Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple på vej ud hos russiske operatører

Apple på vej ud hos russiske operatører

De tre største mobiloperatører i Rusland har besluttet at tage Apples iPhone ud af sortiment.

Både mobilkunderne og operatørerne har indtil nu kastet sig over Apples første iPhone-modeller, men nu ser det ud til det er ved at ændre sig lidt – i hvert fald i Rusland.

Den største operatør i Rusland, OAO Mobile TeleSystem MTS, droppede i foråret iPhone fra deres sortiment og nu får de følge af operatørerne VimpelCom og MegaFon. De tre operatører har i alt 82 procent af markedet i Rusland. Det skriver Mobilen.no.

Grunden til stoppet af salget skulle være høje markedsføringsomkostninger og dyre tilskud til telefonerne.

Apples telefoner har en relativ lav markedsandel i Rusland med kun 8,3 procent af markedet. Windows Phone har en øgende markedsandel, som nu er oppe på 8,2 procent.

OAO Mobile TeleSystem MTS har i stedet for iPhones valgt, at sætte fokus på Windows Phone-telefoner.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Ole Christensen 19-07-2013 17:42:29

Lyder som om "ja hatten" er røget med ned i hullet!
God sommer og smil.. ;-)

0 0
Dade 19-07-2013 17:07:52

og tager og graver et stort dybt hul ved siden af Steve Jobs og smider deres produkter ned i og aig graver dem oigen på EU jord.

0 0
Dan Mørk Frandsen 19-07-2013 23:25:40

Vil bare sige.jeg ELSKER min Iphone. Ipad mini. Apple tv gen.3. Macbok air og Imac. mums det er lækre ting. :)

0 0
Allan 20-07-2013 12:27:14

Elsk du bare løs. HAHAHA

0 0
TF 20-07-2013 22:41:36

Det gør han også og det kunne en hater som dig lære nået af ;-)

0 0
Allan 21-07-2013 11:28:10

Hater!- det er en påstand der står på din regning.
Til dem der ønsker det bedste, køb en Nokia Lumia 1020 når den kommer efter sommeren og den kommende Lumia tablet 1020
http://www.concept-phones.com/wp-content/uploads/2012/02/Nokia_Lumia_Express_Windows8_tablet_1.jpg

Så findes der ikke noget bedre i år 2013

0 0
TF 21-07-2013 14:10:46

Nu ser jeg selv frem til 1020'eren men hvordan ved du den er den bedste, har du prøvet den da ? På hvilke punkter er den den bedste udover måske kamera ?

0 0
Thomas Larsen 21-07-2013 15:09:18

Hep hep, du mangler at hate på Dan fordi han hader ting uden grund.

0 0
Dan Mørk Frandsen 21-07-2013 15:14:05

Hey hey har ik sagt jeg hader andre ting end apple ting. siger bare at de ikke siger mig noget og derfor ik gider bruge tid på dem. jeg hader ikke windows eller android overhovedet.

0 0
TF 21-07-2013 17:31:07

Dan lad være med at spilde din tid på thomas larsen han troller bare som han plejer.

0 0
Thomas Larsen 21-07-2013 18:50:34

Troller såmænd ikke, gør bare opmærksom på hykleriet :)

Og jo Dan, ifølge Thomas' hykleri så var følgende "had uden grund":

Hvis man ikke kan lide windows så er det jo nok ikke det bedste på markedet


:)

0 0
TF 21-07-2013 21:34:46

Don't feed the troll.

0 0
Thomas Larsen 21-07-2013 21:45:07

Jeg skal prøve, men dit hykleriske nonsens er bare så tiltrækkende :)

0 0
TF 21-07-2013 22:02:55

Don't feed the troll.

0 0
Dan Mørk Frandsen 21-07-2013 18:15:55

hehe ved jeg godt syntes bare det er sjovt at høre folk som ham køre derud af med jeres negativitet. :)

0 0
Thomas Larsen 21-07-2013 21:52:45

Du skal være velkommen til at citere et vilkårligt punkt i denne tråd hvorpå jeg "kører derud af med min negativitet"

Hvis ikke du kan det kunne det være en idé du holdte diskussionen sober og saglig, tak :)

0 0
TF 21-07-2013 22:04:31

Don't feed the troll.

0 0
Thomas Larsen 21-07-2013 22:15:30

Jeg synes nu bestemt ikke Dan troller, men det kan jo være at du i din egen lille verden tror det er et svar til dig?

Ingen grund til Alarm Thomas, verdenen snurrer ikke rundt om dig, uanset hvor hårdt du så prøver :)

0 0
TF 21-07-2013 23:56:38

Man skal vist ikke være meget begavet for at vide det var lille dig jeg mente, men ok begavet er man nok heller ikke når man som dig troller.

