Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple bruger få sekunder på at godkende apps

Apple bruger få sekunder på at godkende apps

Det er lykkedes forskere, at får godkendt en ondsindet app i Apples App Store.

Vi ved ikke meget om Apples procedure for godkendelse af applikationer til App Store, men nu er det lykkedes forskere at afsløre, at Apple kun bruger få sekunder på at godkende apps.

Samtidig fik forskerne godkendt en applikation med en ondsindet kode, som kunne stjæle sårbare oplysninger og overvåge brugerne, skriver MIT Technology Review.

Ved at overvåge deres egen applikation, kunne forskerne konstatere, at Apple kun bruger få sekunder på at analysere apps til App Store.

Apples analyse af applikationer er for det meste blot en statistisk analyse, som er alt for dårlig, mener Long Lu, forsker ved Stone Brook University, der er en del af forskerholdet der fik den ondsindede app godkendt.

Forskernes app er fjernet igen, og Apples Tom Neumayr siger at de nu har foretaget nogle ændringer, men ønsker stadig ikke at kommenterer selskabets praksis, når det gælder godkendelse af applikationer.

Kilde: MIT Technology Review

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Klaus 22-08-2013 15:22:17

Thomas L og Thomas F....nu finder i to altså snart et rum og får den der ambivalente tiltrækning overstået:)

0 0
TF 25-08-2013 19:25:50

:-) den var god

0 0
Villiam 20-08-2013 00:37:13

nej nej, det kan ikke passe :o apple er dem som bruger mest tid på sikkerhed osv. så det tager ikke kun et øjeblik at få apps igennem hos apple :o

eller, var det endnu en løgn apple har sagt i årevis for at fuske sig kunder som altid ? ;)

0 0
TF 20-08-2013 00:52:19

Kunne du komme med nogle links til historier om apple "fusker" eller er det igen nået der sker i dit hoved ?

0 0
Thomas Andersen 20-08-2013 14:24:34

Undskyld mig. Det er godt nok noget af et forråd du har. Siden du sviner folk til, der bare fortæller at app store er lige så hullet som google play. Og sikken en selv fornægtelse du ejer. bare det var mig.

0 0
20-08-2013 07:01:25

Nårh ligesom når du kommer med saglige indlæg og linker til reelle artikler? Og det tog ikke lang at finde noget på dem..... http://finance.yahoo.com/news/apple-sued-renting-hd-videos-155513927.html

0 0
Thomas Larsen 20-08-2013 08:25:03

Man kan ikke bebrejde dem, de kan jo åbenbart holde sig til deres motto "Think Different".

Er du gal en masse debat med Thomas F lige pludselig giver mening nu :D

0 0
Jeppe Andersen 19-08-2013 22:22:33

Normalt skal man lave utallige forsøg for at kunne konkludere noget? Eller er jeg den eneste der ser den fejl :)?

0 0
TF 19-08-2013 19:14:43

Mere er der vel ikke at sige, for det skulle jo nødigt blive så slemt som med googles app store.

0 0
Thomas Larsen 19-08-2013 19:21:21

Selv når du har det sort på hvidt så formår du stadigvæk at misforstå det centrale problem i hele den debat.

Selvfølgelig kan de "stramme op", men pointen er at disse systemer ikke kan forhindre malware, din walled garden er altså ikke stempel for en sikker oplevelse. Det har den aldrig været, og det vil den aldrig være.

Sikkerhed har med andre ord ca. intet at sige i forhold til hvorvidt det bliver lige så "slemt" som med Google's App Store, det er det som du ikke forstår, og desværre åbenbart stadigvæk nægter at forstå.

0 0
TF 19-08-2013 20:00:05

Tja det er stadig sikre end googles app store, men den er også slem selvom du jo desværre stadig nægter at indrømme/forstå der er et problem der.

0 0
Thomas Larsen 19-08-2013 20:18:55

Ikke mere sikker, mindre udsat.

Deri ligger forskellen, og det er derfor der ikke er et problem hos Google, deres sikkerhed er i top, deres platform er bare mere udsat.

Det var det samme nonsens Apple proklamerede i deres PC vs. Mac reklamer, hvor produktet ikke har været mere sikkert, bare mindre udsat.

0 0
TF 19-08-2013 20:44:21

Ja ja vis det er så langt som du kan strække dig af indrømmelser så må vi jo nøjes med det.

0 0
Thomas Larsen 19-08-2013 20:52:35

Hvis du ser en gentagelse af det samme som jeg altid har sagt som en "indrømmelse", så skal du være velkommen til det :)

Jeg kan dog se du stadigvæk ikke er moden nok til nogle indrømmelser i den modsatte retning dog.

0 0
TF 19-08-2013 21:23:18

Hvad skulle jeg indrømme ? At apple skal blive bedere, det har jeg, at det er bedere med lidt sikkerhed som apple fremfor ingen som google har, det indrømmer jeg gerne

0 0
Thomas Larsen 19-08-2013 21:45:41

Jeg snakker indrømmelser rent generelt, men at lige netop sikkerhed ikke var problemet har været det centrale argument i flere af vores diskussioner om samme emne, nu får du det bekræftet fra 3. part men alligevel dækker du øjnene og lader som ingenting :)

Men Google har lige præcis sikkerhed, du tror bare de ikke gør grundet platformens tiltrækning af malware.

Og givent informationerne i denne artikel er Google's sikkerhed bedre end Apple's, sidst nogle forsøgte at kigge på Bounceren kom de frem til den kørte og gennemsøgte appen i 5 minutter og var dynamisk istedet for statisk som Apple's program er, Og det var for et år siden, ikke i dag :)

0 0
Thomas Larsen 19-08-2013 14:34:59

Det har vi andre jo vidst i lang tid, der har været flere eksempler på det før i tiden, det har bare ikke været apps der har været ondsindet.

Visse mennesker herinde ville have godt af at lære denne sandhed vedrørende sikkerhed :)

0 0
Jesper 19-08-2013 17:47:20

Sandt nok. Men det egentlige problem er vel at Apple giver brugerne en falsk tryghed med deres kuraterede App Store.

Det er næsten bedre at folk lære at tænke selv.

0 0