Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apple retter ind: Slut med iPad 4G-reklame i Danmark

Apple retter ind: Slut med iPad 4G-reklame i Danmark

Der har længe været kritik af Apple, som reklamerede på deres website for iPad med 4G i Danmark, men det er slut nu.

4G betegnelse fjernet fra den nye iPad
4G betegnelse fjernet fra den nye iPad

Vi har tidligere skrevet om, at Apple vildledte forbrugerne, og at Forbruger-ombudsmanden krævede stop for 4G markedsføringen af den nye iPad.

Og her i midten af maj måned kunne vi så berette, at Apple var begyndt at fjerne 4G betegnelsen fra den nye iPad. Og nu er turen  kommet til Danmark. Apple har nemlig fjernet ”4G” i markedsføringen af den nye iPad på den danske hjemmeside.

På den danske website har den populære iPad nu fået betegnelsen ”WiFi + Cellular” i stedet for, som det tidligere var, ”WiFi + 4G”.

Det er konsekvensen af al den kritik Apple har fået af markedsføringen af Den nye iPad, som ikke understøtter 4G-worldwide, men kun i Canada og USA på udvalgte netværk.

4G-betegnelse fjernet fra den nye iPad
4G-betegnelse fjernet fra den nye iPad
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

serpent 25-05-2012 09:45:51

Apple laver ikke fejl, derfor er det Danmark som fejler ved ikke at være klar til Apple.

0 0
Mazzen 24-05-2012 09:44:27

skulle det tage så lang tid, hvis de har lavet en fejl, så indrøm det og ret det, alt andet er bare for dårligt.

Hvorfor ikke bare gøre som Toyata gjorde da de opdagede at der var problemer med speederen i nogen af deres biler, og så stå frem sige det og rette op på det, næsten ingen tænker idag over det da de håndterede det korrekt

0 0
Benjamin Jensen 31-05-2012 10:24:55

Hvad er det da for noget sludder Mazzen? Har du både Android og Toyota, siden du altid skal angribe de ting du ikke selv ejer?

Men jeg kan da lige tilføje til din hukommelse, at Toyota ikke indrømmede fejlen i starten, og at der var massiv kritik fra især USA. Der gik rigtig mange måneder, før der skete noget overhovedet. I øvrigt var det IKKE Toyota der opdagede noget som helst. Det var forbrugerne i USA der lagde erstatningssager mod Toyota, netop pga speeder problemet. Du har da fuldstændig forvansket sandheden.

0 0
Kim 31-05-2012 11:37:31

Det ændrer ikke på at Apple bevidst har markedsført deres nye iPad som 4G, på alle markeder uanset kombatibilitet. Der er (væsenligt) flere forbrugere der ikke kan bruge deres 4G end der er som kan.

0 0
Benjamin Jensen 01-06-2012 01:35:50

Ja, men hvad pokker har det med dødsulykker på Toyota biler, som de ovenikøbet i første omgang ikke ville erkende?

Apple har vel ment, at de er i deres gode ret til at markedsføre iPad som 4G, da den ligesom en iPhone er en verdenstelefon/tablet.

Men jeg synes bestemt heller ikke det er i orden, ligesom jeg heller ikke synes, at Telia sælger deres 4G specielt til iPad. Havde jeg ikke været vågen, så havde de ikke rettet det til inde på deres hjemmeside.

0 0
Kim 01-06-2012 07:47:05

Det er jo netop fordi den er et verdensprodukt at de burde vide bedre. 1 ud af 6 kontinenter er ikke tæt på bare halvdelen af det potentielle marked.

0 0
Benjamin Jensen 02-06-2012 21:48:43

Det jeg mente var, at man kunne bruge telefonen overalt og man måske mente, at folk ikke var begrænset af landegrænser.

0 0
Kim 24-05-2012 10:59:03

Apple laver ikke fejl.

0 0
Mike 24-05-2012 13:03:18

Nej, de venter til folk har købt...

0 0

Om brug af cookies