Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple fjerner produkter fra sin tyske onlinebutik

Apple fjerner produkter fra sin tyske onlinebutik

Apple fjerner et stort udvalg af sine iPhones og iPads fra sin onlinebutik i tyskland.

Motorolas patentkrig mod Apple har nu taget en ny drejning, hvilket har fået Apple til at fjerne udvalgte produkter med 3G forbindelse i sig.

Der skulle eftersigende være tale om produkterne iPhone 3G, iPhone 3GS, iPhone 4 samt begge iPads med indbygget 3G, der er taget ned fra de tyske onlinehylder.

Det er Motorolas FRAND-patenter der får Apple til at fjerne produkterne fra hylderne, dog ikke fra de fysiske butikshylder i første omgang.

iPhone 4S er dog ikke berørt af denne patentsag da iPhone 4S kører med Qualcomm chip, som er dækket ind af de licensaftaler som er indgået mellem Qualcomm og Motorola.

Oplysningerne stammer fra det tyske nyhedsbureau DPA som har snakket med en Apple repræsentant.

Kilde: Recordere.dk

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Christopher 03-02-2012 20:09:17

Det er en skam når produkter fjernes (Uanset producent) for at minimere konkurrencen, i stedet burde man være bedre til at åbne en dialog om hvordan begge parter kan opnå et acceptabelt resultat.

0 0
Thomas 04-02-2012 21:58:55

Det er det da såmænd. Men lige præcis når det kommer til Apple, så kan jeg ikke lade være med at fryde mig lidt.

De har, om nogen, fortjent en tur igennem vridemaskinen.

0 0
04-02-2012 22:45:15

Ja det er sq ikke ligefrem fordi Apple ligger på den lade side, hvad angår søgsmål mod konkurrenter.

0 0
05-02-2012 08:51:10

Nej, det var da ærgerligt at du ikke var i humør til at øse ud af din enormt høje intelligens. Så kunne du jo ellers have ophøjet os andre uvidende til et helt nyt bevidstheds niveau.

0 0
Benjamin Jensen 05-02-2012 16:58:53

Nej, det er slet ikke muligt!

0 0
Thomas 05-02-2012 19:37:47

Haha. Seriøst?

Kæden er vist knækket helt for den unge Hr. Jensen :)

0 0
Benjamin Jensen 05-02-2012 19:46:49

Ved du hvad du svarer på Thomas?? Helt seriøst tror jeg det ikke.

0 0
Thomas 05-02-2012 22:33:20

Jeg konstaterede blot, at du gør dig selv til grin - men det har du vel opdaget, ikke sandt? Du praler jo med dit blændende vid, så du bør jo være i stand til at se, hvornår du fremstår som en tåbe.

0 0
Benjamin Jensen 05-02-2012 23:42:40

Altså, det kunne du ikke.

Godt gået Thomas.

0 0
Thomas 06-02-2012 08:19:19

Jeg er mere end med på, hvad jeg svarer på. Det fremstår jo ret tydeligt, at jeg svarer på en folkeskoleelevs indlæg.

Men jeg må da gi' dig - af en 15-årig er din grammatiske viden ganske fin.

0 0
Benjamin Jensen 06-02-2012 09:52:43

Hov, det var jo dig Thomas, der ikke mente at Apple skulle arbejde sammen med Charlie Miller, men da jeg smed et link om at han slet ikke ønskede det, ja, så svarede du aldrig tilbage på det. Der var du også så frygtelig klog.

http://www.mobilsiden.dk/nyheder/apple-udvikler-fyret-efter-at-have-fundet-en-fejl,lid.17909/

0 0
Thomas 06-02-2012 10:24:59

Haha.. du har simpelthen behov for at finde en tre måneder gammel tråd frem for at flytte fokus fra det fact, at du udstiller dig selv lige nu?

Men du får da lige et svar i tråden. Jeg kan godt afse 5-10 minutter til lidt let underholdning :)

0 0
Benjamin Jensen 06-02-2012 10:55:18

Nej, jeg har ikke behov Thomas. Men jeg kom i tanke om, at du var den samme idiot som spillede så pisse smart, men blev sat til vægs til sidst. Du er ude i noget af det samme nu.

