Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple har mistet magien - men ikke tryllestøvet

Apple har mistet magien - men ikke tryllestøvet

Kommentar: Steve Jobs er væk. Det samme den unikke magi og mystik, der omgav Apple. Desværre!

Ingen mobilproducent kan samle og dele vandene som Apple. Alle har en mening om deres gøren og laden, særligt deres populære iPhone.

Med den nye Apple topchef Tim Cook ved roret tegner sig et billede af en teknologivirksomhed, der er begyndt at ligne alle andre.

Præsentationen af iPhone 5 var den dårligst bevarede hemmelighed fra Apple til dato. Ved tidligere lanceringer har kun meget få detaljer været kendt af offentligheden inden præsentationen – glemme-uheldet med iPhone 4 var en smutter. Men forglemmelsen afslørede ikke produktet-detaljerne på forhånd.

Inden Tim Cook gik på scenen var iPhone 5’s hovedtræk på forhånd kendte. Faktisk var der mindst lige så mange detaljer ude på nettet, som før Nokias Lumia 920-præsentation for en uge siden.

Jeg gættede rigtigt – næsten!

Jeg lavede før Apples event en liste over fem ting, der ville komme i iPhone 5. Jeg fik ret i fire et halvt punkt.

Mine gæt var: Større skærm, Nano SIM-kort, nyt ladestik med magnet, nyt design og 4G LTE.

Det eneste jeg ikke ramte helt præcist rigtigt med var ladestikket. Der blev tale om et nyt stik, men uden magnettilslutning, som vi har set det på Macbooks.

Se hvilke rygter om iPhone 5 der var rigtige

Derudover slap navnet, iPhone 5, også ud på Apples website, inden showet i USA startede. Sådanne smuttere er helt normalt, for alle producenter – dog har Apple tidligere været en undtagelse. Men helt ærligt. Hvorfor skal den hedde iPhone 5, når det er den sjette iPhone?

iPhone 5 – navnet giver ikke mening

Kan ikke holde på hemmeligheder

Jeg elsker at blive overrasket. Og det har Apple hidtil formået at gøre, fordi oplysningerne i Steve Jobs tid, blev internt i Apple.

Steve er væk. Det samme er evnen til at holde på hemmeligheder. Det er synd. For netop deres arrogance og hemmelighedskræmmeri, har været det helt magiske omkring Apple.

Det svarer lidt til når de kongelige gifter sig borgerligt med naboens datter. Så spises også lidt af eventyret om prinsessen og det halve kongerige. Kongehuset er dog ikke afhængige af salgstal, det er Apple.

Stadig en fed smartphone

Selvom tryllestøvet udeblev, fortjener iPhone 5 pæne ord med på vejen.

Designet er fortsat i verdensklasse. Mange vil synes om aluminium og glas med den eksklusive følelse der ligger i det, fremfor f.eks. Samsungs tynde plastikmobiler.

Skærmen er blevet større, hvilket jeg synes er den vigtigste nyskabelse i iPhone 5. Det var også påkrævet at der kom mere skærmplads, da vores brug af smartphones og dens muligheder, har udviklet sig enormt de senere år. F.eks. surfer vi nu LANGT mere på internettet fra smartphonen.

Desuden er brugen af applikationer og navigation også ting, der kræver god skærmplads.

Det nye headset giver plus i karakterbogen, men det nuværende er da bestemt heller ingen positiv oplevelse. Placeringen af jackstik til headset i bunden af telefonen, er lige så idiotisk som når et ladestik placeres i toppen af en telefon.

4G bliver folkeligt med Apple

Apple plejer ikke at være først med nye teknologier. Men 4G LTE er en undtagelse.

Samsung har allerede udmeldt 4G-udgaver af blandt andet Galaxy S III og Note II, men når også iPhone 5 kommer med denne teknologi, så vil det øge opmærksomheden omkring de nye lynende hurtige mobile dataforbindelse.

