Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple-effekt: Mini-iPad kan løfte salget af små tablets

Apple-effekt: Mini-iPad kan løfte salget af små tablets

Tablets med 7-tommer skærmen sælger ikke ret godt. Men det kan Apples iPad Mini lave om på.

Den såkaldte ”Apple-effekt” kan endnu engang træde i kraft, hvis Apple sender en lille iPad med 7-tommer skærm på markedet.

En iPad Mini kan øge fokus på de mindre tablets, som blandt andet Samsung og Google/Asus allerede er klar med på butikshylderne. Problemet er, ifølge Børsen, at disse små tablets stort set ikke sælger. Men det kan Apple ændre.

- ”Telia var først til at lancere tablets med 7-tommer-skærme. Og de solgte rigtig godt i starten," siger Konrad Hahn, device manager i Telia, til Børsen.

Han har tidligere set, hvordan Apple med den første iPad, trak salget i retning af enheder med 10-tommer skærme, og satte en standard for, hvor stor en tablet skal være.

- ”Det var Apple-effekten. Det er der ingen tvivl om,” siger han til avisen. Han mener, at Apple med iPad Mini, kan gøre det igen, hvilket gavner flere producenter.

Markedet for mindre tablets forventes i 2016 at nå 364 millioner enheder.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Anders 23-10-2012 16:47:10

35-40 procent af alle tablet der bliver solgt, er da 7-tommer tablets. ?

0 0
saliuu 23-10-2012 17:37:48

Ja det giver overhoved ikke mening salget af 7 inch tablet er allerede er utrolig høj. Så jeg tror telia mener de ikke sælger særlig mange små tablets, men iPaden vil ændre på det for telia.

0 0

Om brug af cookies