Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple har lukket stort sikkerhedshul i App Store

Apple har lukket stort sikkerhedshul i App Store

Det har i årevis været muligt for hackere, at stjæle data fra Apples App Store i trådløse netværk – nu er hullet endelig lukket.

Apple har ikke brugt kryptering til at beskytte forbindelsen mellem en iPhone eller anden mobil enhed og App Store. Det har betydet, at det har været muligt for en hacker, i samme trådløse netværk, at opfange adgangskode, liste over applikationer på enheden samt installere uønskede applikationer. Det skriver Comon.dk.

Det var sikkerheds-eksperten, Elie Bursztein, som fandt sårbareden og kontaktede Apple i juli måned sidste år, men problemet er først rettet af Apple nu.

Med den seneste sikkerhedsopdatering betyder det, at forbindelsen til App Store nu krypteres med HTTPS, som standard.

Apple har ikke selv kommenteret sagen.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Martin 13-03-2013 11:15:05

Var for nyligt inde i App store på min fars iPad men kunne ikke rigtigt finde nogle antivirus programmer. Findes de ikke til iOS?

0 0
Thomas Larsen 13-03-2013 15:50:56

En traditionel Anti-virus kan som sådan ikke gøre rigtigt meget på de mobile platforme.

På iOS er det mere eller mindre lukket land hvad de angår, ikke så meget på Android og Windows Phone, men funktionaliteten er også herefter.

Derfor det også er så hult når man hører et AV-firma tude om sikkerheden på Android, fordi det er den eneste platform de reelt set kan få det installeret på :)

0 0
ihk 12-03-2013 20:10:41

Får den diskussion aldrig en ende???

Tag jer dog sammen

0 0
Thomas Larsen 12-03-2013 20:14:43

Måske hvis Apple ikke havde travlt med at blusse den op, så ville den måske dø :)

0 0
TF 12-03-2013 22:04:55

De gør jo bare hvad samsung og ms gjorde sidste år nemlig at skabe reklame for dem selv ved at svine modstanderen til, hvilket jeg dog mener er moralsk forkert, men jeg hørte ikke dig himle op da de andre gjorde det men det er jo også kun forkert når apple gør nået ;-)

0 0
Thomas Larsen 12-03-2013 22:59:36

Nej det gjorde du nødvendigvis ikke da jeg ikke har været der til at kommentere denne type artikler, men godt stråmandsangreb der.

Nu er der selvfølgelig forskel på at reklamere, og så bare "generelt" informere internettet om at "X" er usikkert (Selvom artiklen der eksisterer på emnet er FUD).

0 0
12-03-2013 22:18:41

Laf os nu ikke glemme hvem der har gjort det i meget lang tid.....

http://www.youtube.com/watch?v=C5z0Ia5jDt4

0 0
TF 12-03-2013 22:28:12

Åhh ja den gamle ms vs apple strid hvor de begge gik til den, barnligt og pinligt for begge parter var hvad det var.

Men du syntes vel en sådan rekvalme form er ok, for jeg så da heller ikke dig skrive nået negativt da sammy gjorde det.

0 0
13-03-2013 05:47:24

Det var jo ikke en Apple vs ms, men bare den sædvanlige Apple metode på at promovere sig over for andre.....

0 0
12-03-2013 10:54:53

at iOS er så sikkert ;D

0 0
TF 12-03-2013 15:58:25

Tja de. Retter i det mindste deres fejl i modsætning til andre ;-)

0 0
12-03-2013 17:03:58

Ja de vælger at fortælle om det nu hvor de har rettet det, men den lade port har så stået åben i næsten trekvart år.... Flot.... Og de er nu ikke de eneste der retter deres fejl........

0 0
TF 12-03-2013 17:47:00

Og hvor langtid har google haft malware problemer og er det hul lukket ?

0 0
12-03-2013 19:08:28

Det er ikke et hul, det er et aktivt valg brugeren foretager.....

0 0
TF 12-03-2013 19:41:58

Kald det hvad du vil der blir iværtfald intet gjort ved det desværre :-(

0 0
CJ 12-03-2013 20:24:51

Thomas F. Sjældent at jeg mener en person er helt udenfor rækkevidde. Har sagt det til dig før uden du har lært noget. Din uvidenhed er uudgrundelig- Find dig en anden hobby. En du kan overskue. Du er helt i hampen her på siden. Og det kræver ellers ikke det store ..

0 0
TF 12-03-2013 21:56:37

Det er da dejligt at du vil være en læremester for andre :-) og en beskytter for google og det ændre ikke på der er et problem og problemer skal ikke ties ihjel de skal rettes.

0 0
12-03-2013 22:15:52

Ha ha ha :-)

0 0
TF 12-03-2013 22:30:33

Ja det er heldigt når dine android venner kan komme dig til hjælp :-)

0 0
Mirzad 12-03-2013 23:29:02

Ha ha ha :-)
Filtenborg..er det ikke på tid at du også skaber dig nogle venner?
(NEJ, du klarer dig ikke fint!)
Det kræver dog at du kommer af med dit barnlig mentalitet, ellers kan du ikke tages seriøst!

0 0
TF 13-03-2013 00:08:57

Det er da dig der konstant er barnlig og personlig.

Og hvad du kan tage seriøst er dit problem men jeg kan for den sagsskyld heller ikke tage dig seriøst pga dine personangreb.

