Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple klar med iOS 8.1.2

Apple klar med iOS 8.1.2

Næste mindre opdatering til Apples styresystem er klar, og der er primært kvast nogle insekter i iOS 8.1.2

Det er tid til endnu en opdatering af sin iPhone, iPad eller iPod Touch - Apple har nemlig sendt opdatering 8.1.2 på gaden, så man kan have det nyeste software på sin enhed. Primært er det for at fjerne bugs, men der er en enkelt mere markant ændring.

Læs også: Apple Watch: Se hands-on demonstration (video)

Nogle iPhone-brugere har haft problemer med købte ringetoner fra iTunes, og det er der råd for i iOS 8.1.2. Tidligere var de blevet slettet.

Er man en af dem, der er blevet ramt af denne fejl med slettede købte ringetoner, så henviser Apple til denne hjemmeside, hvor man kan få sine melodier igen.

Læs også: Firefox på vej til iOS

Apples arbejde med iOS 8.2 har været i gang i knapt en måned, og med Apples nyfundne hastighed med opdateringer kan det være, der ikke går længe, inden den rammer forbrugernes enheder.

Forbrugere med ældre iPhones og iPads fortæller stadig om, at deres telefoner og tablets er blevet sløvere efter skiftet til iOS 8. Derfor vil et fokus på de ældre enheder være et godt bud på et fokusområde for iOS 8.2.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

12-12-2014 13:25:13

Den er sjov sådan en ifon, har haft droit og Windows phone siden 2010, og når der blev snakket telefoner så skulle man ha sådan en ifon! Hvorfor? Den køre bare! Det var standart svar.
Nu har jeg så fået sådan en 4S stillet til rådighed af firmaet, når man nu kommer og siger hvorfor gør den sådan? Du skal bare holde de her to knapper inde i 15 sek., eller det gør den bare! Sjov fon ?
Man henter et tastatur som er brugbar og så man er på højde med det som man kom fra, så kan den kun bruges på nogle app, og man kan ikke fjerne standart, så man ligger og flipper rundt mellem 2stk tastaturer og smiles, foto lyd er ikke altid på første gang man trykker, nu får man en påmindelse på både ens egen kalender og den konen deler med en, får man et link i en mail trykker på den, man ryger på nettet, vil tilbage, hov der er ingen tilbage knap, nej du må trykke to gange på hjem og så på siden du var på sidst, man går ind i kontakter finder den man vil ringe til, efter samtalen bliver der lagt på, hov man står stadig i kontakter, en smartfon ville smutte på hjemme skærm!
Batteri tid! Det er den første fon som jeg skal ha i lageren hver dag, 100 % kl. 06.00, på nettet i 20 min i bussen, alt bliver lukket ned og har siddet i møde det meste af formiddagen, 10 min net i bussen hjem her kl.13.30, så vi på 60 %.
Ikoner jeg ikke bruger kan jeg ikke fjerne! Men bare smide i en fælles mappe :-/
Noget så simpelt som at vende telefonen på hovet hvis den ringer, og derefter holder kæft, kan den ikke.

Det er en firma foon og kan sagtens bruges, men at den er så populær fatter jeg bare ikke!

19 3
Benjamin Jensen 12-12-2014 14:58:51

Jeg ville gerne have læst dit indlæg, men hold dog op hvor er det svært. Jeg kan egentlig godt forstå, hvorfor en iPhone er meget svær for dig at håndtere :D

5 15
12-12-2014 17:13:31

Ha! Det var da ikke godt banjomin, men tro mig, når det kommer ny mobil til kommer jeg helt ud i hjørnerne, alt er optimeret så der kan presses så meget batteri tid ud af dyret. Og når vi så snakker optimering, 1 time er max tid man kan forsinke telefonen i at hente data, og selv om man har valgt dette så henter den også lige data når man låser telefonen op!

Og ja 37kr for googles kalender app, så får man ikke længere påmindelser fra den delte kalender.
Men de kan ikke selv finde ud af det, på tros, at går man ind og kikker står kalenderen som delt kalender!

