Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple lancerer iPad 4 med kæmpe-hukommelse på 128 GB

Apple lancerer iPad 4 med kæmpe-hukommelse på 128 GB

En iPad 4 med kæmpe hukommelse er en realitet. Den er klar til salg tirsdag den 5. februar 2013.

Apple kommer med en ny version af iPad med Retina Skærm, kendt som den fjerde generation iPad, eller iPad 4. 

Den nye udgave har 128 GB hukommelse, oplyser Apple i en pressemeddelelse. Der bliver tale om både en iPad med Wi-Fi only samt en udgave der har både Wi-Fi og mobilt bredbånd.

128 GB iPad'en bliver således lanceret med dobbelt så meget hukommelse som den hidtil største, der var på 64 GB. 

Apple oplyser at iPad 128 GB henvender sig til firmaer der regelmæssigt bruger store mænger data. F.eks. 3D CAD-arkiver, røngtenbilleder, filmredigeringer, musikspor, servicehåndbøger m.v.

iPad 4 med 128 GB har 9,7 tommer Retina-skærm, A6X-processor, 4G LTE m.v. Specifikationerne er de samme som på de tidligere version af iPad 4.

Designmæssigt er der ingen ændringer i produktet.

Du kan finde 128 GB iPad's i butikkerne fra tirsdag den 5. februar i sort og hvid. Prisen bliver 6.099 kroner for udgaven der kun har Wi-Fi. Modellen med både Wi-Fi og trådløst netværk kommer til at koste 7.099 kroner.

64 GB iPad 4 koster til sammenligning 5.399 og 6.399 kroner.

Apple er med iPad 4 128 GB med til at sætte nye standarder på tabletmarkedet, da denne således bliver den tablet på markedet, med den absolut største hukommelse.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Villiam 29-01-2013 22:01:24

her er vidst ikke en apple ;) http://www.techspot.com/news/51473-microsofts-128gb-surface-pro-will-ship-with-just-83gb-of-usable-space.html men også på 128gb :P

0 0
TF 30-01-2013 00:53:38

Jamen så snup du den :-)

0 0
Villiam 29-01-2013 18:11:22

snart android tabs udkommer med 128gb, kan du yderligere udvides på det dobbelte :P selv den gamle asus transformer prime på 32gb kunne udvides med 64gb micro sd og 256gb sd :P kom igen apple ;)

0 0
Footiefan 29-01-2013 21:02:37

Ja og min far er stærkere end din far ;-)

Hold da op. Så meget brok over den historie. Det er da godt folk har hagt noget at gå op i på sådan en alm tirsdag.... ;-)

0 0
Villiam 29-01-2013 21:26:30

ja det er han nok, men idet mindste er min far ikke afhængig af apple ;) i almindelige enheder uden et æble på, kan altid udvides med plads på den eller anden måde.

noget helt andet er, hvad skal man bruge al den plads til når man har skyer idag ? ;)

0 0
Footiefan 30-01-2013 07:59:51

Min far har en god gammel Nokia klaptlf, gider ikke andet ;-)

Der må vel være et behov. Men nej ikke den iPad der bliver revet mest ned af hylderne fremover.
Men stadig sjovt folk kan gå så meget amok, over så lidt.

0 0
ihk 29-01-2013 16:19:55

for dem som har ventet på dette produkt. Jeg er ikke en af dem, men der må have været efterspørgsel siden Apple har lanceret denne udgave.

0 0
TF 29-01-2013 17:34:03

Du har helt ret men det er jo bare det sædvanlige brok fra android lejeren der skal ud.

0 0
Peter Frederiksen 29-01-2013 18:11:16

Brok og brok..

Jeg syntes det var totalt komisk at kalde det for "Breaking News", især når Apple sætter standarder for tablets med 128GB, selvom (få)Androids Tabs og Windows 7 tablets i et års tid kunne fåes med 128GB/256GB mulighed..

http://www.gadgets-it.com/tablets/pioneer-dreambook-z97-android-4-0-quad-core-tablet-review/

Ser nu ikke den sensation som Mobilsiden lægger op til med "Breaking News"

0 0
ihk 29-01-2013 18:54:33

Hvis du går på forsiden af denne side, kan du sagtens finde lignende historier omkring andre selskaber.

Men det er kun når det handler om Apple at der er brok.

0 0
Peter Frederiksen 30-01-2013 17:54:11

@HK

Om dette var en tablet fra ASUS, nexus, Samsung med 128gb, havde det været lige komisk , hvis det havde været "break news"


"Apple er med iPad 4 128 GB med til at sætte nye standarder på tabletmarkedet, da denne således bliver den tablet på markedet, med den absolut største hukommelse"

Lol, der har været flere tablets i et år tids på markedet med 128gb.
Så jeg vil der håbe at andre producenter får breaking news når 256gb rammer markedet og dermed sætter standarden for tablets...

0 0
chris 29-01-2013 22:05:19

Det er lige meget om det er Android, Apple eller windows.

En opgradering af hukommelsen er ikke Breaking news.

Når det så er sagt så kan jeg sagtens se behovet for stå stor en hukommelse til seriøs brug, men Breaking news kan det aldrig blive (uanset hvilket mærke det er)

0 0
Zeb 29-01-2013 17:41:41

Ej hold da op. Der kommer sgu da ikke breaking news på hvis Samsung sendte en 64 GB Galaxy SIII på markedet eller LG eller HTC gjorde lign. med deres flagskibe. Det er da KUN fordi det er Apple.

0 0
Footiefan 29-01-2013 21:03:52

Klart nok, vi ser jo nærmest en ny Galaxy model hver dag. Det kan jo ikke være breaking stuff ;-)

0 0
ihk 29-01-2013 17:39:45

Lige præcis, de bliver aldrig trætte af at brokke sig.

0 0
KennethT 29-01-2013 15:17:35

Ville da langt langt hellere gå efter en Windows 8 Pro tablet end det der

0 0
TF 29-01-2013 17:32:54

Glimrende så er der jo nået for en vær smag eller behov der ude :-)

0 0
chris 29-01-2013 15:04:01

Hvordan skal jeg nu få mine arme ned igen inden jeg skal have aftensmad :P

0 0
KennethT 29-01-2013 15:15:28

Ja det kan godt blive lidt af en udfordring at hakke løg og røre rundt i sovsen efter den her nyhed

0 0
chris 29-01-2013 15:39:26

Jeg kunne godt tænke mig hvordan "Breaking news" er defineret her på mobilsiden. Tror nu nok jeg ville bruge den lidt anderledes.

0 0
chris 29-01-2013 15:41:11

Se jeg kan ikke skrive med armene i luften, for der skulle stå:

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan "Breaking news" er defineret her på mobilsiden. Tror nu nok jeg ville bruge den lidt anderledes

0 0
chris 29-01-2013 15:05:02

PS
ironi kan forekomme i teksten ovenfor

0 0
Urbanus 29-01-2013 14:55:45

Breaking news, står der virkelig det????!!!!

Bare fordi en producent laver en ny udgave af et produkt med lidt ekstra hukommelse??!!

0 0
Tobias Nordahl 29-01-2013 14:52:50

Nu er min dag reddet...

0 0