Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple overvejer lille iPhone næste år

Apple overvejer lille iPhone næste år

De nyeste iPhones måler 4,7” og 5,5”, men der kan være en mindre model på vej til næste år

Fra Apples forsyningslinjer lyder der nogle spændende rygter. Nogle af Apples leverandører fra Kina kan fortælle, at Apple tilsyneladende overvejer en iPhone til næste år, der går et skridt tilbage i størrelse til 4”.

Målgruppen er dem, der gerne vil betjene deres telefon med en hånd og de kvindelige brugere, hvis man skal tro de nye rygter.

Læs også: iPhone 5C synger på sidste vers

Der er ikke nævnt noget om designet, om det vil bygge videre på iPhone 5/5S, som har samme størrelse eller iPhone 6 og iPhone 6 Plus, der har fået en overhaling. Det er også en mulighed, at Apple designer den helt fra bunden.

Apples iPhone 5C skulle eftersigende gå ud af produktion til næste år, hvis sker det vil der være plads til en ny iPhone, uden Apple udvider sit varesortiment.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Carl Stybe 05-12-2014 13:50:17

Ja jeg tror vi er mange, med et sådant ønske og der er helt enig med Morten her, en Iphone 5s +4" skærm med Iphone 6 design og hardware, vil helt sikkert blive hit for mange incl. undertegnet....

3 0
Naggie21 05-12-2014 14:07:59

Hvorfor ikke bare en iPhone 6 med iphone 5 design? Så kan du få en telefon med 4.7" som ikke er nær så stor.

0 4
TF 05-12-2014 16:15:55

Det kunne jo være at designet betød mere end et par millimeter for nogen ;-)

1 1
Naggie21 05-12-2014 17:12:40

Det kan man så undre sig over, for designet er godt nok ikke for kønt på iPhone 6. Det er det til gengæld på iPhone 5. Og hvem vil ikke hellere have en større skærm, hvis ellers den er håndterlig? Det må da være mere rart med en større skærm, uanset hvad.

2 2
TF 05-12-2014 19:00:50

Tja vi er ikke alle ens og så er det jo godt at der er noget til os alle.

1 1
Naggie21 05-12-2014 20:25:12

Bestemt. Jeg tænker bare, at de fleste gerne vil have en større skærm, hvis det ikke kommer på bekostning af betjening. For jeg forstår jo godt, at folk er trætte af, at iPhone 6 er vokset så meget i størrelsen i forhold til iPhone 5S. Og det virker som en ret unødvendig valg, da der er så meget spildplads udenom skærmen. Jævnfør mit andet indlæg, så kan det jo sagtens lade sig gøre for fx. Sony på deres Z3 Compact, til trods for at den egentlig også har en rimelig stor ramme udenom skærmen.

2 1
TF 05-12-2014 20:31:49

En ramme gør det nemmere at holde godt ved den og skærmen er mindre udsat, der er fordele og ulemper ved alt.

1 2
Steffen M 05-12-2014 21:44:18

På de fleste mobiltelefoner er hele fronten af glas - helt ud til rammen. iPhone har bare mere spildplads rundt om skærmen.
Med andre ord: Apple kunne godt have lavet 6'eren mindre, med samme størrelse skærm.
Men selve skærmen er jo ikke mindre udsat af den grund...

4 2
Naggie21 05-12-2014 21:41:21

Jo jo, til en hvis grænse. En for stor ramme gør den uhåndterlig. Det gælder jo om at ramme den gyldne middelvej. Og det mener jeg bestemt ikke Apple har gjort med iPhone 6. Den er alt for kluntet.

4 1
TF 05-12-2014 23:39:58

Som jeg sagde vi er alle forskellige, vi har forskellig smag og behov.

2 3
Naggie21 05-12-2014 21:43:28

Altså hvis du spørger mig, selvfølgelig.
Jeg synes bare det er noget folk bør overveje. For jeg tror da de fleste vil have den største skærm muligt, som satdig er håndterlig. Hvorfor nøjes med en 4" hvis du kan få en med 4.7" der er lige så nem at håndtere?

0 0
TF 05-12-2014 23:44:25

vis det er på bekostning af et pænt design så nej tak.

0 2
Naggie21 06-12-2014 00:29:31

Men er iPhone 5 da grim? For den havde da ikke nær så meget spildplads. Og undskyld, men er iPhone 6 flot da? Jeg har da hørt mange iPhone brugere, som mener den er decideret grim. Det er helt okay, hvis du synes den er flot, men den deler vandene betydelig mere, end nogen anden iPhone før den. Størstedelen er folk, har vel altid været enige om, at iPhone er pæn, om så man kunne lige iOS eller ej. Jeg selv inklusive. Det kan man bestemt ikke sige om iPhone 6.

