Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple lukker et sikkerhedshul i iOS 7

Apple lukker et sikkerhedshul i iOS 7

I et testmiljø er det lykkedes at virus-inficere en iPhone via en oplader. Apple har taget fat om problemet.

En fejl i iOS 7 der netop nu er under udvikling har gjort, at telefonen kunne inficeres med en virus, hvis den blev tilsluttet en falsk oplader.

Et hold på Georgia Institute of Technology har demonstreret sikkerhedshullet ved Black Hat Hacking Convention I Las Vegas, skriver Reuters.

Problemet blev fremvist ved at holdet, ved at de tilsluttede en hjemmebygget oplader med et lille stykke Linux-software på, der var programmet til at angive iOS-enheder, så snart de blev tilsluttet. Den konkrete testvirus kunne efterfølgende ringede til en af personerne på holdets telefon.

Apple har i endelige udgave af iOS 7 have lukket hullet, ved at spørge brugeren om de vil godkende den tilsluttede enhed, hvis ikke det er i originalt Apple-produkt.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Henrik 04-08-2013 10:19:46

Er efterhånden overbevist om at Thomas F bliver betalt pr indlæg hvor han roser Apple, sviner Android eller de personer der er "tåbelige" nok til at bruge andre mobiler end dem hans Gud Apple sprøjter ud over i østen.

0 0
TF 04-08-2013 19:00:23

Jeg ejer ikke en iphone men derimod 2 stk lumia, en lumia 820 og en lumia 520 som reserve mobil.

0 0
04-08-2013 19:45:34

Det er da ikke en uge siden at du havde iPhone 5....

0 0
TF 04-08-2013 21:54:08

Den lå bare i skuffen og blev solgt til sidst, jeg havde også en HTC one som også blev solgt.

Jeg har været på WP/nokia lidt tid nu og er meget tilfreds, det er helt klart der man får mest for pengene.

0 0
TF 04-08-2013 22:08:43

Og igen vis du så gerne vil af med mig som du siger, hvorfor bliver du så ved med at skrive til mig ?

0 0
Thomas Larsen 04-08-2013 19:43:26

Han skrev ingen steder du ejer en iPhone.

0 0
Thomas Larsen 02-08-2013 10:53:43

Pas nu på, vi skal ikke smadre Thomas F's verdensbillede

0 0
Mirzad 02-08-2013 10:59:03

vil nødig gøre ham ked af det, men han må se sandheden i øjnene..før eller senere.

0 0
TF 02-08-2013 13:41:29

Tja det her bekræfter jo bare det jeg skrev:

Ja lige meget hvad apple gør så er der altid en android fan der kan finde nået at brokke sig over :-)

0 0
Thomas Larsen 02-08-2013 14:13:01

Det er ikke brokkeri, men det omvendte er derimod sandt.

Sjovt nok er det sådan at ligemeget hvad Google gør, så er der altid en apple fan der kan finde noget at brokke sig over :)

0 0
TF 03-08-2013 22:02:10

Ok så det er kun brokkeri når det er google man skriver om :-)

0 0
Thomas Larsen 03-08-2013 23:15:49

Det er kun brokkeri når det er brokkeri man foretager sig.

Det havde været brokkeri hvis jeg skrev det var for dårligt at Apple ikke gjorde noget ved deres sikkerhedshuller.

Det skrev jeg derimod ikke.

Jeg påpegede det var et sikkerhedshul som ikke var begrænset til iOS 7 betaen som artiklen giver det indtryk af at det er.

I såfald kan folk jo få det forkerte indtryk af at deres nuværende enheder er sikre, og det kun er et problem hvis man opgraderer til åbenlyst pre-release software.

Dine indlæg er dog præget af brokkeri da du lige præcis kritiserer Google for en situation som du mange gange fejlagtigt misrepræsenterer.

Det er derimod brokkeri, og der skal man ikke kigge længere end et par dage bagud for at se dig brokke dig over Google/Android, igen :)

0 0
TF 04-08-2013 02:27:56

Ja ja det er kun brok når vi andre skriver det :-)

Jeg har ikke brokket mig over android for et par dage siden jeg skrev bare at det var fint mobilsiden kastede lys på et problem.

0 0
Thomas Larsen 04-08-2013 09:35:10

Selvfølgelig ved jeg det er spild af tid, men jeg tillader mig at citere:

Det lyder som en masse overvejelser og arbejde før man downloader nået i android land, godt jeg ikke har det problem/tidsspild mere :-)


Det er ikke et spørgsmål om at folk ikke kan tænke selv det er et spørgsmål om at google tager deres ansvar for deres kunder seriøst så de ikke skal spilde deres tid på at tjekke alt muligt for at undgå at blive snydt osv, syntes du virkelig at det er positivt at google ikke tager dette ansvar seriøst ?


Ok så siger vi at google har valgt forkert når det gælder kunders sikkerhed og det går ret så langsomt med at rette det.

