Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple-bagmand: Bare iPhone havde Androids features

Apple-bagmand: Bare iPhone havde Androids features

Steve Wozniak, der stiftede Apple sammen med Steve Jobs, ser misundeligt på konkurrenten Android.

Wozniak stiftede tilbage i 1976 Apple sammen med Steve Jobs, og er af sagens natur derfor også glad for hans Apple produkter. Men i et interview med Daily Beast udtaler han, at han ikke er helt tilfreds.

Han fortæller, at hans primære telefon er iPhone, men der er bestemt ikke kun ros til overs for Apple-produktet.

- ”Jeg er vild med den skønhed (iPhone, red.). Men jeg ville virkelig ønske, at den kunne alle de ting, som min Android kan,” udtaler Wozniak.

Ris til Apple og ros til Android

Wozniak siger i interviewet, at hans største kritik er til tale-funktionen Siri, som han ikke mener fungerer ligeså godt som den tidligere har gjort.

Han fortæller, at Siri tidligere ville give de rigtige svar, hvis han spurgte den om, hvilke fem søer, der er de største i Amerika. ”Men i dag får jeg bare en række ejendomme, der er til salg,” siger han.

Han mener også, at både GPS’en og batterilevetiden er bedre på Android end på iPhone.

Tiltrods for kritikken, så anbefaler Steve Wozniak stadigvæk iPhone fremfor Android. Hvilket blandt andet skyldes han mener, at Android er langt mere komplekst at anvende.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Mirzad 19-01-2012 23:02:45

Han ønsker at iphonen kunne ting som android kan, han kritiserer siri, men til sidst anbefaler han stadig iphone?!

0 0
Jonas_a 20-01-2012 13:16:02

Tja,han er bare ærlig..

0 0
Mirzad 20-01-2012 15:44:49

Kan godt være, men lyder også lidt dobbeltmoralsk.

0 0
Jonas_a 20-01-2012 20:49:10

dobbeltmoralsk..ved nu ikke..men synes bare at han er ærlig når han i modsætning af mange apple-fanatikere indrømmer at iphone ikke er perfekt og fejlfrit.

0 0
David 20-01-2012 19:54:03

Selvom han kritiserer iPhone, hvilket der er god grund til, kan man jo stadig godt mene at det er den bedste.

0 0
Jonas_a 20-01-2012 20:44:43

At hvilken telefon man synes er bedst er en smagssag..jeg har altid haft Android og er meget glad for min SGSII, men mener ikke at Android er den bedste OS, den passer bare bedre til mit behov end iOS, derfor kan jeg bedre lide Android.

0 0
Benjamin Jensen 18-01-2012 23:41:50

Steve Wozniak har forresten ikke noget med Apple at gøre - tværtimod.

Han er nok bare en lidt bitter mand. Det kan man vel ikke fortænke ham i, når man ser på Apples aktiekurs. Så ville jeg sgu også være bitter.

0 0
Kenned88 19-01-2012 08:49:13

Korrekt han har ikke noget med Apple at gøre nu, men han startede firmaet sammen med Steve Jobs og var med i de unge år. Faktisk med fremme indtil et par år før end John Sculley fik smidt Jobs ud af firmaet.

0 0
Benjamin Jensen 19-01-2012 12:41:29

Ja, det er jo så lige 27 år siden han forlod dem. Der er sket en del siden, og ligefrem sige at han har noget med Apple at gøre, er nok at stramme den.

Men Wozniak var teknikeren mens Jobs var sælgeren. Det er nok ikke helt forkert at anskue det sådan.

0 0
Karim 19-01-2012 23:03:29

synes du ikke selv at det er lidt overkil at sige han har noget med apple at gøre??? skal vi så også om 20år sige at jobs ikke har noget med apple at gør?

0 0
David 20-01-2012 20:00:57

det kan du jo ikke rigtigt sammenligne, hvis nu Jobs ikke var død, og havde forladt apple og lavet noget andet, så kunne vi snakke om det.

0 0
Kenned88 19-01-2012 13:56:56

Det giver jeg dig helt ret i. Havde jobs ikke insisteret på at de skulle sælge woz opfindelse så havde woz givet arktitekturen til apple 1 gratis til HomeBrew Computerclub. Så man kan sige allerede dengang havde han lidt opensource ånd i sig.

0 0
ihk 18-01-2012 16:31:06

den kan jo 1000 gange mere end det nuværende stemme funktion til andriod?

0 0
Jonas_a 18-01-2012 17:04:31

Ud fra dit brugernavn kan man forstå at du ikke kan forstå enhver kritik af Siri, iPhone og generelt Apple.
iPhone er 1.000.000.000.000 gang bedre end Android, folk er bare ikke civiliseret nok til at forstå det og Jobs nåede ikke at tilintetgøre Android..snøft..
NOT!

