Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple patent: Vil indbygge magneter i iPhone til kamera-tilbehør

Apple patent: Vil indbygge magneter i iPhone til kamera-tilbehør

Techgiganten tildeles patent, der beskriver en iPhone med indbyggede magneter, så kamera-udstyr lettere kan monteres.

Apple, der med iPhone, har verdens mest populære kameramobil, arbejder fortsat på at udvikle mulighederne, så kunderne fortsat vil skyde løs på farten.

iPhone skal have verdens hurtigste smartphone-kamera

Tech-virksomheden er desuden netop blevet tildelt 2 patenter, der i fremtiden kunne gøre det muligt for brugeren at udskifte kamera-linsen. Det skriver AppleInsider.

U.S. Patent nummer 8,638,369 "Back panel for a portable electronic device with different camera lens options” beskriver en iPhone med aftageligt bagcover. Ved afmontering af dette, ville man kunne udskifte linsen med andre muligheder, der kunne forbedre zoom, stabilisering osv.

Siden at det nu aldrig har været muligt på iPhone, at afmontere bagcoveret, så skal vi nok heller ikke forvente, at det er noget Apple har planer om at indføre på de kommende modeller.

Derimod virker U.S. Patent No. 8,639,106 "Magnetic add-on lenses with alignment ridge" langt mere realistisk, da der her er tale om en måde, hvorpå linsen kan monteres udenpå iPhone ved hjælp af magneter.

Ideen er dog ikke ny, da man i forvejen har kunne montere seperate linser på både iPhone og Android-enheder ved hjælp af tilbehør som Photojojo Lens Set.

Har i forvejen mange års erfaring
Forskellen er dog, at Apple med patentet indikerer, at magneterne placeres indeni mobilen, på samme måde som de har gjort med iPad. Det var netop på iPad 2, at Apple introducerede det geniale “Smart Cover” der dækker skærmen, og sørger for at coveret sidder rigtigt hver eneste gang, ved hjælp fra indbyggede magneter.

Billedet til venstre indikerer, at blitzen fra iPhone ville kunne integreres i en linse.
Billedet til venstre indikerer, at blitzen fra iPhone ville kunne integreres i en linse.

Patentet giver forskellige bud på hvordan en tilbehørs-linse kunne se ud, og har har særligt én fanget vores interesse. Her indikerer Apple nemlig, at også blitzen kan integreres, så lyset forstærkes i en ring, som vi tidligere har set på “Lightstrap”-coveret til iPhone.

Som altid skal det naturligvis nævnes, at selvom Apple har fået godkendt patenterne, er det ikke ensbetydende med, at vi nogensinde ser det brugt i produktion. 

Ville du købe en magnettilpasset kameralinse som tilbehør til din iPhone? 

Kilde: AppleInsider

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Linne 01-02-2014 13:36:41

Lige en kort indskydelse, for at følge op på et andet indlæg...

@ mirzad og thomas f... Kan i ikke diskutere et andet sted?? Det er sku ensformigt og temmelig kedeligt at se jeres gentagne "kasten med mudder". @N ros til dig for ikke at forfalde til børnehave diskussion:-)

kan vi ikke holde os til emnerne, så vi får en sober og saglig debat?? Kunne da være rart:-)

7 0
Daniel Jørgensen 29-01-2014 16:50:09

Så er apple ude og stjæle lidt igen.. Nu går der ikke længe før at de også lige får sagsøgt Photojojo for at bryde deres retfærdige patent !

24 2
29-01-2014 19:41:19

Det bedste er nu at de har fået patent på iPen....:-)

22 2
Mirzad 30-01-2014 13:53:24

Der går nok ikke ret lang tid før de slæber Samsung i retten for at stjæle "Apples innovative" iPen ide!

