Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple forsøger at stoppe Galaxy S III salg - S Voice bryder patent

Apple forsøger at stoppe Galaxy S III salg - S Voice bryder patent

Apple er nu endnu engang gået i krig mod Samsung, denne gang forsøger de at stoppe salget af det nye topprodukt.

Apple og Samsung har ry for at være i kløerne på hinanden konstant og altid, og endnu engang er der opstået uenighed.

Apple mener, at Samsungs S Voice feature hvor du kan snakke til telefonen, bryder et af deres patenter.

Apples argument for salgsstoppet, er at de ni millioner forudbestillinger, som er blevet afgivet, potentielt kan lave stor skade hvis de kommer til salg i USA, og dommeren herefter giver Apple medhold.

Samsung ser dog ikke ud til at frygte for noget, de forsætter med den planlagte lancering i USA.

Måske Samsungs udtalelse omkring at ”telefonen er ikke lavet af advokater” var en dum en hvis Apple får medhold?

Apples anklager kan læses her.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Jesper Søgaard 08-06-2012 08:09:05

Det er ikke kun Apple der sagsøger alt og alle. De er lige gode om det.

http://www.cultofmac.com/61951/infographic-whos-suing-whom-in-mobile-as-re-imagined-by-a-competent-designer/

0 0
08-06-2012 17:50:27

Ganske fin lille tegning der er lavet der på sådan en fuldstændigt neutral side :D

Og der er ikke en enste pil fra Apple til samsung. Gad vide om det bare er mig, eller var der ikke noget om at apple snart har sagsøgt sasung i hele verden ?

Og til de apple folk der tror at piv piv, nu har samsung igen kopieret, så kan de tro om igen. S-voice er bare en navneændring og en lille udbygning af deres voicecommands, som de har haft FØR SIRI!!!

0 0
Benjamin Jensen 09-06-2012 23:44:02

N>> Igen ved du ikke rigtig hvad du snakker om.

http://en.wikipedia.org/wiki/S_Voice

Der er forskel på stemmestyring og "intelligent personal assistant"

Så min forklaring lige oven over har du ikke læst - eller læst det, men igen ikke forstået en skid?

0 0
09-06-2012 23:56:39

Har nu her din mega store klaphat, jeg har sgs 3, så jeg vil give en fucking skid med din Wiki side.. S-Voice har intet med Siri at gøre.

0 0
10-06-2012 00:04:04

Og hvorfor skal der skal der være "kommandoer" hvis du bare kan tale til den?

Her er et udpluk af de kommandoer du kan bruge:

http://i401.photobucket.com/albums/pp98/Galdaron/Mobile%20Photos/Screenshot_2012-06-09-23-58-51.png

0 0
Benjamin Jensen 10-06-2012 01:15:55

Du er sgu da godt nok dummere end vådt bølgepap.

Du har selv brugt Wiki i denne uge, men nu duer den ikke?? Ja, sådan er det jo altid, når budskabet ikke passer een - så er kilden ikke i orden.

http://www.youtube.com/watch?v=61I97JKORDE

Så du mener stadig ikke, at s-voice kontakter Samsungs server for svar? Sig mig, har du slet ikke tjekket hvad din telefon kan?

Og hvis du stadig mener at du har ret, så se bare en simpel Google søgning. Tager de alle medierne fejl, eller kunne det måske være dig?

https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ie=UTF-8&ion=1#hl=da&sclient=psy-ab&q=s%20voice&oq=&aq=&aqi=&aql=&gs_l=&pbx=1&fp=e6300f72560caf59&ion=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&biw=1366&bih=653

0 0
10-06-2012 17:04:44

wauw det vidste jeg sq ikke den kunne. Men er utroligt glad for at du endnu en gang kan oplyse mit uvidende sind, med din evigt ophøjede intelligens.

Men det er sjovt at det lige netop er dig der definerer hvad der er stemmestyring og hvad der er siri. Troede egentligt at siri også var stemme styring. Men det er åbenbart kun apple der må lave en forbindelse til en server.

Jeg troede egentligt at forskellen på siri og dens konkurrenter var at man kunne tale "almindeligt" til den og ikke med kommandoer. At den var en personlig assistent. Men næ nej, det er om applikationen taler med en server. Hmm bye bye weather widget, facebook app. Hmm tror jeg vil have 4 apps ud af 140 tilbage når alle dem der taler med servere tilbage.

Og nu lige til dit link til wiki, som jeg intet har imod, men når man kigger kilderne igennem er det jo ikke ligefrem det tunge skyts de har hivet frem. Men lad os kigge på f.eks. deres kilde fra phonearena.com.

De skriver bla.

It doesn't talk back to you with the same degree of personality as Siri


http://www.phonearena.com/news/Samsung-demos-S-Voice-a-Siri-like-natural-language-interface-for-the-Galaxy-S-III_id29763

Og så er vi tilbage til at S-Voice er en mindre udbygning af en allerede implementeret funktion i sgs2 fra Vlingo. Den er stadigt meget bygget op omkring kommandoer, hvor siri er bygget op omkring det narturlige sprog.