0 0
varmen 19-01-2012 08:51:34

Jonas_a jeg håber sandelig det var en joke det der, ellers skulle du da have et testikelspark med samme fart som en Porsche !

0 0
Jonas_a 19-01-2012 15:21:43

Varmen..du kan tage det som vil..men du får lige to tilbage af samme slags med samme fart..så skulle du gerne miste al "varmen"! pøj pøj

0 0
varmen 19-01-2012 22:28:02

Okay, og når du er færdig med dit foretagende, har du så tænke dig at smide "Jonas_A"?

0 0
ihk 18-01-2012 22:54:57

Jonas_a

jamen så må du overbevise mig?
hvad kan andriod stemme som Siri ikke kan?

tilgengæld er Siri langt mere intelligent og langt mere brugervenlig. den har ganske enkelt flere funktioner.

0 0
Jonas_a 19-01-2012 15:17:02

Jeg har ikke sagt noget om hvad den ene eller den anden ikke kan. Det jeg mente var at hver gang der er en der kritiserer iphone,så begynder apple-fanatikere at afvise det pure og kommer med undskyldninger.

0 0
Benjamin Jensen 18-01-2012 23:39:10

Jeg tror ikke du skal give dig i kast med en diskussion med Jonas_a - han er totalt uden for pædagogisk rækkevidde.

Spørg ham lidt om Porsche - det ved han alt om! lol

0 0
Jonas_a 19-01-2012 15:03:29

Benjamin Jensen..så er du kommet i gang med at kaste med lort igen!

0 0
Benjamin Jensen 20-01-2012 02:27:19

Så længe det ryger i din retning, gør det mig egentlig ikke noget.

0 0
Jonas_a 20-01-2012 07:19:24

At du er fuld af lort, er vi jo enige i.problemet er at det går altid ud over dem der ikke er enig med dig.
Vi kan blive ved med det her ligesom sidst,men der kommer ikke noget fornuftig ud af det..slut herfra.

0 0
gielsgaard 18-01-2012 16:57:17

Nu er han vel ikke Apples talsmand ,måske tværtom han er vist ikke blevet behandlet speciel godt af Apple altid.

0 0
Henrik 18-01-2012 11:34:21

Gaaaab...

0 0
Christopher 18-01-2012 09:45:05

Det er godt at ikke alle producenter ser helt sort og hvidt på tingene. Begge platforme har fordele og ulemper, og jeg er enig i at Android har flere muligheder på nogle punkter, men til gengæld ikke er så nem, eller så stor en "fryd" at bruge.

Der er dog en ting jeg er uenig i, man kan ikke stille batteritiden i Android som styresystem op mod iPhone, eller nogen anden telefon for den sags skyld. Der er Android telefoner med både fremragende og elendig batteritid.

0 0
BallonPedro 18-01-2012 11:42:28

Ja, batteritiden svinger meget fra producent ti producent.

Dog vil jeg give ham ret i at GPS'en er bedre og mere præcis. I hvetfald når vi kører og sammenligner min kones 3GS med min SE Arc, så viser hendes meget større usikkerhed og ofte kører vi i den forkerte side af vejen. Begge med Google maps.

Og fedt at en Apple-mand siger sådan. Det havde jeg aldrig troet. Og så endda indrømme han har en Android mobil :-)

0 0
18-01-2012 15:37:31

Det er så lige omvendt på min SGS2 og min kone's Iphone 4...

0 0
Kenned88 18-01-2012 11:58:06

Hehe.. prøv at google efter det billede hvor han står ude foran bygning 44 og modtager en GalaxyNexus

0 0
Mazzen 18-01-2012 09:32:23

Godt de rent faktisk kan se fordelene ved Android, kan godt forstå at til folk som intet ansvar/besvær vil ha med telefonen så er en Iphone oplagt, men ønsker man bare en smule "jeg vil selv bestemme" så er det en Android man skal ha, og set i forhold til at Google nu strammer op på sikkerheden på Android platformen, vil der nok også være færre virus på telefonen set i forhold til Iphone(BEMÆRK: der sælges også flere Android end Iphone, hvilket vil kunne ses i en statestik)

0 0
emiljohnsen 27-03-2012 21:26:54

Ja det er rigtigt der er flere android telefoner, meeeen er der ikke også lige udgivet liiidt flere... Der er jo kun 5 iphones (2g, 3g, 3gs, 4, 4s) Jeg vil sige at det er vildt imponerende af Apple!

0 0
Raikkonen1974 18-01-2012 11:57:02

Jammen hvis Hr Wozniack vil bestemme mere over sin Iphone kan han da bare jailbreake den :-)

(BEMÆRK: der sælges også flere Android end Iphone, hvilket vil kunne ses i en statestik)

Ja alt andet ville sgu da være underligt eftersom der kommer en ny Android mobil hver 14 dag... Og at der kun kommer 1 ny om året fra Apple måske 2...

