Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple erkender 4G fejl i Australien

Apple erkender 4G fejl i Australien

Apple åbner nu op overfor myndighederne i Australien og tilbyder kompensation for 4G fejl.

The new iPad
The new iPad

Vi har her på Mobilsiden.dk skrevet om Apples vildledende markedsføring i forbindelse med salget af The new iPad på deres hjemmeside.

Nu er Apple kommet i klemme i Australien, hvor den australske forbrugerombudsmand nu har indledt en sag mod Apple omkring vildledende markedsføring.

Apples advokater har dog svaret på tiltalen, og siger i sagen, at Apple aldrig har lovet 4G LTE på Australiens Telstras netværk.

Men uanset om der er tale om misforståelser eller ej, så tilbyder Apple nu fuld returret for de forbruger der føler sig vildlet, det skriver ekstrabladet.dk.
Den danske forbrugerombudsmand har også udtalt sig i sagen, men indrømmer at man ikke kan gøre noget i Danmark. Dog vil man kigge på sagen og overvejer nu at sende den til de irske myndigheder, hvor Apple kan komme til at stå til ansvar.

Det er ikke lykkedes at få en kommentar fra Apple.

Læs også:
- Telia er røget i iPad 4G-fælden

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Søren Bobek 28-03-2012 18:56:17

Jeg er lidt uenig. Man kunne da, eftersom vi faktisk allerede har 4g i danmark (i hvertfald KBH) godt tænkes at ipad´en kunne bruges på dette. Man skal da sætte sig lidt ind i tingene for at vide at vi åbenbart kører på nogle andre båndbredder i DK i forhold til USA. De burde lave en ipad til det europæiske marked også så vi kan komme igang med at bruge vores eget 4g net.

0 0
Thomas Kristensen 28-03-2012 13:45:47

Jeg har endnu ikke selv købt en tablet, ene og alene af den grund at jeg simpelhen ikke kan finde nogle gode grunde til hvad jeg skal bruge den til.
Jo jeg kan godt se det sjove i at kunne sidde i sin sofa og surfe på nettet uden brug af PC
Men der vil jeg foretrække at bruge en ordenlig PC

Så der findes ikke nogle tablet der kan få mit pis i kog, og det var ikke noget jeg ville smide penge efter.

0 0
DX 28-03-2012 17:26:07

@Thomas du kan da kan skifte wallpaper på dit skærebrædt ;)

0 0
Thomas 28-03-2012 12:03:34

Jeg kan slet ikke se problemet.

Skal dem der laver ude-termometre så også ændre deres produkter, da der står ned til -50 og op til +50. Det bliver aldrig så koldt eller varmt her i landet. Skal dem der laver fjernsyn med en anden tuner, end det vi bruger her i landet, så også give kompensation osv osv. Men muligheden er der for at man evt. kan tage tingene med udenlands, hvor det KAN bruges. Lortet kan bruges, om endt så ikke her til lands, men det kan bruget.

Drop nu al det pjat, om det så er ipad, Android tablet eller Windows tablet. Vi har andet at bruge vores tid på.

0 0
Søren D 28-03-2012 12:30:21

Det har jo ikke noget med produktets specs. at gøre, men derimod om forbrugerombudsmanden syntes at producenten i sit salgsmatr. vildleder forbrugeren til at tillægge produktet egenskaber det ikke besidder.
Havde man i dette tilfælde skrevet "4G - only in US and Canada", havde der ikke været noget at komme efter og Ipad'en var stadig en fin Ipad, med en super skærm og mulighed for at gå på det Danske 3G netværk?

0 0
Gordon 28-03-2012 11:13:33

Lights getting faint..
walls closing in...

APPL£ giver penge tilbage, et sikker tegn på at dommedag er nær. Vent lidt.. det er i Australien, APPL£ er bare lidt mere bange for en mopset australier end for en vattet dansker :p

0 0
Footiefan 28-03-2012 13:31:47

Ja eller måske har du ikke helt fattet forskellen, hehe ;-)

0 0
Lars 28-03-2012 09:31:19

... ikke ret meget. De tilbyder 14 dages fuld returret, hvis produktet ikke lever op til ens forventninger. Det gør de også normalt ;-)

0 0
HrLaursen 28-03-2012 08:48:33

Er der overhoved nogle danskere, der er naive nok til at købe den??? hmm...

0 0
Thomas 28-03-2012 09:22:31

I mine øjne er der ingen tablets på markedet, der er i nærheden af iPad'en.

0 0
Kim Berg 28-03-2012 13:58:13

Det må være prisen du her snakker om.
;-)

0 0
Jesper 28-03-2012 09:36:39

I mine øjne er der INGEN tablets, der kan bruges til noget andet en leg!
Overflødige produkter, som ikke er noget reelt alternativ, men blot ringe suplementer!

At forbrugerne så hopper i Æblefælden, er blot et spørgsmål om markedsføring, hvilket Æble mestrer markant bedre end alt andet i deres forretning.

Og ja: Jeg har har fem forskellige tablets, inkl. iPladen, og jeg har forsøgt at bruge dem arbejdsmæssigt, men her kommer de til kort.
Den der kommer tættest på, er Acer iConia 500 m. Windows 8 DP.

Close, but no cigar!

0 0
Kim 28-03-2012 10:08:09

Helt enig i at tablets er en ekstra lille ting, til sjov og ballade. Når jeg overvejer at købe en, er det så konen kan "draw something" og tjekke mails osv, og slippe for laptoppen.

Jeg ser slet ikke tablets som et redskab der kan afløse computere; Givetvis er der forskellige fag hvor de er smartere, men i det brede spektrum ser jeg det ikke ske.

0 0
Søren D 28-03-2012 12:39:23

Skal da ærligt indrømme at det også var sådan jeg tænkte i starten, men så lagde jeg for sjov en Citix client på....Siden den dag har min Xoom været fast følgesvend på forretningsrejser rundt i Europa på "ud og hjem samme dag" ture og på messebesøg. Det er da befriende at slippe for den store PC-taske og opladeren. Skal der produceres større tilbud, skabes overblik, arbejde med regneark, skrives tekster osv. er tablet'en lige så ubrugelig som smartphonen, men til at tjekke email, til at hente information på nettet og tilgå information på serveren er den efterhånden blevet svær at undvære.

0 0
Footiefan 28-03-2012 10:06:01

Det kommer vel stadig an på hvilken slags arbejde det er - for den og andre tablets bruges jo flittigt i arbejdsmæssig sammenhæng. At du så ikke kan til dit, udelukker jo ikke at andre kan :-)

0 0
Thomas 28-03-2012 10:03:03

Dét kan vi kun være enige om. Der er selvfølgelig tidspunkter, hvor tablets er velegnede (fremvisning af ting f.eks.), men i det store hele er det legetøj.

Windows 8 på en x86-tablet virker til gengæld spændende - den kan man jo arbejde på :)

0 0
Lars 28-03-2012 10:11:46

Steve Jobs var helt enig med jer. Visse opgaver kræver 'Trucks' andre opgaver kræver 'Cars'. Det kommer jo an på opgaven. Til et job med rejser, møder, videomøder, præsentationer og lign. er iPad eller tilsvarende tablets genial.

0 0
Jesper 28-03-2012 09:37:14

Og det var så lige en Acer iConia 500 med Windows8 CP og ikke DP! Sorry!

0 0
Henrikmand 28-03-2012 09:32:44

Hehe... Skal vi ikke starte en lille krig - ligesom vi plejer herinde?

0 0
Footiefan 28-03-2012 08:59:44

Ej hvor er du sjov....not ;-)

0 0