Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple-fabrikker anklaget for forurening med giftige metaller

Apple-fabrikker anklaget for forurening med giftige metaller

To fabrikker, som producerer Apple-produkter, efterforskes af kinesiske myndigheder for udledning af giftige metaller i floder.

Det begyndte med anklager fra miljøaktivister, men nu er de kinesiske myndigheder begyndte at efterforske to fabrikker, der producerer Apple-produkter, for alvorlig forurening.

Sagen drejer sig om fabrikkerne Foxconn og UniMicron, som ifølge anklagerne har lækket giftige metaller ud i floder i Kunshan-regionen i det østlige Kina, skriver Politiken.dk.

Derfor har de lokale myndigheder påbegyndt undersøgelser, der skal fastslå forureningens omfang i området, som er hjemsted for et stigende antal elektronikvirksomheder.

Foxconn, som ligeledes producerer Amazon Kidle, Sony PlayStation 3 og Nintendo Wii, afviser ifølge Politiken.dk alle anklager med oplysningen om, at spildevandet blivet kontrolleret sagligt.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Karim 07-08-2013 01:25:00

det er det samme vært år apple forbrik forurener apple forbrik arbejder ulønet og bla bla bla seriøs det er ikke første gang det er sket... det sker hele tiden i tekstilforbrikkerne og chipset forbrikker i mean com on every year... serious every year?

0 0
TF 06-08-2013 17:48:48

"Foxconn, som ligeledes producerer Amazon Kidle, Sony PlayStation 3 og Nintendo Wii" og alligevel er det apple der hives frem som den store synder.

0 0
Thomas Larsen 07-08-2013 09:30:50

Jeg kan se Thomas F har følt sig så truffet han har måtte sladre til de voksne :)

Som sagt, så har du jo før i tiden ikke lagt skjul på hvor meget vi andre tuder når samme sensionalistiske journalistik brug bliver brugt imod Android, så hvorfor er det lige pludselig et problem når det nu er Apple det handler om?

Ærgeligt at moderatorerne skal trækkes med ned i forsøget på at skjule dit hykleri. :(

0 0
gielsgaard 06-08-2013 21:31:55

Giver Thomas ret, det er Apple der skal tage skraldet hvergang, hvad med de kinesiske myndigheder kom lidt op i gear,men det gør de nok ikke da $ indtægterne tæller højest for dem .

0 0
Kim 06-08-2013 21:49:12

Hvis noget der minder om 70% af Foxconns omsætning stammer fra Apple, så er det ikke så underligt at det er dem der fremhæves.

Jeres argument er at sidestille kritik af at man fremhæver mælk og ost, når mejerierne også leverer A38, Yougurt og stormer frem med Skyr (der så tegner sig for promiller af omsætningen).

0 0
TF 06-08-2013 21:53:01

Har du et link til der hvor du har set de tal for jeg er da altid nysgerrig.

0 0
Kim 06-08-2013 22:12:35

Du kan let søge salgstal op for de givne produkter - en iPhone koster mere end det dobbelte af en Wii, og der er omsat 2,5 gange så mange. Og iPads og iPods.

De 70% er et slag på tærskelen - mit argument holder fint vand ved 50%.

0 0
Kim 06-08-2013 20:23:41

Apple har solgt flere iPhones, end de tre andre produkter tilsammen. Derud over laver Foxconn også Apples andre produkter. Så, så underligt er det ikke at de fremhæves.

0 0
serpent 06-08-2013 21:00:02

Pas nu lige på din ketter.

nobody expects the iNquisition

0 0
TF 06-08-2013 21:31:06

He he er det android kulten der snakker nu ;-)

0 0
Hans 06-08-2013 20:20:52

Bare fordi de andre også pissede i poolen, så er det helt i orden... Apple fan logik?

0 0
TF 06-08-2013 20:28:25

Det har jeg ikke sagt, jeg syntes bare det er plat at en skal tage hele skylden bare fordi de er meget populære, om det er apple eller et hvilket som helst andet firma er ikke vigtigt for mig det er princippet i det.

0 0