Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple har ikke løst problemet med batteriet!

Apple har ikke løst problemet med batteriet!

Flere brugere har stadig problemer med batterilevetiden med iOS 5.0.1.

Først lød det lovende, at Apple i følge dem selv havde “knækket nødden”, og fået løst problemet med iOS 5 og den dårlige levetid på batteriet.

Men der er stadig rigtig mange iPhone-brugere med iOS 5.0.1 der har det samme problem med batteriet, som de havde med iOS 5.

Hvis du lige har købt en iPhone 4S, så skal du ikke sidde og være nervøs for at du har købt en “mandags model”, for der er ligeså mange brugere med iPhone 4 der har samme problem.

Problemet ligger helt sikkert i iOS firmwaren, og ikke på selve hardwaren. Det skulle derfor være muligt for Apple inden for nærmeste fremtid at løse problemet.

Læs også:
Apple klar med opdatering der vil læse batteriproblemet
 

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Jan Ålund 15-11-2011 07:39:47

Fredag fik jeg ny arbejdsmobil iPhone 4s. Selv med den nye opdatering er jeg nød til at sætte den i laderen når jeg går hjem. Hvilket gør at jeg ikke kan bruge den efter arbejdstid. Tak apple se at få styr på jeres rod og hvor er den der kvalitet alle fans taler så højt om..

0 0
Jøren 16-11-2011 16:44:39

Det er det jeg siger, Kinakram. Det er noget billigt skrammel! og er du lige som mig, og erfarer det gang på gang, så køb kvalitet fra Vesten :)! I stedet for Kina iPhones, Taiwan HTC'er og Koreanske Samsung.
Har i måske lyst til en bil fra Kina? Versgod Jan Ålund, du kan få en KIA, så vil jeg køre rundt i en Mercedes.
Asien VS. Europa.
Min iPod touch er oppe på 6 timers music playback før at den løber tør for strøm, min Nokia N8 er på 9, selvom det er en telefon med løbende wlan og 3g kørende. ("testet" med Philips headset)

0 0
Jan Ålund 16-11-2011 17:22:31

Stort set alle Nokias fabrikker ligger i Asien he he

0 0
Jan Ålund 16-11-2011 17:14:23

Lige forhold til iPhone er jeg tilbøjelig til at give dig ret og alligevel ikke. De mobiler du skriver om er af en meget høj kvalitet og dem fra vesten du taler om er næsten alle lavet i østen eller er fyldt med komponenter derfra. Så din tese holder ikke

0 0
claus 14-11-2011 17:00:02

sorry men sider lidt og griner af apple, rart at se at de også kan lave super ged i den som alle andre firmaer gør engang i mellem...men ikke rart for dem som har problemet

0 0
enoC 14-11-2011 17:40:19

Super ged i den?
Skal vi ikke lige slå fast at det ikke er ALLE, der har problemer. Mange brugere og medier er lynhurtige til at kalde det "battery-gate", men jeg tror slet ikke at problemet er så stort som det bliver blæst op til at være.

Og så er det software-bugs, så der går ikke længe før Apple kommer med en opdatering til.

0 0
Jøren 14-11-2011 20:36:03

LG Optimus 2X, Apple iPhone, FAIL FAIL FAIL!
Var der nogen der havde i iPhone idag hvis udvalget af apps til Android, WP7 eller Meego var det samme?
Vær dog bare lidt mere nationalistiske, og køb nordiske/europæiske produkter, i stedet for alt det kinakram der.
Må jeg minde om at en Nokia er designet, samlet og produceret i Finland (dog ikke batteri)

0 0
Jan Ålund 16-11-2011 17:37:45

Nokia er ikke en skid samlet i Finland hvor urkomisk. Deres fabrikker ligger i asien stort set alle sammen he he

0 0
enoC 16-11-2011 16:24:43

Ja! Selvfølgelig ville der være det. Hvorfor tror du at apps er alt? Det kan godt være at apps betyder meget idag. Men det er da lige så meget hvordan resten af telefonens software er bygget op.
Mener du seriøst at vi alle skulle købe Nokia? Hvor er konkurrenten så henne? Hvis Nokia vidste at hele Skandinavien kun købte Nokia, hvorfor så bruge en masse penge på at lave nye features, bedre design, osv., når markedet var så sikkert? Det giver INGEN mening!
Du mener at fordi produktet er samlet i Kina eller lignende steder, så er det ikke et godt produkt?
I såfald får du virkeligt store problemer med at købe elektronik...