Hvad snaker du om med microsoft Deres app butik har så vidt jeg ved intet problem ?


Brok, brok, og mere brok :)

Du skal slå ordet op før du bruger det.

0 0
TF 04-08-2013 02:33:33

Og bare rolig du skal nok få det sidste ord for jeg vender tilbage til at ignorere dig igen, så er der ikke nogen der kan sige jeg fodre trolls.

0 0
Thomas Larsen 01-08-2013 19:20:50

Det er ikke en iOS 7 bug, det er bare kun rettet i iOS7

0 0
TF 01-08-2013 20:18:36

Ja lige meget hvad apple gør så er der altid en android fan der kan finde nået at brokke sig over :-)

0 0
Hans 01-08-2013 20:26:42

Nej da, for Apple laver jo aldrig fejl :-)

0 0
TF 01-08-2013 21:56:04

Jo masser men det er jo ikke det det her drejer sig om, det her drejer sig om at selv når de retter fejl så brokker android fans sig.

0 0
Riboe 02-08-2013 00:07:15

Thomas F... Et mere konfliktsøgende menneske er jeg aldrig stødt på før. Det mener jeg helt oprigtigt.

Der er absolut intet brok over Thomas Larsens kommentar. Absolut intet. Alligevel forsøger du at starte en Apple vs Android diskussion, samt at smide en nedladende kommentar efter Thomas Larsen.

Normalt retter jeg ikke folks dårlige grammatik, men jeg gør her en undtagelse, for du har virkelig brug for det.
Du mangler stort begyndelsesbogstav mange steder.
Der er forskel på ordene "noget" og "nået". Slå dem op.
Komma, punktum, bindestreg og anførselstegn. De er ikke kun lavet for sjov. Vi bruger dem altså her i Danmark.

Jeg må indrømme at du er svær at tage seriøs. Du skriver og opfører dig som en umoden folkeskoleelev.
Jeg burde vide det, det er jo kun 4 år siden, at jeg selv gik ud ad folkeskolen. :-)

0 0
TF 02-08-2013 00:57:11

Jamen jeg er da glad for din kritik og vil da tage den til mig, jeg søger bestemt ikke efter en apple vs android diskution og kan ikke lige se hvor du har det fra, du må have misforstået min hensigt med det jeg skrev, som jeg misforstod Larsen, jeg troede det var det sædvanlige anti apple ævl han var igang med men det var bare hans hobby nr. 2 nemlig at hakke på Mobilsiden.dk.

Med hensyn til grammatik osv. Ja så er jeg lidt ordblind og det er lidt af en kamp bare at formulere mig nogenlunde forståeligt, men jeg beklager meget vis det har generet dig eller andre.

0 0
Thomas Larsen 02-08-2013 07:02:59

Hvis du er ordblind, er du så personen der er den rette til at påstå hvad andre folk mener eller ikke mener når de skriver noget?

Det lyder ikke som en særlig objektiv placering at vurdere hvad andre skriver når du nu er ordblind.

0 0
Thomas Larsen 01-08-2013 20:26:05

Når vi nu skal lægge ører til alle de skræmmekampagner mod Android, så burde man da i det mindste forvente en smule saglighed når det gælder Apple :)

Min kommentar har i øvrigt intet med Apple at gøre, det er udelukkende info til John, og eventuelt andre der finder informationen brugbar, uden at skulle starte en børnehave, altså ikke til dig.

0 0
TF 01-08-2013 21:57:24

Nååe det er et thomas for klog til mobilsiden larsen indlæg igen igen igen igen osv

0 0
Thomas Larsen 02-08-2013 02:34:29

Der skal være plads til os alle, selv uintelligente trolls der ikke kan læse og har travlt med at gøre alt man altid påstår vi andre gør :)

Det er da sjovt så meget omhu der ligges i artiklen om at få folk til at tro dette er et sikkerhedshul der er upraktisk og kun virker i en beta version af et operativ system, og at det allerede er rettet, når nu realiteten er en anden.

Derimod har man nu intet problem med at slynge det ene generaliserende ord efter det andet når det omhandler ikke i sikkerhedshuller i Android :)

0 0
TF 04-08-2013 02:31:06

"uintelligente trolls der ikke kan læse og har travlt med at gøre alt man altid påstår vi andre gør" det er sjovt den beskrivelse passer fint på dig.

0 0
Thomas Larsen 04-08-2013 09:44:30

Ja det kan godt være svært at forstå, men du er så meget til grin at vi fodrer dette direkte tilbage i hovedet på dig :)

Så hvis det er derfor du tror jeg er det, så husk lige på hvorfor :)

0 0
TF 04-08-2013 02:33:13

Og bare rolig du skal nok få det sidste ord for jeg vender tilbage til at ignorere dig igen, så er der ikke nogen der kan sige jeg fodre trolls.

0 0