Jeg tror at Apple kan være med til at booste 4G-fremmarchen til fordel for alle kunder og producenter.

Skal du købe iPhone 5?

Apple vil sælge enormt mange iPhone 5-enheder. Uanset det faktum, at 5’eren ikke repræsenterer groundbreaking udvikling og innovation. Det er mere af det samme som vi kender; ”Why fix it if it ain’t broken”?

- ”Jeg har bestilt AFSINDIGT mange iPhone 5 hos Apple”, sagde en indkøber hos et af de store teleselskaber til mig efter lanceringen. Det indikerer i hvert fald, at nogen derude, stadig tror på Apple.

10 forskelle på iPhone 4S og iPhone 5

Har du en iPhone 4S du er glad for, så er der ingen grund til at opgradere. Men tro mig! Du vil, gøre det alligevel, når først du ser iPhone 5 live. For lidt magi og tryllestøv, er der stadig i posen.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Peter Frederiksen 16-09-2012 11:45:34

Første Sammy AD vs Apple---

http://www.sammobile.com/wp-content/uploads/2012/09/samsung-ad-529x1024.jpg

0 0
August 16-09-2012 16:43:35

Kan ikke forstå, at Samsung laver den slags...

iPhone 5 er jo allerede forudbestilt i flere uger fremad og salgstallene bliver nok de bedste nogensinde.

0 0
Kim 16-09-2012 17:14:34

Det er ikke for at tage markedsandele fra Iphone5, men for at give Sammy fanboys en større selvfed følelse.

0 0
16-09-2012 18:32:14

Nemlig, vi sidder alle med en halvfed på efter sådan en reklame. Hvis det overhovedet er en Samsung reklame og ikke en eller anden nar der har leget lidt med Photoshop.

0 0
Kim 16-09-2012 19:26:00

Den kan sagtens være falsk. Men hvis den er ægte, mener du så at formålet vil være at gå efter iPhones kunder? Eller henvender den sig til Samsungs fans?

Du føler dig jo tydeligvis ramt...

0 0
16-09-2012 19:38:35

Ja for jeg er da helt klart fan af samsung, men derfor giver en sådan "reklame" mig nu ikke større selvfed følelse. Det er jo ligesom det der er det store issue i alle diskutioner. Folk snakker konstant om at deres mobil skal give dem en eller anden følelse....Sorry, men for mig er det en mobil, den skal intet signalere, men bare dække mine tekniske behov.

0 0
Kim 16-09-2012 19:46:47

Men du kan vel, som alle andre indenfor alle former for materielle goder, godt lide at blive bekræftet i dit valg, ikke?

Det er det der er min pointe; Reklamen - falsk eller ej - har ikke til formål at sælge mere, men at bekræfte ejere i deres valg.

0 0
Peter Frederiksen 18-09-2012 12:46:09

Det tror jeg nu ikke..

Det handler om at tage markedsandele, og for Sammy's vedkommende at opmærksom på et bedre produkt på markedet end Iphone 5 med håbet om at få flere kunder i biksen.
Jeg tror ikke dette bliver det eneste som Sammy har i skuffen vs. Apple, der kommer nok meget mere endnu!

Lumia 900 reklame kampagne i US var udenlukkende for tiltrække Iphone 4 kunder, da 60% Iphone 4 kunder var på vej ud af deres 2 årige kontrakter hos AT&T.

Bl.a. med denne reklame,hvor der skulle mindes om DeathGrip!
http://www.youtube.com/watch?v=0V3PIRYY7Sg

Så JA vi kommer nok til at få Mock reklamer i bedste US style fremover, lidt ligesom deres politiske valg kampagner..

0 0
Footiefan 16-09-2012 12:48:41

Så bliver alt fra S3 vist også listet op - og intet fra iPhone ;-)

Og deres tal for standby tid, op til 790 timer. Det er mere end én måned. Hvor, hvordan, vis det gerne... Svært ved at tro, at selv på flymode med alt slået fra og total uberørt, at de kan komme derop. Gad da godt min S3 kunne klare bare en halv uge.....men nå ja vi bruger også mobilen. Derfor er de der tal jo helt hen i vejret...

