Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple fremviste ny rekord

Apple fremviste ny rekord

I går fremviste Apple deres seneste salgstal og kunne imponere konkurrenterne med flotte tal

Apple er kommet på det kinesiske marked og er der høje forventinger til salgstallene.
Apple er kommet på det kinesiske marked og er der høje forventinger til salgstallene.

Nordea var i går morges ude og sige at der var tre nøgletal de gerne så Apple imponere konkurrenter og aktiemarkedet med.

En af de nøgletal var selvfølgelig antal solgte enheder og her kunne Apple vise tal og grafer der får alle konkurrenter til at føle misundelse.

På tre måneder nåede Apple at sælge for US$ 32.5 milliarder, blot på iPhones. Sagt på en anden måde, Apple solgte 51 millioner dyre smartphones. Også på iPad siden kan Apple vise flotte tal med 26 millioner solgte enheder og en omsætning på 11,5 milliarder amerikanske dollars. Både hver for sig og tilsammen giver iPhone og iPad-salget rekorder. Det har kort sagt været et rekord år for Apple.

Det hele er dog ikke lutter lagkage da iPod salget som forventet er gået ned og der er heller ikke nogen betydelig fremgang i salget af computere. Aktiemarkedet er ikke synderligt imponeret og her til aften bliver Apple aktien solgt til cirka 510 dollars stykket, hvilket selvfølgelig er meget højt, men i går da markedet sluttede blev aktien solgt til cirka 550 dollars.

Nedgangen skyldes at Apples momentum og salg ikke er så højt som investorerne havde håbet og straffer derfor Apple i dag. Så selvom man skriver rekorder er intet forudsigeligt på aktiemarkedet.

Er du enig med aktieanalytikerne i at Apple mister momentum, eller er de bare grådige når nu Apple viser rekordsalg?

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Ken Petersen 28-01-2014 23:02:53

Jeg synes at mange har så travlt med at komme med kritik af Apples evne til at komme med noget nyt.
Hvad er Android kommet med siden version 2.1? Hvad er producenter af Android telefoner kommet med?
Android producenterne, løber hele tiden i hælene på Apple, senest med fingeraftrykslæser og 64bit processorer (bare et par eksempler).

2 16
Kim Rene Jensen 29-01-2014 11:05:36

Læser du slet ikke engadget.com, news.com, betanews.com, t3.com ??? Alt nyt er fra Android lejren... eks. 7" tabs, >4" smartphone, miracast, mhl, nfc, masser af anvendelsesmuligheder og og og.. fingeraftryk og 64bit er gamle teknologier, som nu blot er flyttet over i den mobile verden.

4 3
jec 29-01-2014 09:43:27

Smarte ure, briller, tv'er, kameraer og snart biler. (bare et par eksempler)

5 1
Arthur 28-01-2014 23:35:08

Udover at fingeraftryks-læseren var der først på Android.

Så nu er det kun 1 ting som du nævner som holder vand.

Men ja. Hvis vi ser bort fra Quadcore processorer, Octacore processorer, Full HD opløsning, Widgets, Notifikations center, Multitasking, Filsystem, multibruger-login, SD kort indgang, udskiftelig batteri, third party keyboards (swipe keyboard), fleksibelt tilpasning af systemet, rooting, nfc support, flash, mini-hdmi... osv

Så ja, så er har Android aldrig rigtig været frontløbere. Det har faktisk altid været Apple som har været først med alt... De har bare ikke fortalt det til nogen.

12 4
Ken Petersen 29-01-2014 17:57:21

Jo, jeg læser alle mulige elektronik nyheder, jeg arbejder med elektronik.
Har arbejdet med PC'er siden de kunne købes i DK, har haft mange modeller af alle typer af windows ce telefoner, android telefoner og tablets og Apples telefoner og tablets.
Ja 64 bit bit er gamle teknologi, men ikke des mindre, er det kun apple der har lavet 64bit telefoner. Det kan godt være andre har lavet dem som forsøg, men de var så dyre så de aldrig kom i handlen!
Med hensyn til størrelse på display, både tablet og telefoner, mener jeg ikke det er noget nyhedsværdi i at komme med en anden størrelse skærm, det kan alle jo gøre!
Hvilken android Telefon kan købes med fingeraftrykslæser?
Hvor mange procent af tiden har du/i brugt nogle af de software/hardware features som nævnes? Vær nu lidt realistisk.
Jeg har selv haft mange af de ting på tidligere telefoner som udskiftelig batteri, SD kort indgang, micro hdmi osv osv, men aldrig brugt noget af det.
Det foregår jo langt mere elegant på en Apple telefon, hvis man vil overføre billeder og videoer.
Mht. til quad core, octacore 2-3-4GHz, er det jo kun på android det er nødvendigt. iPhone 5S slog jo alle telefoner på markedet, da den kom frem, selv om den ikke har quad core 3GHz. Det er jo android systemet der sløver android telefoner vildt ned.

