Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple atter i krig mod Samsung

Apple atter i krig mod Samsung

Apple tilføjer nu endnu et søgsmål til sin lange portefølje af sager mod Samsung.

Apples mange advokater har nu fået endnu en sag på skrivebordet denne gang er det igen mod Samsung.

Mere præcist er det mod Samsung Galaxy Nexus og dens software, Android 4.0 Ice Cream Sandwich.

I søgsmålet er der ifølge Apple sket to patentbrud. Det omhandler patent US8074172 og 8086604, skriver Paidcontent.org.

Det første patent omhandler måden hvorpå Apple produkter erstatter et skrevet ord med et foreslået ord, og hvordan det pågældende ord bliver vist på skærmen.

En del af patent beskrivelsen lyder således:

"On a first area of the touch screen, displaying a current character string being input by a user with the keyboard; in a second area of the touch screen, displaying the current character string or a portion thereof and a suggested replacement for the current character string...".

Det andet patentbrud har en lidt avanceret beskrivelse, men ifølge patentets indhold kunne det tyde på, at det handler om måden hvorpå man søger og identificerer data på telefonen. Patentet lyder således:

"The present invention provides convenient access to items of information that are related to various descriptors input by a user, by means of a unitary interface which is capable of accessing information in a variety of locations, through a number of different techniques...".

Derudover skriver Engagdet.com at Apple har lagt yderligere to patenter ind i søgsmålet, den ene omhandlende måden, hvorpå man opnår adgang til telefonen, nærmere beskrevet "slide-to-unlock" funktionen. Yderligere information, er endnu ikke kommet frem om de to sidste patenter.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Thomas Bork-Bigum 16-02-2012 11:26:15

Apple burde tage patent på at sagsøge andre for patentbrud!

0 0
Footiefan 15-02-2012 19:39:53

Ihh altså, hvis da bare Apple havde spurgt herinde først. Så var sagen jo klar ;-)

0 0
16-02-2012 08:06:20

Det er jo fuldstændigt latterlige "patenter" de kommer løbende med... Slide to unlock, missed calls management, og hvordan ordforslag skal vises ? OMFG de er sq da nogle piverøve, hvis det er det de kan komme på...

0 0
Mark 15-02-2012 21:56:00

Åh nej, med den her brilliante, timede og uigennemtrængeligt intellektuelle indskydelse må vi hellere få slettet vores kommentarer og pænt skrive undskyld til Apple og deres fans.

0 0
Footiefan 15-02-2012 22:35:47

Nåhh lille frelste ven. Må man ikke skrive lidt sjovt til dem der laver sjov med Apple?? Det er jeg sørme ked af, håber du overlever alligevel...

0 0
Mark 15-02-2012 23:41:04

lol

0 0
Footiefan 16-02-2012 09:14:32

Ja lidt humor skal da være tilladt - begge veje ;-)
Men enig, det er da irriterende at skulle høre om de her sager hele tiden. Men det er åbenbart en del af den moderne mobilverden, suk.

Go' dag :-)

0 0
ihk 15-02-2012 18:19:42

Mit respekt til Apple er blevet større. Et firma der sætter pris sit eget arbejde!
I fandriods/Apple hatere skikker røv på Google/Samsung selvom de åbenlyst kopierer Apples design og krænker dets patenter.

Tror i at Apple ville sagsøge og bruger en masse penge på retssager hvis der ikke var noget om snakken?

Lad mig minde om Apple vandt retssagen i Tyskland.

Fandriods: Få hovedet ud af r*ven. Og jeres latterlige argument med skærmen på iPhone er for lille... VI VÆLGER BEVIDST DENNE STØRRELSE fordi det passer til vores behov.

Hav en god dag :-)

0 0
17-02-2012 10:21:56

Her mester:

http://phandroid.com/2012/02/17/google-also-files-for-patent-on-notification-pull-down-bar-yeah-back-in-09-fun-facts/

Æd den, og lad os håbe at google ikke får bevilliget det patent....

0 0
Sven A. 16-02-2012 10:30:38

Hørte jeg patenter brugt af Apple, taget fra Motorola? Kan blive interessent at høre hvad Google nu vil gøre.

Apple var ikke den første som lavde en tablets, men alligevel mener de selv at det er dem som har opfundet det.

0 0
Mark 15-02-2012 21:50:02

Har du nogensinde hørt om "anti-trust"? Der er en grund til Apple KUN (forstå mig ret - de går også efter andre, men ikke i samme omfang) går efter Samsung. Der er mange der forbryder sig mod Apples patenter, men de går bevidst kun efter Samsung, igen, og igen, og igen. Hvorfor går de ikke efter de andre på samme måde?