0 0
Kim 16-09-2012 13:52:27

Nej Footie, der er INTET utroværdigt over Sammy, hvis de siger det, så er det sandt. Ligesom med Google og generelt alt hvad der har med Android at gøre. Alt andet er en konspiration mod stakkels Google, der jo kun vil dig dit bedste; som de endda helst skal fortælle dig hvad er...

0 0
16-09-2012 18:34:50

Nårhhhh er du blevet skræmt af store stygge Google ? De vil nemlig have alle dine vilde hemmeligheder, som resten af verden da bare må vide noget om. NOT!

0 0
Kim 16-09-2012 19:24:35

Jeg som person er ikke særligt interssant.
½ millard forbrugere, private som virksomheder, er interessant. Mine hemmeligheder er sikkert næppe interessante i dag - men de kan være det i morgen.

Jeg ved godt du er for blind og forblindet af Good Guy Google. Men det er dig der er naiv når du tror at Google er din ven. Selvom det måske er sandt i dag, har du ingen garentier for i morgen.

0 0
16-09-2012 19:41:43

Ha ha ha yup. Jeg har nemlig et lille google alter herhjemme, hvor jeg hver dag messer til en lille grøn fyr på et alter.....Come on, der er vel ingen her på denne side der er blå-øjet nok til at tro at google ikke bare er endnu en gigantisk pengemaskine.

Og hvad angår den batteritid, så er der vist heller ikke nogen der gider diskuterer det, da alle ved at iOS bedre batteri tider end android.

0 0
Kim 16-09-2012 19:50:29

Det håber jeg da du har ret i at der ikke er! Så mangler vi bare at de/(i) også erkender hvor potentielt farlig Google er.

Det kan godt være at det er en flok glad hippier, der som udgangspunkt faktisk vil os alle vores bedste, der styrer Google i dag. Men igen, vi ved ikke hvem der sidder med den vanvittige potentielle magt i morgen. Eller om 10 år for at få lidt perspektiv med.

0 0
Ylle 14-09-2012 18:11:57

Undskyld jeg spørger, men har SG3 og Lumia 920 ikke 4G LTE ? Ja, og HTC Evo og Lumia 900 for den sags skyld.
Hvordan kan Apple nogensinde komme til at gå først med denne nye teknologi, når det har været i så meget andet før ? :S

0 0
14-09-2012 20:05:13

Den nuværende sgs3 har ikke. Der kommer en opdateret model senere. Lumia 920 har.

0 0
Footiefan 14-09-2012 20:51:07

Og Lumia 920 ved vi endnu ikke hvornår kommer

0 0
August 15-09-2012 13:25:28

Og HTC Evo 4G har kun været tilgængelig i U.S.A med VerizonWireless.

0 0
Mads 14-09-2012 13:35:51

Glæder mig mega meget til den kommer, og så køber jeg den.

Syndes det er godt med en større skærm, og syndes også at den er meget flot.

0 0
Martin 13-09-2012 22:42:17

Når alt kommer til alt hvad kan iPhone 5 som iPhone 4S ikke kan?

Ok 4G LTE og et kamera der kan tage bedre og panorama billeder. Men det er vel også alt?

Javist den er tyndere, højere, lettere og hurtigere, men kan den virkelig noget exklusivt i forhold til 4/4S'eren?

Hvis man tager springet fra Samsung Galaxy S II -> S III og ellers ser bort fra alle de forventede spec upgrades, så var der jo et yderligere væld af funktionalitet:

--------------------------

Smart Stay

With the innovative Smart Stay feature, GALAXY S III automatically recognises when you are looking at the phone, whether it is to read an e-book or browse the web. The front camera looks deep into your eyes and maintains a bright display for continued viewing pleasure.

