Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple-butikker bliver varemærker

Apple-butikker bliver varemærker

De er lette at genkende, men nu går du også ind i et varemærke, når du træder ind i en Apple-butik

En ny afgørelse ved EU betyder, at Apple kan lave designet i deres butikker til et registreret varemærke. Ved en domstol i Tyskland blev Apples ansøgning om netop dette ellers afvist, men på EU-niveau har amerikanerne altså fået medhold.

Dermed er Apples glasfacade sammen med de karakteristiske træborde nu altså kun Apples.

Læs også: Nu skal Siri lære at forstå brugerne bedre

Op til afgørelsen var der stor tvivl om udfaldet af sagen, dels på grund af Tysklands tidligere afgørelse, men også fordi Apples tegning, der skal danne grundlag for afgørelsen, har været meget vag i manges øjne.

Apple har allerede registreret designet på sine butikker i USA som et varemærke, det skete allerede sidste år.

Tegningen fra varemærkesagen
Tegningen fra varemærkesagen
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Dippe Galant 10-07-2014 19:45:39

Hold kæft, det er latterligt og viser Apples totale mangel på situationsfornemmelse. Nu må ingen andre butikker have glasfacader og træborde til udstillinger?

Jesus Fucking Christ...

19 24
Per 10-07-2014 21:44:34

Hvad har det med Apple at gøre?

Dont hate the player, hate the game!

De spiller bare efter spillets regler

19 12
Dippe Galant 11-07-2014 01:41:59

Det har da i høj grad noget med Apple at gøre. Det er jo for fanden dem, der har søgt om varemærkebeskyttelse på endnu en tosset ting...

15 20
Per 12-07-2014 16:53:32

Er du dum?

Hvis man ikke kunne søge varemærke på det, så havde Apple aldrig gjort det, derfor spillets regler

13 5
14-07-2014 06:05:24

Jamen jeg elsker da også bare selskabstømmere og deslige. Det er jo netop denne slags forretningsfolk denne verden har brug for, de smarte der kan misbruge systemerne. Så kan det jo også bare at den finansielle krise i den vestlige verden holder lidt længere, men hvad Gør det når de er i deres gode ret. Tanken om at hvis alle var hæderlige i lille DK og betalte deres skat, så ville alle mennesker kunne få deres tandlæge betalt, men det er jo også ligegyldigt. Dem der undgår det bruger jo bare systemet, så det er jo ikke deres skyld. Hvad bliver det næsten, patent på at en mobil føles lækker?

5 4
TF 14-07-2014 16:38:43

Hold da kæft en gang vrøvl du kom af med der, du skulle nok holde dig fra at snakke om ting du intet ved om :-)
Et hurtigt eksempel: apple har bare fulgt loven til at gøre noget lovligt, selvskabstømnere udnytter systemet til at gøre noget ulovligt som de vis opdaget kommer i spjældet for, kan du se forskellen ? Apple bruger systemet og selvskabstømmere misbruger det, det er da ikke så svært at forstå selv for en som dig.

3 4
Dippe Galant 13-07-2014 16:22:52

Er du?

Bare fordi man kan noget, betyder det ikke at man skal gøre det! Det er ikke forbudt for virksomheder at have etik og moral...

4 8
TF 11-07-2014 00:02:30

De skaber sig bare fordi det er apple, havde det været alle andre var der ikke skrevet et ord.

8 14
Dippe Galant 11-07-2014 01:42:41

Du vrøvler igen, Thomas. I øvrigt er jeg ikke "De", men en enkeltperson...

13 17
TF 11-07-2014 01:59:00

Det er jo det samme fra dig og de andre apple hatere vær gang, få dog et liv og drop det had pjat.

5 14
Dippe Galant 11-07-2014 14:20:34

Jeg hader ikke Apple. Jeg knuselsker og hyggekrammer dem bare ikke.

Det der med at få et liv, har du overvejet det selv? Du kan supplere med en hjerne, et rationelt intellekt og ydermere med at undlade at læse mine kommentarer, hvis de generer dig så meget...

12 16
TF 11-07-2014 15:33:22

Nej seriøst dippe dut få et liv og spar os andre for dit barnlige had.

4 11
Dippe Galant 11-07-2014 22:11:50

Er det meget hårdt for dig, at blive tvunget til at læse mine indlæg?

Eller er du faktisk i besiddelse af en fri vilje til at vælge at lade være?

Du skal på ingen måde bestemme, hvad jeg skal skrive og hvad jeg ikke skal skrive - men når du ævler om had, så kig lige på dig selv. Ikke en eneste person herinde har jeg set dig have en fornuftig dialog med, idet du hader løs på alle mulige, der ikke lige deler din fanatisme.

10 14
TF 12-07-2014 02:35:17

Jeg prøver ikke at bestemme hvad du skal skrive jeg har bare ondt af dig fordi det må være så trist at være indebrændt og fuld af had som dig og derfor foreslår jeg dig at få et liv og komme videre.
Helt seriøst prøv at læse dit eget ævl og så se hvor meget "fornuftig dialog" der er i det :-)

4 9
Dippe Galant 12-07-2014 03:58:20

Aha, så slår mesteren i retarderede indlæg, den ukronede konge af ligegyldig personfnidder og champen i stupiditet: Thomas... ...til igen!

Aldrig et eneste indlæg med relevans til artiklen, kun personlige tilsvininger af andre.

Well, Thomas, prøv om du kan lære at leve med at vi ikke alle synes at Apple ALTID er the shit og at være kritisk overfor dem intet har med had at gøre.

Debiltosse kaldte jeg dig engang. Meget rammende!

8 11
TF 12-07-2014 15:57:23

Og det var så dippe dut's "fornuftige debat" vi fik en demo af der ;-)

4 7
Dippe Galant 13-07-2014 16:24:03

Nej, det var mit svar til en retarderet tosse, der aldrig nogensinde har ført en rationel og intelligent debat.

Et stykke ukrudt, er du...

6 9
TF 13-07-2014 16:50:51

Det er trist at du ikke kan se hvor langt ude du er, du opføre dig som et lille snot forkælet barn der ikke kan få sin vilje, det er pinligt at se på.

Jeg står af her du er sku for ynkelig til at være værd at bruge mere tid på.

3 5
Robert 10-07-2014 19:55:07

Nej det er den totalt korrupte EU domstol som har tilladt det der er latterlig.

1 19
Dippe Galant 11-07-2014 01:44:02

Apple kan jo også lade være med at ansøge om varemærkebeskyttelse af latterlige ting, ikke?

Domstolen laver ikke loven. Den dømmer i henhold til dem og det er ikke domstolens skyld at skruppelløse firmaer uden moral udnytter dem. Det kan de ikke tage hensyn til, de skal tage hensyn til lovens bogstav.

8 17