Men at vejen fra A til B kan blive så kroget, det var jeg ikke klar over :-)

13 3
Benjamin Jensen 12-12-2014 18:30:02

Nu blev det da for alvor helt sort. Lol

4 11
Linnebjerg 12-12-2014 22:56:47

Benjamin den kommentar er vel egentlig unødvendig.....?
@:-) vil lige påpege, at har du lavet et opkald på eks. En lumia, så bliver skærmen stående i opkaldet og går ikke til hjemmeskærmen... Du brokker dig over at en iphone ikke gør det, men du burde vide at det er "same shit" på en lumia. Jeg har en lumia 925, hvilket er en super fed tlf, men ovenstående er pisse irriterende.

Havde en ip4s, som arbejds telefon... Det er virkelig en skod tlf! Har nu fået en 5c og den er faktisk fed nok. ? . Jeg tror ikke det, nødvendigvis er ios der er problemet, men din arbejdstelefon der simpelthen er blevet for gammel?

0 0
Benjamin Jensen 13-12-2014 15:15:44

Linnebjerg....jeg forstod ærlig talt ikke hvad han skrev, og efter :-)s kommentar at dømme på dit indlæg, så gjorde du heller ikke. ;) Det er var et stort rod og miskmask han fik fremført.

For at kommentere på dit indlæg, så har jeg altid set det som en stor fordel, at den netop stod på opkaldsskærmen efter et opkald. Jeg laver mange opkald efter hinanden i mit arbejde, og det har altid irriteret mig frygteligt, at jeg skulle gå tilbage for at ringe. Men sådan er vi så forskellige.

Jeg har selv haft en Lumia 920, og det er simpelthen den værste tlf jeg har ejet nogensinde. Alt hvad jeg skulle bruge af apps var der ikke, og ikke nok med det, så fik jeg og rigtig mange andre en bricked tlf, fordi vi nulstillede den. Alt i alt var den 2,5 måneder på værksted af 2 omgange, da den også mistede signalet og smed mig af tlf samtaler. Nå ja, den frøs også dagligt ved alm tlf samtaler. Heldigvis fik jeg den ombyttet til en iPhone 5, og den har jeg haft lige siden. Den har til gengæld virket upåklageligt. Men den slags ting vil :-) jo ikke rigtig tro på, så jeg mener stadig han er helt væk.

Han ævler også et eller andet om en kalender app jeg skal købe. Jeg bruger Googles kalender, og får kun påmindelser fra den. Det er jo noget jeg selv bestemmer. Og tænk engang....det er helt gratis.

0 8
13-12-2014 17:31:23

Så skal jeg prøve at tale meget langsomt Benjamin, hvis du går ind på din google kalender på din pc, han du dele din kalender med din kone kæreste eller!
Nu vil dine kalender oplysninger være tilgængelig på den andens telefon, kan ikke rette i dem men se dem! Og på andre platforme vil ens egne aftaler give lyd fra sig, ikke de aftale den anden har lavet.

Der får man så en melding på Iphonen fra alle aftaler, på tros af at går man ind i mine kalendere kan telefonen godt se forskel på min kalender og den delte!

Og nu skal jeg nok lade være med at forvirre dig mere end højest nødvendig, men lige en til jeg ikke fik med.
Man vækker telefonen, man kan se der er en mail på låse skærmen, den er ubetydeligt, man fejer mod venstre for af slette, jeg har kode på, taster koden ind, vupti mailen er slettet.
Bestemmer min så for at gå ind på telefonen alligevel, og fejer låse skærmen til side, så vi den ha koden igen! Hi, den har den lige fået!

6 2
Benjamin Jensen 13-12-2014 19:35:54

Din formulering og tegnsætning er stadig virkelig elendigt. Så svært er det sgu heller ikke at skrive på et sprog, så man ikke skal sidde og læse sætningen igen for at forstå budskabet.


Jeg har i meget lang tid haft delt min kalender med andre, og ligeledes fået delt andres på min google kalender. Jeg får ikke push beskeder på andres begivenheder. Kun hvis jeg er blevet inviteret som mødedeltager. Så den fungere fuldstændig som den skal. Faktisk synes jeg, at det er den nemmeste kalender at administrere.

