Apple og Samsung nu blandt verdens mest værdifulde brands

Samsung og Apple har så stor succes at deres brand-værdi når nye højder og nu er blandt verdens mest værdifulde.

Apple og Samsung nu blandt verdens mest værdifulde brands

Samsung og Apple har så stor succes at deres brand-værdi nu er blandt verdens 10 mest værdifulde.

Interbrand.com holder hvert år øje med verdens brands, og udpeger de mest værdifulde, som så får æren af at komme på deres top 100 liste.

Apple og Samsung har begge lagt på denne liste i flere år, men i år når begge firmaer nye højder.

Apple er gået hele 129 procent frem i brand-værdi, hvilket betyder at selskabet nu ligger og ånder verdens mest værdifulde brand i nakken, Coca Cola.

Op og nedtur for smartphone-industrien

Apples nye brand-værdi er angivet til 76,568 milliarder dollars, eller cirka 459 milliarder danske kroner, mens Coca Colas førsteplads er opnået med en brand-værdi på 77,839 milliarder dollars, cirka 467 milliarder kroner.

Men Samsung har også taget et stort skridt frem på listen, fra en 17. plads i 2011 ligger firmaet nu på niendepladsen med en brand-værdi på 197 milliarder kroner.

Men fremgangen til smartphone-producenterne har betydet en tilbagegang for blandt andet Microsoft, der nu må tage to skridt tilbage på listen. De ligger nu på en femteplads.

Kigger man på HTC der for første gang kom ind på Interbrands top 100 liste i 2011, med en plads som den 98. mest værdifulde brand, så holdte det ikke længe ved, selskabet er nemlig ikke at finde på listen i år.

Den komplette Interbrand liste kan findes her på deres hjemmeside.

Interbrand top 20, 2012

Seneste nyt om emnet

Efterfølgende kom der mere om sagen. mobilsiden holdt fast i sin interesse i tematikken. 4/10/2012 fik historien nye ben at gå på med nyheden Apples Passbook sagsøgt for patentkrænkelse – Fortsættelsen om emnet kan læses her. Meget er sket siden. Du kan klikke her for aktuelle nyheder om emnet..