. Det skriver AppleInsider.

Det forlyder desuden også, at vi nok kun skal forvente at funktionen virker på iPad og altså ikke på iPad Mini grundet skærmstørrelsen. 



Herover kan du desuden se en lille koncept video af hvordan funktionen kunne se ud på iPad. 

Håber du på at funktionen finder vej, eller klarer du dig fint som det er på nuværende tidspunkt? 

Kilde: AppleInsider

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Allan 14-05-2014 18:17:54

De er sgu en mærkelige størrelse, og tilmed langt bagud med deres ondsvage iCrap.

3 11
TF 14-05-2014 21:57:49

Haters will hate.

4 6
Allan 15-05-2014 18:36:57

Ingen problem. Microsoft er kongen.

0 5
TF 15-05-2014 21:53:33

Virkelig:-) på hvilket punkt er det bedste end ios og Android ?

2 0
Allan 16-05-2014 10:47:24

Dem der har prøvet Windows 8.1 og Windows Phone 8.1 vil ikke være i tvivl.
Software til PC og mobile enheder er aldrig set bedre. På alle punkter.

0 4
TF 16-05-2014 13:09:40

Har du intet konkret der er bedere ved WP i forhold til ios og android og dermed gør WP til "kongen" ? Jeg skal måske lige sige at jeg har været WP bruger for nyligt og jeg har se de par rettelser der er i 8.1 og jeg er ikke imponeret men jeg håber da WP en dag indhenter ios og android men der er et godt stykke vej i nu ville jeg sige.

0 0
Allan 16-05-2014 14:41:57

Du har ikke prøvet WP 8.1 et system der er umuligt at få til at crashe i modsætning til IOS og Android.
Det er et udtryk for ordentligt software, derfor er MS kongen, ikke at der er flere funktioner, men driftsikker som bare fanden.

0 2
TF 16-05-2014 14:54:27

Jeg har da stadig en WP mobil så det kunne jeg såmænd sagtens prøve, men den får lov til at ligge som reserve til WP er på højde med de andre i funktioner og bruger oplevelse.
Men hyg dig med din "konge" mobil og ubegrundede had til apple, du bliver nok klogere en dag :-)

0 0
Allan 16-05-2014 19:54:27

HAHA. Stadig i dag kan IOS kun håndtere et job af gangen. FLOT :-)
Og lad os lige gentage at de stadig ikke har kunne lave en sikker adgang fra lockscreen, en fejl der har været siden IOS 4
https://www.youtube.com/watch?v=8K8qkOeQDo8

Hvordan synes du selv det går for det iCrap?
Og her en række fejl som de heller ikke kan finde ud af at løse. Gaab.
https://www.youtube.com/watch?v=aes3_-a1e6o

Så hyg jer med jeres BR legetøj.

0 2
TF 16-05-2014 23:03:14

Det er vist tydeligt at du ikke ved hvad du snakker om , godt at jeg har alle tre Os'er ved hånden så jeg ikke hopper på dit pjat :-) men som sagt haters will hate og held og lykke med det :-)

0 0
Nikolai 14-05-2014 13:34:41

Så er N kommet på banen, nu mangler vi bare Thomas F for at alt er ved det gamle... Let the battle begin.

7 1
TF 14-05-2014 14:16:55

Jeg må skuffe dig nikolai men N må skændes med sig selv, jeg er færdig med det pjat.

1 7
14-05-2014 14:12:13

Ja det er jeg. Vil du til at skrive det åbenlyse, at jeg er på banen hver gang jeg kommentere? Men man må måske ikke komme med kommentarer længere, uden at der så skal kommenteres på det? For så får vi da travlt.

6 11
Nikolai 14-05-2014 21:29:07

Generelt er jeg glad for dine kommentarer N. Og ofte er jeg ret enig. Men i dette tilfælde kan jeg ikke læse din kommentar som andet end, at du, mere eller mindre bevidst, lægger op til endnu en en duel med din gode ven Thomas F.
Men jeg er åbenbart uforvarende kommet til at hindre dette da Thomas F ikke vil lege med mere. Beklager.
Jeg har ingen interesse i, at kommentere på alt herinde, modsat en masse andre læsere.
Det var måske også en fejl denne gang.

7 0
14-05-2014 23:43:07

Det var nu ikke ment som et skud mod andre end apple. Her har vi et firma der lige har sagsøgt et andet for flere milliarder pga bla. swipe to unlock. I selv samme måned rov kopiere de en rigtig fed feature hos dem de lige har sagsøgt for at kopiere. Derfor syntes jeg de er en mærkelig størrelse. At Thomas F så som regel syntes jeg er en hater osv, ja det er nu ikke noget jeg fisker efter.

8 7
14-05-2014 12:18:46

Jo jo :D De er sq en mærkelig størrelse :D

2 10