Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple-chef udstiller Androids dårlige sikkerhed på Twitter

Apple-chef udstiller Androids dårlige sikkerhed på Twitter

Apples marketingschef Phil Schiller har på Twitter udstillet Androids sårbarhed, i en ny rapport fra F-Secure.

Apples Marketingscehf Phil Schiller er ellers ikke den mest ihærdige bruger af Twitter, og har for det meste kvidret om sport, musik og film.

Men fristelsen til at udstille Androids sikkerhed, blev alligevel for står for Schiller, der torsdag skrev en ultra kort besked på Twitter, og linkede til en ny rapport fra F-Secure.

En 29 sider lang rapport, der i hovedtræk fremhæver Androids dårlige sikkerhedsniveau, i forhold til andre mobile operativsystemer.

Rapporten fremhæver, at malware på Android er blevet markant værre, hvilket skyldes Androids store udbreddelse, åbenhed og ikke mindst ny malware via sms.

Andre platforme, som iOS, Windows Phone og BlackBerry har også været mål for malware, men her har der typisk været tale om multi-platform angreb, skriver CNet.
'
Kilde: CNet, Twitter

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

TF 11-03-2013 00:38:36

Som jeg sagde sidste år da samsung førte en kampange mod apple og ms mod android er det altid dårlig stil når firmaer reklamere for sig selv ved at udstille/kritisere modstanderen :-( de skulle hellere koncentrere sig om at lave en ordenlig iphone ? Istedet for 5'eren som ikke er for god efter min mening.

0 0
Anker 10-03-2013 09:00:55

“Innovation distinguishes between a leader and a follower.” – Steve Jobs.
Det menneske vidste hvad det handlede om. Han er desværre død nu, men ingen i det “nye” Apple fatter en skid af hvordan Steve var inden i hans hovede desværre… GIV OS NU DET GAMLE APPLE TILBAGE ! Vågn op fra de døde Steve ! Dit firma er er ved at miste sine grundprincipper !!!


Glem for helvede da om de andre er usikre osv og smide med mudder... LAV NU EN NY IPHONE DER FUCKING ROCKS THE WORLD!! ellers er i på vej derhen hvor MS og Nokia er nu om et par år!! og det vil jeg fanme ikke se på...

0 0
Jesper 10-03-2013 15:44:33

De er der allerede! Folk har bare ikke fattet det!
Jeg sidder med en iPhone5 og må blot konstatere, at den føles lidt blik-agtig, og iOS er der bare ikke sket en sk!d med i lang tid! Interfacet ligner en opdateret udgave af Symbian! SUK!

Apple har formentlig peaket, og er på vej ned ad bakke, for at lande på et mere realistisk niveau, holdt oppe af de inkarnerede fanbois!

0 0
ihk 10-03-2013 17:53:16

Jesper, tja - heldigvis har du muligheden for at vælge noget andet så :)

Jeg er fint tilfreds med min iPhone 5, så tal for dig selv ;)

0 0
09-03-2013 12:28:23

Nogen der har et lidt mere objektivt syn tingene.... Dog en anden undersøgelse.

http://m.phonearena.com/news/Trend-Micro-releases-Android-malware-report-but-it-asks-more-questions-than-it-answers_id40652

0 0
BSG 09-03-2013 12:27:41

Jeg tror at Apples marketingschef Phil Schiller skal tage rig af sikkerheden hos dem selv, inden han begynder at passe på sikkerheden hos andre.

Men, min MaBook Pro har ikke haft en eneste virus eller spyware nogensinde (købt i 2006), men min windows maskine har virus og orme næsten hele tiden, nu er jeg spændt på om Windows 8 er bedre.

Jeg købte original Windows XP og installerede den på to af mine egne maskiner, og kort tid efter blev min installation nøgle meldt som pirat nøgle, så windows bliver ikke købt igen.

0 0
Jesper 10-03-2013 15:04:02

BSG, jeg tror s'gu at du fjumrer med dine PC'er!
Har seks bærbare og én stationær windows 7 PC i huset, og der har ikke været én virus/trojaner på nogen af dem!

Sidst jeg havde en virus, skyldtes et besøg på en yderst tvivlsom .ru side...hvilket jeg jo bare kunne have ladet være me! Det tog i øvrigt kun knapt 15 minutter, at løse problet!