S-Beam

Sharing your content with friends nearby should be easy, quick and even fun. S-Beam lets you bond instantly so you can transfer documents, contacts, pictures, music, videos, you name it. Just put the backs of two Galaxy S III phones together, connect, share and enjoy.

Pop up Play

Picture-in-picture technology lets you watch an HD video in another window while sending an email or text simultaneously. Drag it to where you want on the screen, and chat with your friends or surf the web. Don't miss any of the action.

Direct Call

Samsung GALAXY S III even knows when you want to talk. When you are messaging someone and decide to call them instead, simply lift the phone to your ear and Direct Call will dial their number for you. No more fumbling through call logs or contacts. Let GALAXY S III do the work.

Smart Alert

When you pick up your phone, wouldn't it be nice if it let you know what has been happening since you've been gone? The GALAXY S III knows you came back and gives you a brief vibrating nudge to inform you about missed calls and new messages.

Buddy Photo-share

It couldn't be easier to manage and share your photos. The phone recognises faces and links those for you, using your group profiles for guidance. Now you're one touch away from sharing with everyone instantly.

Social Tag

Now it's even easier to keep track of your friends and loved ones. Social Tag lets you link the faces in your photo album with their social media streams. Once it's set, all you have to do is look at their pictures and you'll see their current status appear.

-------------------

Hvilke specielle egenskaber har iPhone 5 der gør den unik i forhold til forgængeren?

0 0
Jack 14-09-2012 01:02:59

Jeg er der kun villig til at købe iPhone 5, når den bliver opdateret og får Jelly bean 4.1 fra Google

:) Jack is back

0 0
TF 14-09-2012 11:22:41

Anden gang man høre en vittighed er den bare ikke så sjov tænk over det

0 0
Kim 13-09-2012 23:17:02

ikke for at forsvare iPhonen, men har lave en masse nytteløse funktionaliteter er jo heller ikke så awesome.
Det sker måske en gang hvert 8 år, at jeg afbryder mig selv i en sms for at ringe til personen; de 10 sekunder den funktion kan have sparet mig overlever jeg at spilde.

Og Smart Alert - hvis jeg samler min tlf op er det for at tjekke om der skulle være sket noget. Det forventer jeg at kunne finde ud af relativt nemt, det er ikke fantastisk.

Alt i alt var præsentationen af SGSIII en lang gang mere eller mindre latterlige features. Derudover er tykkelsen det eneste der gør at man kan skilne den fra et Fisher Price produkt.

0 0
Martin 13-09-2012 23:54:30

Ang. Smart Alert ja så tager jeg ofte også min telefon for at checke om nogen har ringet/skrevet. Kun for at tænde og se at det var der ikke, og så kan jeg slukke igen.
Det kunne jeg have sparet mig med en vibration effekt. Ingen vibration, ingen grund til at tænde telefonen.

Jeg vælger normalt heller aldrig at ringe midt i en sms, og der er da også et par af de sociale features ovenfor som andre nok har langt mere glæde af en jeg.

Smart Stay, S-Beam og Pop up Play er dog efter min mening i den mere nyttige ende.

Jeg er ikke ejer af Galaxy S3. Min pointe var egentligt bare at det plejer at være Apple der praler af at være innovative og komme med unikke features. I den retning skuffede de endnu engang.

0 0
Kim 14-09-2012 08:56:17

Du har ret i at der er ideer i SGSIII, der virker gode. Spørgsmålet er hvor godt de fungere i praksis. Desværre er troværdigheden af diverse fanboys jo ikke så høj ;)

0 0
14-09-2012 10:29:09

Fanboy eller ej, så er smartstay genialt...Jeg skal aldrig mere tænde skærmen fordi jeg ikke lige har rørt den i 5-10 sek.

Smart Alert bruger jeg også en del, rart at man ikke behøves at kigge på skærmen, men bare løfte den. Derudover er det også rigtigt lækkert bare at ligge den med skærmen nedad når den skal gøres lydløs.