Jeg har ikke selv valgt at vise mails på låseskærmen, ligesom jeg heller ikke har kode på min tlf. Men det giver da sig selv, at du skal bruge din kode igen, da de er 2 forskellige handlinger du beder om. Du låser jo netop ikke telefonen op, når du sletter mailen på låseskærmen. Hvis man derimod vælger at åbne det program, som vises på låseskærmen, så skal du kun taste din kode 1 gang. Det er da ret logisk. Jeg beklager, at det er meget ulogisk for dig, men jeg kan se, át du har mange problemer, og en iphone er vist kun 1 af dem. ;)

1 5
14-12-2014 14:15:28

Fuck! du må være en lille tyk dreng med lille lunte, så afstumpet må da være resurse krævende?

Nå men fokus på bolden igen, du har ikke kode eller mail på låseskærm. Det skulle du så prøve, og indstil koden sådan at den kun skal tastes hvis telefonen ikke har været tændt i en time.

Hvad kalenderne angår, hvordan deler du din kalender? For når jeg får Google til det, virker det kun rigtig på Windows/androit platform!

2 1
Benjamin Jensen 14-12-2014 15:21:41

Jeg er næsten 2 meter høj, så du er egentlig igen forkert på den. ;) Den eneste med kort lunte må i dette tilfælde være dig. Du skriver i et så rasende tempo, at man næsten kan se at du sprutter af raseri. Det må sgu være lidt kedeligt for dig, at en tlf sådan kan hidse dig op. Jeg påpeger blot, at det du siger ikke er korrekt, og det forholder du dig ikke ikke engang rigtig til. Så kommer der bare noget nyt til.

Hvorfor skulle jeg dog sætte en forsinkelse på 1 time på en kode? Det giver da absolut ingen mening. Hvor er sikkerheden så henne af? Det var dog det dummeste jeg nogensinde har hørt. Lad mig gætte....det kan man ikke på en iPhone?

Jamen det virker jo bare som det skal. Jeg får vist mine egne aftaler sammen med andre aftaler, men i en anden farve. Jeg har også kørt med outlook kalendere, da jeg har samarbejdspartnere der bruger denne. Så får jeg også bare vist dem, sammen med mine kalendere fra gmail. Det kan jeg jo selv vælge, hvad jeg vil have vist.

1 2
N 13-12-2014 19:43:27

At sætte folks intellekt lig med kundskaber indenfor det skrevne ord, er i sig selv uintelligent og i min verden snot hamrende dumt!!!!

4 1
Benjamin Jensen 13-12-2014 20:24:37

Nej N, det er snothamrende dumt når man konstant føler trang til at kommentere på mine indlæg, bare fordi man er tøsefornærmet over gamle indlæg. Grow up ffs, og kom videre i dit liv.

2 5
TF 14-12-2014 19:52:50

jeg må sige det er en ret flot beskrivelse af N's opførsel, den er sku spot on.

2 1
N 14-12-2014 09:17:48

Ha ha tror du virkelig at det er fordi det er dig , at jeg kommenterer ? Jeg tror du tror lidt for meget om dig selv. Nej, jeg bliver nødt til at kommenterer på dit bedrevidende indlæg, der er noget så fordummende generaliserende. Du har absolut ingen grund til at svine folk bare fordi at det der bliver skrevet måske ikke lige er efter retskrivningsordbogen. Og jeg er ganske sikker på at du også har omåder hvor dine KU ds køber måske heller ikke lige er noget at skrive hjem om, men jeg er ganske sikker på at du ikke ser dig selv som uintelligent.

1 1
Benjamin Jensen 14-12-2014 15:13:08

Og jeg er ganske sikker på at du også har omåder hvor dine KU ds køber måske heller ikke lige er noget at skrive hjem om, men jeg er ganske sikker på at du ikke ser dig selv som uintelligent.

Ja ja...du fortsætter hans stil. Gad vide om det ikke er dig der er :-)

Jo, jeg kender skam godt dig N. Du kan ikke nære dig, for at kommentere på mine indlæg hele tiden. Jeg har bare valgt at ignorere dig, men på et tidspunkt får man bare nok af dine til tider tåbelige kommentarer.

Men skal vi ikke bare lave en ordning hvor du ikke kommentere på mine indlæg? For det ville være en ny ting at opleve. Jeg har endnu til gode, at du ikke gør det. Lad os se om du kan holde det i længere tid, eller om det ikke straks begynder at klø i dine fedtede fingre for at kommentere svinsk på dem du ikke er enige i.