0 0
Thomas Larsen 22-07-2013 01:13:46

Nu er det jo sådan at når man skriver "Don't feed the troll" så skriver man det i respons til den som fodrer trolden, ikke den som er trolden.

Det kan jeg jo kun se som en selverkendelse.

Så når vi snakker om ikke at være begavet så tilfalder den ære såmænd dig, hvilket ikke er så underligt alt taget i betragtning.

Det er jo trods alt dig som ikke kan læse hvad der står, kun hvad du synes der skal stå :)

0 0
TF 22-07-2013 02:32:12

Bla bla bla hyg dig troll og jeg mente det da jeg skrev at jeg har ondt af dig.

0 0
Thomas Larsen 22-07-2013 06:38:34

Jeg er ked af at skulle udstille din manglende intelligens, men det var trods alt dig selv der bragte det på banen.

Det er dog spild af dine ressourcer på at have ondt af mig, de er bedre brugt på dig selv i form af uddannelse til at forbedre dig på.

Så kan du trods alt måske finde en bedre comeback in "bla bla bla" :)

0 0
Thomas Larsen 22-07-2013 06:38:44

end*

0 0
TF 21-07-2013 21:38:42

Ja han var meget undrholdende til at starte med men på nuværende tidspunkt har jeg nærmest bare ondt af drengen.

0 0
Dan Mørk Frandsen 21-07-2013 12:02:42

Hvis man ikke kan lide windows så er det jo nok ikke det bedste på markedet og fint nok du mener det er det bedste på markedet men du har vel ikke engang afprøvet det eller noget, det er draget ud fra en artikel din holdning.

0 0
Allan 21-07-2013 12:44:43

Jeg snakker ikke om hvad folk kan lide, jeg snakker om kvallitet.
Jeg udvikler selv til android, ios og wp og software arkitekturen i wp er bare langt langt bedre, altså det bedste mobil OS pt.
Har du forstand på software ved du også udemærket hvad jeg snakker om.

0 0
Dan Mørk Frandsen 21-07-2013 12:51:34

ok du hygger dig med dit og jeg hygger mig med alt mit IOS og OSX for det er kvalitet i mine øjne

0 0
TF 20-07-2013 04:57:17

Dejligt at høre en der er glad for sine ting og ikke har ondt i r.... Over de andres, det kunne andre lære nået af ;-)

0 0
Dade 19-07-2013 17:09:24

og aldrig graver dem op igen på EU jord.

0 0
Allan 19-07-2013 17:49:22

Ja lad os endelig få det lort ud af verdenen, så det er da en kærkommen start.

0 0
TF 19-07-2013 18:40:38

Tænk at man kan hade nået så meget uden grund, jeg har sku lidt ondt af jer.

0 0
Thomas Larsen 20-07-2013 09:43:47

Hvorfra ved du det er uden grund? :)

0 0
hellas7 20-07-2013 10:49:28

at de har givet apple en sviner uden at begrunde det måske?

0 0
Thomas Larsen 20-07-2013 12:58:44

Det er nu ganske normalt at man ikke nødvendigvis taler omstændigt i normal tale, så grundlag kommer typisk senere.

Men Thomas burde jo nok huske at Allan bestemt har en grund, om Thomas så mener den er relevant eller ej er jo så en helt anden sag, men uden grund er det hvertfald ikke.

0 0
Dan Mørk Frandsen 20-07-2013 13:07:42

Det er også fint nok at linke til sådan en video på youtube. men nu så jeg et par stykker af dem og flere siger at iphone "sucks" fordi de ikke har mulighed for SD kort. NFC og Widget. mens jeg blandt andet har valgt en iphone fordi jeg syntes det er en lækker mobil men også fordi jeg ikke mangler SD kort muligheden, eller nfc og widget for den sags skyld så derfor ser jeg det ik som fejl eller et dårlig produkt at den ikke har det for jeg har netop valgt en mobil uden det og folk der gerne vil have de ting må jo bare vælge en anden mobil istedet for at påpege fejl som ikke er fejl men lige gyldigheder/ unyttige for dem som vælger iphone.

0 0
Allan 20-07-2013 14:04:01

Fair nok, hvis du absolut vil støtte "Apple sekten" som det jo i bund og grund er, så gør det.
Jeg har i denne sammenhæng ikke nævnt noget og fejl på iPhone selvom der er mange fejl, især mange sikkerheds fejl i IOS.
Og så er det faktisk ikke kun mig der mener dette om Apple, youtube viser mange eksempler, og en søgning på google giver millioner af resultater.

