Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple iWatch får NFC

Apple iWatch får NFC

Apple planlægger at implementere NFC i et kommende iWatch.

Apple planlægger angiveligt, at inkludere near field communication(NFC) i et kommende iWatch.

Teknologien kan bruges til trådløs betaling og parring med andre enheder, skriver Reuters, der citerer Wall Street Journal, der har talt med kilder med indsigt i Apples planer.

iWatch vil komme i to størrelser, og udover NFC, også have sensorer der registrerer og overvåger helbred. 

Kilderne fortæller desuden, at iWatch sandsynligvis ikke kommer i handlen i år.

Apple planlægger også at indarbejde NFC i den kommende iPhone 6, der forventes præsenteret om ganske får dage, når Apple holder event den 9. september.

Apple livestreamer iPhone 6 event

Kilde: Reuters, Wall Street Journal

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

mstaun 08-09-2014 22:06:20

Må jeg stille et helt helt seriøst spørgsmål til jer ....
Hvor gamle er i?

http://bit.ly/1tFoFKN
"Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded."

1 0
Kim Jensen 05-09-2014 19:28:03

Dankortet bliver også et NFC betalingskort i JULI 2015 grundet Visa og MasterCard krav. COOL... Det er vist total sejr til NFC og nederlag til Apples iBeacon løsning.... som forventet. http://epn.dk/samfund/ECE7001533/dankort-dropper-pinkoden-ved-koeb-under-200-kroner/

1 2
TF 05-09-2014 20:21:32

Så må vi håbe du får ret så du kan blive en lykkelig dreng :-)

1 1
Kim Jensen 05-09-2014 09:26:45

Sorry.. der skulle stå Iphone 6 får NFC..

0 0
Kim Jensen 05-09-2014 09:26:04

Iphone 5 får NFC. Apple Smartwatch får NFC. Til trods for Apple latterliggørelse af NFC tidligere og reklamer for iBeacon. Men alle har lov til at blive klogere, især når det er krævet af Visa/MasterCard. Men det efterlader et stort spørgsmål , siden NFC åbenbart er nødvendligt selv for Apple brugere :
Hvad med de millioner af Iphone 5s, 5c, 5, 4s, 4 brugere, der IKKE har og IKKE kan få NFC ????
Hvad skal de gøre ? Er svaret bare : Køb en Iphone 6 ????
Apple og de mange anmeldere af Iphone, der IKKE har påpeget manglende NFC som et problem , skylder vist et svar....

12 5
TF 05-09-2014 11:19:51

"Hvad med de millioner af Iphone 5s, 5c, 5, 4s, 4 brugere, der IKKE har og IKKE kan få NFC ????
Hvad skal de gøre ? Er svaret bare : Køb en Iphone 6 ???? "

Nej svaret er at de gør det samme som de andre med en mobil uden NFC og nok 99% af dem med, de bruger deres kreditkort som næsten alle gør, disse et pt også ved at blive udstyret med NFC og har en rigtig lang række fordele frem for mobilbetaling, så der er intet problem :-)

Jeg vil da håbe at iphone 6 skyder gang i mobilbetaling med NFC for nu har du råbt og skreget i så langtid om at det er fremtiden og der er næsten intet sket.

2 5
05-09-2014 11:13:19

Bare vent, du får NFC på en helt ny måde d. 9. ;D Og mon ikke de løser med endnu en eller anden form for addon. Den kan komme ned i tasken til alle de andre, batterypack cover, special linser til kameraet (så de bliver ligeså gode som proffernes), bumpers etc.....Så mon ikke der kommer et cover med indbygget NFC. Den bliver jo alligevel pakket ind i et eller andet.

8 9
TF 05-09-2014 11:24:26

Ikke en dag uden lidt Had fra N, bliv nu voksen og kom videre med dit liv.