Og derudover syntes jeg nogle af grundideerne er rigtigt gode, som f.eks. S-beam.

Og de ting fungerer faktisk rigtigt godt.

0 0
Rene 14-09-2012 15:08:28

Sjovt jeg skulle overføre noget mellem 2 SG3 for nogen dage siden, en fil på 500mb vi prøvede at holde dem op ryg mod ryg, der blev bare ved med at stå "Rør telefonen/Skræmen" eller sådan noget, vi brugte 5 min på at prøve ting frem og tilbage, inden vi opgav og brugte Wifi direct en funktion som alle nyere mobiler har.
Det tog 30 sek at tænde og 1 min at overføre filen.

Så må sige at meget af det er ubrugelig i hverdagen og rent show for folket ubrugelig i hverdagen.

Ps. det var tændt på begge telefonder, det virker bare ikke.

0 0
Rene 14-09-2012 15:09:47

Samt smartstay ser ikke rigtig ud til at virke for mig da jeg har briller... Nogen gange virker det måske, skærmen slukker ikke, andre virker det ikke.

0 0
14-09-2012 15:22:00

Ja det er jo så bare ærgerligt for dig, men for mig virker det i 95% af tiden...

0 0
Footiefan 14-09-2012 17:37:02

Smart alert, det virker da ikke for alle former for meddelelser, vel? For synes umiddelbart kun det virker ved sms/opkald. Så der skal alligevel tændes for tweets, fb, osv....

0 0
14-09-2012 20:06:28

Det skal jeg ikke kunne sige bruger ikke notifikationer på sociale apps.

0 0
Footiefan 14-09-2012 20:47:03

Har også slået det meste fra efterhånden. Men får udvalgte tweets og fodbold live updates...

0 0
hellas7 16-09-2012 22:06:47

det er egentlig også sjovt hvordan en person som N er 100 % tilpasset til de nye features, dvs. ikke at bruge facebook eller twitter, altid elske at spare de 2 % batteri ved smartstay, altid ringe til en person fra sms-app'en osv. dertil kommer de andre kritikker af fx S-beam (har dog ikke prøvet denne feature endnu) og noget som S-voice (som ikke engang bliver nævnt, da det hurtigt viste sig at være noget bras).

Alt i alt er jeg helt enig med Kim i at der ikke er en masse (næsten) ubrugelige features tilføjet, men omvendt havde jeg da gerne set en eller to (IKKE 10) "killer-features" som Siri var med 4S'eren

0 0
17-09-2012 17:38:41

Jamen du må da undskylde at jeg gøre brug af de muligheder min mobil giver mig. Og bare fordi mit liv er andet end facebook og twitter, kan jeg vel godt få fuldt udbytte af min mobil. Og måske du skulle kigge i instruktionsbogen igen, smart-stay handler ikke om at spare strøm, men om irritationen ved at skærmen konstant går ud.

Jeg nævner ikke s-beam da jeg ikke har prøvet det, og ja s-voice er der sq ikke meget at råbe hurra for. Ligesom siri, en totalt ubrugelig feature, men på en iphone er en sådan feature selvfølgeligt en killer, for hvem har ikke lyst til at tale med sin mobil dagen lang.

0 0
Lindberg 13-09-2012 22:40:39

Når man i Kina skal producere mange millioner telefoner til frigivelsesdatoen, så er det jo umuligt at holde alt ting 100 % tæt.

Det er jo utopi at når der er tusindvis beskæftiget me udviklingen og produktionen, så er det jo umuligt, at der ikke kommer leaks.

Og hvad er problemet med det? Det er jo ikke fordi du får en dårligere telefon i sidste ende. Du kan jo bare lade være med at checke rygterne, hvis du ikke vil vide noget om det på forhånd??

