Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple bliver sagsøgt over iMessage-problem

Apple bliver sagsøgt over iMessage-problem

Problemerne med Apples iMessage var irriterende for mange, og i USA kan det kun betyde en ting

Måske er det ikke så mærkeligt, det er trods alt USA, men en forbruger var utilfreds med problemerne med Apples iMessage. Appen spiste hendes beskeder, så hun ikke fik dem på sin nye telefon, som ikke var en iPhone, og derfor sagsøger Adrienne Moore nu Apple.

Læs også: Flere henter iOS 8

Mere præcist så mener Moore, at Apple har forstyrret hendes kontrakt med teleselskabet Verizon Wireless i og med at Apple ikke oplyste om, at beskeder fra Apple-brugere ikke ville komme ind på hendes Samsung Galaxy S5.

Dommer Lucy Koh, som skal stå for sagen, har besluttet at den er værd at tage i retten. Hun afviste dog andre dele af søgsmålet, som Moore havde fremstillet.

Apple: Sådan fungerer teknologi ikke

Det var for Reuters ikke muligt at få en reaktion fra Apple lige efter denne beslutning, men Apple har udsendt en kommentar til søgsmålet.

”Apple tager kundetilfredshed ekstremt seriøst, men der er ingen redskaber i loven, når teknologien ikke opfører sig som sagsøger subjektivt synes det bør, som i dette tilfælde,” siger Apple.

Læs også: Apple laver guide til forvildede sms'er

I de retslige papirer omkring sagen skriver Apple, at de ikke kan klandres noget, da der ikke står nogen steder, at iMessage kan registrere, når bruger skifter til en andet styresystem. Underforstået er det, at man derfor selv skal slå det fra.

Apple er dog klar over, at nogle har problemer. Derfor har de også lavet dette redskab til at afhjælpe problemet.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Shawn 14-11-2014 08:30:11

Uanset hvordan man vender og drejer det. Så er det flovt for Apple at de efterhånden er at dårlige til at udvikle software. Denne sag her er en skamplet.
Det er lige så sørgeligt at sider som Mobilsiden ikke tør være kritisk over for Apple. Jeg syntes der mangler fokus på mange af os som kun har fået problemer med IOS 8

6 11
13-11-2014 11:47:25

Hold kæft i er nogle fjolser her på siden......Hvorfor fanden blev mine indlæg fjernet ? Der er sq da hold i det jeg skriver....

http://recode.net/2014/05/22/apples-imessage-issue-goes-from-bad-to-worse-with-server-glitch/

Eller er det snart helt forbudt at skrive kritisk om apple?

3 19
Thomas Ulvedal 13-11-2014 13:28:21

Man man skrive lige så kritisk om de forskellige firmaer og producenter på siden, som man lyster. Så længe at det bliver holdt på et sobert og sagligt niveau. Om det så er Apple er Lumigon det omhandler.

Om man så er uenig med andre personer på siden, så skal dette holdes i en god tone, hvor man går efter bolden og ikke manden. Indlæg med person-udhængelse og lignende bliver slettet, da vi ikke vil ende som Nationen på eb, men prøver at holde en god saglig dialog i vores kommentarer.

Mvh
Thomas Ulvedal
Mobilsiden.dk

18 0
N 15-11-2014 23:49:43

Ok, men ting som: . "Det er ikke kun danskerne der er så "dumme". Det er dine kommentarer til gengæld ;)"

"Du får aldrig allan til at forstå noget men det lader også til han er stukket af som han plejer når han dummer sig."

Det er ok at skrive? Jeg prøver at finde jeres røde tråd i hvad der er ok og ikke er? Eller er det mere personbaseret?

0 8
Thomas Ulvedal 17-11-2014 09:22:47

Vi skelner ikke mellem hvilke personer, der skriver hvad. Så nej, det er selvfølgelig ikke personbaseret. Jeg har fjernet det indlæg du refererer til. Som tidligere skrevet, så er den bedste måde, at anmelde hvis man finder nogle indlæg stødende.
Der kommer ret mange indlæg generelt, på vores artikler, så vi fanger måske ikke alting, lige med det samme.
Med en anmeldelse af et upassende indlæg, så får vi en notification og kan tage action på det lidt hurtigere.

Mvh
Thomas Ulvedal
Mobilsiden.dk

3 0
Allan 13-11-2014 14:39:06

Fint. Så ser jeg gerne Footiefan's indlæg slettet, da han igen bliver personlig i hans indlæg.

0 23
Footiefan 13-11-2014 20:57:26

Ja sandheden gør ondt ;-)

22 0
Thomas Ulvedal 13-11-2014 14:56:17

Det er hermed gjort. Der er en "anmeld" knap på alle indlæg, her kan man nemt anmelde, hvis der er nogle indlæg man ønsker, at vi kigger nærmere i sømmene :-)

Mvh
Thomas Ulvedal
Mobilsiden.dk

13 0
Allan 13-11-2014 12:01:29

Præcis "N" men siden tåler ikke kritik af Apple.

4 17
TF 13-11-2014 17:26:25

Dine indlæg er her da stadig og vis der er en der kritisere apple er det da dig, så hvordan syntes du det hænger sammen med din kommentar her ?

14 2
gielsgaard1955 12-11-2014 19:09:22

har selv ip og syntes generelt at sådanne tjenester skal være noget man tilmelder sig , har ingen problemer med imessage da den er afmeldt .

14 2
TF 12-11-2014 20:41:32

Helt enig i at den skulle være instillet til at man manuelt skulle aktivere.