"VI VÆLGER BEVIDST DENNE STØRRELSE fordi det passer til vores behov."
- Hvor kært, illusionen af at have et valg :)

0 0
Mark 15-02-2012 21:59:09

1) Apple har ikke vundet i Tyskland.
2) Skal vi tælle sammen hvor mange steder Apple har tabt?

0 0
ihk 15-02-2012 22:46:15

tja, niveauet på denne side er i forvejen lavere end på Arto.dk, så du får ikke meget ud af at henvise mig til den side.

jeg er mest træt af denne LATERLIGE bemærkning får lov at fortsætte:

"iPhone har kun en lille 3.5 skærm".

hvad er det i ikke forstår? fordi i har behov for 5" mobiler, der ikke kan være i lommen, betyder det ikke at andre har samme behov.

de fleste søger endda MINDRE skærme end 3.5, fordi de ikke vil have deres mobil skal fylde for meget. så vær venlig ikke at skrive dette igen? det får jer til at fremstå som komplet retarderede personer, der mangler noget at håne iPhone med. folk vælger BEVIDST iPhone. de køber IKKE katten i sækken. fat det :-)

om Apple er sure over misbrug af deres patenter eller de har andre motiver, ved jeg ikke. jeg tror dog på at de er trætte af at andre skal bruge noget, de var ude med først, hvilket er helt fair.

derudover er Apple ikke det eneste der sagsøger. hvad med Samsung der netop har sagsøgt Apple? men det snakker i ikke om. jeres sure miner og hade-anfalde skal kun gå ud over Apple.

0 0
Mark 15-02-2012 23:39:58

Jeg arbejder hos en mobilforhandler, og jeg kan garantere dig, at efterspørgslen er større på skærme over 3.5 end under 3.5. Har du nogensinde prøvet en større skærm? Det er jo ikke for sjov, at de bevæger sig i den retning. Stor skærm = Fantastisk net- og videooplevelse.
Jeg kan også garantere at det sjældent er et "bevidst" valg at folk køber iPhones. Det er fordi de ikke kender til andet og ikke har hørt om andet.

Se nu hvad jeg skriver - Jeg har ikke skrevet at Samsung ikke sagsøger nogle. Samsung laver også anti-trust, fordi de KUN sagsøger Apple. Men Samsung gør det i det mindste med gangbare patenter som 3G-teknologien (som desværre for Samsung er FRAND-patent), hvor Apples patenter er bagateller som slide to unlock og mønstre i tekstgenkendelser (lol?)

0 0
Onkel_Per 15-02-2012 23:00:43

VI VÆLGER BEVIDST DENNE STØRRELSE fordi det passer til vores behov


Så når den næste iPhone komme med en større skærm, så har du ingen intensioner om at skifte? Faktisk vil du så slet ikke have en ny iPhone!
Det er jeg s.. ikke helt sikkert jeg tror på! ;-)

Var det ikke noget i samme boldgade iPhone 3g(s) brugere sagde om kamera-opløsningen lige indtil iPhone 4 kom på gaden!

0 0
16-02-2012 10:36:04

Jeg tror du misforstår AI, det han mener er at Apple tager et bevidst valg for deres fans og deres fangruppe plejer at acceptere det der bliver lagt i hundeskålen og hvis man begynder at påpege at de reelt ikke har foretaget andet valg end at vælge iOS, så begynder de at gø.

@AI hvis du mener niveauet er højere på arto.dk, så er det vel ikke et ringe steder at tage hen. Og angående skærmstørrelsen så tror jeg der er en anden årsag til at apple holder fast i et frimærke af en skærm.

De har sammen med deres partnere solgt tonsvis af dockingsstations og alt muligt andet skrammel. En måde at holde fast i kunderne på er ved at sikre de fortsat kan bruge disse produkter. I det øjeblik de skal have større skærm, så bliver telefonen større og så er det ikke sikkert den passer ind i alle de dockingstations.

0 0
Mark 15-02-2012 21:53:17

Kort sagt: Apple er ikke sure over deres patenter bliver krænket; For Apple krænker selv mange patenter, og de patenter der er tale om er på ingen måde afgørende for hvilke produkter forbrugerne vælger - ergo, intet økonomisk tab. Hvem har nogensinde valgt en telefon fremfor en anden, fordi den havde slide to unlock?

