Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple nægter at reparere eksploderet iPhone

Apple nægter at reparere eksploderet iPhone

I Norge eksploderede en iPhone 4 i vinters - Apple vil ikke reparere den, da garantien ikke dækker "vinter-brug".

En vintermorgen eksploderede bagglasset på en norsk dames iPhone 4 pludseligt. Det skriver Politiken.dk.

Men da damen henvendte sig til Apple var svaret klart. Apple ville ikke reparere telefonen, da den var blevet brugt uden for garantien.

Garantien dækker nemlig ikke, når iPhone 4 bruges i temperaturer under 0 grader og over 35 grader.

Den norske iPhone-bruger mener dog, at temperaturen i bilen var omkring 20 grader, og til trods for henvendelser fra de norske forbrugerråd, har Apple ikke reageret.

Glem iPhone 4 om vinteren

Hvis du ikke vil bryde garantien på iPhone 4 kræver det altså, at du ikke må bruge telefonen ved minusgrader.

Ifølge DMI havde vi i Danmark en middeltemperatur på -1,3 grader i hele december, januar og februar.

Garantien hos Nokia-telefoner dækker til sammenligning brug ved ned til 15 minusgrader.

Apple fortæller ifølge Politiken.dk, at iPhones godt må opbevares ved ned til 20 frostgrader - du må bare ikke bruge telefonen.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

17-03-2011 12:46:03

- Måske der var på tide, redaktionen viser lidt seriøsitet og DIREKTE advarer forbrugerne imod dette horible- og DYBT useriøse selskab !

0 0
primestr_ 17-03-2011 11:04:58

Hey,

Har lige præcis tænkt samme ting omkring deres maks højde, det giver ingen mening?

Citat fra apple.dk: Maks. højde i drift: 3.000 m

Det vil sige man ikke må sidde og spille på sin mobil når man er i et fly. Hvorfor så have en fly-mode funktion på telefonen? :/

0 0
Jesper Vejle Krog 08-04-2011 10:50:42

Fordi du sidder i en trykkabine i en flyver, så trykker er det samme som på landjorden.

0 0
primestr_ 08-04-2011 11:53:24

Jaa den er jeg med på.. Men okay hvor relevant er den information så? Direkte skrevet til faldskærmsudspringere? :)

0 0
16-03-2011 11:06:56

... ingen service, ingen interesse for servicemindedhed og så har du tilmed betalt rigtigt mange penge.

Hvis det er det hovedparten af Iphones brugere godt kan lide, så fred være med det. Det er jo ikke ligefrem en nyhed at Apple sælger deres produkter med et tons dårlig service.

Den eneste effektive løsning er at gå uden om Apple.

0 0
Mr. M 15-03-2011 22:33:27

Død over afgante og monopol lignende firmaer.
Bare fordi folk køber deres produkter fordi de er populære og derefter skider på deres kunder, er ikke til at holde ud.
Det er så sørgeligt når de skider på deres kunder og udviklere lige meget hvad de har haft af historier i medierne.
De skal ned med nakken så de selv kan smage deres egen medicin.

Skulle lige af med agressionerne :)

Har selv iPhone, men med jailbreak selvfølgelig :D
Haha

0 0
lsj 15-03-2011 21:51:47

om 10 dage mister apple en kunde det er helt sikkert... der er bestilt en LG optimus 2 X. BYE BYE IPHONE CRAP.

0 0
N 16-03-2011 11:08:32

Jaa...Min Optimus 2x blev bestilt torsdag og ankom mandag morgen.
Så der blev Apple endnu en kunde fattigere :-)

0 0
lsj 16-03-2011 22:29:42

hvordan er din oplevelse med den nye indtil vidre? spørger jo for har jo osse bestilt en...

0 0
Villiam 15-03-2011 22:11:56

nice :) håber lg har succes med android mobilerne :) deres gamle var ikke noget at råbe hurra for :/ men optimus x2 har fået mega god omtale :D

0 0
Villiam 15-03-2011 20:43:15

æbler vokser jo kun om sommeren, så hvad andet kan man forvente af udlejnings selskabet æble ;)

0 0
Ejnar Jepsen 15-03-2011 19:32:51

Hvorfor overraskes man ikke længere over Apples overførsel. I Apple-world fungerer alting upåklageligt og kunderne bør da være taknemmelige for at, de har fået lov til at bruge Apples uovertrufne produkter.
Der er ingen fejl i Apple produkter, men udelukkende kun dumme forbrugere som ikke forstår at bruge de unikke og smukke produkter fra Apple.

Hvem sagde rådden æble :-)

0 0
Jacob 15-03-2011 19:25:53

så er det med at passe på

0 0

Om brug af cookies