Når jeg skriver, at det slet ikke kan betale sig at fortælle om dette patent emne, kommer det nok af Jeres udtalelser, som er dummere end dum.

Patentsager kører begge veje, og langt de fleste patentsager kører udelukkende for at have noget at handle med, i tilfældet af at man selv skulle blive sagsøgt.

Jeres udtalelser stinker også langt væk af, at i har sat Jer over i et hjørne, hvor i bare vil forsvare Google, samsung whatever for enhver pris. Dine udtalelser som:

Det er det da såmænd. Men lige præcis når det kommer til Apple, så kan jeg ikke lade være med at fryde mig lidt.

De har, om nogen, fortjent en tur igennem vridemaskinen.

Citat slut

Hvis du kan bevise, at Apple har flere patentsager kørerende end f.eks Google og Samsung, så er udtalelsen jo egentlig fin nok. Men jeg tror du vil opdage, at de rent faktisk har flere kørende end netop Apple, som først kom ind på telemarkedet for 5 år siden. Men den slags beviser kommer du selvfølgelig ikke med, og så vælger jeg at tage dine udtalelser for noget en 15 årige kan komme med. Det virker i hvert fald voldsomt fordummende at læse dit indlæg.

0 0
Thomas 06-02-2012 11:18:36

Jeg må jo beklage at offentliggøre, at den eneste der blev sat til vægs var dig, kære Benjamin.

Men det er sgu sørgeligt at se, at en 37-årig (efter eget udsagn ihvf.) opfører sig sådan. Du bidrager ikke med andet end svinere og påstande uden hold i.

Jeg har svært ved at se, hvad relevansen skulle være i, at Apple har flere patentsager kørende.

Skulle du være i tvivl om, at Apple er (meget) aggressive, så tager det ikke mange sekunder at finde det frem.

FOSSpatents har også en masse god info, du nok vil være interesseret i.

Jeg har i øvrigt ingen interesse i hverken Google, Samsung eller andre. Jeg er bare træt af Apples ufatteligt aggresive tilgang til patent-markedet.

De kunne lære lidt af Microsoft på det punkt.

Men jojo, fortsæt du bare med at tro, at alle der er uenige med dig er lallende idioter. Så vil jeg prise mig lykkelig over, at jeg ikke kender dig personligt, imens.

0 0
Benjamin Jensen 06-02-2012 11:42:14

Du skal ikke snydes for et link, omkring MSs patanter ;)

http://venturebeat.com/2011/10/23/microsoft-android-licensing-milestone/

0 0
Thomas 06-02-2012 11:49:51

Hvor mange offensive patentsøgsmål (læs: ikke counter-sued) har Microsoft lavet i deres 30-årige eksistens? 3-4 stykker?

Hvor mange har Apple lavet i de seneste 5 år? 30-40 stykker?

Licensaftaler != søgsmål, men det ved du vel. Du flytter bare fokus as usual ;)

0 0
Benjamin Jensen 06-02-2012 11:36:28

Jeg er 38 - men du har nok været i gemmerne for at finde frem, at jeg er 37. Mens du angriber min alder, og bruger tid på at finde det frem, kunne du jo passende fortælle mig hvor gammel du selv er? Sidst jeg blev beskyldt for at være 15, og fortalte jeg var 37, så blev han pludselig meget forarget. Så det er vel egentlig ligegyldigt hvad jeg siger? Den debatform er underlig og barnlig.

Jeg har endnu ikke set noget bevis fra din side af, om Apple er mere aggressive end andre. Da det er det 2. største firma i verden er det jo også mere eksponeret for presseomtale. Men det har du nok ikke lige haft i tankerne, da du lavede din egen statistik.

Lære af patentsager af MS? lol

Er det en joke eller hvad???

Du bliver provokeret af, at jeg antyder du er komplet idiot, når du kommer med sådan en indgangsudtalelse. Hvis jeg skulle synes noget andet, så bør du nok øse lidt mere ud af din viden, i stedet for at skrive sådan noget, som kun kan opfattes som om du har få brikker at flytte med.

Slut herfra.

