Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple har ændret download-begrænsning i iOS 7

Apple har ændret download-begrænsning i iOS 7

Download-grænsen på iPhone og iPad er med iOS 7 blevet fordoblet.

Når iPhone og iPad er opdateret til iOS 7, er brugerne ikke længere låst til den snævre download-begrænsning, der har præget de tidligere versioner af styresystemet.

Den nye download-grænse for mobile dataforbindelser er 100 MB, en opgradering fra de 50 MB der blev indført med tredje generation iPad i marts 2012.

- iOS 7 opdateringen skriver historie

Den oprindelige download-grænse lå på 20 MB via mobilnetværk, skriver MacRumors.

Ved opdatering af store applikationer eller download af større apps, har iPhone-ejerne derfor været nød til at tilslutte telefonen til et trådløst Wi-Fi netværk. Dette er dog i nogen sammenhænge fortsat nødvendigt, da der fortsat findes spil, der fylder mere end 100 MB.


Læs også:
- Web-TV: Guide til begyndere med iOS 7

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

carsten guldhammer 25-09-2013 13:58:07

det er muligt

men andre producenter går øjensynligt IKKE ind og blander sig i hvor meget du downloader fra din egen mobil forbindelse

men det gør appel

jeg syntes det er fint nok at de ADVARE om at det tager meget af ens download, men lader det være op til brugeren om man vil bruge den mængde download eller om man hellere vil tage det over en wifi.

men det er jo IKKE nødvenigvis alle der har en wifi netværk også

0 0
carsten guldhammer 24-09-2013 12:22:33

det bekræftiger mig kun i at det er godt at jeg ikke har iphone eller ipad

og det bekræftiger mig kun yderligere (og formentligt også andre) i at apeel taler ikke med sine brugere men ned til sine brugere, og at de ER for lukket

0 0
Jeppe Andersen 24-09-2013 20:00:55

Ja uhada ... jeg haft iPhone og andre i enheder i årevis.

Sjældent at jeg oplev det var et problem bare med 20MB grænsen ... Det er kun applicationer på over 20MB. Så indhold kan du jo nemt hente ned.

0 0
Morten Jensen 24-09-2013 10:43:47

Hvorfor ikke bare give brugeren muligheden, for at afgøre om man ønsker at hente større opdateringer over mobilnettet?
Den mulighed har man da på Android, og hvis man har et abonnement med fri data, så må man da blive sindsyg over, at Apple nægter at man kan hente disse opdateringer, medmindre man er tilsluttet til Wifi.

Jeg synes det er helt fint, at telefonen advarer brugeren, men ligefrem at nægte?

0 0
Thomas 25-09-2013 10:34:47

De kunne risikere at få høvl. Hvis man lader det stå åbent, så kan brugeren risikere, at få en kæmpe efterregning, hvis han ved et uheld opdaterer i udlandet eller ikke har fri data.

Der var ballade for nylig, da Apple lod in-Apps køb være en mulighed i 15 min. Hvorefter børn købte Smølfebær og lignende. Forældrene kunne selv have slået muligheden fra, men alligevel blev Apple bebrejdet.

For at undgå alt mulig brok, så har Apple nok lavet begrænsningen.

0 0
Morten Jensen 25-09-2013 12:41:29

Omdrejningspunktet i den nævnte sag med in-app purchase var, at det var konfigureret sådan som standard.
Apple kunne jo sagtens lade denne 100MB begrænsning være slået til som standard, men give mulighed for at deaktivere den et sted i konfigurationen. Så ville der næppe være noget ramaskrig over dette.

Personligt forstår jeg bare ikke at folk finder sig i det, men det må hver enkelt jo gøre op med sig selv.

0 0
Christoffer_FM 25-09-2013 12:21:45

Enig.

0 0
Thomas Larsen 24-09-2013 11:02:27

Det passer ikke deres kundesegment vel.

0 0
hellas7 25-09-2013 10:35:06

og så er det vel også en så lille ting, at det næppe gør den store forskel.

0 0