2 1
TF 06-12-2014 02:53:23

Nej 5s var en rigtig flot mobil men 6/6+ er bare pænere og den smule "spildplads" som du kalder det er bare ikke et problem for mig for det gør at folk med lidt store lapper som mig har noget at holde ved :-)

Vi kommer ikke længere, vi er bare ikke ens og der er ikke noget rigtigt og forkert på dette område det er bare et spørgsmål om smag og behag.

1 3
Morten 04-12-2014 19:07:31

Som iPhone ejer siden 2009 så kunne jeg i den grad være mulig køber til en enhåndsbetjeningsvenlig iPhone næste år. P.t. er jeg den tilfredse ejer af en iPhone 6 som jeg har bildt mig selv ind kan betjenes uden problemer med én hånd. Men skal jeg være helt ærlig så er størrelsen for stor til min hånd, og med et originalt cover så er betjening med den ene hånd YDERST kryptisk.
Apple har, efter min mening, klart den bedste løsning på problemet ift. Deres "Reachability" funktion, da den kun lige bringer toppen ned kortvarigt via TouchID.

Det vigtigste for mig ville være at en 4" iPhone 6S/7 bliver en "High end" model med tilsvarende features som de størrere... Ellers ville jeg stadig vælge en større model.

Altså ikke fordi at skærmen er større, men fordi at det er den mindste iPhone med nyeste features. Nøjagtig samme grund til at jeg har valgt at købe en iPhone 6.

Nogle vil med garanti kritisere Apple hvis de bringer en 4" model ind i sortimentet igen, men vi kan vel alle blive enige om at Apple, med Tim Cook i spidsen, er et firma der måske er lidt mere tilpasningsvenlig overfor brugernes efterspørgsel, markedet osv.

5 0
Naggie21 04-12-2014 20:07:06

De får nu ingen kritik af mig, for at bringe en 4" tilbage. Jeg synes bare det ville passe bedre, at lave en 4.7" model, med nogle mere håndvenlige rammer. Havde der nu ikke været så meget fyld udenom skærmen, så ville den jo også være nemmere at betjene. Det samme gælder også iPhone 6 Plus.

Men hvis de kommer med en 4" til næste år, så er det vel for at erstatte 5S som sælges som entry level nu. Så kunne man jo godt tro, at de bliver en skrabet model med iPhone 6 indmad, mens 6S og 6S Plus bliver med opdateret hardware.

0 2
Morten 04-12-2014 20:29:17

Helt enig. Kunne være fedt hvis en 4,7 " kunne blive lidt mere trimmet og betjeningsvenlig.... MEN jeg ville heller ikke undvære TouchID... Så den er svær da HJEM knappen jo har den størrelse den har ift ar kunne læse fingeren.

Men hvem ved, måske finder de nye måder til beskyttelse så knappen i fremtiden kan undværes.

2 0
Tangloppen 04-12-2014 16:28:59

Tjaaa, markedet er ikke just oversvømmet med Highend telefoner i mindre format. Eneste er vel Sony med deres Compact serie, så mon ikke markedet er der for en 4"? Omend det virker lidt dumt at gå tilbage til noget som man lige er gået fra...

3 0
Naggie21 04-12-2014 18:07:22

Men Sonys Z3 Compact er nu altså ikke i nærheden af at være så lille som 4". Den er 4.6", så faktisk kun 0.1" fra iPhone 6. Alligevel er Z3 Compact BETYDELIG mindre end iPhone 6, til trods for, at Sony nu heller ikke er så gode til, at trimme rammerne.
Så i stadet for at lave en ny model, på 4", til næste år, så vil jeg de hellere anbefale Apple, at designe telefonen ordentlig, så den faktisk kan betjenes med en hånd, selv med 4.7". Det er i hvert fald nemt at betjene Z3 Compact med en hånd, selvom den har meget kant man kunne trimme ned.

Sammenligning af de to: http://www.phonearena.com/phones/size#/phones/size/Apple-iPhone-6,Sony-Xperia-Z3-Compact/phones/8346,8744

4 2
Tangloppen 04-12-2014 18:36:23

Blot lige for at knytte en kommentar til enhåndsbetjening og iPhone 6, så har jeg ret små hænder, og har ingen problemer med at håndtere min 6'er...

2 0
Naggie21 04-12-2014 20:02:37

Det tror jeg gerne. Jeg kunne da betjene min gamle HTC One M7, uden probs. Samme størrelse skærm på den også. Men derfor synes jeg nu alligevel, at Apple burde trimme kanterne en del. Og det samme burde Sony nu, selvom det ikke er helt så slemt.

2 2