Når det er sagt gider jeg ikke spilde tid på dit pjat så jeg vælger fremover at ignorere dine personangreb, men vis du kommer med nået sagligt er jeg da frisk på en seriøs debat :-)

0 0
Mirzad 13-03-2013 10:17:18

Nej Filtenborg, det er dig der ikke vil give slip på dit barnlige mentalitet.
hehe...uha..se hvem taler som seriøs debat..du må have misforstået noget med begrebet "seriøsitet"! ;-)
og du kan ikke ignorere noget Thomas, det har du ikke i dig.. :-)

0 0
CJ 12-03-2013 22:12:29

Selv tak. Et sted du kan starte er at poste relevante indlæg de rigtige steder. Det her topic handler om Apple's fejl og du har kun talt om problemer Google og evt andre har. Forhold dig til det der bliver talt om og lad være med på kluntet vis at prøve at dreje diskussionen et andet sted hen. Apple er ligeglade med dig .. ligesom google er ligeglade med mig :-)

0 0
TF 12-03-2013 22:23:52

Jeg gør vel bare hvad android fans gør hver gang der er problemer med android/google ;-) men det har du vel aldrig set vel :-)

0 0
Thomas Larsen 12-03-2013 20:02:10

Det er ligegyldigt, påstanden er at Apple retter sine fejl, hvilket du så mener Google ikke gør.

"malware-problemet" er ikke en fejl, det er ikke et sikkerhedshul, det er en aktiv tilladelse af software der ikke er igennem Google's butik.

Men selv med det i mente så tager du jo fejl, fordi de har jo lige netop tilføjet endnu et sikkerheds element selv til disse typer af installationer.

Så kald det selv hvad du vil, men du tager fejl :)

0 0
TF 12-03-2013 21:58:48

Jeg tror nu det er dig der kommer til at æde dine ord og i sidste ende må indrømme at der er et problem i googles butik, men vi får at se :-)

0 0
Thomas Larsen 12-03-2013 22:43:26

Hvad nu med at istedet for at komme med svage påstande og rædselshistorier at vi holder os til emnet?

Hvilket sikkerhedshul er det at Google ikke har lukket?
Hvilken malware er det at Google har tilladt igennem dette hul?

Lad os nu høre nogle argumenter istedet for det andet trolleri, tak.

0 0
TF 13-03-2013 00:01:17

Tja der er jo den her feks http://www.mobilsiden.dk/nyheder/falsk-version-af-temple-run-2-slettet-fra-google-play,lid.25525/ om der var skadelig software finder vi aldrig udaf men vis det her kan komme ind hvad kan så ikke, så ja der er hul som en ladeport i google play og tro mig som kommende HTC one ejer er det ikke nået jeg syntes er betrykkende tværtigmod :-(

Og ja så er der jo alle antivirus firmaerne der konstant ligger raporter ud der kan få de fleste til at ryste i bukserne, men dem tror hardcore fans jo ikke på :-)

Men som sagt vi får at se hvem der får ret i sidste ende ;-)

0 0
Thomas Larsen 13-03-2013 07:06:50

Ja, det er et eksempel på nogle der har kopieret andre, dem er der også eksempler af på iOS.

Det har heller ikke noget med malware at gøre, det den gjorde (jeg tjekkede) var at den kørte et reklame netværk som fx. F-Secure mener er "malware".

Her er fx. den falske version af Counter-Strike: http://me.ign.com/en/news/1209/Fake-Counter-Strike-App-Makes-It-Onto-The-App-Store

"Om der var skadelig software finder vi så aldrig ud af".

FUD for helvede nu noget mindre, og kom med nogle argumenter, istedet for det BS.

Hvilket sikkerhedshul er det Google ikke har lukket?
Hvilken malware er det at google har tilladt igennem dette hul?

Vil du svare på spørgsmålene eller vil du komme med mere irrelevant nonsens der baserer sig i "Man ved aldrig"?

0 0
13-03-2013 06:02:19

Jeg har aldrig sagt der ikke findes malware, men sagt det ikke er så udbredt som du vil have det til at være. Og lidt utroligt at du vil smide 5k efter en mobil, hvor hver fjerde app er malware i dens øko system...... Og med det link derhar du så modbevist dfin egen påstand om at google ikke gør noget....

Og endeligt Ang. de rapporter sikkerhedsfirmaerne kommer med. Den sidste som fik klaphatten fra Apple til at tweete, sagde at de havde scanner 2 mil. Apps, men der er ikke engang 1 mil i google play? Derudover har de svært ved at definerer præcist hvad der er malware. F. Eks. Vil alle apps der sender sms blive registreret som malware hvilket jo slet ikke er sikkert. De kigger på hvilke tilladelser en app vil have og siger så ud fra det om det er malware. De tester dem jo ikke, så de ved ikke om det bare er en ukyndig udvikler der bare har taget lidt for mange tilladelser med. Og alt der skal have rootadgang er også malware, hvilket jo også langt fra er tilfældet.... Som sagt så mange gange før, så er problemet blæst op til noget der er helt uden for proportioner. Og dom der bliver skrevet om længere oppe, link til noget om at folk er blevet frataget penge/identitet pga af malware på Android. Det burde jo være muligt med op mod 20% af Google play inficeret og næsten 1 milliard brugere.....

0 0
Thomas Larsen 12-03-2013 20:08:15

Men selvfølgelig, skal vi bruge din definition på malware så er sådan ca. alle gratis spil til iOS en form for malware :)

0 0