Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple Pay rykker stadig nærmere

Apple Pay rykker stadig nærmere

Den hollandske bank ING er allerede begyndt at reklamere med Apple Pay, og det er et godt tegn

Apples betalingsløsning med NFC og Touch ID kan stadig kun bruges i USA, men det kunne godt tyde på, at det er ved at rykke tættere på os her i Europa. Den store, hollandske bank ING reklamerer nemlig for Apple Pay på sin hjemmeside.

Læs også: Apple dominerer julesalget

Om ikke andet så betyder det, at den hollandske bank er meget fast besluttet på at understøtte Apple Pay, når det kommer, men det giver også forhåbninger om, at Apple Pay kan være på vej hurtigere end ventet.

Som regel laver store firmaer som ING ikke om i sit materiale af denne slags, før der er relativt konkrete planer, og det er altså det, der kan give forhåbninger om en hurtig ankomst for os.

Læs også: Tim Cook: Apple Pay har fået stærk start

Tidligere har der på rygtebasis været tale om, at Apple Pay først ville ankomme i Europa i Storbritannien, og at det kunne ske først på året.

Danmark har traditionelt ikke været med i den første bølge af Apples produkters lanceringer, men med iPhone 6 og iPhone 6 Plus, som understøtter Apple Pay, var vi ikke langt efter resten af verden herhjemme.

Billede: PhoneArena.com
Billede: PhoneArena.com
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Keld Daugaard 06-01-2015 00:57:03

Apple skal da tjene på det, det er derfor de er til..
Det er da pisse irriternde at de ikke alle sammen kan finde en løsning via NFC i stedet for at Apple har deres og alle andre har en anden standard.

4 1
AS 06-01-2015 06:46:08

Imodsætning til Google Wallet har Apple aftaler med bankerne og det er kun bankerne der skal betale. Hvorfor gør bankerne så det? Fordi Apple's system er særdeledes svært at svindle med og derfor tjener bankerne flere penge da det i sidste ende er dem som ender med regningen.

2 2
Juthom 10-01-2015 03:14:58

AS jeg tror du tager fejl, for ingen kan i virkeligheden vide om den ene løsning er mere sikker end den anden.

Jeg tror bare Apple har været bedre til at sælge løsningen til banker og kunder.

Jeg gætter på at det også hænger sammen med tidspunktet for lanceringen og så er det formentlig også nemmere for Apple at sælge løsningen til bankerne som værende "sikker" når både NFC chip og selve app'en er låst til 2 telefoner på marked.

0 0
N 06-01-2015 08:15:47

Apple Pay bruger NFC, der er intet hokus pokus i det. Det er lige så sikkert som andre systemer, men ellers vil jeg nu nok snart starte med at påpasselig med at sankke at et system er mere sikkert end andet. Når nu der er fri kage for alle i icloud..........

Til Keld: Du skal jo bare være glad for at apple kommer med pay, så kan der komme skub i mobil betalinger. Og hardwaren i butikkerne kan jo bruges af alle andre NFC enheder, så det kommer jo alle tilgode. Altså lige medmindre at bankerne laver den sædvanlige og kun laver mobilbetaling til apples enheder. Lige nu er flaskehalsen bankerne. Mange butikker har allerede hardwaren, rigitgt mange android og WP mobiler har det. Og snart også en del iphones..... Så dette kan kun ses som positivt for alle. Og det er bankerne der står for regningen med apple pay, så er det bare ærgerligt at vi andre kunder også skal betale for deres icrap......

3 5
AS 06-01-2015 13:17:47

Beklager men du ved ikke hvad Apple Pay er. At det bruger NFC er kun måde der kommunikeres på og har intet med sikkerhedsproblemet at gøre. NFC er IKKE væsentligt og har aldrig været det, idet man ligeså godt kunne bruge bluetooth. Apple bruger en token kode som kun kendes af banken og din iPhone og alt er hemmeligt. Der ligger intet hos Apple, modsat den måde Google har strikket deres system sammen på. Inden du begynder dine evindelige irrelvante modargumenter så sæt dig ind i hvordan systemerne virker.

3 1
N 06-01-2015 17:16:45

Bare fordi apple siger de ikke har noget liggende er jo ikke ensbetydende med at systemet er mere sikkert end Googles implementering af et mobilt betalingssystem der gør brug af NFC (Altså mere eller mindre det samme)

2 2
TF 06-01-2015 17:40:59

N vis du er for doven til at læse og sætte dig ind i tingene så er der en fin video her http://m.youtube.com/watch?v=AXyjuaPOrwU

0 11
N 06-01-2015 19:14:52

Dovne, og det skulle komme fra dig? Men fortæl mig lige hvorfor det er mindre sikkert at bruge en kode fremfor fingeraftryk? Især efter at man nu kan få fingeraftryk fra billeder af personens fingre? Og jeg kan godt lide at hun i videoen giver udtryk for at Google wallet efterlader kortinformationer i forretningen, hvilket er helt forkert. Der er vist mange der ikke er helt med på hvordan tingene fungerer. Men måske du kunne forklarer lidt om det Thomas? Du har jo den der dybe indsigt og en kæmpe superhjerne til at understøtte med......... Og det hedder "hvis" ;-)

2 2
TF 06-01-2015 19:50:14

Og N lad vær med at kritisere andre for deres stavefejl eller tastefejl, du laver så rigeligt selv ;-)

0 10
TF 06-01-2015 19:45:51

jeg gider ikke spilde tid på at skændes med dig, jeg tilbød dig bare lidt info som du tydeligvis manglede.