3 7
05-09-2014 12:13:51

Det er ikke had, men facts....Jeg ved godt du har det lidt svært med det koncept, nu hvor du som regel bare kaster om dig med tom snak/beskyldninger. Men lad os kigge på det. Hvor meget skal vi vædde med at apple prøver at få deres implementering af NFC (hvis det kommer, endnu er det kun et rygte) gør det til noget fuldstændigt nyt og lækkert (en masse positive fyldord). Ang. min kommentar vedr. addons, så er det et faktum at der findes TONSVIS af mere eller mindre latterlige addons til iphonen, fordi producenten ikke selv har implementeret det. Her er et par eksempler.
Batterypack case: http://www.gizmodo.com.au/2013/01/heres-your-iphone-5-battery-case/
Linser til kameraet: https://www.google.dk/search?q=iphone+5s+camera+lens&espv=2&biw=1920&bih=1075&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=_YsJVO_TBMuWas6fgYgL&ved=0CB4QsAQ

Og klassikeren: http://www.icovers.dk/iphone/iphone-4-4s/iphone-4s/bumpers/ (Fordi de ikke kunne finde ud af at lave en ordentlig antenne)

Så lille Thomas F, det er ikke had, men facts.
Men hvordan har du det ellers med at dine små kæledægger åbenbart hopper over på det der vildt sikkerhedsmæssigt usikre NFC ? Folk bliver jo bestjålet hvis de bruger det ifølge dig (der kan forekomme mindre overdrivelser).....

7 7
gielsgaard 05-09-2014 18:40:29

Eller flash var noget skod.................................................nå nej det var det jo ;-)

4 3
05-09-2014 20:09:01

Ja, det er det. Men det var bedre end ingen flash overhovedet, inden man begyndte på alternativerne. Men nu kan jeg ikke lige se hvor du vil hen med flash i en snak om addons. ...

5 4
TF 05-09-2014 12:30:12

Jo N det er had og det er alt hvad der kommer fra dig, kom nu bare videre og prøv at tænke en positiv tanke istedet for alt det brok.

3 6
Benjamin 05-09-2014 17:44:34

Bare til info.... Når man snakker om linser til kamera, der sagde en dygtig fotograf en gang til mig..

Benjamin, linser er noget vi køber ved bageren, et objektiv er noget der sidder på et kamera.... :)

3 0
05-09-2014 20:05:56

Fotograf eller ej, så består et objektiv af linser.

5 3
TF 05-09-2014 20:16:28

Lad nu vær med at gøre dig selv mere tilgrin han har jo ret.

2 5
05-09-2014 21:28:18

Hvor har jeg skrevet at han ikke har det ? Men nu er det sådan at alle ved hvad der mentes med det jeg skrev, og man kan jo også sagtens kalde det for kameralinsen. Så derfor kan jeg ikke rigtigt se at jeg gør mig selv til grin. En ting er hvad ting hedder rent professionelt og hvad de hedder i "folkemunde". Ellers skal vi jo nok til at ringe rundt til alverdens bolighuse og fortælle dem, at det altså ikke er en "cpu-holder" de har siddende på deres skriveborde. Etc etc etc......

3 2
TF 05-09-2014 22:35:13

Ok vis du vil fortsætte med at gøre dig selv tilgrin så bare bliv ved, så spreder du i det mindste ikke had så længe :-)

1 5
06-09-2014 06:44:49

Tak :-) Egentlig lidt sjovt at du triumferer rundt som den store sejrherre, når du hverken har modbevist noget eller egentligt tilføjet noget som helst til debatten. Altså andet end dit sædvanlige fnidder.

5 3
Juthom 06-09-2014 15:36:04

Hvad er det du snakker om og hvad ønsker du modbevist?

2 2
06-09-2014 17:27:32

Nej jamen er det ikke Thomas F'S støttepædagog :-) Velkommen til, det ser ud til at du er endnu en af æbledrengene. ....

2 3
TF 06-09-2014 18:15:10

Og du snakkede om at andre lukker person fnidder ud og ikke bidrager til en seriøs debat :-D

Svar nu manden så er jeg sikker på du får din debat, men det ønsker du jo ikke vel Troll.

0 2
TF 06-09-2014 11:45:43

Ahh N du skulle nok ikke snakke for meget om ikke at bidrage til en seriøs debat eller at lukke fnidder ud :-) smut du over i en samsung tråd og leg plastik kriger :-)

0 3