0 0
Schwartz 13-09-2012 18:55:16

Det er lidt en dræber for mig, det kommer til at være i vejn når man surfer eller læser mail. Men man ka` jo også prøve GooPhone i5, jeg ved ikke hvor det sidder der...

0 0
KDK 13-09-2012 18:11:59

Jeg har været på Androidbruger siden de første telefoner begyndte at komme med dette OS og jeg har hidtil nægtet at bruge Apple produkter. Jeg tror tiden er kommet til at jeg skal have en iPhone 5.

Jeg undrer mig over at folk irriterer sig over at præsentationen igår ikke bragte noget "revolutionerende" og at de har mistet "magien".

Jeg har aldrig været særligt meget inde i Apples produkter, men som jeg husker det er det da ikke lige frem Apple der har opfundet de vildt nye funktioner i deres iPhones, det de har gjort er bare at vælge funktioner, som andre producenter tidligere har lanceret, og så har de formået at gøre dem 100 % flydende og brugervenlige lagt sammen med et "unikt" design, men design kan man vel ikke sige er revolutionerende, det er vel et spørgsmål om smag(?).

Der var ingen større overraskelser igår, men det gør vel ikke at de har mistet magien? Det var vel ikke fordi præsentationen af iPhone 4 bød på funktionen facetime, at der var magi omkring iPhone, det var vel fordi facetime bare fungere sindsygt godt, at iPhone 4 var magisk?

Magien ved iPhone er da at at Apple er så gode til at integerer telefonens funktioner med alle deres andre produkter.

Airplay et genialt eksempel, ligesom iCloud er pisse genialt i øvrigt vel to af de få funktioner, som reelt fortjener at få tillagt prædikatet "revolutionerende"?

Jeg må sige at jeg blev draget af Keynoten igår også selvom der ingen overraskelser var og at funktionerne alle er set tidligere - Jeg bliver draget fordi jeg er sikker på at produktet ender med at være bundsolidt!

Jeg køber en iPhone for første gang fordi jeg ved den bliver bund solid - Ikke fordi at deres keynote præsenterede en funktionen vi tidligere hos andre producenter, men som jeg ikke havde regnet med de ville præsentere på deres keynote...

0 0
serpent 13-09-2012 18:11:43

Grunden til det er åndssvagt med jackstik i bunden er, at det så kommer i vejen når man surfer mens man hører musik.

0 0
Peter Frederiksen 13-09-2012 17:51:58

Den nye Iphone 5 skal nok sælger som varmt brød! http://www.youtube.com/watch?v=rdIWKytq_q4&feature=youtube_gdata_player

0 0
hellas7 13-09-2012 22:06:29

lær lige at stave først - sheep i flertal hedder sheep (ikke sheeps), men held og lykke i fremtiden, det tyder på, at du har meget at lære endnu.

0 0
Jack 14-09-2012 00:56:47

Jeg er der kun villig til at købe iPhone 5, når den bliver opdateret og får Jelly bean 4.1 fra Google

:) Jack is back

0 0
twitboydk 13-09-2012 15:52:55

Men det er ikke en revolution men en evolution. Jeg synes også det er skuffende, men.....på den anden side. Så virker lortet jo ;)

0 0
Tommy 13-09-2012 15:08:46

Jeg tror i5 nok skal blive en fin telefon, men den bragte intet nyt med sig.

Magi er væk, og det synes jeg også tryllestøvet er, så selvom vi kendte mange ting på forhånd, ja så overraskede de os ikke. Hvis de overraskede var det at de ikke inkluderede NFC... Hvilket jo ikke er en positiv overraskelse.

Nokias mobiler, 920 og 820, kendte man også i forvejen, men de trak kaniner op ad hatten med den flotte skærm, fedt kamera/video og wireless opladning.

Utroligt som tingene kan skifte på så kort tid!
Det betyder som sådan ikke at i5 er en dårlig smartphone, den er bare ikke toppen af poppen, og kan se konkurrenterne overhale en efter en allerede inden saglsstart, hvor der normalvis plejer at gå mindst ½år eller mere før den er ringere end konkurrenterne.