2 0
Arthur 29-01-2014 21:30:47

Hvis du læser alle mulige elektronik nyheder, så bør du dælme også vide mere om det. Specielt hvem der egentligt skabte noget først.

Motorolla Atrix var den første telefon med fingeraftryks læsere.

Jeg ville jo ikke nævne de funktioner hvis mennesker ikke brugte dem. Om du bruger dem, er jo sådanset fløjtende ligegyldigt. Du snakker heldigvis ikke for alle mennesker i verden. Og at de funktioner er der, er kun et plus.

Faktum er at du kan nævne langt flere funktioner og tiltag som Android har over Apple. Men du kan ikke nævne synderligt mange ting som Apple har som Android ikke har.

Om hvorvidt noget foregår mere elegant er helt og aldeles en smagssag.

Eksempelvis finder jeg det hverken nemt eller elegant at overføre billeder på iPhone. De har ikke en fleksibel måde at share på. Hvis jeg eksempelvis installerer 20 apps som jeg kan share igennem. Så kan jeg gå ind i et billede og alle 20 apps vil fremgå gennem billedets share modul. På iOS skal du ind i de respektive apps for at share, da kun udvalgte bliver integreret med systemet. Det er ikke elegant, det er fucking besværligt!

Man kan også overføre videoer direkte gennem plug and play. Jeg kan sætte en android ind i 100 forskellige computere og få adgang til filsystemet som plug-and-play enhed helt uden at synkronisere med iTunes.

Så når du nævner elegant, så har jeg personligt svært ved at se det elegante i dit eksemple.

Men jeg mistænker dig også for ikke at vide en pind om Android. Du med stor sandsynlighed kun har en iPhone og er helt immun over for andet. Det er også helt okay, men lad vær med at nævne ting som du ren faktisk ikke ved noget om.

Nyd din iPhone. Jeg er glad for du kan li den. Men lad os nu begrave den her debat en gang for alle: Apple er IKKE mere innovative end Google.

3 2
Kloge Aage 29-01-2014 20:10:15

Citat "Med hensyn til størrelse på display, både tablet og telefoner, mener jeg ikke det er noget nyhedsværdi i at komme med en anden størrelse skærm, det kan alle jo gøre" Citat slut. Alle ? Apple er åbenbart ikke alle - for de var 5 år om at indse at 3,5 tommer tilsyneladende så ikke var den rigtige skærm størrelse på iPhone ? Og senest sendte de en gammel model på markedet, pakket ind i nyt farvet plastik. Og Apple skal forestille at være "Verdens mest innovative firma" det er da kun en titel de kan vinde i USA, resten af verden er ikke så nemme at imponere. Grunden til Androids succes, er det store udvalg på alle parametre, og derfor sidder Android på 75 % af verdens markedet for smartphones.

0 2
Kloge Aage 28-01-2014 18:59:22

Ja og samtidig styrtdykker Apples markeds andele fra kvartal til kvartal til kvartal.
http://wmpoweruser.com/kantar-windows-phone-market-share-declined-in-key-markets-in-december-shows-strong-yoy-growth/

3 3
Khlad 28-01-2014 21:07:28

iPhone sælger godt i forhold til konkurrenternes smartphone, men ios mod android, her er android stigende mens ios faldende.

5 1
TF 28-01-2014 19:05:44

Det er jo klart når markedet (specielt lavpris markedet) vokser kraftigt, men som du kan se går det godt for apple så du har intet at frygte, apple er kommet for at blive :-)

2 8
Peter W 28-01-2014 20:59:46

Naturligvis er Apple kommet for at blive. De har fremragende produkter og en loyal tilhængerskare - og MASSER af penge.

Når det så er sagt har året været en stor skuffelse for apple, især taget deres ressourcer i betragtning.

Apple har nemlig rent faktisk tabt markedsandele, både samlet, og i "luksus" segmentet. Tilmed har produktet der skulle konkurrere med billigere telefoner, Plastik-iphonen som alle efterlyste, været en stor skuffelse, bl.a. pga en absurd prisfastsættelse.

Derudover har Apples evne til reel innovation siden Ipad været ikke eksisterende.

Naturligvis vil Apple være en spiller på markedet længe endnu, men som det går nu peger pilen kun en vej, og det er ned under de 10% markedsandel.

Og nu SKAL de knalddygtige drenge fra apple altså vise at de rent faktisk er det - og komme med noget nyt - ellers har de faktisk noget at frygte.

10 4
TF 29-01-2014 17:48:51

Må jeg ikke se dine tal for luksus segmentet alene ?

0 0
Morten Jensen 29-01-2014 08:06:43

Helt enig.

Det eneste sted hvor iPhone har haft fremgang er i Kina (asien?). På alle andre markeder taber de markedsandele. Den store fremgang i Kina har nok en stor del af æren for, at deres omsætning er så pæn.
Men er det tænkeligt, at de kan blive ved med at have fremgang i Kina? Eller vil Kina med tiden følge trenden fra resten af verden?

9 3