0 1
N 14-12-2014 19:22:17

Nåh lille pus da, begynder man at pive lidt som en tøs, når det kommer tilbage af samme skuffe? Og nej, jeg laver ikke aftaler, især ikke når man på den måde træder på folk.

0 1
TF 14-12-2014 19:59:09

N er det her en af dine saglige debatter du mener du er så god til at føre eller er det en N er pigesur fordi der er en mere der udstiller N for at være en troll debat

Og N der er kun en der piver her og det er dig, vis du har opfattet det anderledes er der noget du har misforstået.

1 0
N 14-12-2014 23:09:20

Jamen Hej tf. Så kunne du ikke dy dig længere :-) Og nej, dette har aldrig Været sagligt, det stoppede da Benjamin startede med at svine en til pga hans måde at skrive på. Hvilket i min verden bare ikke er i orden. Men hvad er din mening om det tf? At blive hånet fordi man måske en gang i mellem ikke staver helt så godt. Skal man så have at vide man er uintelligent?

0 0
TF 15-12-2014 01:59:00

Det havde du da intet problem med da larsen og flere af dine venner udsatte mig for og min tekst var enda til at læse, kun med et par stave fejl, så drop din dobbelt moral N og fremover drop det ævl med at du er ihh og åhhh så hellig og føre kun saglige debatter ikk. Hr. Troll

0 0
Linnebjerg 14-12-2014 17:00:29

@Benjamin... Ja kan faktisk godt se hvad du mener:) jeg vil ikke indlade mig på at kommentere folks intelligens, men indlægget er noget uforståeligt.. Har endnu ikke forstået hvordan kalenderen pludselig kom ind i billedet. Ang. Lumia 920, så kan man læse sig frem til at der har været voldsomt mange fejl på den tlf. Kan bare fortælle at min oplevelse med 925 er super positiv (havde også en lumia 800 jeg var glad for). Dog synes jeg det er irriterende den bliver stående i opkald når man ligger på:) men mon ikke det er smag og behag:-)

2 1
12-12-2014 23:47:06

Skriver ikke nogle steder at Lumiaen ikke også bliver stående på opkald! Min pointe er at man er blevet tudet ørene fulde af at lortet bare køre, men når alt kommer til alt, så er tilpasningerne ikke store, og en ios med til tider mangler og fejl.
Men har man æble feber, betyder det åbenbart intet!

Var ejer af en lumia i 3-4 måneder inden firma telefonen blev aktuelt, og solgte den mens den stadig var noget vær, for så at bruge 4S`ren fuldtid. Det har jeg fortrudt, var blevet rigtig glad for Windows IOS. Nordeas app var det eneste minus på dyret, Den gamle version hvor der skal bruges nøgle kort ved overførelser.
Og så var batteri tiden enormt i forhold til 4S`ren

6 1
Martin5000 11-12-2014 19:17:13

Den mest irriterende fejl jeg har opdaget er at man ikke længere kan godkende requests i det dersens family sharing. Faktisk kan dem der er tilmeldt (børn, fx) slet ikke længere installere noget som "familieadministratoren" ikke allerede har installeret. Nå ja.... og så er batterilevetiden stadig horribelt dårlig... min 5S bruger næsten mere tid i opladeren end i min hånd eller lomme. Og når den bruges udenfor i denne kulde bruger den endnu mere strøm (ca 10% pr 5min) - også selvom det kun er facebook eller en browser... og så slukker den efter max 20min uanset hvor meget eller lidt strøm der er tilbage. Det sidste med kulden er dog nok mere noget med telefonen og ike iOS8.

0 0
TF 11-12-2014 21:07:14

Det lyder nu som om at du skal have din telefon på værksted.

0 0
Shawn 11-12-2014 06:57:05

Det værste ved alle de fejl brugerne har oplevet er at medierne ikke rigtigt tør skrive om det. Jeg er frustreret over de fejl de fejl jeg har oplevet og håber der snart er en løsning.