0 0
Benjamin Jensen 11-06-2012 16:33:39

At Samsungs S-Voice bare er en dårlig kopi, betyder jo ikke, at det ikke er samme teknik - vel?? Den må du sgu længere ud på landet med.

Jeg prøver lige igen....

På min gamle Nokia er der stemmestyring. Jeg kan ringe mine kontakter op ved at sige deres navn. Når man har en server at "snakke" med, så kan man hele tiden ændre eller give oplysninger som man ikke kunne i går - f.eks. baseret på hvad der bliver snakket om på internettet. Lidt ligesom da man spurgte sin iPhone om hvilken der var verdens bedste smartphone - Nokia Lumia 900, fordi nogle websteder havde skrevet vidt og bredt om at det var den bedste.

0 0
11-06-2012 23:46:17

Jeg kan godt lide at det er mig der bliver kaldet fatsvag osv... :D Men det er jo dig der overhovedet ikke fatter en skid....S-voice er ikke en kopi. Det er en udbygning af noget der eksisterede før siri... Hvor svært kan det være at forstå.

At den så har fat i en server, puhaaa, så er det lige pludseligt nøjagtigt det samme.

Og jeg har gentagne gange vist dig at S-Voice stadigt er ment som gøren brug af voice kommandoer, hvilket det jo overhovedet ikke skulle være nødvendigt. Dette gør at de to systemer er designet til forskelligt brug.

Med siri for du dig en gang snik snak, med S-voice kommer du til en funktion ved hjælp af en kommando.

0 0
Benjamin Jensen 12-06-2012 00:43:53

I øvrigt er hele essensen med serveren at voice funktionen er intelligent. Det er stemmestyring ikke. Utroligt at du ikke vl erkende det.

0 0
Benjamin Jensen 12-06-2012 00:42:03

Jeg er ked af at sige det, men Siri er mere end snik snak. Siri kan også bruges til funktioner.

Ligesom s-voice også kan. Hvorfor tror du, at alle andre end dig sammenligner s- voice med Siri ?

0 0
Martin 07-06-2012 17:06:18

Jeg købte sidste jul en Garmin Nuvi som også har stemmestyring. Hvor er Apple's sagsanlæg mod Garmin og lignende firmaer?

Nææ de går kun efter dem der laver bedre produkter end dem selv. Det må gøre ondt at se sig overhalet.

Synes også alle de modsatte retsager og opkøb af patenter har taget helt overhånd. Håber der i sidste ende er nogle der beskytter os forbrugere.

0 0
Benjamin Jensen 07-06-2012 23:30:55

Martin>> Stemmestyring er ikke det samme som Siri. Det er meget svært at forstå for ejere af Androids. Garmins stemmestyring, og for den sags skyld også mange andres telefoner er, tilknytter sig til det der er kodet på telefonen. Siri har en server der bliver kontaktet. Derfor kan man få svar på en masse ting, som også hele tiden kan ændre sig. F.eks. hvilken tlf der er verdens bedste ;)

Jeg er ked af, at den naturlige forklaring ikke er lige så primitiv, som du fremstiller den.

0 0
Mazzen 07-06-2012 12:54:10

kan godt forstå hele det med at bryde patenter, men hva er der blevet af "uskyldig indtil andet et bevist"

Det er jo latterligt at hver gang nogen slår en skid på noget det minder en smule om Apples måde så bliver de sagsøgt for det.

Cmon stop det pis, det går kun ud over forbrugerne.

0 0
hellas7 07-06-2012 13:03:27

nu er der så sent som i dag en nyhed der viser en Samsung-retssag mod Apple og der var vist en i forgårs om Nokia der ville sagsøge Androidproducenterne, så det er da bestemt ikke kun Apple, der sagsøger alt og alle - det går lige så meget den anden vej.

Når det så er sagt, mener jeg da også, at ALLE retssager, både dem med Apple, Samsung, HTC, Nokia osv. som anklagere, er latterlige, fordi det i sidste ende straffer forbrugerne.

0 0
BallonPedro 07-06-2012 13:16:49

Grunden til vi hører så meget om Apple, eller lægger mere mærke til det, er at de HVER gang der er det mindste forsøger at få stoppet et salg. Og desværre ret tit for medhold med det samme.

De andre sagsøger og prøver forskellige ting af i sagerne for til sidst at nå til enighed eller stoppe salg.

Apple stopper bare for det hele med det samme. Og det er meget sjældent (aldrig) den anden vej rundt.

0 0
Benjamin Jensen 07-06-2012 13:29:38

Så husker du dårligt, for Samsung har også fået stoppet Apple produkter i et land.

0 0
Mazzen 07-06-2012 13:40:00

Hellas7: Raser ikke kun mod Apple, og hvis det kom ud sådan så var det forkert, mener at alle producenter skal stoppe med det for i sidste ende er der kun os forbrugere det går ud over.

0 0
hellas7 07-06-2012 16:11:19

@Mazzen: Fint, så er vi enige :)

@Phillip: Som Benjamin indirekte skriver, tror jeg, at du er lidt for naiv, hvis du tror, at Apple kun lægger sag an for at skabe ravage, mens andre producenter lægger sag an for at blive enige - det er langt fra tilfældet i virkeligheden.

0 0