Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple bekræfter batteriproblemer med iOS 5

Apple bekræfter batteriproblemer med iOS 5

Apple indrømmer, at der er problemer med batterilevetiden på enheder med iOS 5, og vil udsende en opdatering.

Flere brugere har klaget over batterilevetiden på iPhone 4S, og andre enheder, der er opdateret til iOS 5.

Nu er Apple klar med et officielt statement, hvor de anerkender problemet, og samtidig lover en løsning. En software-opdatering skal fikse problemet, og vil blive frigivet inden for et par uger.

En Apple-talsmand sagde til The Loop

“A small number of customers have reported lower than expected battery life on iOS 5 devices. We have found a few bugs that are affecting battery life and we will release a software update to address those in a few weeks.”

Apple har allerede udgivet en 5.0.1 beta til udviklerne, der angiveligt løser problemerne.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

blackknightdk 03-11-2011 19:10:30

Hvornår lære folk at der er små problemer ved alle telefoner og software fejl som bliver rettet hen ad vejen også Apple da det er en telefon som alle andre lad nu vær med at smide den på en skyskraber som om det er den bedste af alle.
DET ER EN SMAGS SAG.

0 0
Kim 03-11-2011 13:47:05

Apple har indrømmet en fejl?

0 0
Mikos 03-11-2011 13:15:18

...sidst var der vist noget med et antennedesign. Det lader til, at Apple er begyndt at efterligne andre producenter med at lade forbrugeren være testperson for produktet. :D

0 0
Patrick Petersen 03-11-2011 15:12:27

Det er også lidt det jeg mener. Windows og Android har brug for konkurrencen - Jeg ville skamme mig lidt ved at kalde det konkurrence som det ser ud nu.

En ting jeg dog ikke forstår er hvorfor de ikke smider 1000 nye modeller ud til kunderne. 500 til almindelige folk og 500 til hardcore nørder.. og lader dem komme med feedback.*

De kliniske test, som set fra bilers brændstofforbrug er noget der er unøjagtigt og kedeligt.

Samtidig ville det nok gøre at der skete noget ved mobilteknologien igen. Der sker meget lidt, og når der sker noget.. er det basale fejl.

Jeg vil vædde med, at de har gennemtestet antennen og SIRI.. men så tilgengæld været helt ligeglade med noget så basalt som batteriet.
- Synd Apple..
*Forbeholder mig retten til at være urealistisk.

0 0
Mikos 03-11-2011 21:51:17

Ja, jeg har nu hele tiden været af den tro, at Apple produkter virker med det samme og uden større eller mindre nørderi. Jeg har ikke selv haft Apple produkter men det er hvad jeg har hørt fra folk ligesom det vel også er det Apple generelt har solgt sine produkter på. Tænker jeg.

Men generelt, ikke kun i Apples henseende, er det lidt trist at der ikke er bedre kvalitetskontrol og trist at virksomhederne kan få sig selv til at tage imod folks penge når produktet er fejlbehæftet.

Jeg er overbevist om, at de kender til fejlene inden udgivelsen men, det er som om, at det bare gælder om at få hevet pengene hjem og, derefter er det lala fordi folk er blevet indoktrineret med, at den slags produkter er der altid fejl på, ja der SKAL faktisk være fejl på. :D

0 0
Patrick Petersen 03-11-2011 11:39:04

Det er fandme ærgerligt at de efterhånden ikke formår at skabe et produkt uden basale fejl.

Set fra et virksomhedsmæssigt synspunkt, er det ærgerligt - De har også for nyligt modtaget en god kritik for deres iCloud.

Kom nu Apple!
I har kunderne, i har likviderne, i har ingeniørene. Kom nu for fanden.. Android har brug for konkurrencen ellers sker der ingen udvikling.

0 0
KimDotDK 03-11-2011 12:18:31

Battery-gate ligefrem? Nu har de (Apple) jo selv bekræftet at der en fejl og at den vil blive rettet indenfor et par uger.
iOS er jo langt fra det eneste der har haft batteri problemer. Af egne erfaringer, kan jeg da nævne Nexus S hvor jeg havde mellem 4 og 24 timers levetid på batteriet, uden nævneværdig forskel den daglige brug. Jeg behøver ikke sige at det var temmelig problematisk, når man er afhængig af sin telefon vel? :) Og der blev altså ikke lovet en løsning inden for et par uger.

0 0
Patrick Petersen 03-11-2011 15:08:14

De lover en løsning, det betyder skam ikke den kommer og løser det hele :)

Har desværre aldrig prøvet en Nexus S, så der har jeg lidt svært ved at være med. Det eneste perspektiv jeg kan smide er, at jeg har en Xperia X10i som snart fylder 2 år, som holder lige omkring 2½ dag hvis jeg bruger den almindeligt. Med sms, surf og opkald .. og naturligvis også apps..
Bruger jeg den til wifi tether er jeg nede på 12-14 timer, desværre.

0 0
HrLaursen 03-11-2011 11:22:04

Jeg synes det er flot, at de indrømmer der er en fejl... De har jo ikke afvist denne gang.

-M

0 0