0 11
Dippe Galant 08-01-2015 11:33:17

Fingeraftryk er IKKE mere sikre end koder. Pinkoder og passwords er mere sikre.

Citat: "Flere eksperter fortæller i kølvandet på afsløringen fra Jan Krissler, at en god gammel firecifret kode eller et selvvalgt password er mere sikkert, især hvis uheldet skulle være ude, og man får forfalsket sit fingeraftryk. For det er let at få en ny kode, mens det er noget svære at få et nyt fingeraftryk. Påpeger både hackere og sikkerhedseksperter." http://www.bt.dk/udland/fingeraftryk-er-langt-fra-sikre-hacker-kopierede-tysk-ministers-fingeraftryk

Derudover så er Apple TouchID uhyggeligt let at knække. Det kan gøres med en fotokopi. http://www.iphonehacks.com/2013/09/iphone-5s-touch-id-fingerprint-sensor-hacked.html

Jeg er sikker på at TF nok skal komme med nogle kulørte, irrelevante og ikke mindst ligegyldige personangreb, når han igen er blevet sat på plads af den virkelige verden.

6 1
TF 08-01-2015 16:44:07

Så vidt jeg kan se er det dig der kommer med person angreb som sædvanligt.

Kom nu videre med dit liv.

1 6
Dippe Galant 08-01-2015 17:02:38

Der var intet personangreb i mit indlæg, TF, men du lagde ud med at kalde en anden for doven. Måske det er dig, der skulle forsøge dig med et liv... ...udenfor anstalten!

6 1
TF 08-01-2015 18:55:07

Og det var så personangreb nummer 2, er du færdig eller er der mere du skal af med ?

1 6
Dippe Galant 09-01-2015 10:25:38

Det var så det første fra min side, men du har jo åbenlyst svært ved at tælle, endsige have en smule selvindsigt, TF.

Du må være ved at være træt af hele tiden at tage fejl?

6 1
TF 09-01-2015 16:44:43

Det var så person angreb nr 3 fra dig og du brokkede dig ovar at jeg skulle komme med personangreb på dig hmmm.

1 5
Dippe Galant 09-01-2015 18:43:45

Nej, det er faktisk stadig kun et personangreb, nemlig at du åbenbart ikke er særligt god til at tælle eller til at identificere personangreb, TF. Og stadigvæk har du øjensynligt svært ved at indrømme at jeg igen har ret. Slet ingen cojones i din fysiske fremtræden? Nej, og det kommer der nok aldrig!

4 1
TF 09-01-2015 23:14:27

Og det var så fjerde personangreb det køre for dig :-)

1 4
N 06-01-2015 17:18:40

Og glemte helt at sige at det i tilfælde af brugen af wallet, så er det ikke banken, men Google der betaler. Så mon ikke det argument er lidt tyndt?

3 0
søren 05-01-2015 16:31:08

det bliver desværre nok ikke lige med det samme at det kommer til danmark, vi er lidt tilbageholdende med ny teknik, bare se på de kommentare der kommer i denne tråd, mener også at android har noget lign,

0 1
Mikael Jørgensen 05-01-2015 14:30:59

Og hvad skal vi så bruge det til? Når man både har MobilePay, Paii og Swip?

0 7
TF 05-01-2015 15:04:12

Hvad skal vi bruge MobilePay, Paii og Swip til når vi har Dankortet, nej ved du hvad vi har jo kontanter så vi dropper alle andere betalings måder ;-)

6 10
N 05-01-2015 16:49:25

Tjah, det er jo også din holdning til tingene, eller har du nu ændret mening?
TF - Re: Ja selvfølgelig gør de det.
Tja det ville ikke gøre den store forskel for mig vis det var, men jeg kan slet ikke se hvad jeg skal bruge mobil betaling til, jeg kan ikke se fordelene frem for et almindeligt betalingskort."

2 4
TF 05-01-2015 17:42:36

N jeg tror det er tydeligt for en vær at mit indlæg var ment som sjov/gas/ironi, så det er der ingen grund til at starte et af dine skænderier over.

3 7
Frederik 05-01-2015 12:33:39

Men man kunne jo frygte at der kun bliver åbnet op for Apple Pay i Danmark og at man så "glemmer" alle os andre..

8 0
Kim Rene Jensen 05-01-2015 10:52:48

Tja.. for Apple 6 brugere er Apple Pay jo nødvendigt, idet Apple har spærret for anden brug af NFC chippen.. Alle vi andre er 100% ligeglade med Apple Pay, der jo koster en ekstra fee til Apple for hvert køb.. Hvor intelligent er det at ønske at betale ekstra til Apple for et par liter mælk ?? Tåbeligt efter min mening.

16 14
AS 06-01-2015 06:48:13

Du ved jo bedre så lad nu være med at lyve!!

1 4
Juthom 05-01-2015 14:09:12

Kim Rene Jensen, hvad får dig til at tro det koster ekstra at betale med Apple Pay? Tror du Apple tager en procentdel og pålægger forbrugeren?

Apple Pay er gebyrfri for forbrugeren. Butikkerne må forhandle sig til en aftale ligesom med VISA osv.

3 6
TF 05-01-2015 13:34:24

Det er flot du bliver ved med at holde fanen højt kim, men krigen er slut og det viste sig at der var plads til begge løsninger på markedet.

6 12
cazaadotdk 05-01-2015 12:12:36

Butikkerne betaler jo allerede et gebyr når kunder betaler med Dankort.

10 0
N 05-01-2015 12:00:55

Vi skal jo bare være glade for det. Det gør jo at hele bankverdenen endelig får øjnene op for NFC betaling. Hardwaren i butikkerne understøtter jo også andet end apples enheder.

6 5