Men hvis du nu kigger her på den seneste statistik fra NPD Group fra annonce den 10.01.2012

http://iphoneguide.dk/nyheder/nye-smartphonetal-overrasker/

Ja så fører Android faktisk kun med sølle 4%!!!!!

0 0
Henrik 21-01-2012 12:27:36

Nu er de der smartphone tal jo kun for sølle USA. Resten af verdenen ser noget anderledes ud!

Her ligger Android i top, Symbian nr. 2 og iOS nr. 3:

http://www.engadget.com/2011/11/15/gartners-q3-2011-smartphone-figures-samsung-on-top-globally-a/

0 0
Timo 18-01-2012 17:45:23

Som allerede sagt linker du (Raikkonen1974) til en statestik for antal solgte telefoner i q4. Med Apples ene årlige udgivelse af sin iphone i q4 har de naturligvis et stort bost.

Sørgeligt at se at "journalisten" på iphoneguide ikke kan læse en simpel statestik og tager det som markedsandele.

Her er en forholdsvis ny undersøgelse på smartphone marksandele som viser at Android sidder på næsten det dobbelte af iOS.

http://www.engadget.com/2011/12/14/shocker-android-grew-us-market-share-after-q2-ios-was-static/

0 0
Timo 18-01-2012 17:50:27

Jeg vil lige tilføje at linket til Engadget artiklen er for smarphone markedsandel i USA. Vil tro den fra NDR group er det samme men det er ikke oplyst (dårlig journalistik...)

Det er desværre lidt sværre at finde noget for Europa eller DK specefikt.

0 0
Footiefan 18-01-2012 12:19:21

Bare husk, som der også står i artiklen i linket, at det er salget i Q4 og ikke selve markedsandelen. Der er Android selvfølgelig klart foran.

0 0
JP 18-01-2012 12:28:33

Hvorfor selvfølgelig klart foran?

Der er solgt flere iPhones end Androids devices. Når Wikipedia er oppe igen kan du selv se hvad deres installed base er.

0 0
Karim 18-01-2012 12:52:34

kan du ikke lige give et link til den hejmmeside der skrivet at der er flere solgte iphones?

0 0
Raikkonen1974 19-01-2012 13:11:24

JP - Wikipedia lyver så :-)

For android fører med at 46% ejer en Android mens der er 30% Iphone ejere, det kan læses i Nielsen rapporten

Og som man kan se for Q4 så har Iphone indhentet Android, så Q1 eller Q2 2012, eller lad os bare sige når Iphone 5 kommer så er Android helt sikkert overhalet af Iphone

0 0
JP 18-01-2012 13:03:47

Wikipedia som jeg skriver slå op under iPhone og Andorid.

0 0
Rune Noesgaard 18-01-2012 14:14:22

JP, har du aldrig lært at være kildekritisk, Wikipedia er nu en meget sjov side, men ligefrem at bruge det som dokumention er ikke holdbart, da alle og enhver med redaktør rettigheder kan skrive i et emne der. Desuden linket Raikkonen1974 henviser til kommer jo netop fra en dedikeret iphone side, derfor må man må gå ud fra de gerne vil fremstille iphone positivt, og derfor måske "glemme" eller overser artikler der er pro android/WP.

0 0
Raikkonen1974 18-01-2012 14:50:15

Er NDR Group en dedikeret Iphone side? Hvis du ser på topbaren står der også Android...

Det er jo ikke Iphoneguide der har undersøgt og skrevet det, det er NDR Group som skriver om alt indenfor mobiler

Det kunne ligeså godt være mobil.nu eller mobilsiden.dk der havde skrevet den

0 0
18-01-2012 15:36:40

Hehe mobilsiden ;D

0 0
JP 18-01-2012 12:14:50

Ja det er imponerende
Og de tre mest solgte smartphones i USA er
iPhone 4S
iPhone 4
iPhone 3GS

Selv den tredje ældste generation af iPhone sælger mere end nogen anden Android smartphone.

0 0
Footiefan 18-01-2012 09:39:29

Ansvar?? Sjovt ordvalg, men ok, det skal jo altid være sort/hvidt ;-)

0 0
Paw Sandayo 18-01-2012 09:24:05

der kan man bare se. Hehe fedt at han udtaler sig sådan

0 0
Jonas_a 18-01-2012 17:07:28

Han må nok passe på ikke at få trusselsbrev fra iDiots! Det er farlig tider..

0 0
David 20-01-2012 19:54:58

Det gælder vist også den anden vej, John herinde fra, har jo nærmest følt sig truet nogengange, hvis han sagde noget de kære Android brugere ikke var enige i ;)

0 0
Jonas_a 20-01-2012 20:38:52

Ved det nu ikke, det kan også vendes, han kan også føle sig truet af trofaste applefans..who knows? ;)

0 0