Apple's forretnings metoder skal der gøres noget ved, det har stået på alt for længe, og hvis operatørene står sammen om at udelukke deres imig her og imig der devices, så vil det give en velfortjent lussing.

0 0
Dan Mørk Frandsen 20-07-2013 14:38:31

Deres produkter spiller bare sammen på en måde hvor android/windows ikke kan være med og hvis du ik kender IOS/OSX rimelig godt er det svært at vide men efterhånden som jeg er kommet ind i dem er det blevet meget åbenlyst at det bare spiller på en helt anden måde end windows gør og ja nu laver android jo ikke rigtig computere endnu.

Så ja kald det en sekt men det virker altså.

0 0
Allan 20-07-2013 15:47:43

Jeg kalder det ikke en sekt, det er en sekt.
Og hvad mener du med virker, at ethvert barn kan omgås IOS sikkerhed koder, at alt skal køres igenne iTunes, og at iDevice går istykker bare det tabes fra 30 cm højde.

Nej. Det virker absolut ikke. Højst som legetøj, men ikke til Prof.

0 0
Dan Mørk Frandsen 20-07-2013 16:00:17

ja det er da ret svært at få ned på tekst hvordan det er de virker så godt. er ik nogen haj til at skrive. men syntes bare det med 1 klik så høre man musik fra sin mobil ud i anlæget via airplay, eller 1 klik så har jeg min computer skærm på mit tv via apple tv'et. 2 klik så har jeg min imac's skrivebord på min bærbar uden at skulle installere x-tra programmer eller andet, det er bare et tryk på en knap i det vindue fra min imac jeg kan se i "netværks-steder" som så hedder Finder på OSX. ved ik om det også er kommet i windows 8 men førhen har man altid sku installere programmer på en windows computer for at fjernstyre en anden computer.


ja alt skal igennem itunes og det har været en ret stor kamp at sluge den pille det skal lige siges, da jeg gik fra en western digital media streamer til mit apple tv og har måtte konvertere mine mkv'er til itunes format men har valgt at se det som en udfordring og ja elsker at lære nye ting. men efter jeg har givet det en chance og begyndt at bruge itunes til mit apple tv, så har det faktisk vundet ind på mig. det er utrolig lækkert at bruge og fungere rigtig godt. ( men fucker svært at komme ind på livet af ) :)

0 0
CJ 20-07-2013 16:37:45

Bortset fra at bruge mit tv som monitor til PC trådløst er de opgaver ikke svære for mig. Vil sige jeg bruger HDMI fra en gammel bærbar/extern hd en del til film og det bruger jeg også til tv2 play, netflix etc. Ellers kunne jeg bruge Samsungs Allshare Cast hub. Til forskel fra Apple TV har jeg ikke brug for et netværk/password for at streame fra min tlf. Dvs jeg kan streame ex. Tour de France/HD film mm. fra min tlf til et hvilketsomhelst tv med HDMI uden at behøve internetforbindelse. Havde jeg en højttaler ala http://www.engadget.com/2013/05/14/creative-nfc-speakers-hitz-headsets/ behøvede jeg ikke engang ledninger eller andet end min tlf til at spille musik. (Ja ok - til opladning)

Fjernskrivebord (Remote desktop) var allerede en del af Windows 7. Bruger det dog ikke. Bruger mest cloud backup. Dropbox, Google Drive og Skydrive (Fungerer godt med ex Office 365)

0 0
Dan Mørk Frandsen 20-07-2013 16:51:01

min erfaring er at gamle computere larmer, har selv haft computer sluttet direkte til mit tv. blev jeg træt af at høre på på trods af at jeg havde købt en computer der sku være ultra lydløs.

Nu ved jeg ik hvad tv du har men da jeg havde min samsung note 2 og så mit nuværende phillips tv så køre det med allshare/trådløs ikke særlig godt. var utrolig bøvlet og ustabilt. ( min erfaring ) din er måske en anden.

kan godt være der er noget i windows 7 der hedder remote desktop men er altså lidt mere kompliceret end osx udgaven af det samme, ( har haft windows pc'er indtil sidste år og ser mig selv som ret god til det med windows generelt.har både samlet og ydet en del service for folk med windows pc'er)

bruger selv dropbox på alle mine apple enheder endnu da det fungere perfekt og ik ser grund til at skifte det ud. har også en gmail men har dog droppet kalender funktionen da icloud er nemmere i min øjne på apple enheder. har ik brugt Gdrev overhovedet da jeg som sagt har dropbox.

har ikke behov for at kunne streame til hvilket som helst tv da jeg ik bruger hverken Tv2 play. viaplay eller andre tjenester af den art da de ikke har min interesse og er yderst ringe omkring indhold i min bog. bruger DR podcast men er også det hele.

forresten leger jeg stadig med windows, har både det på min bærbar og min imac via VMware så hvis du kan lære mig at forbinde min windows 8 på bærbar til min windows 7 på min imac på 2 klik, så skriv endelig. :) vil altid gerne lære noget nyt.