4 3
TF 11-12-2014 17:32:41

Hvad fejl er det du oplever ?
Hvad model har du ?
Har du forsøgt at ordne dine problemer, feks reinstallere uden backup osv ?
Har du søgt hjælp feks på mobilsiden.dk eller evt kontaktet apple selv ?

2 1
michael 10-12-2014 15:12:43

jeg har problemer med at den ikke kan gå på netværk før at jeg enten klikker wifi off/on nogen gange skal telefonen genstartes (ca 1 gang om ugen) det er en iphone 6. Har også allerede fået en rids. Når jeg er på eks. eb.dk så når jeg har læst en artikel og vil tilbage til forsiden så går den tilbage til forsiden fra i forgårs suk!

3 3
12-12-2014 15:12:45

Dit problem med eb.dk vil jeg næppe betegne som en bug. Det er sådan de fleste browsere fungerer, så jeg vil derimod kalde det en feature. Det er da fedt at telefonen præsenterer dig for cached indhold når du går baglæns i browserhistorikken. Der er ingen grund til at bruge ekstra trafik på at indlæse en tidligere besøgt side når den kan indlæses fra den lokale cache. Hvis du så insisterer på at få vist det sidste nye indhold kan du jo bare bruge genindlæs knappen. Tænk hvis du roamede data i udlandet - så ville det da være ærgerligt at spilde dyr datatrafik på at indlæse allerede downloadet indhold til telefonen.

2 0
N 12-12-2014 18:37:11

Så dine browsere loader gammel data i stedet for det sidste nye? Wauw det er sq en feature jeg gerne vil undgå :-)

1 0
Benjamin Jensen 12-12-2014 19:17:47

Alle browsere cacher data fra websider du har besøgt tidligere, medmindre du slår det fra. Jeg kender også til problemet på pc, hvor Chrome også genindlæser gammel data. Det er derfor F5 er opfundet. ;)

Det er bare ikke alle websteder der fortæller, at det er nye data på siden. Dette sker typisk, når man bruger tilbage knappen. Det er der intet som helst odiøst i. Sådan har det altid været.

0 0
N 12-12-2014 19:42:32

Det er jeg sådan udmærket klar over, men det skulle velbjergede gå tilbage til den cached version han lige har besøgt og ikke den fra i forgårs ;-)

0 0
Benjamin Jensen 13-12-2014 15:19:22

Jeg går ud fra, at den går tilbage til den side han lige har besøgt sidst. Hvis den går tilbage til den i forgårs, hvis han har besøgt den i dag, så er det en fejl jeg aldrig har hørt om før. Jeg vil så også sige, at det gør den heller ikke.

0 0
N 13-12-2014 19:41:39

Det er jo lige netop det han skriver den gør og det cazaa kalder en feature. Det er jo lige netop det jeg kommenterer på, at det i min verden ikke er en feature når den ikke bare går tilbage til der jeg lige har Været.

0 0
Benjamin Jensen 13-12-2014 20:33:24

Nej, han brokker sig over at den går tilbage til en cached side. Altså den sidste indlæste side, og den kan så være fra igår, forgårs eller for en uge siden. Det er sagen uvedkommende.

Hvis han trykker sig på et link fra en mail, vil den gå ind på artiklen. Hvis han derefter vil ind på forsiden, som han sidst besøgte for 2 dage siden, så er det den cachede version. Det er typisk sådan det sker, og det er ikke nogen fejl.

0 0
Jesper Søgaard 10-12-2014 12:24:11

Jeg har stadig problemer med 3-parts tastaturer. Det er ligegyldigt hvilket tastaturer jeg vælger ud over Apples så givet problemer i nogle apps. Tastaturets størrelse passer simpelthen ikke til app'en og det er derfor umuligt at bruge det, hvorfor man bliver nødt til at skifte tilbage til Apples eget. Jeg har også oplevet gentagne gange at tastaturet ikke kommer frem når man går ind i besked-app'en, vil søge i telefonen eller søge i browseren. Det er enormt irriterende fejl.

Ligeledes oplever jeg problemer med scroll funktionen når der er billeder i beskeder. Nogle gange hænger den omkring billedet og kan ikke scrolle i bunden. Dette afhjælpes med at lukke besked app'en helt.

Nogen der ved om der arbejdes på at løse dette?

6 0