22 2
TF 30-01-2014 17:03:22

Så har samsung fårene travt igen, mææææh mææh apple er dum mææææh :-D og mirzad husker som altid lige at trykke like om sit eget ævl et par gange extra så folk kan se at der er masser af folk der er enig med ham :-D

0 21
Mirzad 30-01-2014 17:31:09

And here we go..
Apple-politi er ankommet folkens! :-D

21 0
TF 30-01-2014 18:25:23

Nej hvor sødt du kan ikke selv finde på noget at sige så du tager bare hvad jeg plejer og bytter samsung ud med apple , du er bare så sej, hvad skal jeg dog stille op mod en super debatør som dig :-D :-D :-D

0 4
Mirzad 30-01-2014 19:10:41

Du fik lov til at smage din egen medicin.
Du behøver sørme ikke stille noget op, bare hold munden! :D :D :D

4 0
TF 30-01-2014 20:20:59

Du er da en joke :-D

0 3
Mirzad 30-01-2014 23:32:43

Hehe..du er definition for joke! :D

4 0
Mirzad 30-01-2014 17:40:44

og ja, jeg betaler også folk til at "like" mine kommentarer! ;)

4 0
TF 30-01-2014 18:20:16

Nej du lukker bare din browser og åbner den igen og vupti så kan du trykke igen , jeg undrede mig nemlig over hvor mange/hurtigt du fik likes sidste gang vi "snakkede sammen" men jeg fandt hurtigt udaf hvad du laver og barnligt/ynkeligt er de eneste ord der dækker

0 6
Mirzad 30-01-2014 18:25:47

Jeg sagde jo ja, og at jeg også betaler folk til at like. :)

Men nu hvor vi er i gang, må vi lige huske at det er dig der har startet denne igen overflødig diskussion. ;)

4 1
Jonas_a 30-01-2014 18:32:04

Mirzad, jeg kan ikke forstå at du orker at blive ved med at diskutere med Thomas.
Efterhånden ved vi jo allesammen at han er udenfor pædagogisk rækkevide! så hvorfor bruge mere tid og energi på nogen som ham?

11 0
TF 30-01-2014 20:27:49

Åhhh ja og du føre sådan nogle seriøse debatter ;-) vis du ikke kan lide lugten i bageriet.....

0 5
Jonas_a 31-01-2014 12:48:49

Kom tilbage når du har lært hvad seriøst debat er!
Dine indlæg lugter mere af toilettet end bageriet!

10 0
TF 31-01-2014 14:03:01

Prøv at læse dit eget ævl før du kritisere andres indlæg.

0 0
Jonas_a 03-02-2014 22:55:41

Dit ævl overgår alle andres herinde!

7 1
Mirzad 30-01-2014 23:36:25

@jonas
se hvem taler om seriøst debat! :D

1 0
TF 30-01-2014 18:28:50

Ynkeligt lille mizad, så ynkeligt og hvor pinligt det må være at blive taget i det, du er da helt tilgrin :-D

0 5
Mirzad 30-01-2014 18:35:34

Hehe..tyv tror enhver man stjæler!
Ynkeligt kæmpe thomas!
Det er dig er klovnen på mobilsiden, og altid til grin! ;)

6 0
TF 30-01-2014 20:24:26

Godt forsøgt men jeg kan ikke se en masse kunstige likes ved mine indlæg ;-) du er da en stakkel.

0 4
Mirzad 30-01-2014 23:34:37

Der er hellere ikke noget man kan "like" ved dine indlæg. ;)
Hvem der er staklen her må vi lade andre om.

0 0
Mirzad 30-01-2014 18:37:48

@jonas_a
Jeg gør det bare for underholdningsskyld, han er jo ikke nogen man tager seriøst. :)

3 0
Mirzad 30-01-2014 18:40:12

Forresten, jeg har betalt jonas for hans kommentar, bare så du ved det Thomas. :D

1 0
Jonas_a 30-01-2014 18:48:57

Kunne det ikke være en idé at skændes et andet sted end her på siden, I formår at køre debatten ud af sporet hver eneste gang I komme op at diskuttere!!!

9 0
TF 30-01-2014 20:22:57

Det klarede mirzad fint før jeg kom.

0 4
Mirzad 30-01-2014 18:52:48

nu var det ikke mig der startede denne diskussion, kan du se.

2 0
TF 30-01-2014 20:41:49

Jeg reagerede bare på dit hater pjat som altid.

0 5
Mirzad 30-01-2014 23:35:14

Du reagerer på hvad som helst.

5 0