0 0
CJ 20-07-2013 17:26:31

Nej, jeg var bare nysgerrig. Er sikker på Apple er rimelig seamless mellem produkterne. Bruger ikke Allshare Cast særlig meget, men den kom handy på arbejdet i går da en del ville se Touren og der ikke var andre muligheder. Synes ikke det er bøvlet, men foretrækker min "plug n play" løsning med den smule computerstøj der følger.
Synes såmænd heller ikke Netflix eller TV2 Play er alverden, men det kan deles på et antal enheder og deler det med familien, så af og til er der nogen der kan bruge det ;-)

Apple har helt sikkert et meget alsidigt og anvendeligt trackpad ifht Windows pc'er, men jeg bruger mus. Det virker bedst for mig i Photoshop og lydredigering. Tror ikke Apple's trackpad kunne redde mig der :-)

0 0
Dan Mørk Frandsen 20-07-2013 17:37:11

hehe har lige købt track pad til min stationær imac og ja det kræver godt nok tilvending selvom man er vant til det på en bærbar. :)

Største udlempe med apple produkter for mig er deres kabler, de er åbenbart ret specielle for min kat elsker at gnave i dem, haha og han røre ikke andre kabler overhovedet. :)

på nogen punkter savner jeg også windows nogengange også derfor jeg køre windows 7 på min imac ved siden af så jeg kan spille company og heroes 2 :) det kan man trods alt ikke på mac endnu.

desuden skal apple til at passe på for de er ik så specielle mere som de har været og andre produkter kan de samme idag men dog lidt mere bøvlet syntes jeg men stadigvæk er apple ik så specielle mere og det er lidt sørgeligt syntes jeg. men er glad for mit spring til apple fra microsoft/android men spiller stadig på windows platformen, det er så fordelen ved apples computere, der kan man installere windows hvor imod man ikke kan installere osx på en windows maskine. hehe i hverfald ikke uden en kæmpe masse ninja tricks som jeg opgav at finde ud af.

eneste jeg mangler nu er at apple laver en tablet med osx, der er jeg lidt jaloux på de tablets med en fuld version af windows 8 på da det må være mega lækkert at sidde med istedet for at sidde med en bærbar men igen er nok bare mig :)

0 0
Dan Mørk Frandsen 20-07-2013 16:58:58

Forresten en anden ting jeg bruger meget i osx er at køre 3 fingre op ad på track paden så kommer alle min åbne vinduer op så jeg pænt kan vælge imellem dem, fungere en del bedre end windows alt tab koncept, hvor man skal bladre igennem sine åbne ting.

0 0
CJ 20-07-2013 15:45:24

Nu ved jeg ikke så meget om Apple produkter. Gav et par Apple TV i julegaver og har kigget lidt på det og det er ca. det jeg ved.... Men hvad er det Apple produkterne kan sammen som Android (Google)/Windows ikke kan? (Bare nysgerrig):-)

0 0
Allan 20-07-2013 12:25:58

Alle kender sgu da Apple forretningsmetoder og de sviner fandme både operatører og kunderne til på det groveste.
Arogante idioter findes simpelthen ikke andre steder.
Og deres produkter/iPhone er sucks, det har jeg også sagt før.
https://www.youtube.com/results?search_query=iphone+sucks&oq=iphone+sucks&gs_l=youtube.3..0i5.6196.9317.0.9909.11.9.0.0.0.0.854.3126.0j6j5-1j2.9.0...0.0...1ac.1.11.youtube.NKhQuUWkcC8

At Russerne dropper Apple kommer faktisk ikke som en overraskelse, operatører verden over har det seneste årstid diskuteret omkring Apple og deres metoder.
Telenor har for nyligt været ude med evt. at droppe Apple, lad os håbe at alle nu følger med.

0 0
Kurt L Andersen 19-07-2013 15:01:33

så mangler vi bare hele EU, og nej jeg hader ikke Apple blot deres forretnings metoder

0 0
TF 20-07-2013 04:53:46

Hvad specifikt er det du ikke kan lide ved deres forretnings metoder som er så meget anderledes end de andres ?

0 0