14 5
Morten Jensen 13-11-2014 08:04:42

Så det bliver automatisk slået til, så snart man sætter sit SIM kort i en iPhone? Eller hvordan skal det forståes?
Advares brugeren om, hvad der sker noget telefonnummeret tilmeldes til iMessage?

2 9
Benjamin Jensen 13-11-2014 18:22:14

Jeg prøvede at lave et indlæg via app'en og det blev så til et "0". Men jeg fik da et thumps down for det :D

iMessage fungere rigtig godt, og der foregår ingen hijacking af beskeder. Jeg er ret sikker på, at det er netværksafhængig, om det sker eller ej.

Jeg har skiftet 2 gange til Android uden at framelde iMessage uden problemer. Det skal også siges, at hver gang man sætter et simkort i, så spørger den om man vil bruge imessage, og på hvilken emails man vil modtage dem, hvis de ikke går igennem. Derfor synes jeg det er et lidt pudsigt problem.

Man kan også afmelde det via sin Apple konto, men man må jo gå ud fra, at Apple har lavet et værktøj for de personer der er enormt dumme, og dem er der desværre mange af.

Jeg har haft installeret hangouts i går, for at se hvordan det fungere. Men problemet er jo, at andre også skal have det installeret, og det er via en separat app. Så kan jeg jo lige så godt fortsætte med fb messenger eller et andet chatprogram. Imessage er jo smart fordi alle der har iphone har det og bruger det (i hvert fald tæt på 99%).

15 2
Thomas Larsen 13-11-2014 21:53:13

Hangouts overtog, i en periode, som standard SMS-app i Nexus-modellerne, det er ikke nødvendigt at være et seperat app for at fungere ligesom Hangouts.

1 6
Benjamin Jensen 14-11-2014 12:10:22

Well, i de tilfælde er det jo smart nok. Men som jeg forstår det, er det kun på Nexus, og den tlf er jo ikke ligefrem hvermands eje.

3 1
Thomas Larsen 15-11-2014 03:10:36

Pointen var at måden hangouts distribueres på i forhold til Android ikke har noget med dette emne at gøre, hvis Apple de modificerede iMessage til at fungere som hangouts så ændrer det ikke nødvendigvis på distribueringen af tjenesten, de kunne lade det forblive integreret som det er, de kunne lave det et særskilt app og ligge det ind som standard.

At det ikke er tilfældet for hangouts grundet platformens sammensætning ændrer ikke på dets funktionalitet. Så det er muligt for Apple at få imessage til at fungere lignende hangouts uden det nødvendigvis betyder at det skal være et særskilt app.

1 4
Benjamin Jensen 13-11-2014 02:40:02

0

1 3
Morten Jensen 12-11-2014 13:59:23

Nu kender jeg ikke iMessage, men er det noget man manuelt skal slå til/tilmelde sig når man har et Apple device? Hvis det er tilfældet, så vil jeg mene at Apple har sit på det tørre.
Hvis det derimod sker automatisk, så snart man sætter sit SIM kort i en iPhone, så mener jeg det er et stort problem. Også selvom Apple nu har lavet en hjemmeside, hvor man kan framelde sig igen.

17 0
Thomas Larsen 12-11-2014 17:39:38

Jeg synes det er problematisk man har en service der sådan set hijacker SMS-beskeder, uanset om det så er manuelt slået til eller ej.

De burde holde de 2 tjenester adskilt á la hangouts.

15 21
13-11-2014 10:28:26

iMessage er efter min mening noget af det mest geniale ved Apple produkter. Det lader mig sende gratis beskeder (inkl. lyd, billede osv.) fra min iPhone til min familie som bor i udlandet - direkte fra Besked app'en på telefonen. Hvis Apple skulle holde de 2 ting adskildt skulle jeg selv tage stilling til om jeg ville sende en SMS eller en iMessage. Derudover ville samtaler være adskildt i 2 forskellige app's.

Besked app'en forsøger først at levere via iMessage. Hvis den ikke kan finde en enhed som kan modtage iMessages på det pågældende telefonnummer sendes beskeden i stedet som en SMS.

Jeg forstår ikke hvorfor nogle oplever problemer med servicen. Jeg skiftede for nylig af nød min iPhone 5 ud med en Samsung Galaxy S4 og jeg oplevede ingen problemer. Nu er jeg heldigvis tilbage på en iPhone 6 og kan igen nyde godt af iMessages.

15 3
Thomas Larsen 13-11-2014 13:46:33

At de 2 tjenester er adskilt behøver ikke at have nogen nævneværdig konsekvens for brugeren, Hangouts integrerer både SMS og Hangouts beskeder i samme app.

2 11
TF 12-11-2014 18:42:44

Det er tydeligt at se hvad slags besked man sender så det er intet problem, det fungere super godt, du skulle prøve det.

11 20
Thomas Larsen 12-11-2014 18:50:08

Du skulle måske kigge på hvor stort et problem det er for folk når de skifter væk fra ios :)

18 20
TF 12-11-2014 20:44:44

Jeg skifter tit mobil og har ikke haft noget problem med at slå det fra og igen du skulle prøve det ;-)

11 18
Allan 12-11-2014 18:58:28

Præcis. flere og flere forlader netop iOS

18 27
TF 12-11-2014 20:45:50

Deres salgstal var da stigende sidst jeg så dem, har du lidt dokumentation der underbygger din påstand ?

10 15
Allan 13-11-2014 09:52:35

Det viser ingenting, andet end dansker er dumme.
På verdensplan er iOS gået i frit fald.

14 22
TF 14-11-2014 00:50:40

Bliver det til noget med den dokumentation allan :-)

7 6
TF 13-11-2014 17:22:59

Har du lidt dokumentation for din påstand så kom dog med det, istedet for bare at råbe op og være tilgrin.

11 9