0 0
DX 14-11-2011 11:10:21

med en smartphone hvor man skal slå alt muligt fra - helt ærligt her i lille DK er man jo stort set i nærheden af en stikkontakt eller et usb stik eller cigarstik, med få timers mellemrum og ellers er der jo også andre alternativer for at booste batteriet. Der er noget vrøvl at man behøver at gå tør for strøm - så er det nok snarere hovedet der er løbet tom for omtanke.

0 0
Kongand 15-11-2011 13:38:15

Så du gider godt rende rundt med en oplader i lommen konstant?
De skal blive noget mindre, før jeg gider det...

Og så har jeg købt en smartphone for netop at blive mobil og ikke være afhængig af, at skulle være i nærheden af noget bestemt (her en stikkontakt) hver 4. time.
Men hvis du gider skulle gøre alt muligt andet for at have strøm (booste på alternative måder, som du skriver) og ikke har noget problem med det, så synes jeg det er fint.

Der er bare nogen af os, der forventer at virksomhedernes markedsføring og de krav man kan tillade sig at stille bliver indfriet :)

0 0
Raikkonen1974 14-11-2011 13:27:35

Slå alt muligt fra?? Det drejer sig om 2 små ting som er iad annoncer (reklamer) hvem gider overhovedet og se på dem? og så tidszone fra, da der er jo ingen grund til at den tjekker konstant om jeg forlader Danmark, og jeg gider sgu ikke og oplade min telefon midt på dagen, den kan sgu oplade når man sover og så skal den også holde en hel dag, men det gør den jo også nu efter opdatering faktisk 2 1/2 dag...

0 0
Mozz 14-11-2011 12:06:27

Undskyld mig DX, men jeg håber da du skrev den kommentar for sjov.... For det var da godt nok dagens mest uintiligente kommentar!!

Jeg har store batteri problemer med min iPhone 4s, og det er efter den er belevet opdateret. Så jeg håber Apple snart får styr på det!!

0 0
Raikkonen1974 14-11-2011 13:31:56

Har du slået de 2 ting fra i lokalitetstjenester? det har hjulpet alle mine andre venner med Iphones, da efter opdatering til iOS 5.0.1 og jeg sagde de skulle slå dem fra så fik de lige så godt batteritid som jeg har, det er bare reklamer i apps man slår fra og at den ikke skal tjekke konstant om man forlader DK totalt unødvendige men noget der sluger vildt meget strøm, da de tjekker konstant som sagt...

0 0
DX 14-11-2011 13:03:50

@Mozz. Så lad dog på den i løbet af dagen, hvor svært kan det være.

0 0
daniel 14-11-2011 10:37:51

Ja for dig måske, men du er ikke alle

0 0
mørk 14-11-2011 11:23:41

i min omgangskreds er der ret mange der har iPhone, og jeg har lavet min egen forespørgelse og alle er tilfredse med deres batt. tid, så det er jo heller ikke ALLE der oplever at deres batteri hurtigt løber tør!

0 0
Raikkonen1974 14-11-2011 09:55:15

Ja jeg forstår ikke at nogle har problemmer med det.
Inden jeg opdaterede til iOS 5.0.1 var min Iphone 4S rimelig hurtig om at bruge batteriet, fik så at vide at man skulle slå iad-annoncer fra og indstiller tidzone fra inde i Lokalitetstjenester, og batteritiden blev da noget forbedret, mobilen kunne holde en hel dag med 15% tilbage ved omkring midnat hvor jeg smækkede den i opladeren.
Så fik jeg opdateret til iOS 5.0.1 torsdag, lod den opdatere da jeg gik i seng, senere om fredagen hvor der stadig var omkring 60% satte jeg den i Docken og tog den ud kl 20.30. og den har ikke været til opladning siden har lige nu 10% mandag kl 09.50!! fandme imponerende!! og det er med alt slået til af push, henter hver time er rimelig meget på facebook, og websider og har spillet Angry birds, så jeg er meget meget tilfreds med batteritiden!
Skal dog siges at de 2 ting inde i lokalitetstjenester er stadig slået fra, da de er helt unødvendige, om det er det og det nye 5.0.1 der gør det, skal være usagt ;-)

0 0
sonett2 14-11-2011 12:51:29

Også hos mig og min kone er det blevet væsentligt bedre med den opdatering..

0 0
Jonas Rasmussen 14-11-2011 15:40:55

*min kone og jeg ;)

0 0