Men i5 har den fordel at den er på markedet nu, Lumia 920 kommer først om et par måneder og først når der kommer JB mobiler på markedet bliver android flydende i brug (dog stadig ikke helt så flydende som WP/iOS, men ikke 2.3 hakke og hostende)
Så der skal nok blive solgt rigeligt med i5'eren, men før var en ny iPhone noget specielt, nu er det en stadard-vare.

0 0
Jack 14-09-2012 01:04:05

Jeg er der kun villig til at købe iPhone 5, når den bliver opdateret og får Jelly bean 4.1 fra Google

:) Jack is back

0 0
Jack 14-09-2012 01:01:53

Jeg er der kun villig til at købe iPhone 5, når den bliver opdateret og får Jelly bean 4.1 fra Google

:) Jack is back

0 0
Footiefan 13-09-2012 15:43:07

Jeg er enig. Solgte min iPhone 4 for kort tid siden - købte en SGS3 her i sommer. Men regner da alligevel med at jeg har den nye 5'er inden jul, men sammen med Samsung'en. Kører tit med to...elsker mobiler :-)

Har spurgt flere af mine kolleger (dem med iPhone) De fleste går sgu ikke rigtig op i specs osv. En enkelt havde da set et af de der billeder på nettet af 5'eren inden den kom i går. Men flere regner da med, at det er den de køber, når/hvis de skal skifte den nuværende.
At vi (og alle i branchen) så sidder og opsnuser og eftersøger al viden på forhånd om nye mobiler, tja det gør jo bare at det ikke er nogen surprise længere...

Kan da sagtens se det fede i Lumia 920, men synes så også den er for fed, med den vægt. Skal jeg prøve W8, bliver det nok med Samsungs nye.

Mht Android, så er det vildt hvor mange gamle mobiler og dermed android versioner folk har. Rigtig mange på mit arbejde har aldrig opdateret deres Android, selv folk med SGS2. (tænker også på de små firmware updates) Igen, mange er ligeglade, går slet ikke op i det.

0 0
hellas7 13-09-2012 17:13:35

Mere eller mindre enig med Tommy.

Når det så er sagt synes jeg bestemt iphone 5 er en stærk smartphone. Den er meget tynd (lad os håbe at det er en fordel) og meget let, ca. 20 gram lettere end GS3. Faktisk ser hele hardware-siden rigtig god ud (med undtagelse af NFC, hvilket dog heller ikke var must for mig), men problemet er og bliver software. Det ser ikke ud til at 5'eren kan noget på den front som 4S ikke kan, hvilket er skuffende. Derudover tilføjer den større skærm en ekstra række ikoner - det kunne de have gjort bedre!

0 0
Kim 14-09-2012 08:59:47

Jeg forstår nu udenmærket godt at de ikke samtidigt gør skærmen bredere. Du skal tænke på, at iPhone nu er fragmenteret; Alle (stort set) apps skal redesignes, og fremadrettet virke på flere skærmstørrelser.

Desuden er jeg ikke selv interesseret i at rende rundt med en lille fladskærm i lommen. Og hvis jeg var, ville jeg købe en slate ;)

0 0
Kim 13-09-2012 15:31:26

I store træk også enig.

Men jeg syntes det er fordansket at tilskrive LTE til iPhone 5. For i5 er som alt andet Apple designet med henblik på det Amerikanske marked, hvor alt andet sådan set bare er pynt.
Og i US er LTE nærmest en nødvendighed, da 3G-nettet er i knæ i alle større byer. Ironisk nok i høj grad pga iPhones, og ikke mindst vanvittige mængder signal-data.
Givetvis vil flere brugere komme til LTE med iPhone 5, men det er ikke manglende vilje. Heldigvis er der i US langt bedre kompenseret for elendig 3G dækning, med WiFi.

0 0