0 0
Thomas 06-02-2012 11:47:30

Hej Benjamin,

Nu hvor du er blevet 38, så er det måske på tide at opføre dig således, synes du ikke? Du minder mest af alt om en forsmået skoledreng, der synes hele verdenen er SÅ uretfærdig, fordi ikke alle er enige med dig. Det er også synd for dig, det synes jeg helt ærligt.

At Apple er aggressive er ikke nogen hemmelighed. 350 anlagte sager på to år bare i USA (hint: google efter apple inc litigation) siger en hel del om deres praksis på det område. Apple har netop ry for at bruge deres patenter offensivt. Det har Microsoft absolut ikke. Med dit påståede kendskab til telebranchen, så bør du vel også vide netop dette.

Hvad du antyder og ikke antyder er jeg pænt ligeglad med. Jeg er forlængst stoppet med at bekymre mig om hvad mindrebemidlede individer synes om mig. I øvrigt, så klinger det lidt hult, når du anklager mig for at have "få brikker at flytte med", når man ser på dine indlæg her på siden. Men underholdende, det er du :)

0 0
Benjamin Jensen 06-02-2012 11:54:27

Du sviner mig da til i en sådan grad, at man burde stille spørgsmålet, om hvad du egentlig er her for.

Du slynger om dig med "fakta", men når det skal underbygges, så ser jeg intet. Nu kan jeg slet ikke tage dig det mindste alvorligt, men det lever jeg så bare med. Jeg skal nok lad være med at kalde dine indlæg dumme for fremtiden, for jeg kan se at det bestemt ikke højner kvaliteten af dine indlæg efterfølgende.

Må jeg så ikke høre hvor gammel du er Thomas, nu hvor du selv beskylder mig for at være 15? Hvis jeg gætter rigtigt, så tør du ikke fortælle det, men starter endnu et indlæg hvor du kalder mig mindre bemidlet.

Hvis du er ligeglad med hvad andre tror om dig, hvordan tror du så jeg har det med hvad du synes om mig?

Jeg venter på din alder Thomas, men jeg vil ikke kommentere mere i denne eller den anden tråd.

0 0
Thomas 06-02-2012 11:57:38

Nej, det er jo også nemt at smutte, når man ikke har mere at skyde med, ikke sandt?

Det eneste du har bidraget med i denne tråd er tilsvininger. Bevares, det er da underholdende i et stykke tid, men ikke engang dét er du dygtig til.

I øvrigt var det dig selv, der lagde ud med at svine folk til. At du så er overrasket over, at du får igen af samme skuffe - det siger mere om dig end om mig.

Hvor gammel jeg er er ikke relevant. Det er ikke mig, der opfører mig som en forkælet møgunge :)

0 0
Benjamin Jensen 06-02-2012 12:02:01

hahahahaha du vil ikke fortælle hvor gammel du er, fordi det ikke er relevant?? Samtidig mener du, at MIN alder er relevant, og skriver flere indlæg om det.

Du er sgu da en tudeprins af karat. Du er sgu da den sidste der skal snakke om at smutte.

Så længe jeg ikke får din alder at vide, kan jeg ikke se at jeg skal fortsætte debatten. Det kan jeg egentlig heller ikke selvom jeg får den at vide. Mod idioti kæmper selv den klogeste forgæves.

0 0
Thomas 06-02-2012 12:33:33

Med din sidste sætning i mente, bør jeg jo nok lade være med at spilde mere tid på dig, så det vil jeg lade være med.

Skulle du få lyst til en voksen og fornuftig diskussion engang, så må du jo sige til. Det ville overraske mig, men man kan jo håbe.

0 0
Benjamin Jensen 06-02-2012 09:53:26

Jeg mente selvf. at Apple skulle arbejde sammen med Charlie Miller.

0 0
Benjamin Jensen 06-02-2012 09:46:10

Nå, er jeg 15 nu? Jeg er helt sikkert ældre end dig Thomas, så igen et selvmål af dig.

0 0
Thomas 06-02-2012 10:20:49

Baseret på dine indlæg hidtil, så har jeg mine tvivl. Skulle det vise sig, at du er ældre end mig, så har jeg ondt af dig.

0 0
JP 03-02-2012 19:53:45

De er allerede til salgt igen...

0 0
ihk 03-02-2012 19:17:49

Har Motorola da sagsøgt Apple?

0 0