Det hele drejer sig om, at patentsystemet er defekt, og af mange virksomheder, inkl. flere store mobilproducenter, udnytter systemet. De fremstår som en patentsag, men det er i virkeligheden konkurrenceforvridning. Alle ved det, alle kan se det. Men der findes endnu ikke hård nok lovgivning mod det.

0 0
16-02-2012 10:29:20

Jeg kunne ikke være mere enig, de ting man kan tage patent på er ude i skoven(og helt galt er det i USA).

Jeg mindes at m$ for et års tid siden tog patent på knapper 'page up' og 'page down', det er simpelthen for langt ude.

Desværre er det med patenter som det er med rettigheder på nettet, noget som stadigt bliver behandlet som om vi befinder os i en tidsalder for internettet blev hvermandseje.

0 0
Jonas_a 15-02-2012 20:59:29

Pas på at du ikke blive sagsøgt af Apple, for at bruge "Apple" og "iPhone" i dit brugernavn!!
Både Apple og iPhone er registrerede varemærker!
Find dit eget i stedet for at kopiere! ;)

0 0
Mirzad 15-02-2012 20:48:47

AppleiPhone..
Du må ikke være særlig gammel..det sprog du bruger hører ikke blandt voksne og modne mennesker..tror du ikke at du trives bedre i sider som Arto? Hvis du er så træt af folk der kritiserer Apple eller iPhone, kan du bare lade være med læse kommentarerne.
At folk "skikker" røv på Google og Samsung og du gør det samme ved Apple er jo et frit valg.
Og nej, jeg er ikke nogen android-fan, jeg har både iphone og Android.

0 0
Dick Taid 15-02-2012 20:00:49

Tror i at Apple ville sagsøge og bruger en masse penge på retssager hvis der ikke var noget om snakken?


Ja, de gør det jo nu.

Fandriods: Få hovedet ud af r*ven.


Intelligent skrevet.

0 0
15-02-2012 18:51:34

Så du vælger bevidst den iPhone der har en lille skærm, tjaa det burde ikke medføre de store mentale anstrengelser. Og skulle nogle af os på et tidspunkt blive træt af Android, så Nokia tilbage.

Og Apple har mig bekendt endnu ikke vundet sagen i Tyskland, derimod ser det ud til at de får problemer i Holland og muligvis enorme problemer i Kina. Apples eneste store opfindelse på mobilfronten er brugerfladen på iPhone 1.

0 0
Peter Frederiksen 15-02-2012 14:14:19

Snart kan vel snart forvente at samtlige engelske ordbøger, kræves royalties af ordet Apple, da Apple havde taget patent på ordret Apple, længe før frugten Æble blev fundet.

0 0
15-02-2012 14:33:43

Ja eller at de tager patent på ordet retssag, for med den seneste tids mange sager fra apple kunne man foranlediges til tro det er noget de har opfundet

0 0
Peter Frederiksen 15-02-2012 15:07:03

Tænk hvis f.eks. Android 5.0 fik Kodenavnet "Apple Pie"?

0 0
15-02-2012 17:50:43

Tjaa så tror jeg der er nogle i Google der har kludret i alfabetet.

Næste version kommer vel til at hedde noget J, så kunne det blive noget "Jam of Apple on a dry sponge cake". Der er lidt langt, men så kan mister apple heller ikke læse det på sin lille skærm... men på den anden side så har Samsung vel foræret Apple rettighederne til at mobilverdenens sponge cake, så det ender nok alligevel med en retssag.

0 0
16-02-2012 08:25:45

Ups Bean :D

0 0
Mark 15-02-2012 11:21:52

Endnu en dag, endnu en retssag fra Apple.

Det er synd at se en virksomhed der engang var ikon og forbillede for innovation, synke til det her niveau. Selv som stor Android-tilhænger havde man altid en vis form for respekt for Apple. Well, det var dengang.

0 0
Mette Jørgensen 15-02-2012 16:41:40

+1

0 0
Jonas_a 15-02-2012 16:32:15

+1

0 0
Henrikmand 15-02-2012 10:02:19

Jeg synes faktisk vi var ved at mangle et indspark fra Apple, hvor de forsøger at kaste sig over ICS.

De har været stille så længe, og det ville jo være træls, hvis der er funktioner i ICS, som de skal bruge til deres nye iPad27.

Det var på tide, Apple! Go for it!

.... og SÅ kan vi starte en lille kommentar-krig igen *looooool*

0 0
15-02-2012 10:14:08

Helt enig. Det må sandeligt også være sjovt at være ansat som jurist hos. Frem for at undersøge om der er sket patentbrud tror jeg de får at de skal finde et patentbrud.

Og så er Apple dum, det er de bare.