0 0
Villiam 09-03-2013 08:57:44

det ikke apple som selv var rigtig mange år bagud ms angående sikkerhed :P altså sidst apple blev angrebet af en orm, fik de jo rigtig mange problemer :P

så kan man tage et firma seriøst, som ikke selv kender til rigtig sikkerhed ;)

0 0
Footiefan 09-03-2013 00:46:14

Folk kan da virkelig ikke have et problem med den her historie - en historie der har været på masser af tech sider?!
En dansk mobilside skal altså ikke gengive den, selvom mange andre gør det?! Godt så....
Vælger mobilsiden også side, når der er historier om brud i sikkerheden hos Apple, eller faldende aktiekurser? Eller er det så noget andet?

0 0
Thomas Larsen 09-03-2013 09:15:46

Problemet er ikke historien, problemet er at den ikke er objektivt fremført.

Ordlyden får artiklen til at anse "Androids sikkerhedshuller" som værende fakta, og maler et forkert billede af det emne de dækker.

Man så det også den gang hvor det var Windows vs. Mac, Mac blev erklæret som det sikreste, når det i virkeligheden handlede om at der var meget lav interesse i at hacke Mac's (Fordi Microsoft har mere eller mindre hele desktop markedet)

I virkeligheden er Mac OS noget nær det mest usikre der har eksisteret, basale sikkerhedsfunktioner som Microsoft har haft siden Windows XP, er ikke blevet lavet i Mac OS X før version 10.6/10.7/10.8.

Det er også dybt problematisk at man overhovedet nævner denne rapport uden bare at læse den.

Over 50% er decideret ikke malware, 25% er ukendt, og et par ekstra % er "hacktools", hvilket er værktøjer, ikke malware.

Dertil er der intet analyse i hvorvidt dette er forårsaget af reele sikkerhedshuller eller bare brugere der installerer software de ikke burde stole på.

Som sagt, det er et Anti-virus firma, og de vil selvfølgelig godt sælge deres produkt.

0 0
BSG 08-03-2013 23:35:25

Jeg bruger selv en Mac, fordi Windows har været fuldt af virus o.s.v.
Men jeg tror at den tid er ligesom forbi, fordi Microsoft forbedrer sig.

Men, jeg kan godt se, at mobilsiden.dk bruger alle tænkelige muligheder for at sværte android til...

Det ville være bedre om mobilsiden.dk ikke valgte side.

0 0
Michael A 08-03-2013 14:31:21

...at når man bliver rigeligt klemt, så begynder man at bruge sin tid på at sværte konkurrenten til... :-)

0 0
Mirzad 08-03-2013 17:17:34

Jobs nåede jo ikke at tilintetgøre Android..
At en Apple-chef prøver at lave det samme nummer som Microsoft prøvede på, forekommer mig ikke sært.

http://beep.tv2.dk/nyheder/n%C3%A5r-det-alvor-g%C3%A5r-galt-microsoft

0 0
Thomas Larsen 08-03-2013 17:21:37

Bare slemt at vi har en nyhedsside her som direkte hjælper smædekampagnerne fra Apple vil at tilkendegive Apple-chefen's udlægning som faktuel.

0 0
Anker 08-03-2013 15:29:59

Jeg vil til dels give dig ret.... Jeg er selv iPhone fan, og har brugt Mac i nogle år nu, men den næste telefon jeg skal have er HTC One. og jeg tror ikke jeg er den eneste iPhone mand der snart ikke gider flere 6.000kroners iPhones hvert år som ikke er en skid anderledes end den forrige...

0 0
Slaraffenland 08-03-2013 15:06:04

Klemt på hvad?
Desuden afslører en hurtig googling, at Apple har svinet Google/android til i adskillige år.

0 0
Christopher 08-03-2013 14:58:30

Jeg tror ikke ligefremt at Apple er klemte. ;)

0 0
Michael A 10-03-2013 23:59:47

"tror".... den del af sætningen kan jeg godt lide :-) http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_operating_system
Hvis du nu kigger lidt på graferne midt på siden, "tror" du ikke Apple kunne have ønsket sig lidt bedre grafer???

0 0
Thomas Larsen 08-03-2013 15:30:41

Aktierne rasler ned, markedsandele falder, retsager bliver tabt, osv, så jo de må vel være en smule klemte.

Men det har dog intet med Android og iPhone at gøre, udover at en Apple-chef bruger en raport fra et firma som lever af at sælge anti-virus.

Der er reelt set ingen analyse i om det er farligt, bare at der eksisterer farlige ting.

Mere end 50% af de "samples" de har er decideret ikke farligt software, og de resterende 50% der er ca. 25% af dem "other", hvilket kan være hvad som helst.

Der er ingen analyse i hvordan denne malware er kommet på systemet, hvor meget malwaren er udbredt, osv.

0 0