Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple: Nu er der 900.000 applikationer i App Store

Apple: Nu er der 900.000 applikationer i App Store

Apples topchef Tim Cook har netop frigivet de seneste statistikker for App Store på årets udvikler konference.

Apples App Store er 5 år gammel lige om lidt (dette vil blive markeret i juli måned) og nu blevet et hjem for 900.000 applikationer. Det fortalte Tim Cook fra scenen i San Francisco.

Han kom også med en række andre statistikker. Ud af de 900.000 applikationer er 375.000 af dem optimeret til iPad. Det blev også lige nævnt, at applikationerne er downloadet mere end 50 milliarder.

Apple har til dato betalt iOS-udviklere 10 milliarder dollars og halvdelen af disse er betalt i år.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

10-06-2013 23:10:05

De har altså 625000 apps.....

0 0
10-06-2013 23:10:59

Ups var for hurtig. 525000......

0 0
TF 10-06-2013 23:22:15

Vis du ikke fik læst artiklen ordenligt så var tallet 900.000, 375.000 er bare optimerede til OGSÅ at virke på ipad, kom igen N :-) og hvor mange apps på android er optimeret til android tablet :-D

0 0
11-06-2013 06:32:09

Nu skal du ikke dreje den væk fra emnet. Men antallet af apps må sq da være antallet af forskellige apps og ikke tælle dobbelt bare fordi en app også har udgave der passer til ipad'en.

0 0
TF 11-06-2013 10:26:58

Det er det jo også nogen af dem er bare optimeret til ipad, så de virker på både iphone OG ipad.

0 0
hellas7 11-06-2013 11:52:42

Jeg synes N's kommentarer vidner om, at han ikke har brugt iOS særlig meget (hvilket for så vidt heller ikke gør mig noget). Pointen er bare, at en ipad-app (i langt de fleste tilfælde)) ikke bare er den samme app, der er strukket ud til 9,7", men rent faktisk er en bedre app med nogle cool swipe-funktioner, et federe interface el.lign.

Det er lidt det jeg savner på min nexus 7

0 0
11-06-2013 12:12:58

Okay så fordi man har taget en app og gi et den et par ekstra funktioner i forhold til dens iPhone pandan, så er det pludseligt en helt ny app?

0 0
Christoffer_FM 11-06-2013 21:18:04

Ja, det er en "ny" app. Det er ikke den samme app som til iPhone og iPd Touch.

0 0
TF 11-06-2013 16:39:35

N du brokker dig jo bare for at brokke dig.

0 0
FrkLarsen 10-06-2013 22:39:46

Synes han(Tim C)skulle have startet med at give en undskyldning for at USA kan kigge med i min mail, mine foto. Og at det straks stopper. Man må jo håbe man ikke kommer til at skrive et ord der gør en interessant, så man havner på en overvågningsliste. Og under alle omstændigheder så er det UD af min telefon. Ellers er jeg ude af telefonen.

0 0