Apple erkender 4G fejl i Australien

Apple åbner nu op overfor myndighederne i Australien og tilbyder kompensation for 4G fejl.

Apple erkender 4G fejl i Australien

Vi har her på Mobilsiden.dk skrevet om Apples vildledende markedsføring i forbindelse med salget af The new iPad på deres hjemmeside.

Nu er Apple kommet i klemme i Australien, hvor den australske forbrugerombudsmand nu har indledt en sag mod Apple omkring vildledende markedsføring.

Apples advokater har dog svaret på tiltalen, og siger i sagen, at Apple aldrig har lovet 4G LTE på Australiens Telstras netværk.

Men uanset om der er tale om misforståelser eller ej, så tilbyder Apple nu fuld returret for de forbruger der føler sig vildlet, det skriver ekstrabladet.dk.
Den danske forbrugerombudsmand har også udtalt sig i sagen, men indrømmer at man ikke kan gøre noget i Danmark. Dog vil man kigge på sagen og overvejer nu at sende den til de irske myndigheder, hvor Apple kan komme til at stå til ansvar.

Det er ikke lykkedes at få en kommentar fra Apple.

Læs også:
Telia er røget i iPad 4G-fælden

Redaktionen har mere til sagen

Vi følger op med den seneste udvikling om emnet. mobilsiden fastholdt sit fokus på emnet. 27/3/2012 fortsatte vi fortællingen med nyheden; Apple afviser applikationer – Fortsættelsen om emnet kan læses her. Og sidste punktum er endnu ikke sat. Klik her for at se de sidste nyheder..